Wat vind je van de WK-deelnemers tot nu toe?
EUROPA
Met Duitsland, Engeland, Nederland, Italië en Portugal zijn er al enkele traditionele landen. Hierbij moeten Frankrijk en Spanje ook nog komen, vind ik. De kwalificatie van Oekraïne juich ik toe wegens Shevchenko, Polen vind ik ietwat kleurloos en had niet gehoeven voor mij, Kroatië vind ik weer wel een erg mooi team om te zien spelen.
ZUID-AMERIKA
Brazilië en Argentinië mogen nooit ontbreken, Paraguay hoort hier de laatste jaren ook gewoon bij. Ecuador vind ik eigenlijk wel jammer, want die hebben een voordeel in de kwalificatie en zijn niet echt sterker dan pakweg Colombia, Chili of Uruguay. Ik hoop overigens toch wel dat die landen het niet redden tegen de Aussies, want die gun ik het wel.
AZIË
Iran, Saudi-Arabië, Zuid-Korea en Japan zijn duidelijk de sterksten, zie ook de eindstanden in de poules. Bahrein of Oezbekistan hoeft voor mij niet zo, al is dat met die nummer 4 van de CONCACAF lood om oud ijzer. In ieder geval de beste Aziatische teams, dat is fijn.
CONCACAF
Mexico en VS steken er boven uit en wil je ook zien, voor Costa Rica had ik altijd wel een zwak, dus ook best tevreden.
AFRIKA
Gave debutanten als Togo en Angola, hoewel ik Nigeria ook altijd kan weerderen. Ghana vind ik ook leuk, ipv Ivoorkust had ik toch liever Kameroen gezien, Tunesië en Marokko was me om het even, maar Tunesië als huidig Afrikaans kampioen hoort er wel.
Wat vinden jullie?
ASWH, de trots van de regiowww.thuisuiteten.nl