abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:10:04 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_31356247
Ik vroeg me af of dit een realistish en uitvoerbaar plan is.

IPV km-heffing te doen, en extra wegen aan te leggen:

de auto verbieden op de nederlandse wegen. Alleen motoren zijn nog toegelaten en vrachtwagens en transportbusjes met speciale ontheffing.

Dit schept werkgelegenheid ten eerste omdat er veel mee vraag zal komen naar motoren, dus meer fabrieken in Nederland. Meer vraag naar rij-instructeurs.

Doe hierna de strepen op het asfalt her-indelen, en van een 3 baans weg kan je plots ineens een 5 baans weg maken!

File probleem opgelost! Iedereen lekker nog de tijd om rustig te ontbijten want niemand hoeft er meer om 5 uur uit om dan een uur in de file te staan voor hij op z'n werk is.

Verder kunnen alle snelheidsbeperkingen op de ringen van verschillende steden wellicht worden opgeheven omdat door de verdwijning van de files er geen smog blijft hangen.

Motoren zijn ook veel zuiniger! Ikzelf kan op m'n oude motor wel 1 op 28 halen!
Scheelt ook weer in de portemonee waardoor de consument weer meer te besteden heeft! Nog een boost erbij voor de economie.

Kortom, alleen maar positieve kanten aan dit verhaal.

Enige negatieve dat ik me wellicht kan bedenken is dat je af en toe nat of koud bent.
Je kan minder troep meenemen, maar je kunt een aanhangwagentje achter je motor laten bouwen (alweer meer werkgelegenheid)

Wellicht is het voor sommige mensen te moeilijk om een motorrijbewijs te halen, deze kunnen dan van het openbaar vervoer gebruik maken.

Wie is het met me eens!

mvg.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:13:59 #2
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_31356329
werkgelegenheid in Ambulance personeel bedoel je..... 100.000 ambtenaren erbij....100 doden per dag, 1000 gewonden per dag....effe rekenen....dan is de weg na 33 jaar leeg!!!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:15:33 #3
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_31356364
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:13 schreef DaBuzzzzz het volgende:
werkgelegenheid in Ambulance personeel bedoel je..... 100.000 ambtenaren erbij....100 doden per dag, 1000 gewonden per dag....effe rekenen....dan is de weg na 33 jaar leeg!!!

Het pensioensgat zou idd ook opgelost worden. En de verzorgingstehuizen zouden niet meer overbelast zijn, inderdaad.
pi_31356427
Even om de mensen denken die voor geen goud op een motor stappen. Denk ook om de veel grotere kwetsbaarheid van een motorrijder.
Dat jij van motorrijden houdt, ok, maar dit is een belachelijk plan.
De mensen hebben nu de keus: op de motor de file voorbij of met de auto er in.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:19:39 #5
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_31356444
En als ik nu met vrouw en kinderen naar de efteling wil?
Krijgen de koters rijles op hun derde of bind ik ze achter de motor?
Connection reset by little gnomes with hatchets.
Plato: To Be is to Do, Socrates: To Do is to Be, Sinatra: Do Be Do Be Do.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:22:05 #6
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_31356490
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:19 schreef IntruderAlert het volgende:
krijg je er een extra touw van de overheid bijgefinancierd ofzo...

nee het zou een leuk plan zijn en zal idd ook veel oplossen maar dat zou alleen werken als je dan eigenlijk je stelling zou moeten zetten op "iedereen naar zijn werk op de motor". En tsja dat krijg je ineens het probleem dat iedereen een auto EN een motor moet aanschaffen. onmogelijk dus...
pi_31356535
Jaaa, ik ben het er absoluut niet mee eens. Er rijden nu al genoeg van die asocialen op de weg. Een paar miljoen erbij gaat de zaak zeker niet beter maken.
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:24:22 #8
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_31356543
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:19 schreef IntruderAlert het volgende:
Euhm... Ik vind wel een bakje uit waar je kinderen in kan vervoeren naast je motor, ik denk dat ik het zijspan noem!

Verder zijn motoren vervuilender dan auto's ivm katalysator. Dus das jammer maar helaas, verder vind ik het een prima idee!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:25:36 #9
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_31356573
Prima idee. D-fens zoekt alleen nog een motor waar twee kinderzitjes op passen.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:26:35 #10
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_31356594
Je hebt het ook over banen er bij door meer motorrij instructeurs en meer fabrikanten voor motoren....en al die banen als autorij instructeur dan???? blijven die in jou oogpunt gewoon bestaan? en de autodealers?

en wat als er mensen uit het buitenland naar nederland komen? dan moeten ze ook bij de grens op de motor overstappen?

en als je op vakantie gaat met al je koffers? misschien is daar wel een mouw aan te passen maar het lijkt me toch niet comfortabel

NEEEE een erg onrealistisch plan
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:26:58 #11
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31356600
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:24 schreef marcb1974 het volgende:
Jaaa, ik ben het er absoluut niet mee eens. Er rijden nu al genoeg van die asocialen op de weg. Een paar miljoen erbij gaat de zaak zeker niet beter maken.
Asocialen?
Say your prayers
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:27:25 #12
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31356608
Het is prima zoals het nu is.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_31356619
quote:
Scheelt ook weer in de portemonee waardoor de consument weer meer te besteden heeft! Nog een boost erbij voor de economie.
en al die arme pompeigenaren dan die nu volgens de media afentoe al bijna geen droog brood verdienen?

Het plan op zich is wel aardig, maar kent nog wat kinderziektes
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:28:02 #14
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_31356621
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:25 schreef D-FENS het volgende:
Prima idee. D-fens zoekt alleen nog een motor waar twee kinderzitjes op passen.
zijspan
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:28:21 #15
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31356626
Motorrijders zijn Gay!

Lekker in de regen op de motor.
Lekker naar de wintersport met twee ski's en twee snowboards op je motor.

Denk de volgende keer alstemblief eens na!!!!!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:28:36 #16
37248 BertV
Klei indiaan
pi_31356630
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:27 schreef bas-beest het volgende:

[..]

en al die arme pompeigenaren dan die nu volgens de media afentoe al bijna geen droog brood verdienen?
Mijn motor doet 1:12...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:28:48 #17
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31356636
Verder is het een weinig realistisch plan. Economische groei zal het niet opleveren want daar waar er meer motoren verkocht zullen worden, zal de verkoop van auto's navenant dalen. Een vijfbaans weg maken van een tweebaansweg is trouwens vragen om doden.
Say your prayers
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:28:53 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_31356640
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:26 schreef Sickie het volgende:

[..]

Asocialen?
Ja, die mensen in een Executive auto die over de snelweg slingeren om 2 minuten eerder bij de afslag te zijn! De Golfrijdertjes die denken dat ze in een "snelle" auto voorrang hebben en die gasten in die grotere terreinauto's voor de stadsjungle! Die asocialen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:30:14 #19
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31356663
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:28 schreef DoctorB het volgende:
Motorrijders zijn Gay!
Heb je die fantasie al lang?
Say your prayers
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:30:36 #20
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31356673
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:28 schreef Stievus het volgende:

[..]

zijspan
Ja, HALEEEEE, dan kun je toch gewoon beter een auto blijven rijden.....
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_31356686
Goed plan tegen de overbevolking

Maar serieus, belachelijk idee natuurlijk. Mensen dwingen om een bepaald vervoersmiddel te kiezen druist in tegen de individuele vrijheid. Als jij op je motor wilt rijden moet je het zelf weten maar ik voel er niets voor.
pi_31356737
Nee dank je, ik heb geen behoefte meer risico in het verkeer te nemen dan dat ik nu al doe.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:36:45 #23
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_31356776
Het argument dat je geen zooi mee kan nemen is natuurlijk een beetje kul.

Met 2 zij-koffers, een top-koffer, een tank tas, een aanhanger en eventueel nog een zijspan kan je ontzettend veel rotzooi meenemen.

En dan nog nemen hollanders vaak teveel zooi mee.... Paupers die een zak aardappelen meenemen bv. is gewoon zielig.

En iedereen zegt ook dat het zo risicovol is....maar het komt juist door al die auto's dat het zo gevaarlijk is om motor te rijden, want juist die rijden ons dood.

Maar in mijn plan zijn auto's uitgebannen dus is een motor wel degelijk een veilig vervoersmiddel
pi_31356791
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:10 schreef dvdk het volgende:
Ik vroeg me af of dit een realistish en uitvoerbaar plan is.

IPV km-heffing te doen, en extra wegen aan te leggen:

de auto verbieden op de nederlandse wegen. Alleen motoren zijn nog toegelaten en vrachtwagens en transportbusjes met speciale ontheffing.
ontheffingen aanvragen is niet erg praktisch, waardoor je waarschijnlijk veel 'zwartrijders' krijgt
quote:
Dit schept werkgelegenheid ten eerste omdat er veel mee vraag zal komen naar motoren, dus meer fabrieken in Nederland. Meer vraag naar rij-instructeurs.
de fabrieken zullen wel in lage-lonen-landen komen, en rij-instructeurs komen van de auto-rijschool -> omscholing
quote:
Doe hierna de strepen op het asfalt her-indelen, en van een 3 baans weg kan je plots ineens een 5 baans weg maken!
zolang je ook nog vrachtwagens en busjes wilt laten rijden kan je de banen niet versmallen
quote:
File probleem opgelost! Iedereen lekker nog de tijd om rustig te ontbijten want niemand hoeft er meer om 5 uur uit om dan een uur in de file te staan voor hij op z'n werk is.
vrachtwagens blijven, dus files zullen ook wel blijven, vooral die na een ongeluk. En het principe waardoor files ontstaan bij auto's zal ook wel gelden voor motoren, helemaal als je de stroken gaat versmallen.
quote:
Verder kunnen alle snelheidsbeperkingen op de ringen van verschillende steden wellicht worden opgeheven omdat door de verdwijning van de files er geen smog blijft hangen.

zijn alle motoren zuiniger dan auto's?
* omearos weet niks over zuinigheid van zowel auto's als motoren
quote:
Kortom, alleen maar positieve kanten aan dit verhaal.

Enige negatieve dat ik me wellicht kan bedenken is dat je af en toe nat of koud bent.
Je kan minder troep meenemen, maar je kunt een aanhangwagentje achter je motor laten bouwen (alweer meer werkgelegenheid)
minder troep en minder mensen. de Bob kan nog maar 1 passagier meenemen bijvoorbeeld, meer mensen moeten dan de bob zijn, maar willen dat misschien niet. Bijkomend voordeel is dat een motorrijder die dronken een ongeluk veroorzaakt er dan ook zelf last van heeft en niet beschermd zit in een kooi.
quote:
Wellicht is het voor sommige mensen te moeilijk om een motorrijbewijs te halen, deze kunnen dan van het openbaar vervoer gebruik maken.
je benadeelt hiermee ook alle mensen die gehandicapt zijn en met een aangepaste auto rijden. Mensen die bijvoorbeeld met hun handen gas geven e.d. omdat hun benen niet goed genoeg werken. Of mensen met een evenwichtsstoornis, waar ze in de auto geen last van hebben.
quote:
Wie is het met me eens!

mvg.
ik niet
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:38:22 #25
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_31356796
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:30 schreef Sickie het volgende:

[..]

Heb je die fantasie al lang?
Nix fantasie. Bittere ernst.

Kijk maar eens goed. Wie gaat er anders gekleed in strak zwart leer de straat op????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')