abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103768362
BLUR! De muziek van mijn puberteit! Samen met OASIS natuurlijk...

Vorig jaar ook het concert van Gorillaz gezien in Amsterdam. Wat een spektakel! Maar ik zou ook graag Blur nog eens live willen aanschouwen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 23:24:39 #252
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103769416
quote:
5s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:48 schreef peaceman het volgende:

[..]

Redelijk? Ik vind ze uitermate goed. Echt zonde dat The Good, The Bad & The Queen niet door zijn gegaan.

En waarom gemakzuchtigheid?
Omdat het zelden de puntigheid van Blur haalt, maar mogelijk is dat gewoon mijn kift tegenover Damon. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:30:10 #253
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_103769699
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:24 schreef belsen het volgende:

[..]

Omdat het zelden de puntigheid van Blur haalt, maar mogelijk is dat gewoon mijn kift tegenover Damon. :P
Het hoeft ook niet de puntigheid van Blur te halen, omdat die andere projecten Blur niet zijn... ;)
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 23:57:12 #254
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103770707
quote:
3s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:30 schreef peaceman het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet de puntigheid van Blur te halen, omdat die andere projecten Blur niet zijn... ;)
Maar hier gaat het lekker wel over Blur.
pi_103835858
Ik ga mee met belsen in deze kwestie hoor. Al is The Good, The Bad & The Queen helemaal niet verkeerd natuurlijk, maar toch, Blur vond ik net wat beter. En dan vooral Parklife
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_103838950
quote:
5s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:48 schreef peaceman het volgende:

[..]

Redelijk? Ik vind ze uitermate goed. Echt zonde dat The Good, The Bad & The Queen niet door zijn gegaan.

En waarom gemakzuchtigheid?
TGTBATQ wordt hier nog regelmatig gedraaid :Y
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:05:33 #257
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_103993196
Topic is vandaag 10 jaar oud. :Y.

En kijk, ze zitten weer in de studio: http://www.parool.nl/paro(...)n-in-de-studio.dhtml
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_103994234
10 jaar! Wat erg!

En ik had dus serieus het plan opgevat om vandaag de nieuwe Spinvis en Plastic Beach (eindelijk) eens te gaan kopen.
I intend to live forever, or die trying.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 15:51:24 #259
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103998582
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Topic is vandaag 10 jaar oud. :Y.

En kijk, ze zitten weer in de studio: http://www.parool.nl/paro(...)n-in-de-studio.dhtml
Daar ben ik dan stiekum wel weer benieuwd naar. De laatste twee albums van Graham Coxon vielen eigenlijk ook een beetje tegen...

Deze single was darentegen wel onwijs tof:

Dit zijn recente opnamen (ook tof):

Het is jammer dat de beste man liever niet van zijn eiland komt. Ik zou hem graag weer eens willen zien. :)
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 15:52:04 #260
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103998600
En natuurlijk de obligate Kinkscover. O-)

pi_105415698
Ze duiken na jaren dus weer 's de studio in. Weliswaar niet voor een heel album, maartoch.. Goed nieuws :Y

Alex op NME.com
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_105567228
Ik vind Graham live erg goed, al vonden de Liam fans dat hij moest oprotten. :') Was bij het Japan benefiet concert in Londen in april, had Graham nog nooit eerder gezien (of al die anderen die er optraden, behalve Beady Eye), dus moest er gewoon heen. Hij was ook erg lief voor de fans voor en na het concert, kan ik geen commentaar op hebben. :)

Blur moet ik nog zien. Toen ze optraden in Hyde Park zat ik nog op de middelbare school, dus ik had geen geld om even naar Engeland te gaan daarvoor, jammer genoeg. Wel TGTB&TQ mee kunnen pikken vorige maand. Helden!!
pi_107847204
Blur is vandaag vijftien jaar oud (verdomme)! Dat album is uitgegroeid tot mijn favoriete Blur-album. Ze kiezen voor lo-fi, geïnspireerd door het naar mijn mening uitermate fijne geluid van Pavement, maar maken ondertussen betere liedjes dan die band. Britten zijn daar altijd beter in (vergeet hier Alex James niet, de bas maakt voor een belangrijk deel het onderscheid). Al voel ik me verplicht dat te nuanceren nu ik Crooked Rain, Crooked Rain draai.

Ik werd op deze verjaardag geattendeerd door een mooi stukje op This Is Fake DIY: Death Of A Party: 15 Years Since Blur's Britpop Death Knell.

Overigens komt Graham Coxon binnenkort met een nieuw album. Datzelfde This Is Fake DIY schrijft daarover:

quote:
Coxon describes the album as: “Improvisations, experiments in beats, rhythms. A chance to uninhibitedly make some sort of perversely sad, danceable and funny and despondent songs.” Adding “I didn’t want to get caught up in my usual struggle with trying to make things sound really posh. I didn’t want lovely 60s-sounding drums and valves.”

We describe it as "a bit of alright", or possibly "bloody brilliant".
Dat schept verwachtingen, ik verwelkom elektronicageneuzel met liefde.
Stay on my arm, you little charmer
  Moderator vrijdag 10 februari 2012 @ 23:24:42 #264
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107848356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:55 schreef tim. het volgende:
Blur is vandaag vijftien jaar oud (verdomme)! Dat album is uitgegroeid tot mijn favoriete Blur-album. Ze kiezen voor lo-fi, geïnspireerd door het naar mijn mening uitermate fijne geluid van Pavement, maar maken ondertussen betere liedjes dan die band. Britten zijn daar altijd beter in (vergeet hier Alex James niet, de bas maakt voor een belangrijk deel het onderscheid). Al voel ik me verplicht dat te nuanceren nu ik Crooked Rain, Crooked Rain draai.

Ik werd op deze verjaardag geattendeerd door een mooi stukje op This Is Fake DIY: Death Of A Party: 15 Years Since Blur's Britpop Death Knell.

Overigens komt Graham Coxon binnenkort met een nieuw album. Datzelfde This Is Fake DIY schrijft daarover:

[..]

Dat schept verwachtingen, ik verwelkom elektronicageneuzel met liefde.
Ik hoop at het nieuwe album van Graham in elk geval beter is, dan de vorige twee. Graham is en blijft natuurlijk wel een held. ^O^
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 09:22:55 #266
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107853593
quote:
Nou, dat weet ik niet, want Happiness in magazines is toch wel het beste Blur-album sinds 'Blur' uit '97. :Y
pi_108189615
Nieuw liedje!

http://www.pitchfork.com/(...)g-under-the-westway/

quote:
Watch Damon Albarn and Graham Coxon Play the New Blur Song "Under the Westway"
By Jenn Pelly on February 20, 2012 at 08:39 a.m.

The perpetually busy Damon Albarn hinted in our interview last week about new activity from the reactivated Blur. As NME reports, Albarn and Graham Coxon performed a new Blur song titled "Under the Westway" at a War Child benefit show Sunday night in London.
Albarn said of the piano ballad, "we wrote this up the road a few weeks ago" and noted that "it's got a lot of words." Blur are also set to perform tomorrow night at the Brit Awards.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_108240223
Ze gaan weer optreden! 12 augustus, samen met New Order en The Specials in Hyde Park, ter afsluiting van de Olympische Spelen. Ik overweeg erheen te gaan, jammer van dat laatste. Vrijdag gaan de kaarten in de verkoop.

En vanavond (tussen nu en 23 uur Nederlandse tijd) dus hun eerste optreden sinds 2009, bij de BRIT Awards. Hier een livestream (ITV1): http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:13:56 #269
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_108240424
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 21:25:09 #270
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_108241067
En de nieuwe single van Graham Coxon.

Moderator woensdag 22 februari 2012 @ 10:39:19 #271
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_108254327
pi_108254465
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:10 schreef tim. het volgende:
Ze gaan weer optreden! 12 augustus, samen met New Order en The Specials in Hyde Park, ter afsluiting van de Olympische Spelen. Ik overweeg erheen te gaan, jammer van dat laatste. Vrijdag gaan de kaarten in de verkoop.
Ik ga hier ook heen, straks krijg ik weer net zoveel spijt als 2009 :D *O*
pi_108288152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik ga hier ook heen, straks krijg ik weer net zoveel spijt als 2009 :D *O*
Dat speelt ook bij mij mee, ik heb enorme spijt gehad dat ik toen niet ben gegaan. Ik vond de optredens in 2009 heel goed (op tv), het optreden gisteren bij de BRIT awards vond ik een enorme deceptie. Maar dat brengt me niet aan het twijfelen. Ik twijfel alleen vanwege de datum: het is de afsluiting van de Olympische Spelen, ik ben bang dat het dan druk en duur is in Londen, en ik vrees dat de OS een bepaald publiek aantrekken. Hoe denk jij hierover? Overigens zou het ook kunnen dat Blur meer optredens gaat aankondigen, dan zou ik me genaaid voelen. Ik vlieg veel liever over voor een intiem concert in Colchester.
pi_108288289
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:15 schreef tim. het volgende:

[..]

Dat speelt ook bij mij mee, ik heb enorme spijt gehad dat ik toen niet ben gegaan. Ik vond de optredens in 2009 heel goed (op tv), het optreden gisteren bij de BRIT awards vond ik een enorme deceptie. Maar dat brengt me niet aan het twijfelen. Ik twijfel alleen vanwege de datum: het is de afsluiting van de Olympische Spelen, ik ben bang dat het dan druk en duur is in Londen, en ik vrees dat de OS een bepaald publiek aantrekken. Hoe denk jij hierover? Overigens zou het ook kunnen dat Blur meer optredens gaat aankondigen, dan zou ik me genaaid voelen. Ik vlieg veel liever over voor een intiem concert in Colchester.
Haha, reken er maar op dat het druk wordt en de prijzen zijn nu al om te huilen. Als ik naar Londen ga dan slaap ik wel ergens buiten de stad of nog verder weg om het enigszins betaalbaar te houden en ben ik alleen de dag zelf in Londen en dan ook weer zo snel mogelijk weg. De eerste festivals buiten de UK zijn al bevestigd, jammer alleen dat de sfeer daar niet hetzelfde is.
pi_108336823
Dat ging pretty easy! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')