Ja, als als je op de hoogte bent van de gebreken dienen ze altijd te worden vermeld.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:15 schreef Dudette het volgende:
En hoe zit het met eventuele gebreken die uit zo'n rapport naar voren komen, ben je verplicht deze te melden aan eventuele volgende kopers/kijkers? Wij hebben er zelf niet om gevraagd deze uit te laten voeren.
Als je met één partij in onderhandeling bent, is het uit den boze om met de andere partij te onderhandelen. Sterker nog, ze kunnen een forse schadeclaim bij je indienen. In gesprek is in gesprek, ook als de ander een partij met meer zekerheid is of zelfs een veel hoger bod doet.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:08 schreef Dudette het volgende:
Weet iemand van jullie hoe het volgende zit...
Op dit moment hebben we ons huis te koop zonder makelaar. Nu zijn er mensen geïnteresseerd die qua financiering niet zeker zijn, maar waarvan we redelijk zeker weten dat ze er alles aan doen om dit rond te krijgen.
Een ander laat weten dat ze een bouwtechnisch rapport op willen laten maken, voor ze een bod doen. Ook zij zijn dus geïnteresseerd.
Is het nou zo dat als een van beide stellen een bod doet, we dit van een ander niet meer mogen accepteren?
En het tweede stel moet kosten maken voor zo'n rapport, wat is dan een redelijke termijn om zogezegd het huis voor hen vast te houden?
Alvast thnx!!
Ja dus niet he. Je bent pas in onderhandeling als je aangeeft dat je dat bent met een partij. Als ik als potentiele koper in bod doe, hoef jij als verkopende partij daar helemaal niet op in te gaan. Sterker nog. Als jij 175000 vraagt en ik bied je dat, dan mag jij rustig je vraagprijs opeens verhogen hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:30 schreef Tarak het volgende:
[..]
Je bent in gesprek met degene die het eerste bod doet.
In principe heb je gelijk, maar dat moet je dus wel heel duidelijk communiceren om geen valse verwachtingen te wekken. Dus altijd aangeven wat je met het bod doet!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:29 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Ja dus niet he. Je bent pas in onderhandeling als je aangeeft dat je dat bent met een partij. Als ik als potentiele koper in bod doe, hoef jij als verkopende partij daar helemaal niet op in te gaan. Sterker nog. Als jij 175000 vraagt en ik bied je dat, dan mag jij rustig je vraagprijs opeens verhogen hoor.
Wat je kan doen is even een makelaardij binnelopen met een kletsverhaal dat je interresse hebt in een pand van hun. Vraag de brochure. Meestal staat daar achterin een aantal van dit soort vragen met de antwoorden erbij....
en ja, het is zelfs zo dat als ik je de vraagprijs bied, je met mij de onderhandleing mag afbreken om welke reden dan ook en vervolgens de verkoop zelfs voor een lager bedrag mag gunnen aan een ander om welke reden dan ook.... Of dat slim is doet er ff niet toe...
Absoluut wel. De kopende partij heeft een haalplicht wat informatie betreft,maar geloof me, de verkopende partij heeft zeer zeker eenbrengplicht. Als jij, als verkoper, een technisch, bouwkundig rapport in je bezit hebt over het te verkopen object waarin staat dat het dak ws binnen een jaar aan vervanging toe zou zijn, moet je dit absoluut melden.quote:Je hoeft informatie hieruit volgens mij niet te melden aan volgende potentiele kopers want die hebben zelf ook een onderzoeksplicht.
Dit is idd het slimste.quote:Dus, mocht je het idee hebben dat er iets mis is met je pand, kun je beter GEEN rapport laten maken en het rappport van potentiele kopers ook niet opvragen. Je bent er dan namelijk aantoonbaar van op de hoogte.... en hebt dan dus zeker de meldingsplicht van deze zaken.
Heb jij hier een bron van ? Ik twijfel namelijk ten zeerste aan deze uitspraak. Ene verkoper mag ten aller tijde het huis terug trekken uit de verkoop. En ja dat mag ook als jij als verkoper een tegenbod hebt gedaan en dat is door een kopende partij geaccepteerd. Dit is overigens enkel het geval tussen particulieren. Makelaars hebben dit recht niet....quote:Op het moment dat de koper het bod accepteerd is het huis verkocht en ben je als verkoper verplicht het huis dus ook te verkopen (tenminste zolang de koper niet ontbindt).
Hmm, ik heb geen directe bron (ik kan het helaas niet vinden in de publicatie van VEH en meer dan dat en eventueel internet heb ik ook niet) en aangezien ik geen makelaar ben zou ik nog wel eens ongelijk kunnen hebben (hoewel het zijn van makelaar ook geen voldoende voorwaarde is). Wat ik wel weet is dat je nooit een bod met een termijn mag intrekken. Ook de koper mag dat niet, maar je kunt als koper daarom het beste geen termijn stellen. Je mag dan altijd je bod weer intrekken. Ik weet eerlijk gezegd niet of de verkoper net als de koper geen termijn mag stellen. Als dat mag dan kun je gelijk hebben (maar ik heb er nog nooit van gehoord).quote:Op woensdag 12 oktober 2005 04:16 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Heb jij hier een bron van ? Ik twijfel namelijk ten zeerste aan deze uitspraak. Ene verkoper mag ten aller tijde het huis terug trekken uit de verkoop. En ja dat mag ook als jij als verkoper een tegenbod hebt gedaan en dat is door een kopende partij geaccepteerd. Dit is overigens enkel het geval tussen particulieren. Makelaars hebben dit recht niet....
Mocht ik dit overigesn verkeerd hebben dan hoor ik het graag.
Geen zinloze post lijkt me want op zich is het best een aanrader om een makelaar in de hand te nemen. Het hangt echter ook een beetje van de persoonlijke situatie af.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:39 schreef R2-D2 het volgende:
Offtopic:
Waarom zonder makelaar? Je koopt dan een stuk administratie (en hoofdpijn en stress en ...) af.
Ontopic:
Je kan je beter wel op de hoogte laten stellen van het bouwtechnisch rapport anders kan je straks verborgen gebreken gaan vergoeden terwijl je al in je nieuwe huis zit.
Maargoed, ik ben geen makelaar maar een kritische koper.
Mijn excuses voor deze zinloze post
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |