quote:6 kandidaten vormen de inzet van een muzikale weddenschap tussen producers en vakjury. De stelling: Je kan van iedereen een ster kan maken!
De kandidaten zijn absolute Zero's. Kunnen de beste producers van Nederland ze laten uitgroeien tot echte Hero's met een hit?
Filmpje: http://www.talpa.tv/web/s(...)529/typeofpage=51230quote:De NiX Factor
Wedden dat iedereen een ster kan worden…?
Drie platenproducers.
Drie juryleden.
Eén weddenschap:
Iedereen kan een ster worden.
De inzet:
Zes kandidaten
met De NiX Factor.
De vraag:
Lukt het de producers
van NiX
een hit te maken…?
Joh. De programmanaam komt zeker ook uit de lucht vallen?quote:
Nou ik vind dat wel op lijkenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:01 schreef static het volgende:
[..]
Joh. De programmanaam komt zeker ook uit de lucht vallen?
quote:Talpa zoekt de antiheld
Muziekkneuzen worden toppers
TALPA, 21.30 UUR
door MARCEL FROST
Doorgaans is de studio van Bolland & Bolland in Blaricum het werkterrein van echte talenten, maar dezer dagen staan hier muzikale kneuzen achter de microfoon. Want niet kunnen zingen is de absolute voorwaarde om mee te kunnen doen aan het nieuwe Talpa-programma De NiX Factor.
„Hoe slechter je zingt, des te liever we je zien komen”, zegt Daan van Rijsbergen, voorzitter van de jury van De NiX factor , die verder bestaat uit Manuela Kemp en Jeroen van de Boom. De ’talentenjacht’ draait in feite om een weddenschap: drie gerenommeerde producers – Emile Hartkamp (o.a. Frans Bauer), Rob Bolland (Falco, Status Quo) en Tjeerd Oosterhuis (Total Touch) – zeggen dat ze van iedereen een ster kunnen maken. „Zij beweren dat op basis van de huidige stand van de techniek”, verklaart Van Rijsbergen. „Volgens hen maakt het niet uit hoe slecht je bent, de producers kunnen er hoe dan ook een hit van maken. Manuela, Jeroen en ik nemen de uitdaging aan en gaan op zoek naar de aller-allerslechtste kandidaten. Voor deze ene keer ligt de lat extreem laag in plaats van hoog.” Ook Van Rijsbergen, eerder te zien in ’Popstars – The Rivals’ is geen vreemde in de muziekwereld. Hij werkt als onafhankelijk producent en manager van tal van artiesten, zoals bijvoorbeeld Van Dik Hout en Acda & De Munnik.
Moeilijk
De afgelopen weken hebben zich ruim 2000 mensen opgegeven die van zichzelf weten dat ze zeker niet kunnen zingen. Daan, Manuela en Jeroen zochten daar vervolgens de minst getalenteerden uit om het de producers zo moeilijk mogelijk te maken.
De NiX Factor is bedacht door Talpa’s eigen creatieve afdeling, waar naast John de Mol ook Etienne de Jong werkzaam is. „Nadat de jury zes kandidaten heeft geselecteerd, twee per producer, wordt er een plaat en een videoclip opgenomen”, vertelt De Jong. „Dat kan een duet zijn, maar de producer kan ook nog een van de twee kandidaten afwijzen als die echt te slecht blijkt te zijn. Ze krijgen de beschikking over een goed budget en mogen vervolgens doen wat ze willen. Zo mag een deelnemer zes woorden in een microfoon boeren en daar wordt dan een vette housesample ondergezet, maar je kan ook proberen om met de beste stylisten, choreografen en achtergrondzangeressen een zo mooi mogelijk resultaat neer te zetten.”
Een week voor de finale moeten de platen en clips klaar zijn en die zijn vervolgens te zien en te horen op Radio 538 en Talpa. De verkopen (en downloads) van de platen bepalen uiteindelijk voor de helft wie er wint, de andere vijftig procent wordt bepaald door de stem van de kijker. Dat de slechtste moge winnen...
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:56 schreef schatje het volgende:
Hmmz, lijkt verdacht veel op de X Factor van ITV, een format bedacht door Simon Cowell, met o.a. Sharon Osbourne als jurylid.
[afbeelding]
Oh, het is nog bezigquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:38 schreef Svensational het volgende:
Oh, ik wsit helemaal niet dat dit programma bestond, heb het ook niet gezien..
precies.... het enige leuke aan idols zijn die loosers.....quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:43 schreef Roi het volgende:
Nou ik had niet gedacht dat het zo leuk was! Ik zie dit 3 keer liever dan Idols 3 !
je moest eens weten hoeveel mensen erop afkomen die dachten door goed te zingen ook door te gaan, of mensen die expres vals gingen zingenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:41 schreef Roi het volgende:
Er zaten trouwens wel een paar goede kanidaten tussen !
iedereen die door is heeft zich opgegeven, 100% gegarandeerd dat er geen acteurs tussen zittenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:47 schreef MaxPower het volgende:
Fake-show. Die kandidaten zijn acteurs. Met name die gozer die speelde dat hij zo zenuwachtig was. Wat een amateurtoneel zeg.
Jij werkt bij die show?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:50 schreef Timmai het volgende:
[..]
iedereen die door is heeft zich opgegeven, 100% gegarandeerd dat er geen acteurs tussen zitten
Als wat?quote:
ik doe voor mn studie zegmaar een soort stage voor een aantal uur.. daardoor loop ik daar heel wat uurtjes rond. Aantal keer op kantoor (kandidaten die door zijn bellen), maar ook op de set (wat je zag in het programma van vandaag) waar ik vanalles doe. Wel grappigquote:
Leuk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:03 schreef Timmai het volgende:
ik doe voor mn studie zegmaar een soort stage voor een aantal uur.. daardoor loop ik daar heel wat uurtjes rond. Aantal keer op kantoor (kandidaten die door zijn bellen), maar ook op de set (wat je zag in het programma van vandaag) waar ik vanalles doe. Wel grappig
Zorgen dat je er de volgende keer wel bijstaat!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:16 schreef Timmai het volgende:
[..]
Maar ik stond niet eens in de aftiteling'![]()
ik zei dat nou ook gelijk tegen Q... ik zeg, Q, dat is net als idols...quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:46 schreef Haaibaaike het volgende:
Het lijkt wel een soort idols![]()
![]()
Ik heb gisteren of zaterdag een klein stukje gezien..
Ik zei meteen net als idols![]()
![]()
dat zeiden we al! dat is net als idols!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:25 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik zei dat nou ook gelijk tegen Q... ik zeg, Q, dat is net als idols...
dus Q en ik kijken en Q zegt zo van: hey da's net als Idols
Zeg ik zo: ik zei al meteen net als idols
dat zeg ik, Idols!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:26 schreef Frinq het volgende:
[..]
dat zeiden we al! dat is net als idols!
Wat is probleem?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:25 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vind dat we op Fok ook een Nix factor achtig iets moeten gaan beginnen. Neem ik Haaibaaike onder m'n hoede
Overigens, programmamakers worden natuurlijk zelf ook wel voor de gek gehouden. Of hebben jullie alle antecedenten van alle kandidaten nagetrokken? Zie bijvoorbeeld Paul de Leeuw, waar die stuntelaar ook gewoon een acteur bleek te zijn (zonder dat De Leeuw dat wist).quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:50 schreef Timmai het volgende:
[..]
iedereen die door is heeft zich opgegeven, 100% gegarandeerd dat er geen acteurs tussen zitten
quote:'De nix factor' trekt bijna half miljoen kijkers.
De eerste aflevering van het muziekprogramma 'De nix factor' van Talpa heeft dinsdagavond bijna een half miljoen kijkers getrokken. "Ik ben daar heel erg blij mee. Dat betekent dat de kijkers het programma waarderen", laat jurylid Jeroen van de Boom aan Novum Nieuws weten. In 'De nix factor' gaat een jury de weddenschap aan met een drietal muziekproducenten die beweren dat ze van iedereen een ster kunnen maken.
In het programma gaan juryleden Jeroen van de Boom, Manuela Kemp en Daan van Rijsbergen in drie selectierondes op zoek naar zes talentloze kandidaten. Vervolgens nemen producers Emile Hartkamp, Rob Bolland en Tjeerd Oosterhuis elk twee van deze kandidaten onder hun hoede. Met deze overgebleven kandidaten moeten de muziekproducenten een hit zien te scoren.
Volgens Van De Boom vinden kijkers het 'leuk' om te zien hoe de zes kandidaten door stylisten en producers worden aangepakt. "We lopen mensen niet belachelijk te maken, hoor! Ze weten heel goed dat ze niet kunnen zingen, maar omdat ze bij Idols zijn afgewezen, hopen ze hier eindelijk te winnen."
Het jurylid hoopt dat de volgende afleveringen ook veel kijkers trekt. "Natuurlijk wil ik dat kijkers het leuk vinden, tenslotte maken we het programma speciaal voor het publiek."
Wat een onzin. Wacht eerst maar eens af hoe het de tweede uitzending scoort, zegt meer over de waardering. Sowieso hebben ze dan geen lead-in van 1.151.000 kijkers.quote:De eerste aflevering van het muziekprogramma 'De nix factor' van Talpa heeft dinsdagavond bijna een half miljoen kijkers getrokken. "Ik ben daar heel erg blij mee. Dat betekent dat de kijkers het programma waarderen", laat jurylid Jeroen van de Boom aan Novum Nieuws weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |