Dat ze je niet aannemen als je lelijk bent?quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom is het een vorm van discriminatie
Erm...quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:50 schreef Trey het volgende:
[..]
Dat ze je niet aannemen als je lelijk bent?
Waarom zou het niet kunnen voor een representatieve functiequote:Op maandag 10 oktober 2005 09:51 schreef Megumi het volgende:
Idd waarom anders een pasfoto vragen.
Dit is inderdaad wel een functie als projectleider, dus veel contacten met klanten enzo.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:52 schreef IkWilbert het volgende:
Kan me voorstellen dat wanneer het een functie is voor in de verkoop ofzo dat ze iemand zoeken die er een beetje aantoonbaar uitziet. Je ziet het inderdaad niet vaak maar het komt voor, heb het zelf ook 1x gehad dat ik een pasfoto moest meesturen. Wel aangenomen toen trouwens![]()
quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:53 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel een functie als projectleider, dus veel contacten met klanten enzo.
Maar ik vind het evengoed niet kunnen.
quote:Laatst zag ik trouwens een vacature waar ze specifiek om een man vroegen, want het was een buitendienstfunctie waar veel met koffers gesleept moest worden en volgens het bedrijf kon een vrouw dat niet. Dit stond er letterlijk in!
Maar wel over de persoonlijkheid.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het in een tijdperk met verregaande beoordeling op grond van uiterlijkheden een kwalijke zaak. Een pasfoto zegt niets over iemands kwaliteiten.
Je ziet aan de pasfoto welke persoonlijkheid de knakker in kwestie heeft?quote:
Ja, een Turk of Marokkaan heeft niet de gewenste persoonlijkheid. Dat gevoel krijg ik erbij.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:20 schreef LostFormat het volgende:
Je ziet aan de pasfoto welke persoonlijkheid de knakker in kwestie heeft?
Maar wat is het verschil tussen afwijzen op basis van een foto of op basis van het gesprek waarbij men je ziet ?(en je afwijst omdat je uiterlijk niet "past")quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, een Turk of Marokkaan heeft niet de gewenste persoonlijkheid. Dat gevoel krijg ik erbij.
Omdat je anders flink de lul bent als je totaal niet fotogeniek bent. Een eerste persoonlijke indruk is stukken meer dan uiterlijk alleen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar wat is het verschil tussen afwijzen op basis van een foto of op basis van het gesprek waarbij men je ziet ?(en je afwijst omdat je uiterlijk niet "past")
Ja, eigenlijk nietsquote:Op maandag 10 oktober 2005 10:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar wat is het verschil tussen afwijzen op basis van een foto of op basis van het gesprek waarbij men je ziet ?(en je afwijst omdat je uiterlijk niet "past")
Ook heel erg waar. Ik kan vreselijk op foto's staan en denk dan altijd "oh mijn god, wat een koe", maar op filmmateriaal denk ik altijd "hey, leuke meid"quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:26 schreef LostFormat het volgende:
Omdat je anders flink de lul bent als je totaal niet fotogeniek bent. Een eerste persoonlijke indruk is stukken meer dan uiterlijk alleen.
Anderzijds, stel je solliciteert in een game store waar alleen maar alto's werken. (generaliserend voorbeeld, maar komt geregeld voor), en je solliciteert. Je bent een keurig verzorgd meisje, met een leuke paardenstaart, mooie ogen, etcetera.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk nietshet is alletwee heel erg fout. Maar bij het vragen om een pasfoto geven ze al heel erg aan dat ze blijkbaar erg op uiterlijk zijn gesteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |