18ltr expansie vat kost niet meer dan 20e. 80ltr kost +/- 80e. Alleen dan praat je echt over een enorm ding.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Een nieuw vat kost al gauw een 50 tot 100 Euro afhankelijk van de grote etc.
Dat ventiel is gewoon een dicht ventiel waar je het vat kan bijvullen met stikstof,daar komt geen water uit als het vat lek is hoor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:23 schreef Holyjoe het volgende:
Helaas is het niet het expansievat .. een (andere) vriend van me welke er veel verstand van heeft vroeg mij om te controleren of er water uit het ventiel komt aan de onderkant van het expansievat, dit was niet zo dus is het expansievat nog in orde
Nu wordt het dus zoeken naar een lek wat waarschijnlijk ergens achter of in een muurtje verstopt zitEnige voordeel is dat het tzt wel bekend wordt ivm een optredende lekkage ... 3x
Als je expansievat lek is, dan heb je het overstort ventiel nog die dan de druk eruit laat als je teveel druk in je leidingen krijgt (water word warm -> zet uit -> rubber in expansievat vangt het normaal op -> rubber is kapot -> .druk loopt op -> overstort ventiel laat het water eruit lopen als het hoger dan 3 bar komt (ligt aan de instelling) -> nieuw expansievat nodig en als je die bij een installateur laat doen "krijg/doen" ze er ook een nieuw overstort ventiel bij)..quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:46 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat ventiel is gewoon een dicht ventiel waar je het vat kan bijvullen met stikstof,daar komt geen water uit als het vat lek is hoor.
Ik hou het op het expansievat,een lek in de muren is praktisch onmogelijk daar zitten hele lengte's zonder verbindingen aan.
En de verbindingen die buiten de muren zitten zijn knel verbindingen en als die bij het vastzetten niet lekken dan lekken ze praktisch nooit meer.
Je zou het systeem op meen bar of 3 kunnen afpersen met een compresser en een uurtje wachten,dan weet je gauw genoeg of er een lek in zit.
Een 18 liter expansievat kost bij ons rond de 25 euro inclusief.
Succes ermee!!!
Bullshit.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:13 schreef PeeJie_ het volgende:
De beugel moet zeg maar boven hangen, anders kan hij gaan draaien als hij volloopt met water meen ik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |