bronquote:Ten eerste wordt vaak overleg met de overlastpleger aangeraden,
lijkt me in jullie geval een lastige situatie.
Jullie kunnen inderdaad aankloppen bij de verhuurder, deze moet
zorgen voor een rustig woongenot.
Elke huurder moet zich als 'goed huurder' gedragen, ook ten
opzichte van de omgeving en de omwonenden. Kortom een huurder
die geluidsoverlast bezorgt aan zijn woonomgeving gedraagt zich
niet als een 'goed huurder'. Deze woonomgeving bestaat niet
alleen uit medehuurders maar kunnen ook omwonenden zijn die
geen
huurrelatie hebben met de verhuurder.
Het is niet mogelijk meteen een procedure tegen de
overlastveroorzaker te starten. Eerst moeten alle andere
mogelijkheden en oplossingen geprobeerd zijn. U moet eerst zelf
alles in het werk proberen te stellen om de overlast met de
overlastveroorzaker te bespreken en op te lossen. Als dit niet
lukt dan kan nog gedacht worden aan het inschakelen van een
maatschappelijk werker, de wijkagent, de politie etc. Ook een
verhuurder zal de klachten niet naast zich neer mogen leggen en
hij is verplicht een grondig onderzoek in te stellen naar de
klachten en zonodig maatregelen te nemen om een eind te maken
aan de overlast. Een procedure bij de rechter waarbij een
verbod
tot van verdere overlast of ontruiming gevorderd wordt is een
uiterst redmiddel.
De verhuurder kan beëindiging van de huurovereenkomst en
ontruiming vorderen. Naast ontruiming kan er verder een verbod
gevraagd om nog langer overlast te bezorgen, waarbij ook een
dwangsom opgelegd kan worden.
Al met al blijkt dus dat er voordat de huurder eruit kan worden
gezet eerst alle mogelijkheden moeten zijn uitgeput anders
begint de verhuurder een rechtszaak en mag de huurder alsnog
blijven, dat zal het er alleen maar erger op maken. Daarom zal
jullie verhuurder wat huiverig zijn denk ik.
Je kan ook de verhuurder rechtelijk dwingen tot actie, maar of
dat de relatie tussen jullie en de verhuurder verbetert lijkt
me
niet.
LoL!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:57 schreef WimVo het volgende:
Ik zou zelf maar verhuizen als ik je vriendin was... en het recht in eigen hand nemen kan ik je niet aanbevelen
Verdergaan kan, maar dat heeft geen zin. In zijn kamer is niet te komen , behalve met geweld (lees: deur in trappen).quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:58 schreef Ultralaser het volgende:
Oww voor vraag2 weet ik er wel een paar. Laxeer middel in zn drinken doen. Ontharingsmiddel in zn shampoo. De poten van z'n bed half doorzagen als die erin gaat liggen dat ze breken. Juikpoeder in zn bed gooien. Bedorven eieren op zn kamer leggen. Moet ik verder gaan?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:58 schreef Ultralaser het volgende:
Ontharingsmiddel in zn shampoo.
He fijn. Lezen we morgen dat er iemand is doodgestoken in een burenruzie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:22 schreef WimVo het volgende:
Ik heb dit bericht en je fijne briefje op mijn deur inmiddels bij de politie afgegeven en ze ook vertelt wie je bent dus daar hoor je nog wel meer van. Ik laat me door niemand met de dood bedreigen...
Zo ver zal het wel niet komen, maar d'r moet rap eens wat gebeuren in ieder geval.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
He fijn. Lezen we morgen dat er iemand is doodgestoken in een burenruzie.![]()
Hee WimVo, mag ik vragen of je zelf ook van mening bent dat je overlast veroorzaakt?
Dat vraag ik me af of het iemand is die leuk doet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:01 schreef Overlast het volgende:
Je had toch zijn naam in je eerste post gezet. Is gewoon een fokker die leuk probeert te doen. Maar je hebt 2 opties, verhuizen of hem net zo hard terug gaan pesten. Als je energie teveel hebt zou ik het laatste doen. Anders gewoon een andere kamer zoeken. Het is maar een kamer...
Waar lees je dat hij een uitkering geniet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:18 schreef PDOA het volgende:
Wat doe jij in een studentenhuis, uitkeringstrekker???
Geen modje die effe dat IP kan nakijken of het uit DH komt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:05 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af of het iemand is die leuk doet.
Maar zijn naam heeft er 5 minuten gestaan. Of hij moet getipt zijn of het is heel toevallig. Maar het zou hem zomaar kunnen zijn. Maar ik heb het al nagevraagd aan een moderator hier, of hij/zij mij iig kan vertellen of zijn IP uit Den Haag komt. Zo nee, dan is het hem ook niet.
Al nagevraagdquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Geen modje die effe dat IP kan nakijken of het uit DH komt?
Lach me de stuipen als het zo blijkt te zijn
Jezus, hoe krijg je DAT voor erlkaar. Het stond er 3 minutenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:06 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Al nagevraagdBut thanks for the tip.
99% zeker dat het hem is.
TS Weet toch zelf wel wie die buurman isquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jezus, hoe krijg je DAT voor erlkaar. Het stond er 3 minuten
of ben je het zelf?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:10 schreef LostFormat het volgende:
Wimpie post je huisnummer ff. Dan weten we zeker dat jij het bent. En jouw kant van het verhaal natuurlijk.
Aangezien je zelf zijn naam in de OP had gezet, kan het natuurlijk ook gewoon elke joker zijn die een kloon heeft aangemaakt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:06 schreef SnuggLe het volgende:
Ik ben het zelf niet, ben niet psychopatischHet stond er idd maar 5 minuten. Blijkbaar zat hij hier al, of hij googled graag op zijn naam oid. Of hij is gewoon getipt.... dat laatste denk ik, dat iemand die hem kent dit toevallig las :-) Anyway, 99% zeker dat hem echt is. Straks weten we het zeker, even langs de politie.
En daar best aardig in slaagtquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:01 schreef Overlast het volgende:
Je had toch zijn naam in je eerste post gezet. Is gewoon een fokker die leuk probeert te doen.
Dat idee krijg e wel jaquote:
Eigenaar is op vakantie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:34 schreef Woepsie het volgende:
Waarom gaat dat gesprek niet door? Afgezegd door de verhuurder en met wat voor rede dan? Zorg wel dat dat gesprek gaat komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |