Voel me best wel genaaid... vriend wilt even wat thuis halen dus ik breng hem naar zijn huis. Even rondje gereden voor parkeerplaats maar niets... helemaal vol. Dus zet ik hem voor de deur af... hinder niemand, mensen kunnen zo naast me rijden, genoeg ruimte. Na rond te hebben gekeken, besloot ik achteruit te rijden in de vorige zijstraat een plaats te zoeken. Rij rustig achteruit, paar fietsers, rustig geremd dat ze er nog rustig langskunnen. Gaat er eentje rechts langs, en een probeerd links langs wat moeilijk gaat want ik ben al van de verbrede stuk gereden. Klopt hij aan, politie
![]()
. Zo van, ja je krijgt een bekeuring... ik zo van wtf
![]()
okeee... rijbewijs gevraagt.. hij dingen invullen...vraagt hij aan andere politie.. wat voor auto is dit.. zegt die andere weet ik niet. Komt hij tegen mij vertellen dat staat niet achterop, ik zo ja dat weet ik?? Zegt hij: dat staat normaal op het kentekenbewijs, ik: ja dat weet ik, maar daar vroeg u niet naar. Ook had hij erover dat hij met collega al aan het begin van de straat had om mij te bekeuren als ik er nog stond als hij bij mij was gearriveerd.. nou minder dan 1min met de fiets, tis geen spel ofzo. En als ik wist dat het politie was zou ik niet naar achteren rijden. Wie rijd er nou naar de politie toe om een bekeuring te ontvangen
![]()
. Hij bon verder ingevult ala 45 euro en toen begon hij met een grap ofzo... hij zei.. ga je nog wat doen vanavond.. Ik: Ik zou uit gaan, maar denk niet dat ik meer ga.. Hij: Je moet gewoon gaan. Ik: wie gaat dat betalen dan. Hij was toen stil begon hij over bedankt voor de medewerking en reed weg op zijn fiets. Omdat ik best wel oneens ben over de bekeuring... stond er maar een minuut ofzo en was achteruit aan het rijden tijdens het staande houden besloot ik maar eens een brief te gaan schrijven.
hierbij de brief, hoop dat hij beetje goed is:
quote:
In de avond van zaterdag 8 oktober jl. hebben 2 medewerkers van het politiecorps Rotterdam
mij een bekeuring opgelegd voor het dubbelparkeren. Op dit moment was er geen parkeerplaats
in de wijde omtrek beschikbaar. De medewerkers hielden mij staande tijdens het achteruit
rijden. Voordat ik besloot achteruit te rijden om een parkeerplaats in de vorige zijstraten
te zoeken heb ik een minuut stil gestaan om een vrije plaats waar te nemen. Hierbij was er
geen hinder voor het overige verkeer door de brede doorgang. Er werd mij verteld dat ze aan
de begin van de straat (heeft een lengte van 300 meter) al overlegd hadden om mij een bon te
geven als ik er nog stond als zij arriveerden. De medewerkers verplaatsen zich door middel
van een fiets. Met een normale fietssnelheid is het minder dan een minuut fietsen van het
begin van de straat tot de plek waar ik zich bevond. Hierbij valt niet uit op te maken dat ik
daar ook echt was aan het dubbelparkeren. Bij het achteruitrijden werd er netjes rekening
gehouden met het overige verkeer. Ook heb ik netjes gestopt voor fietsers die erlangs wilden
wat later bleek politiemedewerkers te zijn.
Mijn 1ste bekeuring
![]()
45euro
![]()
bah... hier mijn aggressie en uiting.. sorry voor de vele tekst en bagger opmaak.
-edit.. vriend zat ook in de auto dus die kan bevestigen dat ik achteruit aan het rijden was.