abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:34:24 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31354215
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:32 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb jarenlang in winkels gewerkt en de klanten die gewoon vriendelijk en normaal doen worden echt op een normale en goede manier behandeld.
De klanten die binnenkomen en denken dat ze god zijn en alles eisen die kunnen opdonderen en worden veel minder goed geholpen.

Actie = reactie
Gek genoeg, heb ik vaak ik de UK meegemaakt dat men ijzig beleefd blijft, ook als de klant dat niet is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31354221
Ik vind het iets te makkelijk om het maar op de puisterige pubers af te schuiven. Die zijn volgens mij in elk land wel ongeïnteresseerd. Klantvriendelijkheid is ook iets wat je moet leren en de werkgever is daar net zo verantwoordelijk voor.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:36:55 #28
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31354269
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gek genoeg, heb ik vaak ik de UK meegemaakt dat men ijzig beleefd blijft, ook als de klant dat niet is.
O geloof me, dat deden wij ook vaak zat hoor alleen dan ging zijn order bv pas na een week naar de inkoop.
Geloof me, als je beleefd bent tegen personeel zijn ze veel eerder geneigd hun best voor je te doen dan wanneer je een grote bek geeft.


Wat wij ook wel eens deden was de klant in alles gelijk geven (hij wist het tenslotte allemaal beter) en dan zelf erachter laten komen dat iets niet op elkaar werkt bv.
Tja we hadden het gezegd niet waar, als jij dan te eigenwijs bent
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:39:13 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31354304
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is echter ook gruwelijk waar.
Maar als je er aan gewend bent, merk je het niet zo. Ga een tijdje naar het buitenland, dan kom je er wel achter.
Wie goed doet, goed ontmoet. Ik ben zelf altijd zeer beleefd en wordt in de meeste gevallen ook heel beleefd behandeld.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:40:07 #30
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31354328
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is echter ook gruwelijk waar.
Maar als je er aan gewend bent, merk je het niet zo. Ga een tijdje naar het buitenland, dan kom je er wel achter.
Klopt, in Duitsland, Zwitserland en andere landen waar ik wel eens ben valt het me op hoe schrikbarend het er in Nederland aan toe gaat: een klant wordt hier ervaren als een last, een obstakel. Iemand die je van het kletsen of koffiedrinken afhoudt.

In de supermarkt staan er na het afrekenen al 3 volgende klanten in je nek te hijgen als jij nog met het zweet op je voorhoofd de boel in een tas staat te proppen, als je vraagt of de spullen naar de auto gebracht kunnen worden ben je helemaal een vervelende idioot. In de VS worden standaard je boodschappen voor je ingepakt en naar je auto gebracht bij een beetje supermarkt.

Er is veel aan te merken op de VS, maar qua service en klantvriendelijkheid zijn ze heer en meester.

Trieste uitzondering in Europa zijn de Italianen, daar is het nog erger dan hier ljkt het wel.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:41:00 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31354350
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wie goed doet, goed ontmoet. Ik ben zelf altijd zeer beleefd en wordt in de meeste gevallen ook heel beleefd behandeld.
In de regel gaat dat op. Er zijn echter aardig wat uitzonderingen op die regel. Misschien hangt het ook af van wat ik zelf als beleefd zie, misschien dat ik daar gewoon ouderwets in ben..
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:41:03 #32
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31354352
hehe, ik heb een goed voorbeeld

Ik ging naar de Gamma, om verf te laten mengen in een mooi donkerrood kleurtje, dus staat daar een kneusje van 16 ofzo die dat wel even voor me gaat fixen. Dus hij mengen en dan doet ie daarna kijken of het goed is, is het blauw Wat had ie gedaan, de verkeerde basiscode ingevoerd en dus met blauw als basis begonnen Daar kijk je toch eerst naar, wat een knurft... met blauw basis krijg je toch nooit rood
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:41:12 #33
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_31354357
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:14 schreef Maerycke het volgende:
Maar ja, het moet allemaal zo goedkoop mogelijk natuurlijk en goed personeel is duurder.
Goed personeel is professioneler. Niets meer, niets minder. Als ik voor het minimum loon moest werken vroeger deed ik net zo hard mijn best als wanneer ik dik betaald kreeg. Beleefdheid is key, humor moet je ook zien te pijlen of de klant daarvan houdt, maar ten alle tijden blijf je respectvol en doe je je best.

Maar ik mag ook zeggen dat het op alle banen zo is hoor: veel collega's waar ik nu mee zit vind ik ook een beetje lomp met mensen omgaan, terwijl dat lang niet altijd nodig is...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:42:06 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31354370
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wie goed doet, goed ontmoet. Ik ben zelf altijd zeer beleefd en wordt in de meeste gevallen ook heel beleefd behandeld.
Dat is niet het punt, het punt is dat de meeste nederlanders niet beleefd zijn, en daarmee ook het meeste winkelpersoneel niet. Niet winkelpersoneel is onbeschoft, Nederlanders zijn over het algemeen niet gespeent van omgangsvormen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:42:11 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31354372
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:41 schreef maniack28 het volgende:
hehe, ik heb een goed voorbeeld

Ik ging naar de Gamma, om verf te laten mengen in een mooi donkerrood kleurtje, dus staat daar een kneusje van 16 ofzo die dat wel even voor me gaat fixen. Dus hij mengen en dan doet ie daarna kijken of het goed is, is het blauw Wat had ie gedaan, de verkeerde basiscode ingevoerd en dus met blauw als basis begonnen Daar kijk je toch eerst naar, wat een knurft... met blauw basis krijg je toch nooit rood
Dat is alleen maar dom, niet onbeleefd of brutaal
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:42:16 #36
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31354374
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:41 schreef maniack28 het volgende:
hehe, ik heb een goed voorbeeld

Ik ging naar de Gamma, om verf te laten mengen in een mooi donkerrood kleurtje, dus staat daar een kneusje van 16 ofzo die dat wel even voor me gaat fixen. Dus hij mengen en dan doet ie daarna kijken of het goed is, is het blauw Wat had ie gedaan, de verkeerde basiscode ingevoerd en dus met blauw als basis begonnen Daar kijk je toch eerst naar, wat een knurft... met blauw basis krijg je toch nooit rood
Dit is gewoon onkunde en onervarenheid wellicht, heeft verder niks met klantvriendeijkheid te maken toch?
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:42:19 #37
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_31354375
Gezien de salarissen dat ze winkelpersoneel betalen is het niet verwonderlijk dat de kwaliteit van het personeel te wensen over laat.

De winkels waar ze wel goed personeel hebben zijn vaak de wat 'betere speciaalzaken', en het personeel daar krijgt ook wel wat beter betaald dan een miepje bij de H&M of zo.

Als je als bedrijf bereid bent meer te betalen voor je personeel, dan zul je vaak ook uit beter personeel kunnen kiezen...
.
..
...
....
pi_31354385
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:41 schreef maniack28 het volgende:
hehe, ik heb een goed voorbeeld

Ik ging naar de Gamma, om verf te laten mengen in een mooi donkerrood kleurtje, dus staat daar een kneusje van 16 ofzo die dat wel even voor me gaat fixen. Dus hij mengen en dan doet ie daarna kijken of het goed is, is het blauw Wat had ie gedaan, de verkeerde basiscode ingevoerd en dus met blauw als basis begonnen Daar kijk je toch eerst naar, wat een knurft... met blauw basis krijg je toch nooit rood
Jij maakt nooit fouten als je aan het werk bent?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:43:38 #39
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31354406
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:42 schreef kippenek het volgende:

[..]

Dit is gewoon onkunde en onervarenheid wellicht, heeft verder niks met klantvriendeijkheid te maken toch?
Topictitel is: Winkelpersoneel is dom, lomp en brutaal

Alleen de laatste is niet van toepassing

Maar idd het personeel is vaak ook brutaal. Kom je in kleine dorpjes dan is het nog alsjeblieft, dankjewel... moet je in Amsterdam komen.... daar zeggen ze helemaal niks
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:44:45 #40
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31354433
De manier alleen al waarop 'kan ik u helpen' uit de strotten komt is hemeltergend: men zegt liever 'wat mot je?!' heb ik het idee.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:45:21 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31354443
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is niet het punt, het punt is dat de meeste nederlanders niet beleefd zijn, en daarmee ook het meeste winkelpersoneel niet. Niet winkelpersoneel is onbeschoft, Nederlanders zijn over het algemeen niet gespeent van omgangsvormen.
Ja, zijn ze nou wel of niet gespeend van omgangsvormen?!

Verder breng je het als stelligheid dat de meeste Nederlanders niet beleefd zijn. Daar ben ik het pertinent mee oneens.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:46:15 #42
130233 OssieMan
Winners do it hardcore
pi_31354459
Er is anders ook zat personeel dat de klant nog wel behandeld zoals het hoort, ik vind dat al het personeel nu over 1 kam wordt geschoren.
pi_31354527
Ook in de UK valt het op hoe erg het in NL is.........

Daa wordt je vriendelijk onthaald als je een winkel binnenstapt.
Nooit problemen met winkelpersoneel gehad in de UK.

Hier koop ik liever iets online zegt genoeg denk ik ............
pi_31354575
Ik kwam pas bij de Gamma waar het kassameisje al bubblegum kauwend achter de kassa zat, zonder een 'goedemiddag' te zeggen maar wel met een pen in haar hand om hartjes op haar lege velletje papier te tekenen
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:52:50 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31354588
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Ja de meeste wel. Ik krijg ook heel vaak dan ineens een hand van ze wanneer ze weggaan. Maargoed er zijn ook lompe mensen bij die je niet geloven of die gewoon onbeschoft antwoord geven.
Die mensen heeft de TS het dus over.

In de regel scheelt het echter veel hoe je jezelf opstelt.
pi_31354605
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:36 schreef Metro2005 het volgende:

Geloof me, als je beleefd bent tegen personeel zijn ze veel eerder geneigd hun best voor je te doen dan wanneer je een grote bek geeft.
Bij sommige winkels/bedrijven daarentegen (met name de dienstverlenende zaken) is 't wel zo dat zelfs vragen naar de status van je opdracht al wordt gezien als 'een grote bek'. Met alle gevolgen van dien
pi_31354638
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:52 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik kwam pas bij de Gamma waar het kassameisje al bubblegum kauwend achter de kassa zat, zonder een 'goedemiddag' te zeggen maar wel met een pen in haar hand om hartjes op haar lege velletje papier te tekenen
aaah wat lievvvv
pi_31354728
Arbeid in Nederland is te duur, dit soort banen liggen voor 't oprapen. Bovendien wil de gemiddelde Nederlander altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als 't product bij filiaal A goedkoper is dan filiaal B, wordt 't bij A gekocht ook al is het personeel bij B vriendelijker, behulpzamer en kennisrijker. Daarom is 't personeel onbeschoft.
pi_31354739
Vaak staan klanten te bellen als ze voor de kassa staan. Dan wil ik gerust een volgende klant helpen, want de bellende klant is blijkbaar bezig met andere dingen. Soms worden ze dan boos, maar je kan best even je gesprek afmaken voor je je bestelling doet, zelf zal ik dat ook niet doen.
Als klant vind ik het vervelendste als ze je duurdere dingen aan willen smeren of zelfs totaal niet helpen, maar het is naar mijn ervaring niet zo verschrikkelijk als hier gedaan wordt...
Het mooi kotsende meisje.
pi_31354751
Bij de makro in breda moet ik nog een puber te grazen nemen, omdat ie echt een gigantisch bek had!

Per ongeluk tegen aan rijden met een karretje en dan ruzie maken Men men, ik zie 'm al door z'n chef buiten de deur gepleurd worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')