Vond je dat nou een reply waard?quote:
Er wordt gesteld dat het de veiligheid in gevaar brengt. Ik bevecht dat en het wordt irrelevant? Regels moeten een doel, een nut hebben, ik zie het nut hier echt niet van behalve dat mensen niet graag burka's op straat zien lopen.quote:
Welke uitzonderingsgevallen zijn er dan? Als de wet duidelijk is dat je herkenbaar moet zijn, hoeft Verdonk zich er niet mee te bemoeien en is het Remkes' taak dat de politie z'n werk doet.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is bij wet verboden je onherkenbaar in de openbare ruimte te bevinden.
Dat er tot nu toe geen mensen in de cel zitten, is omdat er waarschijnlijk a) te weinig burkas rondliepen om precedenten te scheppen en b) een wederzijds misverstand was over uitzonderingsgevallen op religieuze grond.
Dan is het toch maar goed dat we SCH de vrijheid geven dat wel te doen hè. Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
De gemiddelde Talib zal zich achter de oren krabben ja. Het is immers door God verboden een beeltenis van mens of dier te maken.
En het is aan jou om uit te maken of ze het willen of zniet?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
jaja, alle vrouwen die een Burka dragen, dragen die omdat die er zo modieus uitziet en ze hem zo leuk vinden staan![]()
Op een paar gehersenspoelden en misschien wat hersenlozen na, kan ik mij niet voorstellen dat men zo'n ding wil dragen.
Nee, dit voorstel moet de wezenlijke functie van veiligheid geven, ik zie dit niet. Misschien kun jij mij vertellen hoe ik veiliger wordt als het gezicht van die vrouwen herkenbaar is.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:21 schreef Vhiper het volgende:
Ach ja, in Nederland moeten er eerst doden vallen voordat we wat doen, he?![]()
Wat nou opdringen? Voel jij je nu ineens aangetrokken tot de burka?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:21 schreef Vhiper het volgende:
Overigens gaat het mij niet alleen om die Burka, maar om alle religieuze kleding waarmee men hun geloof aan anderen opdringt. Geloven doe je maar in het gebedshuis, val daar anderen niet mee lastig, zeker niet als die kleding dan ook nog eens mensen tegen hun zin opgedrongen wordt, zoals met de Burka in vrijwel alle gevallen het geval is.
Niet als SCH daarmee zijn Bowie fetisj (quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:57 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dan is het toch maar goed dat we SCH de vrijheid geven dat wel te doen hè. Dat is precies wat ik bedoel.
Je kunt andere mensen niet dwingen om een burka te dragen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Niet als SCH daarmee zijn Bowie fetisj () opdringt aan anderen, zoals met een Burka gebeurt met vrouwen die hem gedwongen door familie en religie moeten dragen.
Da's nou juist het probleem. De overgrote meerderheid van Burka dragers dragen dat ding echt niet voor de lol, maar omdat anderen het erin hebben gestampt dat ze het moeten dragen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:02 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En het is aan jou om uit te maken of ze het willen of zniet?
Omdat anders iedereen met een Burka aan zich voor een ander kan voordoen, misschien?quote:Nee, dit voorstel moet de wezenlijke functie van veiligheid geven, ik zie dit niet. Misschien kun jij mij vertellen hoe ik veiliger wordt als het gezicht van die vrouwen herkenbaar is.
Nee, waar zeg ik dat dan, of impliceer ik het uberhaupt??quote:Wat nou opdringen? Voel jij je nu ineens aangetrokken tot de burka?.
Ik bedoelde dat dat veiligheid-argument irrelevant was omdat het onzin is.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:53 schreef RichardQuest het volgende:
Er wordt gesteld dat het de veiligheid in gevaar brengt. Ik bevecht dat en het wordt irrelevant? Regels moeten een doel, een nut hebben, ik zie het nut hier echt niet van behalve dat mensen niet graag burka's op straat zien lopen.
Mijn punt was dan ook dat er geen uitzonderingsgevallen zijn (zouden moeten zijn), maar dat bepaalde groepen blijkbaar van mening waren dat zijn op religieuze gronden ontheffing hadden van deze wet, en dat de ordehandhavende machten ook schenen te denken dat het zo was. Vandaar de woordkeus "wederzijds misverstand".quote:Welke uitzonderingsgevallen zijn er dan? Als de wet duidelijk is dat je herkenbaar moet zijn, hoeft Verdonk zich er niet mee te bemoeien en is het Remkes' taak dat de politie z'n werk doet.
Een wet is een wet, ook al worden er 2 mensen per jaar vermoord, moord is en blijft strafbaar.
Oh? Ga eens met dhr Mullah Omar in Afganistan praten zou ik zeggen, die wist aardig hoe dat konquote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:08 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je kunt andere mensen niet dwingen om een burka te dragen.
Mullah Omar bepaalt de Nederlandse wet niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:13 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Oh? Ga eens met dhr Mullah Omar in Afganistan praten zou ik zeggen, die wist aardig hoe dat kon![]()
Als mevrouw Fatima geen burka wil dragen, en haar man wil dat wel, kan hij niets anders doen dan sociale betrekkingen stopzetten. Hij heeft geen enkele wettelijke ondersteuning.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:13 schreef Vhiper het volgende:
Wat is dat nou voor onzin? Natuurlijk kan dat wel en erger dus nog, dat gebeurt gewoon. Misschien op kleine schaal in Nederland, maar dat het groeiende mag zijn, mag gezien de vele discussies erover (ook in Belgie en Frankrijk bijvoorbeeld) geen verrassing heten.
Ik vertel precies hetzelfde.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat dat veiligheid-argument irrelevant was omdat het onzin is.