Haar familie was TEGEN deze keuze pop, die ken ik ook, zijn hele aardige, moderne mensen, helemaal aangepast aan het leven hier, dolblij dat ze hier in vrijheid kunnen zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Slim genoeg om te zeggen dat het vrije keuze is in ieder geval, want anders wordt ze door haar neefjes als een dol varken afgeslacht.
Je gaat mij niet vertellen dat de vrouwen en dochters van die sexistische baardapen keuzes hebben, en die dochters evenmin als ze uitgehuwelijkt zijn aan hun oudoom of achterneefje. Bovendien zijn ze tegen die tijd zo geindoctrineerd dat het als intelligentie overkomt
De islam staat helemaal geen geweld in het huwelijk toe, hoe kom je daarbij zeg???????quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Hmmm en onderdrukte vrouwen in burka's
Hetzelfde geloof dat ze in die burka houd is toch ook het geloof dat een man toestaat geweld tegen zijn partner te gebruiken,
Ik vraag me af of er al eens onerzoek gedaan is naar huiselijk geweld versus agressie binnen het huwelijk
Nou wat wordt er een hoop gedaan zeg, potjandorie zeg!!!!!!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik vind niet dat men een burqha zou moeten verbieden ALLEEN uit het oogpunt van onderdrukking.
Maar er wordt al genoeg gekeken om de door jou genoemde cijfers omlaag te krijgen hoor, maar zoals je weet zijn er legio oorzaken en als je het uit wilt dammen zou je moeten eise dat iedereen solitair ging leven en dat lijkt me niet de bedoeling.
Waarom mensen nu per se opkomen voor burqha-dragende vrouwen snap ik niet zo.
Die vrouwen die ervoor kiezen hem te blijven dragen als het buiten niet meer mag, kiezen er dus net zo hard voor om binnen te blijven. Oók dat is een keuze namelijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik zeg nergens dat iedereen die een burqa draagt dat vrijwillig doet, maar er zijn ook mensen die het wel vrijwillig dragen. Nu kan je heel simpel die burqa's verbieden, om daarmee te 'beschermen'. Maar ik denk dan dat die vrouwen nooit meer buiten komen. Is dat wat Verdonk wil? Dat enkele mensen geen last meer hebben van burqa's?
Natuurlijk is het heel moeilijk na te gaan wie er nou wel of niet mishandeld wordt thuis. En nu kan het dragen van een burqa een teken zijn dat deze vrouw thuis onderdrukt wordt. Dan is het toch logisch dat, als deze vrouw thuis geslagen wordt door haar man, toch die man aan te pakken?
Tevens zeg ik ook nergens dat iedereen die een burqa draagt slim is. Maar het kan dus gewoon wel.
dit topic zat vanmiddag te flippen bij mij, heel vaak zag ik ineens maar 3 pagina's enzoquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:42 schreef speknek het volgende:
Jammer dat mijn posts weer genegeerd worden.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:12 schreef Wojworshebn het volgende:
Een vrouw compleet gehuld in burqa roept bij mij veel aggressie op, als ik ze zie lopen heb ik telkens de neiging ernaast te stoppen en keihard te schreeuwen "waar ben je mee bezig wandelende tent, doorgedraaide imker" . Dit is een serieuse post, het is echt belachelijk zo'n ding, als dat mag waarom zou dan een compleet nazi-outfit dan niet mogen?
Hoe vaak zien jullie burqa's? Ik loop al veel meer dan de helft van mijn nog jonge leven rond in de zwarte wijken van zowel Den Haag als Rotterdam en heb in al die jaren precies 2 keer een burqa gespot.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:14 schreef Tarak het volgende:
[..]
![]()
Dat heb ik ook, als ik een paar blauwe ogen zie, word ik helemaal agressief, smerig landverraderswijf denk ik dan.....
Drie / Vier keer per maand, waarvan wel vaak dezelfde. Een enkele keer een groepje zwarte zwijgende spoken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hoe vaak zien jullie burqa's? Ik loop al veel meer dan de helft van mijn nog jonge leven rond in de zwarte wijken van zowel Den Haag als Rotterdam en heb in al die jaren precies 2 keereen burqa gespot.
Waar woon je dan? Tehran? Kaboel?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:22 schreef Tarak het volgende:
[..]
Drie / Vier keer per maand, waarvan wel vaak dezelfde. Een enkele keer een groepje zwarte zwijgende spoken.
Ik kom ze met name tegen in Amsterdam.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waar woon je dan? Tehran? Kaboel?
Bron: http://www.theovangogh.nl/ebru_34.htmlquote:Chador
Ik woon in het mooiste huis van Amsterdam. Althans, dat vind ik. Het is precies wat ik wil: groot, oud, licht en helemaal van mij. En een beetje van de bank. Het allerleukste is wel dat mijn moeder ergens in de jaren 70 een stekje in mijn tuin heeft gepland. Een stekje van een boom uit de tuin van het huis in Rotterdam waar ik ben opgegroeid. En dat stekje is nu een boom die ver boven de tweede etage rijkt. Ik kocht mijn huis van een goede vriendin van mijn moeder, vandaar.
Bos en Lommer is geen Rotterdam Kralingen, maar mij hoor je niet klagen. Ik zit dan ook niet in de achterafstraatjes waar schotelcity heerst. Bij mij in de straat wonen Eerste Generatie Nederlanders naast de authentieke Nederlanders in koophuizen. In het pand waar mijn zusje woont, zes deuren verderop, woont in een ander appartement een jongen van Turkse afkomst met zijn Nederlandse vriendin. Iedere keer als hij mij ziet, roept 'ie dat hij Indonesisch voor me gaat koken.
Maar.., maar. Maar. Ik woon hier al zes jaar en sinds een paar maanden lopen er opeens geburkaade of gechadorde, in ieder geval compleet in het zwart gehulde vrouwen rond. Ik wil dat niet. Ik erger mij eraan. Ik vind het vrouwenmishandeling. Er staat wel eens een gechadorde vrouw bij de tramhalte een heel end verderop. Eerlijk is eerlijk: zo een end verderop dat ik het van huis uit niet kan zien. Maar een ander geval loopt regelmatig vanuit een zijstraat aan de overkant mijn straat in. Vrij ergerlijk.
Daarnaast lopen er steeds meer boerinnen rond. Boerinnen uit Anatolië in lange jassen met hoofddoeken. Alsof ze gisteren nog in Turkije waren en hun koffers nog niet hebben uitgepakt. Ik erger me er wild aan. Het hoort niet. Dit is Nederland. Hier, maar ook in Turkije, kleden vrouwen zich westers en vrouwelijk. Waarom lopen die vrouwen er toch zo bij?
Ik heb ook een zwarte jas. Lang tot op de enkels. Zwart, maar op geen enkele manier met een chador te associëren. Is het omdat het geen hobbezak is en ik geen slagroomtaartfiguur heb? Prima dat die lui zich in het zwart hijsen maar moet het zo lelijk? Maar 'lelijk' is slechts een marginale ergernis. Waarom bekijken die mensen de wereld vanachter een oogspleetje? Waarom denken zij dat dat normal is? En waarom denken ze dat sinds kort? Echt, een jaar geleden was dat niet zo. Waarom passen die lui zich toch niet aan?
Vorige week zag ik een stuk van een documentaire op TV, genaamd 'gastarbeider'. Het was een tijdsdocumentaire over een Turkse gastarbeider, die in de jaren 70 in Deventer had gewerkt, en nu weer in Turkije woonde. Begin jaren 70 was hij een slanke man, die hierheen kwam om te werken. Strak in het donkere pak. De paradox was bizar. Hoe kan het dat gastarbeiders zich in de jaren 70 aanpasten en nu opeens menen dat dat niet meer hoeft? Dezelfde meneer woonde nu in Turkije, en zag er nu uit als een Turkse boer. De cameraploeg stond hij in stropdas te woord. Niet dat het mooi was, maar wel netjes. Zijn vrouw zag eruit als een Turkse boerin, zoals je ze ook bij mij ergens ver achter hebt. In de Turkse binnenlanden heb ik daar geen moeite mee. Hier wel.
Al enige tijd wil ik eens zo een zwarte gechadorde vrouw aanspreken. Vragen waarom ze er zo bij loopt. Hoe ze denkt hier te integreren. En als ze dat niet wil – integreren- wil ik weten wat ze in Nederland doet. Hoe ze haar dagen doorbrengt. Maar ik durf niet. Voor de donder niet bang, schromeloos stap ik op mensen af, bel ik CEO's, politici en BN'ers, schrijf ik boze stukjes over mediamensen die mij ergeren maar zo een gechadorde vrouw vind ik eng.
Vandaag zag ik er weer een. Helemaal in het zwart met een bril. Over die chador, dus je zag wat meer huid. Ik schrok van haar blanke huid, gewoon blank, misschien wel blanker dan die van mij. Ook zag ik vandaag een uitermate blanke gehoofddoekte vrouw. En ik vroeg me beide keren af of het wel buitenlanders waren. En geen Nederlanders. Ik bedoel, de 'bekeerde' Nederlandse vrouwen zijn natuurlijk het allerengst. Ooit geëmancipeerde 'hoeren' maar nu roomser dan de paus in hun moslim-zijn.
Ik vind het eng. Stel je voor dat het een Nederlandse vrouw is die bekeerd is. Die mij gaat proberen te bekeren, in het Nederlands. Dan zal ik mij niet kunnen inhouden in mijn onbegrip over haar bekering. Binnen no time ruzie. En dan? Stel dat 'men' zich ermee bemoeit, al die enge mannen, dan heb ik het gedaan.
Een variant hierop is dat het een buitenlandse vrouw is. Stel dat ze geen Nederlands spreekt en ook geen Turks. Wat dan? Heb je dus niets aan. Maar stel dat ze wel Nederlands spreekt. Kom ik aanzetten met m'n hete aardappel, vragen stellen en wijsneusje spelen. Waar bemoei ik me mee? Krijg ik 'mijn cultuur' teksten over me heen, gescheld en weet ik wat meer. Misschien wel de roep om RESPECT? En als ze dan Nederlands spreekt, dan moet ze begrijpen dat dat in Nederland niet hoort. Binnen no time heb ik dan ruzie. Alweer.
En dan... stel dat er een kerel onder zit? Stel dat het wezen bewapend is? Allemaal enge scenario's. Ik word er niet vrolijker van. Het hoort niet in Nederland. En we moeten het verbieden. Uit oogpunt van veiligheid. Maar eigenlijk gewoon omdat het vrouwenmishandeling en –onderdrukking is, dat zij zo hun leven zouden moeten leiden. Lijden.
Het alternatief is de andere kant uitkijken. Negeren. En verhuizen. De hele grachtengordel staat te koop. Maar dat verhuizen, dat wil ik niet. Niet alleen omdat ik werkelijk geweldig woon, maar omdat niet IK, maar ZIJ zich dienen aan te passen. Ik laat me niet zomaar uit mijn wijk en huis verdrijven door zwarte wezens die denken dat vrouwen zich zo dienen te kleden. Het is de 21ste eeuw, dit is Nederland, mannen en vrouwen hebben dezelfde. Volgens mij staat dat in de grondwet. En afdwingbaar voor alle burgers van dit land.
Ik ga het toch 'ns doen. Zo'n chador aanspreken. IEMAND moet die mensen toch de mores van dit land bijbrengen. Ik begin in mijn wijk. Wie volgt? Mail mij alle ervaringen.
Ebru Umar
Daar kom ik gelukkig zelden, kutstadquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:28 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik kom ze met name tegen in Amsterdam.
Ach nu is het een hoofddoek geef je ze de kans moet ze waarschijnlijk een burka dragen of mag ze als vrouw niet eens werkenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
een hoofddoek is totaaaaaal iets anders dan een burqa, nochtans wel een slechte zaak maar totaal iets anders
[..]
Ik heb het over dom dat is iets anders als IQ niveau, mensen met een hoog iq zijn ook te indoctrineren,quote:Wederom blijkt dat jij denkt dat alle mensen met een hoofddoek danwel burqa stomme geiten uit het rifgebergte zijn die niet op een universiteit gezeten kunnen hebben en geen onderwijs genoten hebben. Mja ach.
Nou moetje toch eens goed tellen, en als we die niet gezichtsbedekende dingen die die Teef waarmee Azous getrouwd is meerekenen kom je handen te kortquote:
Ik ben net de halve middag ook weer door het centrum van den haag gestruind, de markt afgegaan, en maar n paar hoofddoekjes geteld, en nog steeds geen enkele burqa. Ik snap ook niet waar mensen dan last van hebben. Tevens, woon jij wel in Nederland?
Maar waarom doen ze het niet?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:29 schreef Tarak het volgende:
[..]
Bron: http://www.theovangogh.nl/ebru_34.html
Ebru Umar had ook al de neiging om een burkawezen aan te spreken.
En jij bent wel heel kortzichtig door niet te begrijpen dat voor iemand die uit een land komt dat zich heeft ontworsteld aan de plicht voor vrouwen om zich helemaal te bedekken, een beweging de andere kant op zeer beangstigend is.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar waarom doen ze het niet?
Het antwoord staat in het stuk, ANGST, dus omdat iemand bang is voor iets dat hij/zij niet kent, zelf waanbeelden heeft over allerlei enge dingen moet dat iets maar verdwijnen?
Omdat iemand zich ergerd an iets moet het maar verdwijnen?
Wat een onzin zeg, ik laat me niet uit mijn huis wegjagen, net alsof die burqa dragende vrouwen dat van dat mens vragen, alsof ze dat mens lastig vallen, ze lopen er alleen maar, meer niet.
Stuk staat vol met angst en onzin waar men niet op in zou moeten gaan.
Dat ze door mensen als jij worden aangekeken als minderwaardig dat zullen ze waarschijnlijk voor liefnemen. En ik kan je vertellen, als ze geen burqa zouden dragen dan worden ze ook door velen aangekeken alsof ze minderwaardig zijn. Vraag het een gemiddelde westers geklede Marokkaan eens. Daarnaast, dat is nou juist één van de mooie dingen hier in het vrije westen: het recht om je zo debiel te kleden als je wil. Als ik 365 per jaar erbij wil lopen alsof het carnaval is dan mag dat, dan zal jij mij ook minderwaardig achten, maar hey: het mag wel. en gelukkig maar.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:08 schreef desiredbard het volgende:
nee je wordt door die jutezak dragende teven *) wel aangekeken alsof je minderwaardig bent
(En ja/nee erodome er is waarschijnlijk een 1% uitzondering) maar zoals altijd: de goede moeten onder de kwade lijden.
Mooi, dan kunnen we dus ook alle Lonsdalers per direct de Noordzee opsturenquote:Maar extreme kledij staat gelijk aan extreme gedachten, kortom de gevaarlijke gekken zijn makkelijk te herkennen..... ipv van verbieden zouden we beter oppakken en exporteren
Begrijpend lezen?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat ze door mensen als jij worden aangekeken als minderwaardig dat zullen ze waarschijnlijk voor liefnemen. En ik kan je vertellen, als ze geen burqa zouden dragen dan worden ze ook door velen aangekeken alsof ze minderwaardig zijn. Vraag het een gemiddelde westers geklede Marokkaan eens. Daarnaast, dat is nou juist één van de mooie dingen hier in het vrije westen: het recht om je zo debiel te kleden als je wil. Als ik 365 per jaar erbij wil lopen alsof het carnaval is dan mag dat, dan zal jij mij ook minderwaardig achten, maar hey: het mag wel. en gelukkig maar.
Ik weet niet hoe dat met onsdalers zit , maar in sommige gevallen ja graagquote:Mooi, dan kunnen we dus ook alle Lonsdalers per direct de Noordzee opsturen![]()
Behalve dat enkelen zich geroepen voelen je als stront te behandelen zal het gevaar niet heel groot zijn. Ik heb nog nergens gelezen dat vrouwen (of mannen) die zich met een burqa in het openbare leven begeven stelselmatig in elkaar geslagen worden.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:26 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Begrijpend lezen?
Zij niet door mij alhoewel ik geen hoge mening over ze heb, maar andersom?
Oh als ik mij in een burka kleed wil ik wel eens weten hoelang ik veilig door den haag of rotterdam loop (en dat ligt volgens de atlas toch echt in het vrije westen)
(Ja ik ben een man maar ik heb die vrijheid toch ook om te dragen wat ik wil,
En door wie het komt dat ik dat niet kan
't Mooie van Nederland is dat jij het misschien graag zou willen, maar dat het gelukkig niet gebeurd. Want begrijp me niet verkeerd, een burqa staat nou ook niet echt symbool voor zaken waar ik zo blij mee ben, maar ik ben nog blijer dat men ze desondanks hier toch mag dragen, net als lonsdalekleding of visjes achter op je auto.quote:Ik weet niet hoe dat met onsdalers zit , maar in sommige gevallen ja graag
Als dat net zo zit als met skinheads heb je ongelijk trouwens zoals iedere skinhead je kan vertellen(SHARP?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |