Gek genoeg, heb ik vaak ik de UK meegemaakt dat men ijzig beleefd blijft, ook als de klant dat niet is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:32 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb jarenlang in winkels gewerkt en de klanten die gewoon vriendelijk en normaal doen worden echt op een normale en goede manier behandeld.
De klanten die binnenkomen en denken dat ze god zijn en alles eisen die kunnen opdonderen en worden veel minder goed geholpen.
Actie = reactie
O geloof me, dat deden wij ook vaak zat hoorquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek genoeg, heb ik vaak ik de UK meegemaakt dat men ijzig beleefd blijft, ook als de klant dat niet is.
Wie goed doet, goed ontmoet. Ik ben zelf altijd zeer beleefd en wordt in de meeste gevallen ook heel beleefd behandeld.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is echter ook gruwelijk waar.
Maar als je er aan gewend bent, merk je het niet zo. Ga een tijdje naar het buitenland, dan kom je er wel achter.
Klopt, in Duitsland, Zwitserland en andere landen waar ik wel eens ben valt het me op hoe schrikbarend het er in Nederland aan toe gaat: een klant wordt hier ervaren als een last, een obstakel. Iemand die je van het kletsen of koffiedrinken afhoudt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is echter ook gruwelijk waar.
Maar als je er aan gewend bent, merk je het niet zo. Ga een tijdje naar het buitenland, dan kom je er wel achter.
In de regel gaat dat op. Er zijn echter aardig wat uitzonderingen op die regel. Misschien hangt het ook af van wat ik zelf als beleefd zie, misschien dat ik daar gewoon ouderwets in ben..quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wie goed doet, goed ontmoet. Ik ben zelf altijd zeer beleefd en wordt in de meeste gevallen ook heel beleefd behandeld.
Goed personeel is professioneler. Niets meer, niets minder. Als ik voor het minimum loon moest werken vroeger deed ik net zo hard mijn best als wanneer ik dik betaald kreeg. Beleefdheid is key, humor moet je ook zien te pijlen of de klant daarvan houdt, maar ten alle tijden blijf je respectvol en doe je je best.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:14 schreef Maerycke het volgende:
Maar ja, het moet allemaal zo goedkoop mogelijk natuurlijk en goed personeel is duurder.
Dat is niet het punt, het punt is dat de meeste nederlanders niet beleefd zijn, en daarmee ook het meeste winkelpersoneel niet. Niet winkelpersoneel is onbeschoft, Nederlanders zijn over het algemeen niet gespeent van omgangsvormen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wie goed doet, goed ontmoet. Ik ben zelf altijd zeer beleefd en wordt in de meeste gevallen ook heel beleefd behandeld.
Dat is alleen maar dom, niet onbeleefd of brutaalquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:41 schreef maniack28 het volgende:
hehe, ik heb een goed voorbeeld
Ik ging naar de Gamma, om verf te laten mengen in een mooi donkerrood kleurtje, dus staat daar een kneusje van 16 ofzo die dat wel even voor me gaat fixen. Dus hij mengen en dan doet ie daarna kijken of het goed is, is het blauwWat had ie gedaan, de verkeerde basiscode ingevoerd en dus met blauw als basis begonnen
Daar kijk je toch eerst naar, wat een knurft... met blauw basis krijg je toch nooit rood
Dit is gewoon onkunde en onervarenheid wellicht, heeft verder niks met klantvriendeijkheid te maken toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:41 schreef maniack28 het volgende:
hehe, ik heb een goed voorbeeld
Ik ging naar de Gamma, om verf te laten mengen in een mooi donkerrood kleurtje, dus staat daar een kneusje van 16 ofzo die dat wel even voor me gaat fixen. Dus hij mengen en dan doet ie daarna kijken of het goed is, is het blauwWat had ie gedaan, de verkeerde basiscode ingevoerd en dus met blauw als basis begonnen
Daar kijk je toch eerst naar, wat een knurft... met blauw basis krijg je toch nooit rood
Jij maakt nooit fouten als je aan het werk bent?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:41 schreef maniack28 het volgende:
hehe, ik heb een goed voorbeeld
Ik ging naar de Gamma, om verf te laten mengen in een mooi donkerrood kleurtje, dus staat daar een kneusje van 16 ofzo die dat wel even voor me gaat fixen. Dus hij mengen en dan doet ie daarna kijken of het goed is, is het blauwWat had ie gedaan, de verkeerde basiscode ingevoerd en dus met blauw als basis begonnen
Daar kijk je toch eerst naar, wat een knurft... met blauw basis krijg je toch nooit rood
Topictitel is: Winkelpersoneel is dom, lomp en brutaalquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:42 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dit is gewoon onkunde en onervarenheid wellicht, heeft verder niks met klantvriendeijkheid te maken toch?
Ja, zijn ze nou wel of niet gespeend van omgangsvormen?!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, het punt is dat de meeste nederlanders niet beleefd zijn, en daarmee ook het meeste winkelpersoneel niet. Niet winkelpersoneel is onbeschoft, Nederlanders zijn over het algemeen niet gespeent van omgangsvormen.
Die mensen heeft de TS het dus over.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ja de meeste wel. Ik krijg ook heel vaak dan ineens een hand van ze wanneer ze weggaan.Maargoed er zijn ook lompe mensen bij die je niet geloven of die gewoon onbeschoft antwoord geven.
Bij sommige winkels/bedrijven daarentegen (met name de dienstverlenende zaken) is 't wel zo dat zelfs vragen naar de status van je opdracht al wordt gezien als 'een grote bek'. Met alle gevolgen van dienquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:36 schreef Metro2005 het volgende:
Geloof me, als je beleefd bent tegen personeel zijn ze veel eerder geneigd hun best voor je te doen dan wanneer je een grote bek geeft.
aaah wat lievvvvquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:52 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik kwam pas bij de Gamma waar het kassameisje al bubblegum kauwend achter de kassa zat, zonder een 'goedemiddag' te zeggen maar wel met een pen in haar hand om hartjes op haar lege velletje papier te tekenen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |