quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:10 schreef dvdk het volgende:Ik vroeg me af of dit een realistish en uitvoerbaar plan is.
IPV km-heffing te doen, en extra wegen aan te leggen:
de auto verbieden op de nederlandse wegen. Alleen motoren zijn nog toegelaten en vrachtwagens en transportbusjes met speciale ontheffing.
ontheffingen aanvragen is niet erg praktisch, waardoor je waarschijnlijk veel 'zwartrijders' krijgt
quote:
Dit schept werkgelegenheid ten eerste omdat er veel mee vraag zal komen naar motoren, dus meer fabrieken in Nederland. Meer vraag naar rij-instructeurs.
de fabrieken zullen wel in lage-lonen-landen komen, en rij-instructeurs komen van de auto-rijschool -> omscholing
quote:
Doe hierna de strepen op het asfalt her-indelen, en van een 3 baans weg kan je plots ineens een 5 baans weg maken!
zolang je ook nog vrachtwagens en busjes wilt laten rijden kan je de banen niet versmallen
quote:
File probleem opgelost! Iedereen lekker nog de tijd om rustig te ontbijten want niemand hoeft er meer om 5 uur uit om dan een uur in de file te staan voor hij op z'n werk is.
vrachtwagens blijven, dus files zullen ook wel blijven, vooral die na een ongeluk. En het principe waardoor files ontstaan bij auto's zal ook wel gelden voor motoren, helemaal als je de stroken gaat versmallen.
quote:
Verder kunnen alle snelheidsbeperkingen op de ringen van verschillende steden wellicht worden opgeheven omdat door de verdwijning van de files er geen smog blijft hangen.
Motoren zijn ook veel zuiniger! Ikzelf kan op m'n oude motor wel 1 op 28 halen!
Scheelt ook weer in de portemonee waardoor de consument weer meer te besteden heeft! Nog een boost erbij voor de economie.
zijn alle motoren zuiniger dan auto's?
* omearos weet niks over zuinigheid van zowel auto's als motorenquote:
Kortom, alleen maar positieve kanten aan dit verhaal.
Enige negatieve dat ik me wellicht kan bedenken is dat je af en toe nat of koud bent.
Je kan minder troep meenemen, maar je kunt een aanhangwagentje achter je motor laten bouwen (alweer meer werkgelegenheid)
minder troep en minder mensen. de Bob kan nog maar 1 passagier meenemen bijvoorbeeld, meer mensen moeten dan de bob zijn, maar willen dat misschien niet. Bijkomend voordeel is dat een motorrijder die dronken een ongeluk veroorzaakt er dan ook zelf last van heeft en niet beschermd zit in een kooi.
quote:
Wellicht is het voor sommige mensen te moeilijk om een motorrijbewijs te halen, deze kunnen dan van het openbaar vervoer gebruik maken.
je benadeelt hiermee ook alle mensen die gehandicapt zijn en met een aangepaste auto rijden. Mensen die bijvoorbeeld met hun handen gas geven e.d. omdat hun benen niet goed genoeg werken. Of mensen met een evenwichtsstoornis, waar ze in de auto geen last van hebben.
quote:
Wie is het met me eens!
mvg.
ik niet