Hadden die ook tekenfilms?quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:05 schreef _The_General_ het volgende:
De propaganda aan Duitse zijde is een stuk interessanter. Zeker als je wat leest over de zogenaamde zwarte kampfpropaganda,
Laat zien dan die propaganda!quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:05 schreef _The_General_ het volgende:
De propaganda aan Duitse zijde is een stuk interessanter. Zeker als je wat leest over de zogenaamde zwarte kampfpropaganda,
Heel af en toe worden ze nog wel uitgezonden op TV hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:07 schreef Dementor het volgende:
DIsney is trouwens geen voorstander van het uitzenden van deze ww2 filmpjes en ze zijn eigenlijk onder het kleed geschoven na de oorlog.
Best wel zonde eigenlijk
Volgens mij hadden Disney en Warner Brothers in die tijd behoorlijk ondeugende humor voor volwassenen. Net als wij nu The Simpsons en Family Guy hebben. Later zijn ze pas overgestapt op kinderen als doelgroep.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:07 schreef Dementor het volgende:
DIsney is trouwens geen voorstander van het uitzenden van deze ww2 filmpjes en ze zijn eigenlijk onder het kleed geschoven na de oorlog.
Best wel zonde eigenlijk
Manga as such is volgens mij pas na de tweede wereldoorlog goed op gang gekomen, maar ze zullen ongetwijfeld een vorm van propagande hebben verwerkt in hun kinderentertainment.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:08 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Hadden die ook tekenfilms?
Of de Japanners? Politieke manga?
Ja die bedoel ik ook in mijn OP.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:36 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb een keer een hele slechte Donald Duck propaganda tekenfilmpje gezien.
Er werd duizend keer de slogan: "Pay taxes, to defeat the Axis" herhaald.Ach, het zijn Amerikanen.
Ze zouden het zo weer kunnen gebruiken met de Axis of Evil van Bushquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:36 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb een keer een hele slechte Donald Duck propaganda tekenfilmpje gezien.
Er werd duizend keer de slogan: "Pay taxes, to defeat the Axis" herhaald.Ach, het zijn Amerikanen.
Nee hoor, dan zaten we nu onder de duim van ome Poetin.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:15 schreef -DailaLama- het volgende:
Ja die bedoel ik ook in mijn OP.
Je zal het wel een rare slogan vinden, maar als die Amerikanen geen "taxes" hadden betaald hoorden wij nog steeds bij "the Axis".
zal eens kijken,thanks for the linkquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:50 schreef RM-rf het volgende:
Leuk zijn ook de Private Snafu series van Chuck Jones...
leger-instructie cartoons, en dus qua storyboard direkt gecontroleerd door het Pentagon, maar anderszijds qua humor veel vrijheid, juist om het voor soldaten entertainment waarde te geven ...
Een deel is ook rechtenvrij, en mag gewoon gedistribueerd worden:
http://www.archive.org/se(...)20mediatype%3Amovies
Er schijnt een dvd set te zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:16 schreef Xenwolfie het volgende:
Zijn er trouwens nog meer Donald filmpjes uit die tijd dan die hier in het topic gepost werden? Ik meende eens een hele lijst gezien te hebben, weet alleen niet meer waar.
Wow, thnx Dagonet, fijn linkje voor een verzamelaar.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:29 schreef Dagonet het volgende:
Clips:
http://www.authentichistory.com/images/ww2/toons/ww2toons01.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |