Ik heb bij een museum in Washington al eerder te maken gehad met een tijd dat ik terug mocht komen, dus dat is niet zo heel raar. En het meer dan waard, denk ikquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:42 schreef Soepje het volgende:
het boek doorbladeren zal je niet lukken ;-) alle pagina's zijn losgemaakt en achter glas geplaatst.
en inderdaad, bij aankoop van het kaartje krijg je een tijd (voor mij een uur later)
maar hoe onbeleefd dan ook, het is het toch waard :-)
Je kunt álles op je gemak bekijken, dat wil zeggen: alle onderdelen van de tentoonstelling om de getijdenboeken van de Gebroeders van Limburg heen (en dat is veel én de moeite waard), behalve de getijdenboeken van de Gebroeders van Limburg zelf - daarvoor krijg je in kleine groepjes een beperkte tijd de gelegenheid.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:21 schreef Isabeau het volgende:
Maar misschien valt het wel mee, aangezien ik doordeweeks ga en er geen vakantie is. Ik hoop wel dat ik alles gewoon op mijn gemak kan bekijken...
Wij hadden dus een uitzonderlijk lange wachttijd, maar daardoor bleef het museum ook tot 18:00 open.quote:Rust en tijd om Les Belles Heures te bekijken
Bij aankoop van uw museumticket krijgt u een speciale toegangskaart voor de schatkamer met Les Belles Heures.
Op de toegangskaart staat het tijdstip waarop u, met maximaal veertig mensen tegelijk, de wereldberoemde miniaturen in deze zaal kunt bekijken.
Zo kunt u in relatieve rust van de boekschilderingen genieten.
Per blok zijn er voor u tien minuten gereserveerd.
Wilt u later tijdens uw bezoek deze schatkamer nog een keer bezoeken? Dat kan als het bezoekersaantal dat toelaat. U kunt dan aan de kassa opnieuw een kaartje krijgen voor een tweede tijdsblok, later tijdens uw bezoek.
Wachttijden bij de kassa
De wachttijden voor de kassa zijn doorgaans kort en bedragen door de week rond het middaguur maximaal 15 minuten.
Op zondag was er tot op heden soms een wachttijd van 30 minuten.
We adviseren u zo vroeg mogelijk na opening van het museum te komen
(di t/m vrij: 10 uur, za en zo: 12 uur).
Reserveren voor bepaalde tijdblokken is helaas niet mogelijk.
Hap!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:24 schreef Isabeau het volgende:
Nou, 'oude boekies' zou ik het niet willen noemen. Dat is wel heel erg oneerbiedig.
Tuurlijk is er veel meer te zien, dat weet ik wel. Maar toch, als ik in jouw post lees dat je drie kwartier in de rij hebt gestaan en pas na drie uur bij de miniaturen mocht, dan vergaat mij gewoon alle lust om erheen te gaan.quote:En de tentoonstelling bestaat uit meer dan die 17 miniaturen die je maar 10 minuten kunt bekijken; de rest is ook prachtig en evenaart in veel opzichten de "schatkamer".
Waar zie jij die bon?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:02 schreef Yosomite het volgende:
En hier heb ik een prachtige bon gevonden.
Om nu te zeggen dat mijn toetsenbod het niet meer helemaal doet of dat ik een instantane dyslexische aanval heb gekegen komt misschien ongeloofwaadig ove.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waar zie jij die bon?
Verder bedankt voor de tip, ik ga zeker een keer kijken. Ik woon toch in de buurt
Ah, je bedoelde 'bron'?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:29 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Om nu te zeggen dat mijn toetsenbod het niet meer helemaal doet of dat ik een instantane dyslexische aanval heb gekegen komt misschien ongeloofwaadig ove.![]()
Open er zelf een, bij voorkeur in Klaagbaak.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:04 schreef WouterB het volgende:
na de documentaire afgelopen woensdag was mijn belangstelling flink aangewakkerd, maar zit toch niet echt te wachten op een hele dag uittrekken voor tien minuten miniaturen, zeker niet als die dag dan ook nog eens verpest wordt door bejaarden (deed iedereen soms zo in de jaren '50? Is die hele vroeger-was-alles-beter niets dan een leugen om de bittere realiteit te verhullen? En wanneer komt er een kankeren op bejaardentopic in TTK?)
Zeg dat wel. Ik kwam er 15 jaar geleden voor het eerst en ben nooit meer weggegaan!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:15 schreef De_Hertog het volgende:
Verder is Nijmegen een hele leuke stad om de rest van de dag door te brengen
Mja je wilt niet weten hoeveel mensen er binnen rondlopen.... waarvan 99,9% er over 10 jaar niet meer zijnquote:Op zaterdag 5 november 2005 20:23 schreef No-P het volgende:
Daarom is het dus zo verdomt druk in het Valkhof.
Zit er tegenover op kamers, nu 1.5 jaar en het is nog nooit zo druk geweest.
Ik wil dinsdag gaan, laten we hopen dat het mee valtquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:27 schreef Stretto het volgende:
Al met al was het een leuke collectie, alleen erg jammer dat je zowat niks kon zien door die kut bejaarden met loepen. En ik ga echt niet 1,5 uur wachten om 10min naar die miniaturen te gaan kijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |