abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:13:08 #1
64792 Mryc
play me one more song
pi_31288674
17 oktober is het zover. Dan wordt het zesde album van the Cardigans uitgebracht, met de titel 'Super Extra Gravity'.

Tracklist:

01. Losing a Friend
02. Godspell
03. Drip Drop Teardrop
04. Overload
05. I Need Some Fine Wine and You, You Need to Be Nicer
06. Don't Blame Your Daughter (Diamonds)
07. Little Black Cloud
08. In the Round
09. Holy Love
10. Good Morning Joan
11. And Then You Kissed Me II

De eerste single is 'I Need Some Fine Wine and You, You Need to Be Nicer' en komt al af en toe voorbij op MTV.

Op NME.com is het album al te beluisteren, en op 12 oktober zal op www.cardigans.com het album de hele dag te beluisteren zijn, maar dan instrumentaal, genaamd Super Extra Karaoke. Dus die dag zeker even naar de website surfen!

Voor meer info:

http://www.cardigans.com
http://www.superextragravity.com
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:30:25 #2
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_31289082
YAY!!!

"Long Gone Before Daylight" vond ik wat hit-and-miss, al beschouwde ik de meer singer/songwriter-achtige approach als een interessante wending. Dit nieuwe album lijkt me weer een wat moderner klinkende plaat. Ik heb er iig wel vertrouwen in.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:27:19 #3
64792 Mryc
play me one more song
pi_31290639
Ik vind nu vooral 'Godspell' errug de moeite waard
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:36:16 #4
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_31294363
Ik vind de single in ieder geval erg leuk. Meteen al tof, die titel.
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:37:34 #5
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31294400
O, een nieuw album. Ga 'm zeker checken.
pi_31295013
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:30 schreef Summoner het volgende:
YAY!!!

"Long Gone Before Daylight" vond ik wat hit-and-miss, al beschouwde ik de meer singer/songwriter-achtige approach als een interessante wending.
Op zich is dat op de lange duur best een prettige plaat gebleken, alhoewel ik nog steeds op een vervolg meer in de stijl van Gran Turismo hoop .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 9 oktober 2005 @ 00:27:00 #7
64792 Mryc
play me one more song
pi_31297686
Iemand wel eens de Kraftwerk cover Das Model gehoord?
pi_31298343
quote:
"Long Gone Before Daylight" vond ik wat hit-and-miss, al beschouwde ik de meer singer/songwriter-achtige approach als een interessante wending. Dit nieuwe album lijkt me weer een wat moderner klinkende plaat. Ik heb er iig wel vertrouwen in.
Ik vind LGBD zo'n ontzettend mooi album. Maar het is wel een vreemde eend in de bijt, da's waar.

De single is enorm tof. Ben benieuwd.

Ik las trouwens dat het album eigenlijk Nervwrackingacrobaticbackwardsband zou heten. Dan vind ik de nieuwe titel toch iets minder. .
pi_31303170
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

Op zich is dat op de lange duur best een prettige plaat gebleken
en ben benieuwd naar deze.
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:25:00 #10
64792 Mryc
play me one more song
pi_31303303
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 00:51 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ik las trouwens dat het album eigenlijk Nervwrackingacrobaticbackwardsband zou heten. Dan vind ik de nieuwe titel toch iets minder. .
Ja dat stond een tijdje op de intro-site he? Dat was inderdaad een leukere titel geweest haha, maarja past denk ik niet helemaal bij de stijl van het album. Zou wel een mooie titel zijn voor een cd van The Hives
  zondag 9 oktober 2005 @ 11:30:29 #11
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31304263
Het zou leuk zijn als dit nieuwe album weer in beetje zoals Emmerdale zou zijn. Toch een onderschatte (want onbekender) plaat van hen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:31:50 #12
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31348639
vond nina altijd erg leuk
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31349539
Ik heb het album zojuist gehoord, en het is grappig als je bedenkt dat ik eigenlijk vooral nogal weg was van Gran Turismo, wat misschien bijna een beetje als trip hop omschreven kon worden, en dat dit album weer dezelfde producer als dat album heeft, maar alles behalve trip hop is.
Dit is heel erg rock georienteerd.

Neemt niet weg dat ik het een heel lekker album vindt, met Losing a friend, Godspell, I need some wine and you, you need to be nicer, Little Black Cloud en Holy Love als persoonlijke hoogtepunten.
Vooral Losing a friend is errruugg goed.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lamon op 11-10-2005 01:55:56 ]
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:58:21 #14
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31368167
IK heb 'm nu ook. Ga eens even luisteren naar de single.
pi_31374229
Ik heb het Gran Turismo album jarenlang gedraaid en draai m nog steeds regelmatig. Heb ook hun andere werk beluisterd, maar mis die GT stijl. Vind het jammer dat ze ook met dit album weinig van die stijl laten horen.
Je merkt wel dat ze veel werk in hun albums stoppen, bij zowel de instrumentals en vocals, en dat waardeer ik wel. Ik vind Nina (lead singer) echt de mooiste stem hebben van alle zangeressen. Ik heb zo'n mooie stem echt nog nergens anders gehoord. Bovendien heeft ze ook nog eens een uiterlijk wat goed bij haar stem past.
'The cynics are right nine times out of ten.' -- HL Mencken.
pi_31374835
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 01:21 schreef Cynical het volgende:
Ik heb het Gran Turismo album jarenlang gedraaid en draai m nog steeds regelmatig. Heb ook hun andere werk beluisterd, maar mis die GT stijl. Vind het jammer dat ze ook met dit album weinig van die stijl laten horen.
Feit is natuurlijk wel dat Gran Turismo een wel heel vreemde eend in de bijt was voor the Cardigans.
Ik kan het op zich wel waarderen dat ze steeds opnieuw verrassen bij ieder album.
Het vorige album heb ik na vluchtig luisteren meteen afgeschreven als niets voor mij.

En terwijl dit album weer anders is dan het vorige, maar zeker ook totaal anders dan Gran Turimo, kan dit album me wel weer behoorlijk bekoren.
Het klinkt allemaal lekker spontaan en ongepolijst, heel geinspireerd allemaal.

Dat is het leuke van the Cardigans, je kunt ze nooit afschrijven omdat je nooit weet wat ze gaan doen.

(A Camp vind ik trouwens echt niet om door te komen)
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:31:11 #17
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31406581
Op dit moment vind ik Losing a friend, I need some fine wine and you, you need to be nicer (staat ook videootje op de site) en Don’t blame your daughter [Diamonds] 't leukst..
pi_31453573
OK, hij is nu officieel uit. (Althans, Play heeft hem gisteren deze kant op gezonden.)

Ik kan niet stoppen met luisteren naar de nummers, er zit eigenlijk geen echt slecht nummer tussen.
Wat een top bandje is dit eigenlijk!

Misschien vind ik dit wel de beste Cardigans cd tot nu toe.
pi_31505837
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 00:56 schreef Lamon het volgende:
OK, hij is nu officieel uit. (Althans, Play heeft hem gisteren deze kant op gezonden.)

Ik kan niet stoppen met luisteren naar de nummers, er zit eigenlijk geen echt slecht nummer tussen.
Wat een top bandje is dit eigenlijk!

Misschien vind ik dit wel de beste Cardigans cd tot nu toe.
Ik vind Life eigenlijk nog steeds de leukste, die liedjes krijg ik nog steeds niet uit mn hoofd
pi_31540868
quote:
YAY!!!

LGBD vond ik juist briljant, maar ik ben ook pas door die CD in de Cardigans geïnteresseerd geraakt.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:33:39 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_31542973
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

Op zich is dat op de lange duur best een prettige plaat gebleken, alhoewel ik nog steeds op een vervolg meer in de stijl van Gran Turismo hoop .
Ik hoop op een perfecte symbiose tussen de twee.
En ik hoop ook dat ze weer gaan touren zodat ik nina nog eens live mag aanschouwen.
pi_31558591
Ik ga 'm vanavond downen; ik ben erg benieuwd. Ik vind alle albums van Cardigans steengoed vanwege goeie melodieen en slimme liedjes en goede productie.
En natuurlijk hoop ik ook weer op die scherpe rand. Want een cardigans-liedje is nooit alleen maar mooi, er zit altijd iets jeukends aan: cynisme, verdriet, verwijt, valsigheid...
pi_31561671
. And Then You Kissed Me part 2. .

Moooooooi.
pi_31633939
In het Ad weekend magazine wordt deze cd ff afgezeken, en dat terwijl het juist zo'n lekker cdtje is!
pi_31634203
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:35 schreef Joepie het volgende:
In het Ad weekend magazine wordt deze cd ff afgezeken, en dat terwijl het juist zo'n lekker cdtje is!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik 'm zo op 't eerst ook niet fantastisch vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')