Als je trouwens problemen hebt met af en toe haperende streams zou je ook kunnen rechtsklikken op die stream en kiezen voor 'statistieken'. Daar kan je zien hoeveel kbit/sec de stream op dat moment gebruikt en (belangrijker) hoeveel er nog van je internetverbinding over is. Het kwaliteit-balkje wat je hier ook ziet zou op 100% moeten staan. Als dit lager is heb je vermoedelijk te weinig bandbreedte beschikbaar en weet je meteen wat de oorzaak is. Een optie die je dan zou kunnen gebruiken is een andere stream proberen (zie mijn site
) of de bitrate lager zetten (zie hierboven).
Verder kan het op bedrijfsnetwerken dat de streamlinks geblokkeerd worden, aangezien die bij een aantal providers van een niet-standaard poort gebruik maken. Echter, Garnier streamt als één van de enigen over de standaard poort 80, die ook wordt gebruikt voor het surfen over webpagina's. Als je dus problemen hebt kan je een keer expliciet die uitproberen.
En tot slot nog een antwoord van de MS-site:
quote:
Question:
Content plays, but there are a lot of pauses and the player says "buffering."
Answer:
The player is most likely experiencing network congestion, meaning there is not enough available bandwidth to stream the selected file. When using a TCP connection, the data in the player's buffer will be used to supplement the stream until the buffer is depleted. Once the buffered data is gone, the player will pause, replenish the buffer, and resume playing, using this new buffer to supplement the playback stream bandwidth. This cycle will continue until network conditions improve. Try again when the network is less congested, or select content that is authored for lower bandwidths.
Another option is to use UDP as your protocol by ensuring that it is the only protocol option selected in the advanced properties. This will reduce the amount of buffering but will have the adverse effect of dropping data in cases of high congestion or insufficient bandwidth. If you are located behind a firewall, you may not be able to use UDP as your protocol.
Ohja, wat me net nog te binnen schoot is dat als je
wel geluid, maar
geen beeld hebt, je de oorzaak ook kan zoeken in het niet goed functioneren van de hardwareversnelling. Dit zou je kunnen oplossen door te gaan naar Windows Media Player en daar naar Extra -> Opties -> tabblad Prestaties en daar 'videoversnelling' op 'geen' zetten -> OK.
[ Bericht 9% gewijzigd door Sirolf op 09-10-2005 11:32:21 ]