Dan kan hij toch weigeren?quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:15 schreef Aventura het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat niet op. Jij rijdt ELKE DAG in je auto. De TS was NIET aangenomen om op de brommer te tuffen en pizza's te bezorgen. Echter op een dag droeg zijn baas hem op dit toch te doen terwijl deze wist dat TS daartoe niet bevoegd was. IMO is dat misbruik maken van een machtspositie. Ik baseer dit niet op juridische kennis maar op redelijkheid en billijkheid.
Nogmaals, en dit is cruciaal voor de zaak lijkt me: TS is niet aangenomen als pizzabezorger, maar als hulp in de pizzeria zelf. Later heeft zijn baas hem opgedragen pizza's te bezorgen op een brommer.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:22 schreef DeTolk het volgende:
Je wordt aangenomen ZONDER certificaat? is de baas je vader ofzo?
Ja, oke.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:28 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nogmaals, en dit is cruciaal voor de zaak lijkt me: TS is niet aangenomen als pizzabezorger, maar als hulp in de pizzeria zelf. Later heeft zijn baas hem opgedragen pizza's te bezorgen op een brommer.
En heeft vervolgens verzuimd om TS de kosten van een brommercertificaat te vergoeden.
Hierin zit de baas toch echt fout imo.
Wanneer een werkgever je dwingt regels te overtreden heb je nog steeds ook een eigen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:29 schreef Xcalibur het volgende:
als je niet bent aangenomen om te koerieren en je hebt geen certificaat, maar je baas dwingt je toch op de brommer te stappen vind ik dat je baas dan ook niet moet zeiken als je een boete krijgt...
Preciesquote:Op maandag 10 oktober 2005 12:21 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Wanneer een werkgever je dwingt regels te overtreden heb je nog steeds ook een eigen verantwoordelijkheid.
en nou niet doen alsof de jongeren van tegenwoordig op hun achterhoofd gevallen zijnquote:Op maandag 10 oktober 2005 12:52 schreef Aventura het volgende:
En toch vind ik het een grof schandaal dat je als baas een minderjarige employee willens en wetens opdraagt om iets illegaals te doen, en dan vervolgens als hij dan gepakt wordt, net te doen of de neus bloedt en de schuld in de schoenen van die jonge knul die geen cent te makken heeft, te schuiven. Dat vind ik echt minderwaardig.
Heef ie ook niet. Als de TS had geweigerd en de werkgever had hem om die reden onslagen, ja, dan wel.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:00 schreef Aventura het volgende:
Ja, maar de meesten hier doen alsof die baas niks heeft misdaan en dat is zeker niet het geval.
Eens... maar als hij dreigt met ontslag (oid) dan is het toch lastig vol te houden... zeker als je niet zo mondig aangelegd bent ...quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:21 schreef _-rally-_ het volgende:
Wanneer een werkgever je dwingt regels te overtreden heb je nog steeds ook een eigen verantwoordelijkheid.
ja, alleen in de praktijk laat je het dus niet zover komen dat je ontslagen wordt.... of is dat wel jouw tactiek?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:30 schreef Gompy58 het volgende:
Dat hij aan jou vraagt om iets te doen waar jij niet de juiste papieren voor hebt betekent dat je dat zou moeten weigeren. Als hij vervolgens jou zou ontslaan DAN heb je reden om het hoger op te zoeken.
Tja, hier vind ik toch wel wat voor te zeggen. In beginsel zal TS gehouden zijn de boetes te betalen. Hij heeft ze immers gekregen. Het zal het bevoegd gezag worst zijn of TS deze boetes op een derde (in dit geval zijn werkgever) kan afwentelen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:52 schreef Aventura het volgende:
En toch vind ik het een grof schandaal dat je als baas een minderjarige employee willens en wetens opdraagt om iets illegaals te doen, en dan vervolgens als hij dan gepakt wordt, net te doen of de neus bloedt en de schuld in de schoenen van die jonge knul die geen cent te makken heeft, te schuiven. Dat vind ik echt minderwaardig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |