abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31346133
Naar aanleiding van een bericht op de FP (link).
quote:
De burka (of boerka), ook wel niqaab genoemd, is een kledingstuk dat met name door (streng) islamitische vrouwen gedragen wordt. De burka bedekt het gehele lichaam.
Oke, (streng) islamitische vrouwen zijn dus verplicht om dit te dragen. Volgens mij is dit om de man niet in verleiding te brengen, maar als iemand het zeker weet hoor ik het graag.

Ik ben tegen, ongeacht dit onder vrijheid van godsdienst valt.

Waarom? Omdat, zoals meneer Wilders het al zei, het volstrekt onacceptabel is dat iemand totaal onherkenbaar over straat loopt. Bovendien is het, zelfs als de vrouw het vrijwillig draagt, erg onmenselijk en vrouw-onvriendelijk in het algemeen.

Het is een schande voor het straatbeeld en dat zijn veel mensen ongetwijfeld met mij eens. De burka afschaffen zou een stap vooruit zijn naar de vermindering van de polarisatie tussen autochtoon en allochtoon.
pi_31346204
Bovendien lijkt het mij vrij logisch dat dit juist nu verboden moet worden in het openbaar, juist nu met al die anti-terroristen-maatregelen. Met de ID-plicht, internetdatabase, aankomend preventief fouilleren enzovoort, lijkt het mij vrij logisch dat iets als totaal onherkenbaar jezelf vertonen niet te accepteren is.

Als er iets is wat nog moet veranderen om onze (schijn)veiligheid te bevorderen, dan is het wel het aanpakken van de groep die verantwoordelijk is voor de meeste terroristische dreigingen; de islam. Niks tegen deze godsdienst, maar het is een feit.
pi_31346300
Waarom is een geheel verbod onmogelijk?

Als burger moet je je gewoon kunnen identificeren wanneer nodig. Een paspoort zonder pasfoto kan niet. Een paspoort zonder gezicht dus ook niet.
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:49:27 #4
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31347210
Ik dacht dat we in een vrij land leven. Als ik als een spook over straat wil lopen moet ik dat zelf weten, en hetzelfde voor achterlijke moslims.
I'm nobody's sheep
pi_31347487
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:49 schreef Scandum het volgende:
Ik dacht dat we in een vrij land leven. Als ik als een spook over straat wil lopen moet ik dat zelf weten, en hetzelfde voor achterlijke moslims.
We leven in een vrij land behoudens ieders vernatwoordelijkheid volgens de wet. En gelukkig maar.
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:58:49 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31347542
Verdonk wil verbod op Burka's loopt ook al een ander topic over
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:59:40 #7
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_31347576
Achja, zolang er geen dynamiet onder zit en ze van mn portemonnee afblijven doen ze maar wat ze willen.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_31348238
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:58 schreef nixxx het volgende:
Verdonk wil verbod op Burka's loopt ook al een ander topic over
Dan gaan we daar verder
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:58:52 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31353493
Slotje dus..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties