je krijgt altijd een BTW nummer.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:28 schreef Lucille het volgende:
De kans is groot dat je bij een omzet van een paar honderd euro per maand niet eens een BTW nummer krijgt van de Belastingsdienst.
Nou nee dus. Ik heb me dit jaar laten inschrijven bij de KvK en kreeg van de Belastingsdienst geen BTW nummer omdat mijn omzet te laag was en het beoogde aantal klanten te laag was. Verdiensten komen in dat geval gewoon bij de Inkomstenbelasting en verder niets.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:32 schreef nexhil het volgende:
[..]
je krijgt altijd een BTW nummer.
je moet gewoon je omzet belasting betalen aan de belasting, dat is 19% van de verkoop prijs van producten die verkoopt.
BTW die je zelf betaald over de aanschaf van produkten kun je weer terug vragen
Als je je inschrijft bij de kvk kun je dit ook aangeven bij de belastingdienst.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:39 schreef Lucille het volgende:
[..]
Nou nee dus. Ik heb me dit jaar laten inschrijven bij de KvK en kreeg van de Belastingsdienst geen BTW nummer omdat mijn omzet te laag was en het beoogde aantal klanten te laag was. Verdiensten komen in dat geval gewoon bij de Inkomstenbelasting en verder niets.
Ik weet niet meer precies hoe ik 't formulier 'opgaaf gegevens startende onderneming' heb ingevuld (waarschijnlijk wel met 'meer dan 3 klanten'), maar ik heb al twee keer aangifte gedaan voor de omzetbelasting waarbij ik nog geen enkele euro omzet (en dus ook BTW) heb ingevuld, en dus ook heb ik ook alleen BTW teruggekregen. BTW afdragen is ook een beetje moeilijk als je nog een berg apparatuur moet kopen waarmee je je producten kunt maken..quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:28 schreef Lucille het volgende:
De kans is groot dat je bij een omzet van een paar honderd euro per maand niet eens een BTW nummer krijgt van de Belastingsdienst.
Wat dus precies mijn argument is, dat je niet altijd een BTW nummer krijgt als je je inschrijft bij de KvK.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:59 schreef Boobobob het volgende:
[..]
Als je je inschrijft bij de kvk kun je dit ook aangeven bij de belastingdienst.
De belastingdienst verwacht dat je minimaal 3 klanten hebt en als je dit dan gewoon invult op het formulier dan heb je zo een btw-nummer. Zelf heb ik ingevuld: minimaal 3 klanten....
Ik ben het met Lucille eens! Heb het ooit ook eens nagevraagd, als je omzet beneden een bepaald bedrag is krijg je geen BTW nummer.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:36 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wat dus precies mijn argument is, dat je niet altijd een BTW nummer krijgt als je je inschrijft bij de KvK.
Ik ben het niet met haar eens.quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ben het met Lucille eens! Heb het ooit ook eens nagevraagd, als je omzet beneden een bepaald bedrag is krijg je geen BTW nummer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |