quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:42 schreef Herkauwer het volgende:
Is er niet iets met Islam en geen rente mogen berekenen? Hoe kan dit dan?
Heb je er wel eens over nagedacht waarom niet iedereen geld leent in Europa voor 7% en dan op een "Arabische" rekening 9% rente vangt?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:39 schreef slomekees het volgende:
Hoi,
Ik wil dus een arabische bank rekening hebben, maar hoe moet ik zoiets openen?
De reden waarom ik zo'n bank rekening is dat er veel rente over geld betaald wordt, zo'n 9% zei mijn baas(die dus zelf ook een arabier is).
Iemand tips waar dat kan?
mvg
Hij weet wel waar dat moet maar alleen in egypte en hij kan niet met computers overweg enz.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:14 schreef SCoRPioN_XM het volgende:
haha, vraag je baas dan!
Volgens mij kan het risico niet veel groter zijn, als het een gewone spaarrekening betreft. Als een bank in Nederland zijn diensten aanbiedt betekent dat toch dat die bank onder de regels van Nederlandsche Bank werkt? En die betalen je geld terug mocht de bank failliet gaan (althans tot maximaal 20.000 euro, meen ik).quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
je kan gewoon naar een arabische bank, hier in de van wou is er een op de hoek ceintuurbaan. de rente is hoog, net als het risico.
er worden nogal eens banken van dergelijke landen opgedoekt. dan kan je dus wel fluiten naar alles wat boven het vastgestelde bedrag zit. hmmmm. misschien maar eens mijn hypotheek overzettenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij kan het risico niet veel groter zijn, als het een gewone spaarrekening betreft. Als een bank in Nederland zijn diensten aanbiedt betekent dat toch dat die bank onder de regels van Nederlandsche Bank werkt? En die betalen je geld terug mocht de bank failliet gaan (althans tot maximaal 20.000 euro, meen ik).
Hehe truequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:42 schreef Herkauwer het volgende:
Waarschijnlijk is je bankrekening dan ook in die valuta en is de rente daar zo hoog om een bepaalde reden
Moet je dus wel een vermogen van meer dan 20.000 euro bij die bank stallen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
er worden nogal eens banken van dergelijke landen opgedoekt. dan kan je dus wel fluiten naar alles wat boven het vastgestelde bedrag zit. hmmmm. misschien maar eens mijn hypotheek overzetten![]()
Dat is in Amsterdam. Voor de duidelijkheidquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
je kan gewoon naar een arabische bank, hier in de van wou is er een op de hoek ceintuurbaan. de rente is hoog, net als het risico.
ja.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Moet je dus wel een vermogen van meer dan 20.000 euro bij die bank stallen.
Moslims mogen volgens mij idd geen geld lenen en/of rente ontvangen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:42 schreef Herkauwer het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |