abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:25:28 #276
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311558
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ik ben het niet met je eens dat de problemen van de zwartjes aan onze schuld zijn te wijten; naar mijn idee ligt de schuld daarvoor bij de verregaand incompetente besturen die ze hebben (veelal zelfs boevenclubjes die het volk uitbuiten; kijk naar Mobutu die een paar miljard bezat, maar ondertussen zijn bevolking liet creperen voor de gigantische leningen die HIJ was aangegaan NAMENS het volk; overigens een perfide trekje van het internationaal recht); vandaar dat ik ook van mening ben dat onze hulp niet zal helpen, de problemen liggen intern.
Ja, soms is dat ook zo, en dan laten we hen lekker, de bevolking moet zelf maar in opstand komen, maar er zijn andere gevallen (de recente geschiedenis zit vol met voorbeelden) waarin geheime diensten van westerse landen bepaalde regimes installeerden of omverwierpen, afhankelijk van het belang.

Er liggen heus wel problemen intern, zulke problemen zullen sterker naar boven komen wanneer men geen gemeenschappelijke vijand meer heeft, of wanneer de gemeenschappelijke vijand flinke toezeggingen doet.

Het is toch om je rot te lachen, dat gelazer in Palestina nu, intern, nadat Israel Gaza heeft teruggegeven? Dat zijn goede ontwikkelingen, we geven hen waar ze recht op hebben, en plots zien ze dat ze zelf eigenlijk best wel lopen te kloten, daar leert men nou van, ik vind het prachtig!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:27:29 #277
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311589
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:23 schreef HiZ het volgende:

Rot op met je racisme. Het waren je eigen woorden, maar kennelijk is het nogal schrikken als iemand daar het juiste etiket op plakt.
Ben je emotioneel ofzo?

Je bent weer bezig met stemmingmakerij, ik heb net al uitgelegd hoe ik het bedoelde, doe die oogkleppen eens af, dan komen we tenminste ergens
pi_31311671
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:27 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ben je emotioneel ofzo?

Je bent weer bezig met stemmingmakerij, ik heb net al uitgelegd hoe ik het bedoelde, doe die oogkleppen eens af, dan komen we tenminste ergens
Ik heb geen interesse in racistische nonsens.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:33:33 #279
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31311705
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Komisch he? Dat het juist links georienteerde figuren als je goed oplet en luistert naar wat ze zeggen eigenlijk nooit een andere boodschap hebben dan dat zij het het beste weten voor iedereen. Het is eigenlijk nog een stuk irritanter dan de keiharde imperialistische uitbuiters. Die laten hun schijnheilige smoelwerk tenminste thuis als ze komen vertellen dat je vooral niet moet denken dat je als burger van een derde wereld land serieus genomen kan worden.
nederlands links zal dan ook over een paar jaar gezien worden als de verkloters.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:36:19 #280
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_31311759
Hoe naiever de persoon, hoe serieuzer we zijn/haar wereldbeeld moeten nemen. Het lijkt me geen toeval dat Mongooltjes overwegend gelukkig zijn.
Daarmee bedoel ik niet dat je haar voorstellen echt serieus moet nemen, maar haar algemene boodschap. En die is dat de huidige omgang met terroristen het probleem iig alleen maar erger maakt en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. En 1 van de redenen waarom het nog steeds zo wordt gedaan is omdat alternatieven gelijk de kop worden ingedrukt en met allerhande overdrijvingen belachelijk worden gemaakt.

Laten we eerst die rare gedachte dat je terrorisme met geweld zou kunnen uitschakelen eens kwijtraken...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:37:23 #281
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311781
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:31 schreef HiZ het volgende:

Ik heb geen interesse in racistische nonsens.
Zoek even op wat racisme eigenlijk betekent.

Het heeft hier niets met rassen van doen.

Het heeft hier met verschillen in cultuur te maken.

Als ik zeg dat men in Zuid-Europa nou eenmaal over het algemeen genomen emotioneler is dan in Noord-Europa, is dat dan racisme?
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:38:47 #282
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311808
Hatseflats

Waar het om gaat
in deze staat
is om rechttoe, rechtaan
op de zaken in te gaan
in plaats van slinks
te praten over rechts en links.

Hallulama, September 2005
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:48:00 #283
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31311980
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:36 schreef kingmob het volgende:
Hoe naiever de persoon, hoe serieuzer we zijn/haar wereldbeeld moeten nemen. Het lijkt me geen toeval dat Mongooltjes overwegend gelukkig zijn.
Daarmee bedoel ik niet dat je haar voorstellen echt serieus moet nemen, maar haar algemene boodschap. En die is dat de huidige omgang met terroristen het probleem iig alleen maar erger maakt en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. En 1 van de redenen waarom het nog steeds zo wordt gedaan is omdat alternatieven gelijk de kop worden ingedrukt en met allerhande overdrijvingen belachelijk worden gemaakt.

Laten we eerst die rare gedachte dat je terrorisme met geweld zou kunnen uitschakelen eens kwijtraken...
Dat heeft u keurig verwoord zo.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:49:29 #284
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31312015
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:38 schreef Hallulama het volgende:
Hatseflats

Waar het om gaat
in deze staat
is om rechttoe, rechtaan
op de zaken in te gaan
in plaats van slinks
te praten over rechts en links.

Hallulama, September 2005
leuk gedichtje, maar in dit topic is het niet zozeer een aanvulling. ik denk dat links en rechts genoeg weten om te zien dat pappen en nathouden in de toekomst een vieze uitdrukking gaat worden. zover is het buigzame riet inmiddels gebogen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:57:11 #285
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31312160
Maar wie heeft het dan over pappen en nathouden?
pi_31312345
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:37 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zoek even op wat racisme eigenlijk betekent.

Het heeft hier niets met rassen van doen.

Het heeft hier met verschillen in cultuur te maken.

Als ik zeg dat men in Zuid-Europa nou eenmaal over het algemeen genomen emotioneler is dan in Noord-Europa, is dat dan racisme?
Ga lekker met terroristen praten racist.
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:07:27 #287
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31312366
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:57 schreef Hallulama het volgende:
Maar wie heeft het dan over pappen en nathouden?
links dus. of is in mijn paar minuten afwezigheid pvda uitgekozen tot rechts?
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:17:48 #288
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31312586
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:06 schreef HiZ het volgende:

Ga lekker met terroristen praten racist.
Tut, tut, tut, rustig maar, het komt allemaal goed.

Hier, ter afleiding een vrolijk plaatje:

Of ga buiten een stukje wandelen...
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:19:42 #289
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31312630
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:07 schreef zoalshetis het volgende:

links dus. of is in mijn paar minuten afwezigheid pvda uitgekozen tot rechts?
Okay, tsja, partijen die "rechts" worden genoemd hebben goede en minder goede punten, partijen die "links" worden genoemd hebben goede en minder goede punten, partijen die "centrum" worden genoemd hebben goede en minder goede punten, etc.

Pappen en nathouden is iets typisch links gok ik, terwijl platslaan en onderdrukken wellicht iets typisch rechts is.

Maar eeh, de zaken bij de wortel nemen, is dat links, rechts, of centrum?
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:23:07 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31312701
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:19 schreef Hallulama het volgende:

Maar eeh, de zaken bij de wortel nemen, is dat links, rechts, of centrum?
vrij rechts of anderzijds verstandig wellicht, maar het heeft niks met pvda en gl te maken. die staan voor angst zaaien en bagetalliseren, om maar zo veel mogelijk stemmers te krijgen. populisme, wat bos aangeeft te gebruiken is de doodsteek voor een land.

ik hou niet van de vergelijking maar pdva en gl bedienen zich van ww II methodes.
pi_31313548
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:11 schreef Hallulama het volgende:

Nee, ik houd het op "waar twee kijven hebben twee schuld", ik denk dat er absoluut moet worden onderhandelt voor vrede, en WIJ moeten wat dat betreft het initiatief nemen, omdat WIJ al 2000 jaar rotzooi trappen in het Midden-Oosten.
Kortom, keizer Augustus moet gaan onderhandelen over de tijdens de veldtocht van Crassus buitgemaakte vaandels . Maar als er ''twee schuld hebben'', waarom doe je het dan voorkomen alsof er in het Midden-Oosten en in het algemeen sprake is van een eenzijdige golfbeweging? Er heeft nog nooit iemand uit het Midden-Oosten rotzooi getrapt in Europa de laatste tweeduizend jaar?
pi_31313678
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:26 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

ONZIN
Als je met foto's van terroristen pronkt, ook.
pi_31313944
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:46 schreef Arvid het volgende:
Diederik_Duck misschien helpt het als je de wereld niet zo zwart-wit bekijkt, het 'wij' en 'zij' retoriek. Dat is namelijk polariserende hersenspoeling wat alleen maar haat en angst oproept.
Misschien helpt het als jij eens niet elk onwelgevallig feit als ''hersenspoeling'' af zou doen onder aanroeping van Orwell.
pi_31314180
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:36 schreef kingmob het volgende:
. En die is dat de huidige omgang met terroristen het probleem iig alleen maar erger maakt en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. En 1 van de redenen waarom het nog steeds zo wordt gedaan is omdat alternatieven gelijk de kop worden ingedrukt en met allerhande overdrijvingen belachelijk worden gemaakt.

Hoe zou je het anders kunnen uitschakelen? Ik kan me geen succesvolle onderhandelingen met terroristen herinneren, en dat zeg ik niet om flauw te zijn.
pi_31315978
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:17 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Tut, tut, tut, rustig maar, het komt allemaal goed.

Hier, ter afleiding een vrolijk plaatje:

[afbeelding]

Of ga buiten een stukje wandelen...
Ik vind racisme allerminst grappig.
pi_31316589
Jammer dat HiZ het topic nogal verneukt.

Ik heb het hele lange interview met Irene maar eens gelezen net en ze zegt uitermate interessante dingen. Ik ga er denk ik maar eens een columnpie over schrijven want het is te zinvol om in deze one-linerpap te laten verzanden.
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 21:04:26 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31316598
och je kan het allicht proberen
ik bedoel, voor hetzelfde geld zijn ze gewoon misunderstood ofzo, je weet het niet natuurlijk

besides, het grootste probleem met die terroristenleiders is dat we ze niet kunnen vinden ... als de gesprekken niet goed lopen kunnen we die onafhankelijke bemiddelaar tijdens de theepauze altijd nog vervangen door een commando ofzo

het grootste probleem lijkt mij het vinden van een onafhankelijk iemand ... waar vind je zo'n figuur, ik ken mensen die tegen terreur zijn, ik weet dat er mensen voor zijn maar van mensen die het niets kan schelen heb ik nog niet gehoord
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31316638
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:04 schreef sp3c het volgende:
het grootste probleem lijkt mij het vinden van een onafhankelijk iemand ... waar vind je zo'n figuur, ik ken mensen die tegen terreur zijn, ik weet dat er mensen voor zijn maar van mensen die het niets kan schelen heb ik nog niet gehoord
Onafhankelijk betekent niet ongeinteresseerd.
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 21:19:05 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31317006
point remains the same.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31317185
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:19 schreef sp3c het volgende:
point remains the same.
Nee tuurlijk niet. Onderhandelaars zijn er altijd te vinden - dat is het probleem niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')