abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31300764
Is zie een parallel tussen het feit dat mensen niet kunnen geloven dat God niet bestaat en dat de 9/11 attacks zijn gebeurd zoals ze zijn gebeurd.
Iets wat natuurlijk in twijfel te nemen valt. - gezien de inhud van dit topique: Involvement Bush- administration - 9/11 attacks - PINAC

Hoewel er nogsteeds geen bewijzen zijn van de betrokkenheid van BinLaden bij de aanslagen gelooft iedereen dat omdat het ze wordt verteld.

Ook de bijbel is een verhaal wat geen objectieve geschiedschrijving is. Het is geschreven door overwinnaars, hij is herschreven door de Romeinen, die vanuit hun katholieke achtergrond niet neutraal te noemen zijn... Remember de Davinci Code? Los daarvan ontbreekt ook het bewijs van het bestaan van God.

Eigelijk zou er ook een meldpunt moeten komen voor senioren die de oorlog hebben meegemaakt en zich gekwetst voelen wanneer iemand America opelijk in twijfel neemt of bekritiseerd...

Perceptie is waarheid..
‘Fascisme is een sfeer die hangt in een zaal vol linkse mensen’.
"Democratie is een pathetisch geloof in de collectieve wijsheid van individuele onwetendheid"
"Er is niets wat zoveel schade aanricht als goede bedoelingen"
  zondag 9 oktober 2005 @ 09:38:49 #102
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_31302738
quote:
et inzake smalende godslastering (1932)

In de communistische ideologie werd godsdienst beschouwd als een middel waarmee de kapitalistische machthebbers het proletariaat zoethielden met een belofte van een zalig hiernamaals om de arbeiders af te houden van de revolutie die de hun toekomende heilsstaat zou vestigen. Daarom noemden ze de godsdienst 'opium van het volk'. Het Nederlandse communistische blad De Tribune publiceerde enige artikelen en spotprenten tegen de godsdient, met daarin teksten als 'God beteekent imperialistische oorlog. Christus.' Vlak voor de Kerst 1930 publiceerde het een artikel dat opriep het Kerstfeest af te schaffen. Twee jaar later toonde het blad een spotprent waarin twee arbeiders de bijl aan het Kruis van Christus zetten.

Voor minister van jusitie Jan Donner, de grootvader van de latere minister Piet Hein Donner, was dit de aanleiding voor het tot stand brengen van de Wet inzake smalende godslastering. Op openbare godslastering in woord of beeld werd een gevangenisstraf (resp. maximaal 1 en 3 maanden) of een geldboete (max. f 100,- en f 150,-) gesteld. Donner wilde uitingen bestraffen "die in haar uitdrukkingswijze zelf een honen van de persoon Gods bevatten." Kritiek leveren op God en het geloof werd door de nieuwe wet niet verboden. [8] [18] [25]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Godslastering
Duidelijk bewijs dat de wet op de "smalende godslastering" bedoelt is tegen mensen die een ideologie willen bestrijden.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 9 oktober 2005 @ 09:40:24 #103
60090 Akkersloot
pi_31302756
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Ben er eigenlijk wel zeker van dat dit een hoax is
De opstellers van die hoax hebben in elk geval wel zeer vakkundig argumenten van dergelijke lui over genomen. Inclusief "het beledigen van gelovigen".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_31303203
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 09:40 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De opstellers van die hoax hebben in elk geval wel zeer vakkundig argumenten van dergelijke lui over genomen. Inclusief "het beledigen van gelovigen".
Tja, ik weet het niet zeker, mischien dat iemand de religieuzen gewoon voor was. Er zijn natuurlijk ook wat van die nieuwe meldpunten in het nieuws geweest, dat kan ze op het idee gebracht hebben. (was er laatst niet een nieuw meldpunt voor speciaal moslims?)
pi_31303348
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, en iemand anders mag 'm best een profeet noemen. Maar ik heb dus goed begrepen dat je nog steeds niet bewezen hebt dat de Profeet geestesziek was?
Draaien we het om, wil jij beweren dat deze profeet níet geestesziek was?
Met één oog op zijn levensverhaal en de koran lijkt me dát pas een gewaagde stelling
pi_31537159
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:13 schreef Akkersloot het volgende:
http://www.gunzilla.net/mgi/

Lachen.

Maar aan de andere kant is het natuurlijk diep droevig dat er nog zo'n wet is. Vooral de oproep van minister Donner na aanleiding van de moord op Van Gogh op deze wet nieuw leven in te blazen.

Mohammed is een pedofiel en kinderverkrachter en geestesziek (gezien zijn "visioenen"). En dat laatste geldt ook voor Paulus en Johannes. En Allah (het fictief hoofdpersoon van de koran) is een varken.

hè hè.
Akkersloot, wat lief dat je Jezus uiten beschouwing laat (al is het moeilijk Hem te betrappen op wandaden )
Paulus was een kastnicht en dat ben ik met je eens en laten we het over de grote Proleet maar niet hebben want daar zijn wij het allang eens

Toch vind ik dat meldpunt geen kwalijke zaak, het is best goed dat mensen ergens kunnen aangeven dat hun gevoelens gekwetst worden, al is het lullig dat jij als atheist niet kan klagen daar. Misschien heb je een punt aangaande discriminatie daar.

Maar laat ik het zo zeggen: Als Madonna "Like a prayer" uitbrengt dan wordt daar tegen gemopperd door sommige lieden maar daar houd het mee op, de mensen die al dan niet terecht tegen het nummer ageren en er door gekwetst zijn (wat mijn of jouw mening daarover ook moge zijn) worden vervolgens door de media nog verder belachelijk gemaakt.

Maar als je Salman Rushdie heet en je schrijft een boekje ben je je leven niet meer zeker moet je onderduiken en door de massahysterie wordt er over Rusdie gezegd: had hij ook de duivelsversen maar niet moeten schrijven.

Dat is een beetje meten met twee waarden. Ik weet dat jij net zo hard schopt tegen de ene religie als de andere, en ik ben ook met je eens dat mensen niet zo snel op hun ziel getrapt moeten zijn, maar als de volgelingen van de ene "religie" mag klagen mogen anderen dat toch ook?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:59:43 #107
60090 Akkersloot
pi_31540389
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:32 schreef desiredbard het volgende:
Akkersloot, wat lief dat je Jezus uiten beschouwing laat (al is het moeilijk Hem te betrappen op wandaden )
Ik zie Jezus dan ook niet als de stichter van het christendom. Heel zijn levensverhaal is gewoon aangepast door temporaalkwab epilepsie patient Paulus en c.s.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:51:38 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31555121
Maar wanneer is god (God) belasterd dan? (als we z'n naam niet met een hoofdletter schrijven)

Ik neem aan dat hij (Hij), als oppermachtig Opperwezen, geen hulp behoeft van de mensenkinderen om op die vraag antwoord te geven.
Hubris, om te denken dat jij in naam van god (God) mag bepalen wanneer iemand zijn (Zijn) naam belasterd heeft.

Bovendien: wat is nou precies een belastering? Kies uit:

a) God is een Marokkaan
b) God is een homo
c) God is een Ajaxsupporter

Voer voor theologen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31555764
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:59 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik zie Jezus dan ook niet als de stichter van het christendom. Heel zijn levensverhaal is gewoon aangepast door temporaalkwab epilepsie patient Paulus en c.s.

Maar het is Christendom van Jezus Christus weet je wel
De Prodjes houden het op Paulus als stichter van her geloof
De Katholieken op Johannes (sommigen gaan vanwege het oecomenische voor beide)

Aangaande Paulus, die man loopt zo hard te gaybashen dat ik hem er van verdenk meer astrologisch dan theologisch ingesteld te zijn (de vieze sterrenkijkert)
Johannes ken ik alleen van iedereen is welkom ongeacht kleur, eetgewoonte en al dan niet besneden zijn, maar hij leest wat slaapverwekkend dus ben niet helemaal thuis daar)

(PS wedden dat je niet gebanned word voor temporaalkwab epilepsie patient Paulus.... hoewel mischien omdat ie nicht was, maar daar ie geen geiten en kindertjes mag je dit waarschijnlijk wel zeggen)

Voor mij is christendom dan ook meer gebaseerd op de woorden van Christus , en niet op die van die intigrant paulus (Die volgens een groep theologen een romeinse spion geweest zou zijn om het Christendom van binnenuit kapot te maken)
pi_31560019
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:23 schreef desiredbard het volgende:
......Die volgens een groep theologen een romeinse spion geweest zou zijn om het Christendom van binnenuit kapot te maken.
Er zijn historici die menen dat Paulus een frumentarii was, een geheimagent met als doel het het Joodse verzet tegen Rome te breken. En wel met het door Paulus verzonnen christendom als middel.

De apostel Paulus was in werkelijkheid een geheim agent van het Romeinse Rijk
pi_31560052
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:29 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Draaien we het om, wil jij beweren dat deze profeet níet geestesziek was?
Met één oog op zijn levensverhaal en de koran lijkt me dát pas een gewaagde stelling
Ik beweer niet stellig dat Mohammed niet geestesziek was, Akkkersloot daarentegen beweert het tegenovergestelde wel stellig.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:22:25 #112
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31560226
quote:
En zo kom je nog eens wat te weten.
pi_31560358
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik beweer niet stellig dat Mohammed niet geestesziek was, Akkkersloot daarentegen beweert het tegenovergestelde wel stellig.
Is er dan een andere conclusie mogelijk? Dat de man bij verstand was is zeer onaanemelijk. Is er iemand die bijvoorbeeld twijfelt over de gekte van deze man, Charles Manson?

Waarom dan wel over iemand als Mohammed? Zet het gedrag van beide mannen naast elkaar en huiver. Ik vermoed zelfs dat Mohammed er ook zo uitgezien zal hebben: de godsdienstwaanzin straalt uit zijn ogen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:39:25 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31560576
Alle profeten zijn handige jongens of gevaarlijke gekken.
pi_31560647
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:29 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Is er dan een andere conclusie mogelijk?
Ja, die is mogelijk, alleen vind jij 'm onaannemelijk.
pi_31561042
Paulus kan geen frumentarii geweest zijn, aangezien dat overduidelijk een meervoudsvorm is.
Na deze vlieg te hebben gevangen, kom ik over een tijdje terug met een breder bericht.

PS - wat een onzin, in dat artikel van De Groene:

Paulus de apostel, die het nieuwe geloof met het boek en het zwaard vestigde op zijn lange reizen, die hem onder meer in Arabië, Macedonië, Rhodos, Kreta, Malta, Spanje en uiteindelijk in Rome zouden brengen.
pi_31561063
Mohammed was zeker geschift zie zijn historie
Het soort dat ze in Wacko afschieten
pi_31561244
Als je daar de Duitsers neerzet die een potentiële koning vergassen, waarna de vergassing van de Messias wordt vereerd vanuit Berlijn in een Duitse staatsgodsdienst (‹De koning van de joden moest sterven door een executie van Duitse soldaten, betaal je belasting aan Hitler, keer de andere wang toe aan de Gestapo, de Messias is niet langer politiek maar spiritueel, en de God van Israël wil dat de Duitsers over Jeruzalem heersen, amen›met een stikkende jood boven het altaar in een kerk en een Vaticaan in Berlijn, wordt de politieke kant van de zaak opeens duidelijk, denk ik. Het is als het kijken naar een plaatje in drie dimensies. Als je het beeld één keer hebt gezien, kun je het niet meer niet zien.»

Wat een vergelijking. Wat is er uiteindelijk eigenlijk met Paulus gebeurd?

Door Paulus’ druk om ook niet-besneden mannen toe te laten tot de synagogen

Er staat geen Geigerteller bij de ingang van de synagoges, hoor.
pi_31561520
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:11 schreef desiredbard het volgende:
Mohammed was zeker geschift zie zijn historie
Het soort dat ze in Wacko afschieten
Voor het geval, verwissel Manson niet met David Koresh die in Waco omgekomen is.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:07:08 #120
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31561851
pfff de onzichtbare roze eenhoorn is alleen maar een beetje transparant en meer lila dan roze .. steek die maar in je zak Lupa

* nixxx voor afschaffing wetsartikel over smalende godslastering is
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:20:40 #121
60090 Akkersloot
pi_31565328
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:23 schreef desiredbard het volgende:
(PS wedden dat je niet gebanned word voor temporaalkwab epilepsie patient Paulus.... hoewel mischien omdat ie nicht was, maar daar ie geen geiten en kindertjes mag je dit waarschijnlijk wel zeggen)
Voor temporaalkwab epilepsiepatient Mohammed word ik ook niet meer geband. Het is dus toch zinvol om je mening gangbaar te maken op internet
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:22:54 #122
60090 Akkersloot
pi_31565377
quote:
Akkkersloot. Kleutertje kan je niet tegen je verlies.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:25:25 #123
60090 Akkersloot
pi_31565429
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:39 schreef Ringo het volgende:
Alle profeten zijn handige jongens of gevaarlijke gekken.
Alle "profeten" zijn handige jongens of gevaarlijke gekken.
pi_31565545
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 20:22 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Akkkersloot. Kleutertje kan je niet tegen je verlies.
! Ik zal wel een typefout hebben gemaakt, zoiets zie je ook niet zo snel en ik maak vaak en veel typefouten. Tevens... verlies?
pi_31578430
quote:

[..]

? Dubbele ontekenning en Akkersloot doethet tegenovergestelde dus jij bedoelt dan toch hetzelfde?

En er kan geen twijfel over zijn dat een roofovervaller parasiet die zich aan kleine kindertjes vergrijpt geestesziek is. Vraag maar na bij het pieterbaan centrum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')