Nou ja, iemand wordt vooral profeet ("profeet") gemaakt. Zonder publiek geen acteur.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:25 schreef Akkersloot het volgende:
Alle "profeten" zijn handige jongens of gevaarlijke gekken.
Zoals het vermoorden van 600 mannen en het verkopen van hun vrouwen en kinderen als slaven ?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:11 schreef Ringo het volgende:
. Op zijn best was-ie een briljant politicus/strateeg met een sterk ontwikkeld gevoel voor sociale rechtvaardigheid.
Nee. Hoor. Desiredbard gaat gewoon in op posts van iemand die beweert dat Mohammed niet geestesziek was.quote:(Buitengewoon offtopic maar nog altijd beter dan het semi-intellectuele slowchatgeneuzel van degenen boven mij.)
Daar zal-ie zijn redenen wel voor hebben gehad. Als we iedere grote machthebber uit het verleden moeten gaan veroordelen op grond van incidentele slachtpartijen uit zijn naam, dan houden we nooit op. Napoleon was ook een gore klootzak met bloed aan zijn handen, maar hij heeft wel veel voor Europa betekend. En Churchill heeft ook veel wrede beslissingen moeten nemen; was-ie werkelijk niet vies van.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:58 schreef Akkersloot het volgende:
Zoals het vermoorden van 600 mannen en het verkopen van hun vrouwen en kinderen als slaven ?
(zucht) Ik geloof je.quote:Nee. Hoor. Desiredbard gaat gewoon in op posts van iemand die beweert dat Mohammed niet geestesziek was.
Dat is het gebruikelijke smoesje voor het buiten alle proporties geweldadige optreden van Mohammed. Om te beginnen is het volstrekte kul dat groepen mensen die in dergelijke extreme omstandigheden leefden, níet gedisciplineerd zouden zijn. Gebrek aan discipline betekend een snelle dood in dergelijke gebieden, of dat nu in de woestijn, of in Groenland is. En deze discipline was nu juist één van de kwaliteiten waarvan Mohammed zo handig gebruik wist te maken in zijjn oorlogscampagnes en rooftochten.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, iemand wordt vooral profeet ("profeet") gemaakt. Zonder publiek geen acteur.
Ik weet trouwens niet of Mohamed zo geschift was. Hij was zeker geen heilige, maar wel iemand die zijn best heeft gedaan om de wereld waarin hij leefde (het pre-islamitische Arabië, een woest gebied 'gezegend' met een zeer corrupte en destructieve stammenpolitiek en een buitengewoon opportunistische religieuze praktijk) te verbeteren. ......................
Is hubris niet grieks?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zelfs de Romeinse goden, die verder toch wel sympathiek waren, hadden een hekel aan godslastering (hubris valt daar wel onder dunkt mij).
Weten we niet, hij ging naar Rome en volgens legendes is hij daar omgekomen als martelaar.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:25 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat een vergelijking. Wat is er uiteindelijk eigenlijk met Paulus gebeurd?
Dat boek is ook wel redelijk effectief naar het rijk der fabelen verbannen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 02:50 schreef FlorisMG het volgende:
Remember de Davinci Code?
Het tegendeel ook.quote:Los daarvan ontbreekt ook het bewijs van het bestaan van God.
Nietzsche adept?quote:Perceptie is waarheid..![]()
Omkering van bewijslast.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[Los daarvan ontbreekt ook het bewijs van het bestaan van God. ]
Het tegendeel ook.
Nee hoor, ik trek zijn bewering in twijfel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:08 schreef Akkersloot het volgende:
Omkering van bewijslast.
wat valt er te lasteren aan atheisten?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik wil graag een meldpunt atheïstenlastering, kan dat?
vind je het echt goede argumenten, of kunnen ze allemaal andersom ook van toepassing zijn?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet achterhaald. Zolang er nog mensen rondlopen die bijvoorbeeld (zoals jij) leugens of onzin verspreiden over de wetenschap of over (ik noem maar wat) homoseksualiteit en zolang een minister van onderwijs serieus ingaat op bullshit als ID, zal er tegen heilige huisjes getrapt moeten worden.
Ik doelde overigens net zo goed op de islam, waar nog veel meer heilige huisjes nodig gesloopt moeten worden.
[..]
Nou nee, het zal mij een worst wezen wat de fundi's roepen. Ik weet wel beter. Wat ik wilde aangeven, is dat die zogenaamde beledigingen van twee kanten komen. De dingen die je gelovigen soms hoort zeggen over niet-gelovigen, daar valt je mond van open. Alleen zegt dat dus meer over de betreffende gelovige dan over het 'slachtoffer'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |