1 2 3 | 2004: Rubens Barrichello Ferrari 1:34.012 208.735 km/u |
1 | 2004: Rubens Barrichello Ferrari 1:29:12.420 205.313 km/u |
Het circuit heeft de vorm van het Chinese karakter Shang (上), wat het eerste karakter is van de naam van de stad Shanghai. Het heeft eigenlijk vele betekenissen,quote:Op maandag 10 oktober 2005 00:27 schreef JPM01 het volgende:
Het circuit dat ontworpen is door Herman Tilke heeft een vorm van een slang, iets wat traditie is in China.
ik had gehoort over een slang, maar er kunnen ook meer betekenissen zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:12 schreef Skeffie het volgende:
[..]
Het circuit heeft de vorm van het Chinese karakter Shang (上), wat het eerste karakter is van de naam van de stad Shanghai. Het heeft eigenlijk vele betekenissen,
Eén woord (ok afkorting): A1GPquote:Op maandag 10 oktober 2005 11:35 schreef TimoBasso het volgende:
Ik voel mijn winter depri weer aankomen,geen F1 na dit weekend.. dat wordt weer geilen op winter test pics..
Na nog een keer dit seizoen.. Go Jacques!
ik hoop dat die in de eerste ronde, helemaal alleen de vangrail tegen komtquote:Op maandag 10 oktober 2005 11:35 schreef TimoBasso het volgende:
Na nog een keer dit seizoen.. Go Jacques!
dat gaat ook wel gebeuren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:55 schreef pfaf het volgende:
Het belangrijkste voor mij wordt dat Schumacher van die belachelijke 3e plaats verdwijnt.
Een mooie inhaal aktie.. op Montoya zal wel mooi zijnquote:Op maandag 10 oktober 2005 17:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik hoop dat die in de eerste ronde, helemaal alleen de vangrail tegen komt![]()
dat probeerde die al tot dat hij montoya op het vuile dwong.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:20 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Een mooie inhaal aktie.. op Montoya zal wel mooi zijn![]()
Be Happyquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:35 schreef JPM01 het volgende:
[..]
dat probeerde die al tot dat hij montoya op het vuile dwong.
gewoon vanuit de pits laten starten en in de eerste bocht spint die van de baan![]()
Het eind is nabijquote:Het gebeurt niet vaak, maar pakweg eens in de tien/vijftien jaar is het zover: dan neemt de Formule 1 afscheid van een tijdperk. Na 1988 verdwenen de turbo's uit de F1, in 1997 de echte slicks. Dit keer neemt men in China afscheid van de V10-motor en van nog veel meer.
Een 2,4-liter V8-krachtbron komt er vanaf de openingsrace van 2006 voor in de plaats. Na bijna een handvol decennia valt het doek voor de V10-motor en moet de Formule 1 het met twee cilinders minder stellen. Het klassieke geluid zal voortleven in de gedachten van de fans, het verleden wordt gekoesterd.
Na de winter zal het klassieke geluid op de F1-circuits alleen nog maar te horen zijn als er een Red Bull Light-bolide langsrijdt. Met een gelimiteerd toerental welteverstaan, omdat het voordeel anders te groot zou zijn. Dat is nog maar het begin, want de sport ondergaat deze winter een heuse metamorfose.
Maar liefst vier teams verdwijnen. Jordan dat eigenlijk Jordan al niet meer is gaat verder als Midland, Sauber gaat door onder de vlag van BMW en ook zal Minardi de grid na de winter niet meer bevolken. Het team blijft (voorlopig) vanuit Faenza opereren, maar dan wel als Red Bull Light. Ook de teambazen Peter Sauber en Paul Stoddart zullen voor een laatste keer naar de fans zwaaien, Eddie Jordan is al vertrokken. Tot slot zal de naam BAR eveneens uit de boeken verdwijnen, Honda heeft het team nu volledig in haar bezit.
Mogelijk komen er nog twee extra nieuwe renstallen bij. Honda is samen met vooralsnog onbekende initiatiefnemers ( geruchten wijzen richting Dome, Aguri Suzuki en invloeden van de Maktoum-familie) bezig een nieuw team op te zetten. En dat is nog niet alles, want na het afketsen van Dubai F1 zou ook McLaren plotseling weer plannen hebben om een B-team te beginnen. Of (één van) de twee renstallen de grid in Bahrein of Maleisië ook daadwerkelijk gaat halen (Melbourne is dit keer niet de openingsrace vanwege de Common Wealth Games) zal de winterperiode uit moeten wijzen.
Verder raakt Williams de BMW-aandrijving kwijt, zal Michael Schumacher niet meer rijden met het startnummer 1, gaat Double Dutch naar alle waarschijnlijkheid uit elkaar, komt er weer een nieuwe kwalificatie, komen de bandenwissels bij pitstops mogelijk terug en is het nog maar de vraag of de baan van vrijdagtester in 2006 nog bestaat. Voor de reservewagens gaat dezelfde vlieger op en de bandenwarmers kunnen mogelijkerwijs ook achterblijven op de fabriek.
Moraal van het verhaal? Of de huidige Formule 1 nou gewaardeerd wordt of niet: geniet er nog maar even van, nu het nog kan. Er is nog genoeg om naar uit te kijken: Button die toch nog zijn eerste zege wil halen, Fisichella die zijn seizoen alsnog wat kleur wil geven, Alonso die in stijl afscheid wil nemen en Raikkonen die wil laten zien dat hij echt de beste is. Als slagroom op de taart moet de strijd om de constructeurstitel nog beslist worden. Het gat tussen McLaren en Renault bedraagt slechts twee schamele punten. Het staat nu al vast dat het een historische race gaat worden, met hopelijk zondagmiddag plaatselijke tijd net zoveel spektakel als afgelopen zondag in Japan.
in hoevere kun je deze V8 vergelijken met de V8 waar jos verstappen in 1997 mee reed bij Tyrellquote:
Sato heeft zijn laatste F1 optreden gehad. (Jarno's wens komt uit.).quote:
Aan het vertrek van die zouteloze Zwitser mist niemand iets. Echter ik zou het wel grappig vinden als de flamboyante Stoddart als teambaas in dienst zou (kunnen?) treden van Red Bull.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:44 schreef JPM01 het volgende:
Ik vond nog een mooi stukje op internet www.formule1.info
[..]
Het eind is nabij![]()
Paul Stoddart, Peter Sauber die verdwijnende V10 motoren gaan weg
kortom de lange winter komt er aan
![]()
dan weet je meer als bij Hondaquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:50 schreef sooty het volgende:
[..]
Sato heeft zijn laatste F1 optreden gehad. (Jarno's wens komt uit.).
Davidson rijdt de laatste race.
Zeer goede vraag!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:54 schreef JPM01 het volgende:
[..]
in hoevere kun je deze V8 vergelijken met de V8 waar jos verstappen in 1997 mee reed bij Tyrell![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |