Ik had niet anders van je verwacht.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:53 schreef Gia het volgende:
Als scholen een hoofddoekje niet mogen verbieden, mogen Islamitische scholen het ook niet verplichten.
Terecht dat de sollicitante dit voorlegt aan de commissie gelijke behandeling.
Je hebt in Nederland privéscholen, openbare scholen, bijzondere scholen en speciaal onderwijs.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:23 schreef kLowJow het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de uitspraak. Religieuze openbare scholen bestaan echter niet.. dus is dit een openbare school of een religieuze privéschool?
Nou ja, zeg!quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik had niet anders van je verwacht.²
Neen, essentieel verschil is dat die scholen zich beroepen op hun godsdienst, terwijl dat soort bedrijven zich beroepen op vage luchtigheden op waterbasis.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:31 schreef JohnDope het volgende:
Ik weet niet hoe het met scholen is, maar als een bedrijf een sollicitant weigert vanwege het feit dat ze geen hoofddoek wilt dragen, dan is dat het goedrecht van dat bedrijf.
heej dan vind je het ineens oke. maar als het andersom is dan loop je te janken dat het discriminatie isquote:Op maandag 10 oktober 2005 22:53 schreef Meh7 het volgende:
Op een religieuze school is het toegestaan om iemand te weigeren om deze redenen, mits die weigeringsgrond wel constant gebruikt wordt.
Mijn vraag was vooral gericht op de OP. Daarin zegt TS dat het hier een openbare school betreft. Dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hebt in Nederland privéscholen, openbare scholen, bijzondere scholen en speciaal onderwijs.
Religieus onderwijs valt, vrijwel altijd, onder bijzonder onderwijs en wordt ook gesubsidieerd door het rijk.
nog een hypocriet ventje. jouw geloof is ook niets meer dan gebakken lucht die ook nog eens velen oorlogen en strubelingen in stand houden. om over vrouwen onderdrukking nog maar te zwijgen!quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, essentieel verschil is dat die scholen zich beroepen op hun godsdienst, terwijl dat soort bedrijven zich beroepen op vage luchtigheden op waterbasis.²
Je weet uiteraard zelf ook wel dat je jezelf ook schuldig maakt aan dergelijk tafereel.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:40 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
heej dan vind je het ineens oke. maar als het andersom is dan loop je te janken dat het discriminatie is![]()
Dat is gewoon de policy als je baas wilt dat jij iedere dag in 3delig op je werk verschijnt dan moet je dat ook doen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, essentieel verschil is dat die scholen zich beroepen op hun godsdienst, terwijl dat soort bedrijven zich beroepen op vage luchtigheden op waterbasis.²
Probeer eens normaal met iemand in discussie te gaan. Manieren enzo...quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:40 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
heej dan vind je het ineens oke. maar als het andersom is dan loop je te janken dat het discriminatie is![]()
NOG wel hopelijk veranderd dat snel... moeten we er alleen voor zorgen dat de scholen niet door al quida worden gesponsord, maar dat moet haalbaar zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hebt in Nederland privéscholen, openbare scholen, bijzondere scholen en speciaal onderwijs.
Religieus onderwijs valt, vrijwel altijd, onder bijzonder onderwijs en wordt ook gesubsidieerd door het rijk.
Die vrouwen komen niets te kort. Ze hoeven niet te werken, ze worden onderhouden. Terwijl in veel westerse huwelijken de vrouw ook moet werken, anders verliest ze het aan zien en haar aandeel in de Audi a4 leasebak voor de deur, want o wat is materialisme belangrijk voor de westerse man, laat de vrouw maar lijden in éen of andere koekjesfabriek.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
om over vrouwen onderdrukking nog maar te zwijgen!
Nee, als Viola Holt door het leven gaan is een pretjequote:vreselijk dat ze niet als spook door het leven wil![]()
zegt HIJ die hier woont omdat het een rijk land is...quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die vrouwen komen niets te kort. Ze hoeven niet te werken, ze worden onderhouden. Terwijl in veel westerse huwelijken de vrouw ook moet werken, anders verliest ze het aan zien en haar aandeel in de Audi a4 leasebak voor de deur, want o wat is materialisme belangrijk voor de westerse man, laat de vrouw maar lijden in éen of andere koekjesfabriek.
[..]
Nee, als Viola Holt door het leven gaan is een pretje²
Ik koesterde even de hoop dat je er inhoudelijk op in zou gaan, maar kennelijk was ik weer in één van mijn nobele naïeve buien.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:49 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zegt HIJ die hier woont omdat het een rijk land is...![]()
![]()
Christelijke scholen mogen wel degelijk een hoofddoekje verbieden. Deze school zal dus ook het recht hebben om een hoofddoek te verplichten. Tenzij ze het niet duidelijk in hun algemene bepalingen hebben opgenomen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:53 schreef Gia het volgende:
Als scholen een hoofddoekje niet mogen verbieden, mogen Islamitische scholen het ook niet verplichten.
Terecht dat de sollicitante dit voorlegt aan de commissie gelijke behandeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |