abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2001 @ 22:21:03 #1
11799 Gerdy
Pronounce as Gurdy
pi_2096014
Ik weet niet zeker of dit in R&P moet, maar anders mag het verplaatst worden.

mijn ouders zijn sinds twee jaar gescheiden en ik woon sindsdien bij mijn vader. Ik miste mijn moeder erg, zeker toen ze verhuiste naar België.. Ik zag haar nog maar één keer in de twee maanden... Toch was het altijd erg leuk als ik haar weer zag, ik begon haar meer als een vriendin te zien, dan een moeder, zeker omdat mijn vader hertrouwde en zijn vrouw een goede moedersfiguur voor me was.

Nu is mijn probleem dat ik sinds 2 maanden vreemde dromen heb. Omdat dit topic in Seksualiteit staat, is het niet moeilijk te raden wat voor een dromen en omdat ik het over mijn moeder heb gehad, is het onderwerp van mijn dromen ook niet moeilijk te raden.

Ik ben echt radeloos. De eerste keer schrok ik me dood. Ik werd bezweet wakker en voelde me erg schuldig.

Wat doe ik hier aan? Ik durf niet naar mijn moeder te gaan en mijn vader hoef ik het helemaal niet te vertellen...

pi_2096101
Ik denk dat dit een serieus probleem is/kan worden, Heb je een goede vriend om mee te praten. het is overduidelijk dat je je moeder vreselijk mist, de warmte en liefde die je van haar kreeg. Sterkte, lijkt me heel moeilijk deze situatie.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2096130
ik herken dit verhaal wel een klein beetje. Elke keer als ik masturbeer probeer ik hard aan jongens van mijn eigen leeftijd te denken... Maar onbewust, zonder dat ik het doorheb en dat ik het wil gaan mijn gedachten altijd naar mijn vader...
Ik heb geen idee wat dit betekent. Ik wil er graag wat aan doen, ik denk liever aan mijn vriendje enzo, maar het is niet anders. Wie heeft hier ook ervaring mee en wie kan mij tips geven om dit te veranderen?
  maandag 5 november 2001 @ 22:29:47 #4
11799 Gerdy
Pronounce as Gurdy
pi_2096164
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:26 schreef DarkElf het volgende:
Ik denk dat dit een serieus probleem is/kan worden, Heb je een goede vriend om mee te praten. het is overduidelijk dat je je moeder vreselijk mist, de warmte en liefde die je van haar kreeg. Sterkte, lijkt me heel moeilijk deze situatie.
Dank je voor je reactie. Ik heb er idd grote moeite mee. Dit is toch erg? Ik wil dit helemaal niet! Ik durf ook eigenlijk niet meer naar mijn moeder volgende week. De vorige keer wist ik me echt geen houding te geven... Maar ik mis haar wel!

Mijn "stief"moeder (irritant woord) is erg aardig en ze doet wat een moeder hoort te doen (denk ik) maar er mist iets.

Ik heb dit nog aan niemand vertelt maar ik denk dat je gelijk hebt dat ik het aan iemand moet vertellen... Maar wie? Fok leek me een goed begin...

pi_2096208
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over deze dromen en gevoelens. Iedereen heeft ze toch wel eens? Het wordt alleen lastiger als je altijd als je aan je moeder denkt opgewonden raakt. Niet dat dat verkeerd is ofzo, maar dan moet je er iets aan proberen te doen omdat het anders alleen maar vervelend kan zijn.
pi_2096219
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:29 schreef Gerdy het volgende:

[..]

Dank je voor je reactie. Ik heb er idd grote moeite mee. Dit is toch erg? Ik wil dit helemaal niet! Ik durf ook eigenlijk niet meer naar mijn moeder volgende week. De vorige keer wist ik me echt geen houding te geven... Maar ik mis haar wel!

Mijn "stief"moeder (irritant woord) is erg aardig en ze doet wat een moeder hoort te doen (denk ik) maar er mist iets.

Ik heb dit nog aan niemand vertelt maar ik denk dat je gelijk hebt dat ik het aan iemand moet vertellen... Maar wie? Fok leek me een goed begin...

Ik denk dat erover praten al een heel goed begn is. Misschien kun je, als die dromen aanhouden, eens met je huisarts gaan praten? Het is overduidelijk dat uit jou verhaall veel verdriet, gemis en verlangen spreekt en misschien kun je onder begeleiding van proffesionele hulp verder komen met het verwerken van de scheiding van je ouders en de gevoelens voor je moeder beter op een plek zetten.

Nogmaals heel veel sterkte.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 5 november 2001 @ 22:32:47 #7
11799 Gerdy
Pronounce as Gurdy
pi_2096222
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:28 schreef goudappeltje het volgende:
ik herken dit verhaal wel een klein beetje. Elke keer als ik masturbeer probeer ik hard aan jongens van mijn eigen leeftijd te denken... Maar onbewust, zonder dat ik het doorheb en dat ik het wil gaan mijn gedachten altijd naar mijn vader...
Ik heb geen idee wat dit betekent. Ik wil er graag wat aan doen, ik denk liever aan mijn vriendje enzo, maar het is niet anders. Wie heeft hier ook ervaring mee en wie kan mij tips geven om dit te veranderen?
Dit heb ik niet, ik heb alleen last van die dromen. Ik weet niet hoe ik je zou kunnen helpen. Sorry. Ik wens je wel veel sterkte. Hoe was/is je band met je vader?
pi_2096230
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:29 schreef Gerdy het volgende:

[..]

Gerdy, wil je mij toevoegen op ICQ? Misschien kan ik het er met jou over hebben. Ik heb namelijk een soortgelijk probleem en ik wil er ook vanaf.
pi_2096238
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:28 schreef goudappeltje het volgende:
Vaders staan voor heel veel meisjes voor stabiliteit, warmte, veiligheid. Misschien zijn dat zaken die je mist in je leven?

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 05-11-2001 22:34]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2096243
Het moet geen obsessie van je worden. Je geeft aan dat je je moeder erg mist. Misschien is het het feit dat als je aan je moeder denkt, dat je dan ook terugdenkt aan het knuffellen vroeger en zo, en het prettige gevoel dat dat gaf. Dat prettige gevoel zorgt als je volwassen bent er ook voor dat je hormonen gaan stuiteren. Kan soms wel verwarrend zijn. Ga gewoon bij je moeder op visite, en ik denk dat je dan snel weer met beide benen op de grond sta.
En zolang het verder een fantasie blijft die af en toe door je hoofd speelt zou ik me niet te druk maken, komt vanzelf wel weer een andere fantasie voor in de plaats.
nog steeds op zoek naar de gevoelige snaar
pi_2096301
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:32 schreef Gerdy het volgende:

[..]

Dit heb ik niet, ik heb alleen last van die dromen. Ik weet niet hoe ik je zou kunnen helpen. Sorry. Ik wens je wel veel sterkte. Hoe was/is je band met je vader?

ik heb altijd al een goede band gehad met mijn vader. Ik kan goed met hem opschieten. Sowieso een voorliefde voor hem in plaats van mijn moeder, die is namelijk altijd erg streng en mijn vader is wat losser in een hoop dingen.
Toch wil ik graag van dat gevoel af. Elke keer als ik hem zie dan denk ik er weer aan... Vroeg of laat komt hij erachter, ik kan het niet lang meer verborgen houden. Wat doe ik, en vooral: hoe vertel ik het hem en mijn moeder?

Anybody tips?

pi_2096340
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:38 schreef goudappeltje het volgende:

[..]

ik heb altijd al een goede band gehad met mijn vader. Ik kan goed met hem opschieten. Sowieso een voorliefde voor hem in plaats van mijn moeder, die is namelijk altijd erg streng en mijn vader is wat losser in een hoop dingen.
Toch wil ik graag van dat gevoel af. Elke keer als ik hem zie dan denk ik er weer aan... Vroeg of laat komt hij erachter, ik kan het niet lang meer verborgen houden. Wat doe ik, en vooral: hoe vertel ik het hem en mijn moeder?

Anybody tips?

Goh, wat een moeilijke situatie zeg! Als het nou 1 x was gebeurt maar als je het altijd hebt. Sorry ik kan je echt niet helpen hoe graag ik ook zou willen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 5 november 2001 @ 22:42:52 #13
11799 Gerdy
Pronounce as Gurdy
pi_2096376
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:34 schreef fender05 het volgende:
Het moet geen obsessie van je worden. Je geeft aan dat je je moeder erg mist. Misschien is het het feit dat als je aan je moeder denkt, dat je dan ook terugdenkt aan het knuffellen vroeger en zo, en het prettige gevoel dat dat gaf. Dat prettige gevoel zorgt als je volwassen bent er ook voor dat je hormonen gaan stuiteren. Kan soms wel verwarrend zijn. Ga gewoon bij je moeder op visite, en ik denk dat je dan snel weer met beide benen op de grond sta.
En zolang het verder een fantasie blijft die af en toe door je hoofd speelt zou ik me niet te druk maken, komt vanzelf wel weer een andere fantasie voor in de plaats.
Nee, ik wil ook niet dat het een obsessie wordt, en tijdens het masturberen denk ik ook niet aan mijn moeder (gelukkig).

Ik ga ook wel weer een keer naar mijn moeder. Maar voorlopig durf ik niet. Stel je voor dat ik daar zit en opgewonden raak!

pi_2096387
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:34 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Vaders staan voor heel veel meisjes voor stabiliteit, warmte, veiligheid. Misschien zijn dat zaken die je mist in je leven?

dat zou op zich niet horen. Ik heb een heel erg lief vriendje sinds een paar maanden. Warmte en veiligheid zit op zich wel goed. Stabiliteit zou wel heel goed kunnen. Ik woon half in Rotterdam en half in Haarlem op het moment.
pi_2096392
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:38 schreef goudappeltje het volgende:

[..]

Anybody tips?

Ik voorzie...

ik voorzie een triootje...

Zei ik toch!
pi_2096413
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:43 schreef NostraDames het volgende:

[..]

Ik voorzie...

ik voorzie een triootje...

Sorry hoor, maar blijkbaar zitten deze mensen met een serieus probleem en is jou reactie dus volkomen misplaatst!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2096424
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:44 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar blijkbaar zitten deze mensen met een serieus probleem en is jou reactie dus volkomen misplaatst!

ik voorzie excuses...

sorry..

Zei ik toch!
pi_2096442
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:45 schreef NostraDames het volgende:

[..]

ik voorzie excuses...

sorry..

Oke geeft niet, ik kan alleen af en toe zo pissig worden als mensen op een serieus onderwerp dom reageren.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 5 november 2001 @ 22:48:16 #19
11799 Gerdy
Pronounce as Gurdy
pi_2096465
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:46 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Oke geeft niet, ik kan alleen af en toe zo pissig worden als mensen op een serieus onderwerp dom reageren.

Dank je, DarkElf..
Ik neem het hem niet kwalijk, er zijn altijd dat soort mensen... Het is ook raar natuurlijk.
Is er een manier om minder te dromen? ik heb ooit gehoord dat je door op je buik te gaan liggen minder droomt. Klopt dit?
pi_2096473
Is dit nou wat ze noemen een Oidipouscomplex?
(Serieus bedoeld dit)

Lastig voor je, maar ik denk dat het inderdaad te maken heeft met een verlangen naar bepaalde dingen die je mist (stabiliteit bijvoorbeeld) en dat je er vanzelf overheen groeit. Ik hoop voor jou dat dat snel gebeurt, want het lijkt me behoorlijk vervelend!

maandag 5 november 2001 @ 22:49:32 #21
11799 Gerdy
Pronounce as Gurdy
pi_2096487
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:43 schreef goudappeltje het volgende:

[..]

dat zou op zich niet horen. Ik heb een heel erg lief vriendje sinds een paar maanden. Warmte en veiligheid zit op zich wel goed. Stabiliteit zou wel heel goed kunnen. Ik woon half in Rotterdam en half in Haarlem op het moment.

Hoe zou zoiets aan stabiliteit kunnen liggen dan?
pi_2096517
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:49 schreef Gerdy het volgende:

[..]

Hoe zou zoiets aan stabiliteit kunnen liggen dan?

Moeders en vaders zijn over het algemeen tekenen van veiligheid, warmte en stabiliteit. het kan best zo zijn dat als je 1 van die dingen mist, of allemaal dat het verlangen naar je vader of moeder groter wordt en deze vormen aanneemt.

En ik geloof niet dat als je op je buik slaapt je minder droomt, ik slaap altijd op mijn buik en droom me helemaal suf.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 5 november 2001 @ 22:52:40 #23
11799 Gerdy
Pronounce as Gurdy
pi_2096531
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:48 schreef Beatrice het volgende:
Is dit nou wat ze noemen een Oidipouscomplex?
(Serieus bedoeld dit)

Lastig voor je, maar ik denk dat het inderdaad te maken heeft met een verlangen naar bepaalde dingen die je mist (stabiliteit bijvoorbeeld) en dat je er vanzelf overheen groeit. Ik hoop voor jou dat dat snel gebeurt, want het lijkt me behoorlijk vervelend!

Ik weet het niet. Ik weet niet precies wat een oidipoescomplex is. *zoekt het ff op* Ja, nou ja, het zou kunnen denk ik, maar dat helpt me nog niet echt.

Ik heb niet het idee dat ik stabiliteit mis, maar ik kan me vergissen.

maandag 5 november 2001 @ 22:53:38 #24
14543 nra
...i get that a lot.
pi_2096550
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:48 schreef Gerdy het volgende:

[..]

Is er een manier om minder te dromen? ik heb ooit gehoord dat je door op je buik te gaan liggen minder droomt. Klopt dit?

het schijnt iets te zijn van moeilijkere ademhaling en het daardoor verlaagde zuurstofpeil
A positive attitude wil not solve all problems, but it will anoy enough people to make it worth the effort
  maandag 5 november 2001 @ 22:54:34 #25
11799 Gerdy
Pronounce as Gurdy
pi_2096564
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:53 schreef nra het volgende:

[..]

het schijnt iets te zijn van moeilijkere ademhaling en het daardoor verlaagde zuurstofpeil

Dus het werkt wel? Ik ga het iig proberen, hoewel ik het niet gewend ben. Of ben ik dan bezig met mijn problemen voor me uit te schuiven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')