abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:50:32 #201
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31955274
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:45 schreef sizzler het volgende:

[..]

Joh, stel je niet aan. Kledingvoorschriften hebben niks met fascisme te maken. Je mag ook niet naakt over straat of met aanstootgevende kleding (met hakenkruisen erop bijvoorbeeld). Zo gek is het toch ook weer niet dat je niet onherkenbaar over straat mag? Met een bivakmuts over straat mag ook niet, dus waarom dan wel in een burka?
Zeker wel! De overheid gaat op deze manier steeds verder met het bepalen welke kleren wel en niet mogen. Daar hebben zij hun handen vanaf te houden! Met een bivakmuts over straat lopen is overigens niet strafbaar.

Ook wil ik opmerken dat dit verbod betrekking heeft op hoogstens 150 vrouwen. Moeten onze dure wetgevers daar nou hun tijd aan gaan besteden? Laat die vrouwen lekker zijn wie ze willen zijn. Dat continue getreiter van moslims moet nou maar eens over zijn. Hoe vaak komen bijvoorbeeld die irritante jehova getuiges aan bod in de Tweede Kamer? Hebben niet veel meer mensen daar last van, dan van een paar idioten in een burka?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:51:06 #202
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31955299
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, die houden zich aan de wet.
De wet stelt niet dat een burka dragen strafbaar is!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:57:34 #203
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_31955512
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:50 schreef Ludwig het volgende:

Ook wil ik opmerken dat dit verbod betrekking heeft op hoogstens 150 vrouwen. Moeten onze dure wetgevers daar nou hun tijd aan gaan besteden?
Ik verwacht anders dat het er veel meer gaan worden nu de zaak publiciteit krijgt. Zo is het met de hoofdoeken óók gegaan. Die zag je vroeger nog maar zelden en nu is dat toch al een * normaal * gezicht.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:57:41 #204
3542 Gia
User under construction
pi_31955517
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:51 schreef Ludwig het volgende:

[..]

De wet stelt niet dat een burka dragen strafbaar is!
De wet stelt wel dat onherkenbaar over straat gaan verboden is.
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:01:17 #205
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31955619
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik verwacht anders dat het er veel meer gaan worden nu de zaak publiciteit krijgt. Zo is het met de hoofdoeken óók gegaan. Die zag je vroeger nog maar zelden en nu is dat toch al een * normaal * gezicht.
Dat heeft totaal andere oorzaken....
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:02:19 #206
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31955654
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]

De wet stelt wel dat onherkenbaar over straat gaan verboden is.
Geef mij een artikel en ik geloof je! Heb het hier niet terug kunnen vinden! Zou trouwens praktisch onmogelijk zijn. Hoe moet dat in de winter als je een sjaal om je gezicht slaat? Mag dat dan ook niet? Kortom: lariekoek!
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:59:54 #207
3542 Gia
User under construction
pi_31957480
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:02 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Geef mij een artikel en ik geloof je! Heb het hier niet terug kunnen vinden! Zou trouwens praktisch onmogelijk zijn. Hoe moet dat in de winter als je een sjaal om je gezicht slaat? Mag dat dan ook niet? Kortom: lariekoek!
Kan het in het wetboek van strafrecht niet vinden, maar wel hebben veel gemeenten een wet die hierover gaat:
quote:
Dragen masker, vermomming e.d.

Ieder die zich gemaskerd, vermomd, of op andere wijze onherkenbaar gemaakt, op of aan de weg of op een voor het publiek toegankelijke plaats bevindt, is op eerste vordering van een opsporingsambtenaar verplicht zich onmiddellijk van zijn masker te ontdoen of zich op andere wijze duidelijk herkenbaar te maken.
O.a. gemeente Borsele, Maastricht, Uden en nog veel meer.

En ook wetten van gemeenten dienen opgevolgd te worden.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:13:11 #208
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31957942
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan het in het wetboek van strafrecht niet vinden, maar wel hebben veel gemeenten een wet die hierover gaat:
[..]

O.a. gemeente Borsele, Maastricht, Uden en nog veel meer.

En ook wetten van gemeenten dienen opgevolgd te worden.
ik kan het niet laten...

is begrijpend lezen moeilijk voor je?
een gemeente kan wel wat eisen, maar als het in strijd komt met de nationale wet, gaat de nationale wet natuurlijk altijd voor.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:23:01 #209
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31958265
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ik kan het niet laten...

een gemeente kan wel wat eisen, maar als het in strijd komt met de nationale wet, gaat de nationale wet natuurlijk altijd voor.
Plus dat een opsporingsambtenaar een reden moet hebben om naar de identificatie te vragen. Zomaar iemand naar zijn papieren vragen is tegen de wet!
  maandag 7 november 2005 @ 22:15:39 #210
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_32070948
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ik kan het niet laten...

Had je het maar gelaten...

Is nadenken moeilijk voor je?
Deze artikelen die in de APV (Algemeen Plaatselijke Verordening) staan, zijn niet in strijd met de nationale wet.
Sterker nog... er kunnen geen artikelen in strijd met de nationale wet in de APV staan, dat mag nl inderdaad niet.
Kunst zonder trein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')