Ik heb verhalen gehoord dat er een risico-groep is....wie behoren er tot die groep?
Is balkanker een taboe? Het is dodelijk en er gaan veel mannen aan dood louter omdat ze er geen aandacht aan besteden of omdat ze er niet over wilen praten.
wat zijn de symptonen?
PS
Ik heb geen balkanker noch denk/vrees ik het te hebben... ik ben gewoon benieuwd.
quote:
op 02-19-2000 om 10:51 AM schreef Cairon het volgende:
Is balkanker een taboe? Het is dodelijk en er gaan veel mannen aan dood louter omdat ze er geen aandacht aan besteden of omdat ze er niet over wilen praten.
Balkanker is goed te genezen. Natuurlijk gaat het wel eens mis, maar ik heb een keer gelezen dat het goed te genezen is.
Symptomen:
Variabel. Het kan van alles aan symptomen veroorzaken.
Maar een taboe is het zeker niet. Mannen kunnen daar toch gewoon over praten???
V
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 20 Februari 2000).]
*Swetsenegger's gezicht vertrekt*
Maar ik denk dat je het verschil tussen bijbal en/of zaadleider ontsteking en kanker wel voelt....Alleen is voelen vaak te laat bij kanker....
Overigens...iedereen die een zeurderige pijn in zijn ballen heeft die uitstraalt naar je lies....ff naar de dokter...(bijbal cq zaadleider ontsteking)
Mits je natuurlijk wel weet dat het GEEN blauwe ballen zijn.....
quote:Of een klemzittende zenuw in je rug (V spreekt uit ervaring), maar eveneens doktorsbezoek aan te raden natuurlijk
Overigens...iedereen die een zeurderige pijn in zijn ballen heeft die uitstraalt naar je lies....ff naar de dokter...(bijbal cq zaadleider ontsteking)
Mijn vader heeft teelbalkanker gehad.....
3mnd na mijn geboorte begon het. Een bal schoot in zijn lies en die hebben ze te lang laten zitten.... Toen terug gezet en toen kreeg hij kanker..of er enig verband is weten we nog steeds niet...
Ze hebben toen zijn teel bal verwijderd en is daarna nog 14 keer geopereerd voor zijn kanker..het was dus al gedeeltelijk uitgebreid...dat is dus buiten de keren dat hij chemokuur en zo kreeg.......
Hij lag toen op een kamer met 13 man. ( het magische ongeluks getal) iedereen had daar toen kanker in die kamer....er zijn er 12 overleden van de 13...pa is de enigste die nog leeft.... een van hun heeft het 6 jaar terug terug gekregen en is alsnog overleden...
Doordat de teelbal verwijderd was/is is waarschijnlijk zijn hormonenhuishouden zo in de war geraakt dat hij nu een nieuw soort reuma heeft.... geloof inmiddels 7 of 8 geregristreerde mensen die het hebben...
Heel ernstig wens ik niemand toe...het is al jaren afwachten tot hij overlijd...... zo liep hij nog en zo zat hij plots in een rolstoel en is van 1.90 naar een meter 1.75 gegaan ofzo..gruwelijk gekrompen...waarschijnlijk dus door het verwijderen van de teelbal...
begrijp wel toen hij dit kreeg was het 1980....tegenwoordig is het allemaal verbetert..
quote:
*ZUCHT*
Mijn vader heeft teelbalkanker gehad...
quote:
op 03-02-2000 om 06:03 PM schreef Acnaib het volgende:
[QUOTE]naar voor je, wist niet dat dat zo ingrijpend was.....
Dat hij teelbal kanker heeft gehad niet..maar de nasleep wel...
ik had een paar vragen
Raak je onvruchtbaar na de operatie? En hoe ernstig is de ingreep?
Een vriend van me vertelde me een tijdje geleden dat hij bang was dat hij balkanker had, maar hij durfde er niet mee naar de doktor, hij was vooral bang voor wat ze zouden vinden.
Bij hem hebben ze uiteindelijk 1 bal weggehaald, daarna functioneerde nog alles en kon hij ook nog kinderen krijgen.
Hij heeft er een andere ziekte op na gehouden die veel ernstiger is. Zou me over teelbal kanker niet teveel zorgen maken. Is tegenwoordig vrij goed te behandelen.
Maar laat hem na de operatie wel zijn hormonen laten controleren om de 3mnd bij de internist. Voor vragen of uitleg mailje maar. is vrij prive nl.
Kijk fff op de link http://www.pbcg.nl/gezond.htm
Daar is vast wel meer te vinden.
Dit kan ook berusten op een goedaardige aandoening als vocht of en verwijd bloedvat (dit laatste veroorzaakt infertiliteit).
In principe verdient elke onverklaarde zwelling nader onderzoek.
Teelbalkanker komt vooral voor bij mannen tussen de 20 en 35 jaar... Is tegenwoordig goed te behandelen door verwijdering van de bal en een combinatie chemotherapie.
In het bloed is een tumormarker te detecteren die informatie geeft over eventuele hernieuwde tumoractiviteit.
PJ
Daarop aansluitend: vrouwen worden na een bepaalde leeftijd opgeroepen voor borstonderzoek om borstkanker tegen te gaan. Als bijv. teelbal- of prostaatkanker een steeds belangrijkere doodsoorzaak wordt bij mannen, moet dan ook niet zoiets opgezet worden voor mannen?
quote:
op 07-04-2000 om 05:17 PM schreef sly het volgende:
Het is niet ongebruikelijk de huisarts er naar te laten kijken. Vanaf 30 of eigenlijk al eerder zou je dat eens per jaar kunnen doen.
Maar doe je dat ook zonder 'aanleiding'. Ik heb er nog nooit bij nagedacht om naar de dokter te stappen en te vragen of hij er naar wil kijken.
Is er ook zgn. zelfmedicatie? Wat merk je, wat zijn de symptomen, voel je het ook, etc.
AA
quote:uuhh Lance Armstrong heeft het ook gehad.. maar lijkt me stuk dat hij een ex van Danielle is ?
Op woensdag 01 maart 2000 14:54 schreef Dylan Dog het volgende:
Wielrenner en ex-vriend van Daniëlle Overgaag heeft teelbalkanker gehad. Hij is genezen en racet weer als vanouds...
quote:Lance en danielle hebben wel degelijk wat gehad met elkaar. Laatst nog op tv geweest. 1 jaar ofzo
Op zaterdag 20 juli 2002 04:16 schreef 2ndReality het volgende:uuhh Lance Armstrong heeft het ook gehad.. maar lijkt me stuk dat hij een ex van Danielle is ?
Maar goed Lance doet het weer prima in de tour.
quote:Wel waar hoor! De kankerstichting heeft ook een procedure waardoor de man zichzelf een keer in de maand kan checken op eventuele gezwellen en dergelijke. Misschien even op hun site kijken?
Op zaterdag 20 juli 2002 00:13 schreef Dr_Greene het volgende:
Stom hè, er wordt veel geld gestoken in voorlichting over zelfonderzoek op borstkanker bij vrouwen, maar mannen worden nooit eens geadviseerd 1 keer in de maand hun zaadballen te onderzoeken op onregelmatigheden...
quote:Op zich niet. Hangt er natuurlijk van af _hoe_ groot... :-) Er zijn op het internet zat medische sites te vinden die je uitleggen hoe je je ballen zelf kunt onderzoeken om de controleren.
Op zondag 16 maart 2003 10:11 schreef vegeta het volgende:
Is een grote bal ook een symptoon van kanker meschien??
Welke bal is eigenlijk de bijbal?????
Niet een van tweeen is de bijbal, bijde ballen zijn én teelbal, én bijbal, de bijbal ligt tegen de teelbal aan, twee keer dus...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |