Hangt er ook maar vanaf.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Precies mijn punt.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat de tijd die een vader of moeder effectief met de kinderen optrekt wanneer de kinderen niet naar een opvang gaan slechts marginaal meer is. Sterker nog, dat het vooral de moeder is die het zielig vind voor de kinderen om ze weg te brengen. De kinderen hebben hier over het algemeen veel minder problemen mee.
ja dus dan werk je erbij voor de opvang dat is toch bespottelijk?quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Weet je wat voltijdse opvang voor 1 kindje kost hier? 1100 euro.
Belachelijk. In Zweden en zelfs de VS kan het wel voor normale prijzen, maar hier ineens niet.
Vraag me echt af waar dat aan ligt.
[..]
Dat met van 8 tot 12 werken gebeurt bij diverse supermarkten (cassiere mensjes) of die werken savonds van 5 tot 8.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:11 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Ja minder als een salaris.
[..]
Die worden ingevuld door een ander part-timer
Of je hebt een vrouw die om 8 uur begint en tot 12 werkt waar de man de kinderen naar school brengt en een vrouw die van 12 tot 4 werkt en waar de buurvrouw een half uur op past. Kan allemaal best.
[..]
Nee.
[..]
Ja
[..]
Zoveel mensen zoveel wensen
[..]
What about it?
[..]
Een week samen, 2 weken apart
[..]
Prioriteiten stellen
En de wetenschap erbij dat de huizenmarkt ook geliberaliseerd gaat worden, dus hogere huurprijzen en minder goedkope woningbouw.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ja dus dan werk je erbij voor de opvang dat is toch bespottelijk?
Heb ook vrienden die het echt niet meer trekken hoor? 2 kids en opvang moeten betalen eigen huis , auto etc...nou uh heb echt met ze te doen.
Als die sávonds thuiskomen zijn ze kapot en dan nog die drukke kids erbij..arghhhhh
Of vrouwlief werkt een paar nachten in de week in de zorg en vaderlief past op de kids.quote:Dat met van 8 tot 12 werken gebeurt bij diverse supermarkten (cassiere mensjes) of die werken savonds van 5 tot 8.
Vrouwlief maakt wat eerder eten manlief doet er een vuurtje onder kusjes en tot ziens Echt waar
quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:03 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Of vrouwlief werkt een paar nachten in de week in de zorg en vaderlief past op de kids.
Het is gewoon een feit dat iedere vrouw die wil wel een part-time baan kan hebben en er toch (bijna) altijd kan zijn voor de kids
Overdag kan je slapenquote:En ja hoor, mama gaat wel nachtdiensten draaien. En overdag is ze dan weer fris en vrolijk beschikbaar voor de kindjes
Vrouwen horen achter het fornuis en de kinderwagenquote:b) waarom zou de vrouw überhaupt "het baantje" moeten hebben en de man "de kostwinner" moeten zijn.
Jah, nu nog een vacaturequote:Op maandag 10 oktober 2005 12:16 schreef fernando_redondo het volgende:
Iedereen die gezond is kan inderdaad werken
Terwijl de kinders met het fornuis spelen en zichzelf wel verschonen?quote:
Blootsvoets en zwanger!quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:19 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Vrouwen horen achter het fornuis en de kinderwagen
zo te lezen staat er nog geen dame achter jouw fornuis..quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:19 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Vrouwen horen achter het fornuis en de kinderwagen
Hij is slechts 5 muisklikken verwijderd van werelds geluk! Onderschat dat niet!quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
zo te lezen staat er nog geen dame achter jouw fornuis..
en met deze houding zal dat ook nog lang duren, tenzij je een internetbruid wilt kopen uit het buitenland..
nou ja niet meteen diep ongelukkig maar we moeten dan zo veel inleveren en schipperen met geld, dat heb ik al genoeg gedaan. Ik hoef nu niet te beknibbelen op de boodschappen, we kunnen met vakantie en als er iets stuk gaat in huis is er wel ergens het geld te vinden om het te vervangen (moet alleen niet alles in een maand kapot gaan).quote:
yup, een dag per week komt neer op ongeveer 15% van mijn inkomen, en daar heb ik de werkgeversbijdrage al vanaf gehaald. Stel ik kan niet rekenen op mijn moeder dan zou dus 45 % van mijn inkomen naar de opvang gaan.(ik werk drie dagen) Bij twee kinderen is dat dan 90%. En met zijn twee zouden we het misschien wel kunnen redden zonder mijn inkomen maar ik wil voor mijn kind ook nog wel leuke dingen kunnen doen en kopen. Het is overigens geen optie dat manlief minder gaat werken, zijn uurloon is hogerquote:Op maandag 10 oktober 2005 11:31 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Maar de kosten voor opvang zijn zo hoog voor velen werkende ouders dat ze in feite werken voor de opvang?
Ik neem aan dat dat bedrag per maand is: (1100/4)/40=6,875 euro per uur. Volgens mij zijn er weinig diensten die tegenwoordig voor dat uurtarief worden aangeboden.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Weet je wat voltijdse opvang voor 1 kindje kost hier? 1100 euro.
Belachelijk. In Zweden en zelfs de VS kan het wel voor normale prijzen, maar hier ineens niet.
Vraag me echt af waar dat aan ligt.
[..]
Neuh. Ik schreeuwde en mepte vrolijk mee.
Nee dat klopt niet. Het 2e kind is goedkoper (lees: krijg je meer vergoeding voor). Of is dat dit jaar ook verandert? 'k weet het ook allemaal nie meerquote:Op maandag 10 oktober 2005 12:58 schreef Jelief het volgende:
[..]
-knip-
Bij twee kinderen is dat dan 90%.
-knip-
Maakt niet uit. Nergens ter wereld wordt de kinderopvang zo ontmoedigd en weinig gesteund als hier. Het is belachelijk duur.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:07 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat bedrag per maand is: (1100/4)/40=6,875 euro per uur. Volgens mij zijn er weinig diensten die tegenwoordig voor dat uurtarief worden aangeboden.
Het stallen van m'n auto, jas of bagage kost anders aanmerkelijk minder.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:07 schreef Loohcs het volgende:
Ik neem aan dat dat bedrag per maand is: (1100/4)/40=6,875 euro per uur. Volgens mij zijn er weinig diensten die tegenwoordig voor dat uurtarief worden aangeboden.
dat weet ik niet precies, de eerste is in aantocht. maar het blijft veel, en ouderschapsverlof is ook een lachertje, ik krijg geloof ik 25% van mijn bruto inkomen als ik dat verlof opneem, oftewel, opvang slokt minder geld op.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet. Het 2e kind is goedkoper (lees: krijg je meer vergoeding voor). Of is dat dit jaar ook verandert? 'k weet het ook allemaal nie meer
Hm tis een optie om aan de onderdanige vrouw te komen..quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hij is slechts 5 muisklikken verwijderd van werelds geluk! Onderschat dat niet!
Whahaha, ik krijg ineens vrij zieke visioenen van wanhopige ouders die kun kroost in kluisjes op NS-stations prakken....quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Het stallen van m'n auto, jas of bagage kost anders aanmerkelijk minder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |