abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31283446
Oh okee. Dus ik mag goden beledigen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:56:34 #77
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31283485
Over God. Ik denk dus toch dat hij niet bestaat. Maar ik geloof de laatste tijd meer in het boeddisme. Ik ga me daar helemaal in verdiepen nog. Ik denk dat mensen zelf weten wat goed en fout is. Dat mensen van nature een bewustzijn hebben gekregen en dat het geen gevolg is van het grote bewustzijn van de allermachtige. Ieder mens is zelf verantwoordelijk voor hun daden en gedrag en goed en kwaad is ook het gevolg van het menselijke gedrag en niet van de duivel die met ons aan het spelen is.

Hoe mensen op aarde zijn gekomen vraag ik me nog steeds af, ik geloof niet in het verhaal dat je een kant en klaar wezen kreeg ineens zoals Adam en Eva. Ik geloof nog liever dat we uit de aap zijn ontstaan Dat is voor mij veel vanzelfsprekender ook en dat is logisch ook. Van aap naar oermens naar modern mens. Of van een hele andere vorm. Of uit water. Ik roep maar was. De schepping was een toeval en wij zijn ook toevallig ontstaan?

Mensen bepalen hun eigen keuze's in het leven en doen dat naar eigen willen. En dat is ook de bedoeling als je het mij vraagt.

God. Volgens mij is dat hele gedoe van God en het bestaan ervan zo lang aanwezig dat iedereen wel bezig is met de vraag. God heeft een grote vinger in de pap en vaak krijg je al snel te maken dat je naar de hel gaat en dit en dat.

Ik gebruik dus vaker God nog omdat ik redelijk vaak te maken heb ermee. Niet streng opgevoed maar toch heeft het invloed gehad op mijn leven. Mijn ouders praten zelden over God en gaan nooit naar de kerk.

Maar goed, ik ga niet ellenlange teksten schrijven.

Ik zit weer op mijn oude naam en blijf met deze naam schrijven dus nu
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_31283505
"Whatever gave us life, has never said how to live. So live the life you like"
met dank aan Lupa voor het wijzen op mijn zwakke engels

Zo denk ik er over.. met als belangrijk punt, dat je elkaar moet respecteren!

[UPDATE] Idd dromenvanger! Ik heb nu toevallig heel grappig een audio book van de Dalai Lama - The Path to Enlightment op mijn mp3-speler staan. Leuk en interessant en het klinkt allemaal logisch en bekend. Dus ik ga mij zeker ook verdiepen in het boeddhisme..[/UPDATE]
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_31283537
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:57 schreef Boswachtertje het volgende:
"Whatever gave us life, has never said how to life. So life the live you like"
Je moet ff je Engels updaten. To live = het werkwoord, life = het zelfstandig naamwoord. Oftewel 'Whatever gave us life, has never said how to live. So live the life you like'.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:59:59 #80
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31283564
Respect is iets dat vanzelf aanwezig zou moeten zijn. Het is te gek voor woorden dat je dat te horen moet krijgen van God. Je ouders kunnen je respect aanbrengen. En je ouders hebben dat van je voorouders.

Hoewel je zelf ook respect kunt aanleren ook al heb je dat nooit geleerd tijdens je opvoeding.

Zelf-lerende mensen ga ik dus ook vanuit. Dat je geen evangelie nodig hebt om te weten wat goed en slecht is.
pi_31283584
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:59 schreef Dromenvanger het volgende:
Respect is iets dat vanzelf aanwezig zou moeten zijn. Het is te gek voor woorden dat je dat te horen moet krijgen van God. Je ouders kunnen je respect aanbrengen. En je ouders hebben dat van je voorouders.

Hoewel je zelf ook respect kunt aanleren ook al heb je dat nooit geleerd tijdens je opvoeding.

Zelf-lerende mensen ga ik dus ook vanuit. Dat je geen evangelie nodig hebt om te weten wat goed en slecht is.
Ben ik mee eens, maar het is niet erg er af en toe op te wijzen.. denk aan de grote massa welke dit nog nooit heeft doordacht...
pi_31283624
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je moet ff je Engels updaten. To live = het werkwoord, life = het zelfstandig naamwoord. Oftewel 'Whatever gave us life, has never said how to live. So live the life you like'.
ga mijn engels binnenkort maar weer wat bijspijkeren.. Het is toch wel enigzins irritant dat je vrienden je telkens op je domme grammaticale fouten (ook in het Nederlands ) moet wijzen..
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:06:11 #83
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31283729
quote:
[b]Op zaterdag 8 oktober 2005 15:57

[UPDATE] Idd dromenvanger! Ik heb nu toevallig heel grappig een audio book van de Dalai Lama - The Path to Enlightment op mijn mp3-speler staan. Leuk en interessant en het klinkt allemaal logisch en bekend. Dus ik ga mij zeker ook verdiepen in het boeddhisme..[/UPDATE]

Leuk

Ik ben op zoek naar rust in mijn bestaan en ik vind dus rust door naar het logische te kijken. Ik zoek een plek waar ik thuis hoor en een filosofie waar ik op kan vertrouwen. Ik zoek dus zeker ook naar het waarom en hoe. Ik bedoel, hoe moet ik leven en denken om te komen tot die rust.

The path to Enlightment heb ik nog niet gehoord, ik zal binnenkort eens naar de bibliotheek gaan hoewel internet genoeg informatie veschaft.

Over God. Het is opgeblazen geworden door de jaren heen. Opeens krijg je als mensen allemaal een voorstelling maken ervan een hele andere vorm. Het zit in de aard van mensen om te denken hoe het allemaal komt. En dan krijg je al snel verschillende stromingen. En als mensen hardnekkig gaan doen dan krijg je al snel een mening opgedrongen. Al dan niet via de Katholieke kerk. Die zich ook op basisscholen gingen focussen.

Hoe zit dat allemaal. Je wordt Katholiek omdat je ouders dat zijn. Je gaat naar een Katholieke basisschool en stroomt het wereldje in. En je hebt Rooms Katholiek achter je naam staan. Verder doe je er niets mee in het leven.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:14:45 #84
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31283946
Over respect. Dat heeft ook met zelf-respect te maken. En hoe je zelf wilt dat je zelf behandeld wilt worden. En ik denk dat het ook te maken heeft met inlevingsvermogen en sowieso hoe je in het leven staat en wat je principes zijn in het leven.

De een heeft hele andere principes dan de ander. Of je levensinstelling. Heb je zo'n instelling van " Het zal me allemaal een zorg zijn het boeit me niet" Dan ga je vanzelf anders met mensen om. Dan maakt het ook niet uit om bij mensen in te dringen in het terrotorium van hun gedachtengoed. Ik bedoel hierbij niet het normaal praten met elkaar maar op een grove manier schelden en beledigen en in hokjes plaatsen. En nog meer zaken. Stelen is iets heel anders. Maar heeft ook te maken met geen respect voor andermans bezittingen.

Dan maar meteen de instelling van gelovigen. Die houden het bij het handboek en aan statische zaken. Dus die zullen nooit verder komen in wat het bhoeddisme het Karma noemt. Ze zullen geboren zijn als een Christen en zullen sterven als een Christen. En gaan ze dood dan komen ze weer terug als een Christen. Zo ga je nooit een stapje hoger in je leven of volgende leven. Nirvana van het boeddisme heb ik me nog niet helemaal in verdiept, dat schijnt de hoogste positie te zijn Weet niet of het boeddisme nadelen kent, daar moet ik nog achter komen. Maar ook dat komt vanzelf als je blijft zoeken, speuren en ontdekken. Het leven staat nooit stil denk ik maar

Ik bedoel dus, als je geforceerd hardnekkig vasthoudt aan bepaalde leefregels.
pi_31284205
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Over respect. Dat heeft ook met zelf-respect te maken. En hoe je zelf wilt dat je zelf behandeld wilt worden. En ik denk dat het ook te maken heeft met inlevingsvermogen en sowieso hoe je in het leven staat en wat je principes zijn in het leven.

De een heeft hele andere principes dan de ander. Of je levensinstelling. Heb je zo'n instelling van " Het zal me allemaal een zorg zijn het boeit me niet" Dan ga je vanzelf anders met mensen om. Dan maakt het ook niet uit om bij mensen in te dringen in het terrotorium van hun gedachtengoed. Ik bedoel hierbij niet het normaal praten met elkaar maar op een grove manier schelden en beledigen en in hokjes plaatsen. En nog meer zaken. Stelen is iets heel anders. Maar heeft ook te maken met geen respect voor andermans bezittingen.

Dan maar meteen de instelling van gelovigen. Die houden het bij het handboek en aan statische zaken. Dus die zullen nooit verder komen in wat het bhoeddisme het Karma noemt. Ze zullen geboren zijn als een Christen en zullen sterven als een Christen. En gaan ze dood dan komen ze weer terug als een Christen. Zo ga je nooit een stapje hoger in je leven of volgende leven. Nirvana van het boeddisme heb ik me nog niet helemaal in verdiept, dat schijnt de hoogste positie te zijn Weet niet of het boeddisme nadelen kent, daar moet ik nog achter komen. Maar ook dat komt vanzelf als je blijft zoeken, speuren en ontdekken. Het leven staat nooit stil denk ik maar

Ik bedoel dus, als je geforceerd hardnekkig vasthoudt aan bepaalde leefregels.
Echte nadelen heb ik niet kunnen vinden, puur en alleen omdat bv een voorbeeld als vlees eten wordt gegeven door de Dalai Lama: alle levende wezens zijn hetzelfde, maar waarom moeten wij een vis zo mishandelen? Als in respect voor al het levende, betekent geen vlees eten. Maar na een tijd kreeg hij gezondheidsproblemen, waarna dokters hem adviseerden toch maar weer vlees te eten. Het gaat er m.i. om dat je zo goed mogelijk volgens die regels leeft, niet absoluut. Dus wat dat betreft zijn het richtlijnen om je Karma te ontwikkelen, hoe meer je die regels kunt volgen, hoe beter..
Maar wat betreft het terugkomen na de dood, daar moet ik me echt nog over inlezen, aangezien het tot voor kort vaag en onmogelijk leek, maar na nieuwe inzichten.. weet ik het nog even niet
pi_31284216
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:59 schreef Dromenvanger het volgende:

Hm, respect is in mijn ogen toch echt iets dat je moet verdienen. Je behoort iedereen fatsoenlijk te behandelen, maar je hoeft niet voor iedereen respect te hebben.
pi_31284276
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hm, respect is in mijn ogen toch echt iets dat je moet verdienen. Je behoort iedereen fatsoenlijk te behandelen, maar je hoeft niet voor iedereen respect te hebben.
Kan ik me in vinden, maar ik begin toch steeds meer te neigen naar "respect hebben voor alles en iedereen". Dat je het moet verdienen, ben ik het helemaal mee eens. Maar zoals met veel dingen, betekent iemand negatief benaderen altijd een negatieve terugreactie, terwijl een positieve benadering kan zorgen voor een positieve terugreactie. En dan kies ik zelf toch echt liever voor de laatste methode..
pi_31284354
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:27 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Kan ik me in vinden, maar ik begin toch steeds meer te neigen naar "respect hebben voor alles en iedereen". Dat je het moet verdienen, ben ik het helemaal mee eens. Maar zoals met veel dingen, betekent iemand negatief benaderen altijd een negatieve terugreactie, terwijl een positieve benadering kan zorgen voor een positieve terugreactie. En dan kies ik zelf toch echt liever voor de laatste methode..
Een positieve benadering heeft niet zoveel met respect te maken. Respect is een gevoel dat niet af te dwingen valt. Je kunt wel doen alsof je heel veeel respect voor iemand hebt.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:44:52 #89
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31284787
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik heb vaak dat ik mensen behandel zoals ze mij behandelen. Ik doe dat vanzelf. Heb ik te maken met een botte persoon die al snel de neiging heeft om af te kraken op denkwijzes of wat dan ook, dan komt die karaktertrek bij mij ook uit de kast. Dan pas ik me dus vanzelf aan. Ik kan dan ook proberen om die persoon aan te spreken maar dat is me veels te vermoeiend omdat mensen vaak niet te veranderen zijn en wie ben ik om dat te doen? Ik heb liever het principe van: "leven en laten leven"

Ik denk dus ook dat je als mens zijnde veel karaktertrekken kunt aanmaken en dat je als mens zijnde wel van alles wat in je bezit hebt. Maar het een is minder sterk ontwikkelt dan het ander.

Voordeel van het ouder worden is, dat je zelf veel invloed hebt op de mensen die je in je leven tegen komt. Net in R&P een topic over iemand die wilde weer kind zijn, die haatte het volwassen zijn. Ik ben blij dat ik juist ouder wordt. Je hebt dan tenminste meer invloed op je eigen leven en lijkt niet te leven alsof je geleeft wordt van alle kanten.
pi_31284804
tvp
pi_31284818
Ik ga balkenende aangeven Wat de Fok? Wie is dit
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:50:09 #92
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31284925
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:24 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Maar wat betreft het terugkomen na de dood, daar moet ik me echt nog over inlezen, aangezien het tot voor kort vaag en onmogelijk leek, maar na nieuwe inzichten.. weet ik het nog even niet
Ik denk dus echt dat het hele bestaan doorgaat. En het bestaan is niet alleen dit leven. Dit leven is slechts een koppeling in het hele gebeuren. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat dit leven het enige leven is. Misschien is dit wel mijn eerste leven maar op dit moment heb ik me door zoveel bochten moeten wringen dat ik vaak het gevoel heb, mijn ziel gaat door straks.

Wanneer je als mens zijnde blijft leven op niveau 0. Waar je nooit jezelf geestelijk probeert te ontplooien heb je misschien wel kans dat je het leven op aarde opnieuw moet overdoen? Dat je het leven niet voltooid hebt en dat je weer een kans krijgt op zaken anders aan te pakken?

Hoe een volgend leven eruit ziet zou ik niet weten. In ieder geval zal het bewustzijn anders zijn als je het mij vraagt. Hoger ook. Het bewustzijn is ook een mooi onderwerp by the way Hoe vergroot je het bewustzijn als mens zijnde? Gaat het Bhoeddisme daar ook op in? Is dat niet wat ik net zei over Nirvana?
pi_31287119
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:50 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik denk dus echt dat het hele bestaan doorgaat. En het bestaan is niet alleen dit leven. Dit leven is slechts een koppeling in het hele gebeuren. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat dit leven het enige leven is. Misschien is dit wel mijn eerste leven maar op dit moment heb ik me door zoveel bochten moeten wringen dat ik vaak het gevoel heb, mijn ziel gaat door straks.

Wanneer je als mens zijnde blijft leven op niveau 0. Waar je nooit jezelf geestelijk probeert te ontplooien heb je misschien wel kans dat je het leven op aarde opnieuw moet overdoen? Dat je het leven niet voltooid hebt en dat je weer een kans krijgt op zaken anders aan te pakken?

Hoe een volgend leven eruit ziet zou ik niet weten. In ieder geval zal het bewustzijn anders zijn als je het mij vraagt. Hoger ook. Het bewustzijn is ook een mooi onderwerp by the way Hoe vergroot je het bewustzijn als mens zijnde? Gaat het Bhoeddisme daar ook op in? Is dat niet wat ik net zei over Nirvana?
Heerlijk om herkenbare dingen te lezen Over het eerste verhaal, die gedachte kwam laatst dus voor het EERST in mijn leven in mij op.. dus dan vind ik het wel leuk dat er zo iets is als boeddhisme..

wat betreft het 2e denk ik dat door middel van spirituele ontwikkeling, je open te stellen voor alles wat goed is, niet zo zeer meer bewustzijn krijgt, maar een "goed" bewustzijn met alle voordelen van dien.. Het boeddhisme gaat er in ieder geval zeker wel op in, maar hoe en in welke mate, dat is mij nog onbekend.. maar verder is het
pi_31293186
Tijd voor melpunt meldpunten.
pi_31299807
quote:
Wet inzake smalende godslastering (1932)

In de communistische ideologie werd godsdienst beschouwd als een middel waarmee de kapitalistische machthebbers het proletariaat zoethielden met een belofte van een zalig hiernamaals om de arbeiders af te houden van de revolutie die de hun toekomende heilsstaat zou vestigen. Daarom noemden ze de godsdienst 'opium van het volk'. Het Nederlandse communistische blad De Tribune publiceerde enige artikelen en spotprenten tegen de godsdient, met daarin teksten als 'God beteekent imperialistische oorlog. Christus.' Vlak voor de Kerst 1930 publiceerde het een artikel dat opriep het Kerstfeest af te schaffen. Twee jaar later toonde het blad een spotprent waarin twee arbeiders de bijl aan het Kruis van Christus zetten.

Voor minister van jusitie Jan Donner, de grootvader van de latere minister Piet Hein Donner, was dit de aanleiding voor het tot stand brengen van de Wet inzake smalende godslastering. Op openbare godslastering in woord of beeld werd een gevangenisstraf (resp. maximaal 1 en 3 maanden) of een geldboete (max. f 100,- en f 150,-) gesteld. Donner wilde uitingen bestraffen "die in haar uitdrukkingswijze zelf een honen van de persoon Gods bevatten." Kritiek leveren op God en het geloof werd door de nieuwe wet niet verboden. [8] [18] [25]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Godslastering
Donner & Donner
Grootvader Donner heeft overigens een bijzonder ranzige rol gespeeld bij het vrijpleiten van industrielen die gecollaboreerd hadden met de Nazi's. Zie je meteen met wat voor een slag mensen je van doen hebt.
pi_31300141
Ben er eigenlijk wel zeker van dat dit een hoax is
pi_31300191
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Het is te hopen hè kerel. Je beroep, wat doet het?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 9 oktober 2005 @ 02:23:34 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31300312
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:15 schreef Godslasteraar het volgende:
Zou je willen. Ik ken die peer van die site; da's een kwaaie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31300411
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is te hopen hè kerel. Je beroep, wat doet het?

het is zelfs aan Donner te danken dat ik op dit forum met deze naam mensen zit te irriteren
Jullie horen het!, het is allemaal zijn schuld!

Donner!
pi_31300516
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zou je willen. Ik ken die peer van die site; da's een kwaaie.
En hier kom je terecht: http://www.gunzilla.net/ en dan hier: http://www.dutchdisease.com/blog/

beetje vreemd allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')