En anyway: wees blij dat Blur de hele top40-onzin bespaard is gebleven en dat ze niet over-gehypt tot op het vervelende aan toe zijn doodgedraaid. Nu is Blur ten minste nog leuk
Maar goed, ik heb dus alle cd's. Begonnen met Leisure, wat Japanse import, en nu ook Gorillaz, want dat is ook een beetje Blur, maar dan grappiger. Ik vond trouwens The Great Escape best wel tegenvallen.
Ping! idee voor een luistersessie. Blur - Blur is namelijk een erg fijn album
quote:2 Geweldige bands die je niet moet gaan vergelijken, maar naast elkaar in de kast zetten...
Op maandag 05 november 2001 22:52 schreef ranja het volgende:Ik vind persoonlijk Pulp toch beter, maar Blur heeft best goeie nummers gemaakt...
quote:Idd, anders waren ze een soort Red Hot Chili Peppers geworden ofzo
Op maandag 05 november 2001 22:52 schreef ranja het volgende:
inderdaad vraga ik me af of je niet blij mag zijn dat ze niet zo superbekend zijn hier.
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:55 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
2 Geweldige bands die je niet moet gaan vergelijken, maar naast elkaar in de kast zetten...
quote:He bah
Op maandag 05 november 2001 22:57 schreef Tijn het volgende:[..]
Idd, anders waren ze een soort Red Hot Chili Peppers geworden ofzo
quote:Precies. En zeg nou zelf, je wil Blur toch niet terugzien in de Tina van je zusje?
Op maandag 05 november 2001 22:59 schreef ranja het volgende:[..]
He bah
Nee ze zijn precies bekend genoeg dat er aandacht wordt besteed aan een nieuwe cd zonder dat er meteen overdreven gedaan wordt....
Ik vond die hele Blur/Oasis toestanden nogal triest maar dat hoort er bij in Engeland geloof ik. Don't believe the hype. Elke maand een nieuwe Beatles
Nah, ze zijn wel ok.
quote:En das nou net de cd die ik kwijt ben!
Op maandag 05 november 2001 22:52 schreef Vork het volgende:
Ping! idee voor een luistersessie. Blur - Blur is namelijk een erg fijn album
quote:
Op maandag 05 november 2001 23:37 schreef -Wepeel2- het volgende:
En das nou net de cd die ik kwijt ben!
Kep alleen de cd Blur- Blur van ze, maar dies wel heel goed!! Song 2 is idd ook een hit geweest! En ik vind het eigluk nog een hit!
Kwam er dus op mun elfde achter dat ik zulke muziek leuk vond en toen dacht ik "he! dat nummer ken ik
" had ik vroeger dus al es gehoord!!
Al met al! Blur is wel een lekker bandje!!
Die laatste doet mij eigenlijk niet zoveel en ook op 13 vind ik een aantal zwakkere nummers staan.
Veel mensen zijn geloof ik teleurgesteld in The Great Escape maar ik vind het een hele leuke plaat. Hij is wel heel erg geproduceerd en gladgestreken, maar er zitten juist daardoor vaak zulke leuke effecten in de liedjes dat ik dat geen bezwaar vind. De franse versie van 'to the end' op de vind ik overigens enigzins overbodig. Zal wel te artistiek zijn om daar zomaar even een b-kantje van te maken.
Ik heb ook nog een japanse live cd: live at the Budokan. Ik meen in Parklife gaat er op een gegeven moment zo'n Japanse uit het publiek meezingen en das is heeeeeeeel vals. Jammer van het nummer, maar het is heel idioot en dus ook wel grappig als je het zo hoort ![]()
Oja, ennuh Vork, ik heb je toevoegd aan mijn lijstje van verdachte personen die mijn Blur cd wellicht hebben. Verwacht binnenkort een huiszoeking!
Ik heb de best of en 13 van ze, en die van de Gorillaz maar die telt niet mee
quote:Precies
2 Geweldige bands die je niet moet gaan vergelijken, maar naast elkaar in de kast zetten...
quote:heb oasis er ook bij liggen. gewoon goede muziek en daar gaat het om. onzin dit soort vergelijkingen krijg je weer zo'n stones vs beatles verhaal. terwijl die ook beide gewoon erg goed waren.
Song 2 knalt er altijd lekker in en zit ook in een van de fifa spelletjes.
quote:Ja! De vrienden van mijn ex vriendin luisteren allemaal naar punk en ik ging daar dus door het leven als een britpopper en elke keer als ik die mensen weer zie moet ik dat nog steeds aanhoren. Het is meer een soort van running gag geworden
Op dinsdag 06 november 2001 22:24 schreef dr_diablos het volgende:
Zijn er meer mensen met deze traumatische ervaring?
Maar ik ga het ook niet ontkennen want ik luister tegenwoordig nog steeds veel engelse bands, dus laat hen maar lekker in hun stomme punkhokje zitten en mij m'n "britpop" luisteren
quote:Zijn er best was hoor.. Nouja een paar jaar terug dan, maar t blijft nogsteeds een erg leuke stroming, waar een hoop leuke muziek uit voort is gekomen.
Op woensdag 07 november 2001 00:17 schreef starshine-girl het volgende:
Goh! wel leuk om te lezen dat er nog meer mensen zijn in Nederland die van dit soort (Britpop) muziek houden![]()
![]()
Ikzelf vind Blur trouwens echt klote, en ben blij dat ik niet al te veel met hun muziek wordt geconfronteerd.
quote:Mjaah volges mij werkt dat voor mij best wel zo. Of misschien vind ik de meeste populaire bands ook echt klotemuziek maken. Als U2 niet zo'n overhypte stadionband was zou ik er mischien veel meer naar luisteren.
Op zaterdag 10 november 2001 10:00 schreef scrambled-egg het volgende:
Wat boeit het hoe populair een band is? Dus als er in Tina iets over Blur te lezen was en meer mensen zouden de cd kopen en de muziek zou meer mensen bereiken en Blur zou meer geld verdienen, dan vinden (sommige van) jullie dat iets slechts? Leg uit.
quote:er was zelfs een CD-zaak genaamd 'Popscene' in Nederland een tijdje geleden...
Op dinsdag 06 november 2001 12:27 schreef starshine-girl het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa Blur is een van de leukste bands uit Engeland alleen vind ik het oudere werk van Blur leuker dan het nieuwere werk ... als Parklife , Young & Lovely , For Tomorrow en uiteraard PopScene ... Jaaaa PopScene is de naam van mijn website/radioprogramma en er zijn zelfs weet veel hoeveel indie clubnights in Duitsland , Australie , USA en Ierland die vernoemd zijn naar PopScene van Blur ...
quote:Cool!! Ergens in Engeland is er ook een platenzaak met de naam PopScene
Op zaterdag 10 november 2001 17:38 schreef waspman het volgende:[..]
er was zelfs een CD-zaak genaamd 'Popscene' in Nederland een tijdje geleden...
O.a. Fat Boy Slim produceert het album.
quote:Als ze maar weer niet zo geforceerd experimenteel gaan doen als op 13.
Op zaterdag 03 augustus 2002 15:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nieuwe album komt in Januari uit. Alborn zegt beinvloed te zijn door het werk voor de Gorillaz, dus dat kan leuk worden.O.a. Fat Boy Slim produceert het album.
quote:Zal wel goed komen met Blur dit keer. Evolutie is goed, maar revolutie niet.
Op zaterdag 03 augustus 2002 16:22 schreef -Wepeel2- het volgende:Als ze maar weer niet zo geforceerd experimenteel gaan doen als op 13.
Maar ik denk dat Albarn met Gorillaz al een beetje heeft kunnen oefenen. Ik ben dus benieuwd wat het gaat worden.
Hoop op een mix van stevige nummers en mooie rustige.
quote:En coffe & TV
Op maandag 05 november 2001 22:46 schreef Tijn het volgende:
Was Song 2 geen hit dan?
Blur interview: How would you describe your front man?
Blur: "He is WHEE, very wheeee"
Dat zijn nou goede mensen
quote:Leuk.
Op zaterdag 03 augustus 2002 15:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nieuwe album komt in Januari uit. Alborn zegt beinvloed te zijn door het werk voor de Gorillaz, dus dat kan leuk worden.O.a. Fat Boy Slim produceert het album.
Blur vind ik een aantal erg grappige nummers hebben (die clip van Boys & Girls is trouwens ook enorm lachen). Gisteren nog bijna een cd van gekocht, maar toch maar laten liggen.
quote:Waarom nou? Op een CD van Drs P na is het wel de beste aankoop die je kunt doen. Heel wat beter dan die metal-gedrochten.
Op zondag 04 augustus 2002 23:56 schreef Seborik het volgende:[..]
Leuk.
Blur vind ik een aantal erg grappige nummers hebben (die clip van Boys & Girls is trouwens ook enorm lachen). Gisteren nog bijna een cd van gekocht, maar toch maar laten liggen.
quote:Kijk volgend weekend nog wel even of hij er staat.
Op maandag 05 augustus 2002 18:51 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Waarom nou? Op een CD van Drs P na is het wel de beste aankoop die je kunt doen. Heel wat beter dan die metal-gedrochten.
Vaaaaaaag allemaal.
quote:Coxon is bezig met een solo-album, wat niet wil zeggen dat hij er uit is gestapt. Ik hoop het in ieder geval niet.
Op dinsdag 17 september 2002 22:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Al wekenlang geruchten of Graham Coxon de band uit is. Hij zou eerst met ruzie met Damon Alborn de band verlaten hebben omdat Alborn te arrogant was na z'n successen met de gorilla's (maar dat had ik van TMF, dus dat was onzin), toen ontkenden ze dat, toen zei Norman Cook (fat boy slim dus) dat het toch wel zo was, toen werd het weer ontkend, en nou was de rest van de band met Norman Cook maar zonder Coxon naar marokko voor het afmixen en zo.Vaaaaaaag allemaal.
quote:Ja best wel. Ik denk ook wel dat blur zijn langste tijd heeft gehad.
Op dinsdag 17 september 2002 22:13 schreef I.R.Baboon het volgende:Vaaaaaaag allemaal.
quote:Dat zou erg jammer zijn. Ze moeten iig nog 1x bewijzen dat ze beter zijn dan Oasis.
Op woensdag 18 september 2002 00:05 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja best wel. Ik denk ook wel dat blur zijn langste tijd heeft gehad.
quote:Dat hebben ze wmb al gedaan hoor!
Op woensdag 18 september 2002 01:01 schreef I.R.Baboon het volgende:Dat zou erg jammer zijn. Ze moeten iig nog 1x bewijzen dat ze beter zijn dan Oasis.
Hij heeft me nog niet bij de keel gegrepen. Maar dat kan nog komen.
Out of Time wordt iig wel al beter als je hem vaker hoort.
Hoe dan ook, in mei koop ik zeker weten de CD!
Nog nooit van gehoord. Ga daar snel verandering in brengen. Ik heb door dit forum al een hoop mooie uziek leren kennen
quote:Shame on you!
Op woensdag 21 mei 2003 22:24 schreef Summertime het volgende:
Blur ????Nog nooit van gehoord. Ga daar snel verandering in brengen. Ik heb door dit forum al een hoop mooie uziek leren kennen
Koop b.v. eens de best of van blur. Kan me niet indenken dat er iemand is die dat NIET leuk zal vinden.
quote:Op de site van blur was ie gewoon legaal te beluisteren (zie voor link de vorige pagina), maar dat was wel kutkwaliteit.
Op woensdag 21 mei 2003 22:42 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:
Ik heb de nieuwe cd nog niet gehoorden ik wilde hem ook niet downloaden omdat ik daar eigenlijk op tegen ben..kinda'...
Heb alleen Out of Time gehoord...goed nummer, maar wel na een paar keer luisteren..ben benieuwd of het nog experimenteler wordt dan 13...
lekker
quote:thanx,
Op woensdag 21 mei 2003 22:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het concert dat blur op 12 mei gaf in Londen is vrijdag om 23:00 te zien op 3voor12TV via www.3voor12.nl
Waar moet het heen met deze wereld?
Toch hebben ze wel leuke liedjes
Binnenkort in de HMH, waarschijnlijk nog niet uitverkocht. Ik heb al kaarten, maar heb er ook eigenlijk niet meer zoveel zin in. Na 13 speelden ze ook alleen maar nummers van dat album. Ik heb echt geen zin om mij anderhalf uur door dit geneuzel te moeten slaan, zodat ze op het einde nog een keertje Song2 kunnen doen, alhoewel ze het laatste concert dat ik van ze zag afsloten met het prachtige 'Blue jeans'.
Graham, kom terug!
quote:Ik heb het eerste solo album "The sky is too high" ik heb de rest nog niet gehoord, maar het klinkt wel aardig.. "A day is far too long" is mijn favo nummer tot nu toe.
Op zondag 24 augustus 2003 11:01 schreef MCH het volgende:
Luisteren mensen ook naar de albums van Graham Coxon?
quote:nee ik kon laatst niks van m vinden op kazaa en daarmee staakte ik mijn zoektocht. ik vindt zn gitaargeluid op de blur albums erg fijn. zijn cd's zijn het luisteren waard?
Op zondag 24 augustus 2003 11:01 schreef MCH het volgende:
Luisteren mensen ook naar de albums van Graham Coxon?
trouwens, wat is er gebeurd met oasis? ik was hun grootste fan en...wacht ik ga wel naar het oasis topic
quote:Je zult heel erg moeten wennen aan z'n stem en z'n muziek, maar het heeft wel iets. Zeker het 2de album zit vol agressie, angst en andere uitspattingen. Het 3de en 4de album zijn weer wat rustiger met van die lekker pakkende gitaarliedjes. Oasis houdt even rust na 1,5 jr. touren.
Op zondag 24 augustus 2003 21:34 schreef Astronaut_Jones het volgende:[..]
nee ik kon laatst niks van m vinden op kazaa en daarmee staakte ik mijn zoektocht. ik vindt zn gitaargeluid op de blur albums erg fijn. zijn cd's zijn het luisteren waard?
trouwens, wat is er gebeurd met oasis? ik was hun grootste fan en...wacht ik ga wel naar het oasis topic
quote:Ik ken wel een aantal nummers van het 2e album... Jamie Thomas en Fags and failure enzo.. die klinken wel erg goed
Op zondag 24 augustus 2003 21:40 schreef MCH het volgende:[..]
Je zult heel erg moeten wennen aan z'n stem en z'n muziek, maar het heeft wel iets. Zeker het 2de album zit vol agressie, angst en andere uitspattingen. Het 3de en 4de album zijn weer wat rustiger met van die lekker pakkende gitaarliedjes. Oasis houdt even rust na 1,5 jr. touren.
quote:Same here
Op donderdag 5 juni 2003 23:36 schreef zjroentje het volgende:
Als fervent Oasis fan:Toch hebben ze wel leuke liedjes
![]()
(ps. * wendydependie was tevens oasisfan
maar na whats the story/wonderwall.. is dat ook bergafwaards gegaan en live heb ik blur altijd de betere van de 2 gevonden.. qua muziek toen iets meer oasis)
quote:Persoonlijk vind ik "Blur" hun beste album. Op de voet gevolgd door The Great Escape & Modern Life is Rubbish. Eigenlijk zijn ze allemaal wel erg fijn
Op maandag 27 oktober 2003 14:08 schreef Boeman het volgende:
Wat is het beste album van Blur vinden jullie.
Waar waren ze op hun hoogtepunt?
Op hun commerciele hoogtepunt waren ze ten tijde van Parklife/Great Escape....ik zat in die tijd in Londen, en je kon werkelijk geen tijdschrift openslaan of Damon stond erin. Niet dat ik daar veel moeite mee had natuurlijk ![]()
groet,
Frida
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |