abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:10:43 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31278296
Ik bedoel dus,tien ik 4 was had ik zon spaarbus van de rijkspostspaarbank en een zilverenvloot rekening, ik heb op mijn 16e ofzo ooit een betaalrekening geopend bij de rijkspostspaarbank, nu zit ik nog steeds bij de postbank, ik denk er niet aan om over te stappen, omdat je precies gewend bent hoe het allemaal werkt bij de postbank

. Ik hoor ook van andere mensen dat niemand ooit overstapt naar een andere bank, eenmaal begonnen bij een bank, blijf je er doorgaans je hele leven. Ik heb toen ik in Belgie kwam te wonen wel een rekening geopend bij een Belgische bank ivm salaris enzo, maar ik stoor me mateloos aan hoe het daar toegaat en bij blij als ik weer dingen kan regelen bij de vertrouwde blauwe leeuw.

Wie is er ooit eens overgestapt en waarom en ben je weer snel op je schreden teruggekomen, of niet
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:17:31 #2
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_31278425
Mijn ouders zijn na ca. 30 jaar trouwe klant geweest te zijn bij de ABN-Amro overgestapt op de Rabobank. Mijn ouders hadden in al die 30 jaar nog nooit rood gestaan. Toen hebben ze op een gegeven moment een nieuwe TV gekocht en stonden ze opeens een paar tientjes rood.
Komt die bank toch aanzetten met een nogal zware brief in de trend van "zuiver je tekort aan of we komen je in elkaar timmeren".

Dat schoot bij mijn ouders in het verkeerde keelgat en ze zijn meteen op een andere bank overgestapt, nadat ze de ABN Amro een boze brief hadden geschreven.

De filiaalmanager van de bank heeft toen nog gebeld om zijn verontschuldigingen aan te bieden, maar dat was natuurlijk vooral om te voorkomen dat mijn ouders bij hun weg zouden gaan. Mijn vader verdient namelijk niet slecht en ze hadden een flink spaarsaldo opgebouwd.

En nu bankieren ze weer met tevredenheid bij de Rabo, geen overstapproblemen gehad.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:46:53 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31279063
om welke banken ging het dan en wat bedoel je met slechte service?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:04:28 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31279506
Ik ben nooit overgestapt. Wel was ik zat van de Postbank, maar heb daar de rekening gewoon nooit opgeheven en soms gebeurt er nog wel wat op die rekening. Nu zit ik bij ABN Amro en dat gaat een stuk relaxter allemaal dan die onzin van de Postbank. Ze hebben daar bij de Postbank echt totaal geen idee wat ze doen. Laatst kreeg ik bij een afschriftje bijvoorbeeld een hele reclamefolder over hypotheken enzo, terwijl ik student ben . ABN Amro heeft een arrogant imago en dat klopt soms ook wel, maar ik ben wel een tevreden rekeninghouder .

Ik zou ook nooit een bankrekening opheffen eigenlijk. Stel dat je problemen krijgt bij de ene bank, dan kan je gemakkelijk weer terugvallen op een tweede bank en heb je niet meteen het gezeur van nieuwe rekeningen openen enzo.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31279620
ik heb ooit een rekening opgeheven bij de Postbank, omdat ik de service slecht vond. Nou, de service van de Postbank de laatste maand voordat je rekening opgeheven is, is nog veel slechter.
Ben nu bij de Rabobank, en dat bevalt prima.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:13:39 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31279762
Ik ben vorig jaar rond deze tijd van ABN naar Rabo overgestapt, ABN was een arrogante ballenbende aan het worden die je alleen nog boeiend vonden als je minstens 10 mille op je rekening had staan, bij de Rabobank word je wat normaler behandeld.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_31279912
Ik ben toen ik 14 was overgestapt van de Postbank naar de Rabobank vanwege het feit dat ik het geld van mijn krantenwijk altijd 5 dagen later kreeg dan ik wilde. Sinds de rabobank kreeg ik het toen op tijd, zoals nu mijn salaris ook. Zoals het hoort.
pi_31279946
Ik heb pas geleden een spaarrekening (AEX-georienteerd) geopend bij de ABN met de melding dat ik verder alles bij de Rabo had en daar ook wilde blijven. Inmiddels ben ik al 2 keer gebeld om me spullen aan te smeren. Nee dus. Nu ga ik maar op zoek naar een andere spaarrekening. Dat is dus de tol van de automatisering, maar dat moet dus beter kunnen.
pi_31280071
Ik ben van de postbank naar de rabobank en vervolgens naar de ABN Amro gegaan. Over de laatste 2 heb ik geen klachten. De postbank vind ik maar irritant enzow. Ik heb niet echt heldere redenen ofsow. Maar m'n gevoel zei dat ik weg moest bij de postbank. En maar goed ook, want ik vind alles wel relax bij de ABN Amro nu. Bij de rabobank had ik ook geen problemen, maar ben naar de ABN Amro gegaan omdat ik daar ook al een zakelijke rekening had. Alles bij één bank dus nu.
pi_31280169
Ik ben nog nooit overgestapt maar wel lid van 3 banken ( Soms doet een pasje het niet en dan is een backup altijd handig )
Zit atm bij ABN, Rabobank ( ivm studentenKrediet ) en de ING bank.
Ik zal iig niet snel een rekening openen bij de postbank omdat ik daar veel slechte dingen over gehoord heb :s
pi_31280219
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:04 schreef Falco het volgende:
Ik zou ook nooit een bankrekening opheffen eigenlijk. Stel dat je problemen krijgt bij de ene bank, dan kan je gemakkelijk weer terugvallen op een tweede bank en heb je niet meteen het gezeur van nieuwe rekeningen openen enzo.
Kijk, jij bent student, maar in het echte leven is een bankrekening aanhouden niet gratis, vooral niet als er ongeveer geen geld op staat.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_31280230
Ik ben vande Rabo naar Fortis gegaan omdat de Rabo opeens het idee had mij te leren met mijn geld om te gaan...... Nog nooit rood gestaan.
Ik heb toen ter plekke al mijn spaargelden opgenomen en ben met cash geld in mijn zak een rekening wezen openen bij Fortis.
Leuk detail, ik deed aan restsparen, en ze moesten daar de rentes nog van uitrekenen, terwijl de rij achter mij als maar groter werd. Ik heb daar anderhalf uur op mijn geld staan wachten.
en ondertussen maar hun excuus aanbieden maar ik was het spuug zat.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:33:40 #14
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31280274
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:31 schreef Vloris het volgende:

[..]

Kijk, jij bent student, maar in het echte leven is een bankrekening aanhouden niet gratis, vooral niet als er ongeveer geen geld op staat.
Bij de Postbank moet je tegenwoordig nu ook een pakket (wat natuurlijk geld kost) afnemen toch? Dat is idd wel weer balen .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31280325
Qua spaarrekening in het verleden overgestapt van de postbank op Credit Lyonais, in verband met een substantieel hogere rente. En daarna dus noodgedwongen naar Fortis door een overname.

betaalrekening ben ik altijd bij de rabobank gebelven. Ben wel overgestapt van Rabobank Leeuwarden e.o. naar Rabobank Franeker e.o. en weer terug, maar dat was met een verhuizing. Klinkt voor de meeste mensen misschien niet als overstappen, maar de rabobank is een coöperatie, dus in principe zijn het twee verschillende bedrijven.
pi_31280327
Ik had een rekening bij de postbank en de ABN-AMRO. Die laatste gebeurde weinig meer op. Ik had daar ook geen pasje meer van (opgehaald). Op een dag werd er geld afgeschreven, voor rekening afschriften. Aangezien er niks gebeurde op die rekening kreeg ik nooit afschriften.
Hiermee kwam ik wel in het rood te staan. Toen er daarna een brief kwam dat ik moest betalen heb ik mn tekort aangezuiverd en direct mn rekening opgeheven. Er werd toen gevraagd naar mijn pasje. Toen ik zei dat ik dat nooit had opgehaald wisten ze van niks. Het pasje lag ook niet meer op het kantoor.Blij dat ik daar weg ben, met al die chaos en betalen voor afschriften ed.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:37:15 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31280348
In Nederland is bankieren nog altijd het goedkoopst in heel europa. Hier bij Belgische banken moet je bijvoorbeeld voor pinnen bij een andere bank dan de eigen geld betalen, zo ook voor elke pintransactie, of pinnen in het buitenland(zelfs in de EU!!) . Ook moet je voor meastro en proton (chipknip) jaarlijks extra betalen, een gewone bankrekening in Belgie is tov NL vele malen duurder. Zelfs voor je afschriften en internetbankieren moet je extra betalen, echt belachelijk.

Het is in NL helaas niet meer gratis, zoals vroeger, maar pinnen in de EU is echter bij alle NL baken gratis en ook pinnen bij de rest van de wereld is het hier spotgoedkoop en zeker bij de blauwe leeuw. (een postbankbetaal pakket kost maar 21 euro per jaar en dan heb je gratis pinnen in de hele wereld en een mastercard en nog andere voordelen en de andere kosten (die 9 euro die je normaal betaalt) zvervallen dan. In belgie ben ik 30 euro kwijt voor een rekening waar ik niet eens mee kan pinnen in het buitenland.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:44:56 #18
128807 Rinze007
Black Cherry's
pi_31280544
Ik heb al jaren mijn bankzaken bij de ABN. Ik moet zeggen dat ik er meestal goed ben geholpen. Het ligt er wel aan in welke stad. Toen ik in Rotterdam woonde ben ik niet zo vriendelijk geholpen. Maar in Nijmegen is de service weer perfect! Ook heb ik een (gezamelijke) rekening bij de Postbank.
Nu vind ik de PB een beetje vreemd... Mijn vriend heeft ook een gewone rekening en samen hebben we dus een gezamelijke. Dat kan de PB niet gescheiden houden. Dus als ik online de gezamelijke rekening wil bekijken, dan zie ik ook de gegevens van zijn andere rekening. Nu is dat niet erg, maar het is vreemd dat dat niet apart van elkaar gaat...
Great minds think like me...
pi_31280547
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik heb pas geleden een spaarrekening (AEX-georienteerd) geopend bij de ABN met de melding dat ik verder alles bij de Rabo had en daar ook wilde blijven. Inmiddels ben ik al 2 keer gebeld om me spullen aan te smeren. Nee dus. Nu ga ik maar op zoek naar een andere spaarrekening. Dat is dus de tol van de automatisering, maar dat moet dus beter kunnen.
Dat zul je houden, zelfs de rabo flikt dat.
Kom je er met een leuk bedrag aan aandelen (puur om te spreiden), meldt je nog dat de ABN-AMRO je hoofdbank is, en je alleen die aandelen bij de rabo onderbrengt en of dat kan. Ja ja, tuurlijk kan dat, geen probleem mevrouw (zijn gelukkig nog niet mijn aandelen) we willen ze graag onderbrengen. Blijkt dus dat ook de rabo je van alles wenst aan te smeren, tot aan de melding aan toe dat je eigenlijk een verkeerd beleggingsprofiel hebt, en dat je eigenlijk op de grens zit van wat mogelijk is, of je dus wat dingen bij de rabo wilt openen. (hoogste risicoprofiel is 90% aandelen, en de alarmbellen gaan rinkelen indien je 10% boven een percentage uit jouw profiel zit)
pi_31287288
ik heb al mijn bankzaken (zowel zakelijk als prive) bij de ABN, en daar ben ik erg tevreden over... ik heb nu alleen mijn hypotheek bij de Rabobank, en daar ben ik eigenlijk helemaal niet blij mee (niet dat er wat mis is met de Rabobank, maar ik heb het liever allemaal bij elkaar)...

je wilt niet weten hoevaak ze bij de Rabo al gevraagd hebben of ik de rest ook niet bij hun onder wil brengen.... of dan misschien alleen de zakelijke rekeningen?...
pi_31287808
Vroeger gebruikte ik alleen de postbank. Totdat ik een rekening opende bij de abn amro en daar alles zoveel beter ging. Geld sneller binnen, pinnen bij alle banken (kon toch niet met de postbank). En daarna internetbankieren gratis

Nu heb ik die postbankrekening nog wel, maar ik gebruik hem vrijwel niet meer. Ik denk dat ik het maar ga omzetten naar de goedkoopste variant ofzo..
pi_31303651
ik had vroeger een rabobank rekening en een postbankrekening, de laatste moest ik openen omdat ik toen de krant rond bracht en ze niet konden storten op de rabo, postbak heb ik nooit wat gevonden, alles duurde veel te lang enzo, ik heb nu 2 rekeningen bij de rabo, bevalt goed, ze staan voor je klaar, hoef maar te bellen en de afspraak is gemaakt, heb nog nooit iets meegemaakt dat ze tegen zaten ofzo.

mijn vriendin zat bij de ABN toen ik haar net leerde kennen, moest nog elke keer wachten op haar afschrift om te kijken hoeveel er nog op stond, maar goed, dat moest ik ook......... 15 jaar geleden.....

ze zit nu ook bij de rabobank en ook niks als lof er over, geld overmaken zo gebeurd etc etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')