abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:47:29 #1
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31245277
http://abcnews.go.com/US/story?id=1190231
quote:
Oct. 6, 2005 — The New York City Police Department is investigating what it deems a credible tip that 19 operatives have been deployed to New York to place bombs in the subway, and security in the subways will be increased, sources told ABC News.

While the police department is taking the threat seriously, it is also urging the public not to be alarmed because – while the source is credible – the information has not been verified.

According to sources in intelligence, emergency services and police headquarters, when three Iraqi insurgents were arrested several days ago during a raid by a joint FBI-CIA team, one of those caught disclosed the threat. Because it slipped out during the arrest, the plot was deemed credible.

After several days of work, sources said, the NYPD is increasingly concerned because it has been unable to discredit the initial source and additional information from the source.

The 19 operatives were to place improvised explosive devices in the subways using briefcases, according to two sources.

The police are deploying additional officers, dogs and heavy weapons teams in subways and commuter rail terminals, sources said.

Department of Homeland Security sources told ABC News they are very doubtful the threat information is credible, though NYPD sources said the information continues to come in and is disturbing.
Wellicht interessant om alvast te volgen.
pi_31246367
Ik hoorde op de radio dat het met kinderwagens zou gaan gebeuren.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_31246510
Het wordt wel weer is een keer tijd voor een klappertje in de VS. Goed voor hun politieke strategie en voor de kijkcijfers.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31246829
Ook nog een brief gevonden van de 2e man van Al Quada (ja, ja, ze hebben kennelijk heel veel 2e mannen) die het terrorisme rechtstreeks linkt aan Irak.

Wat een krankzinnig toeval dat Bush geloofwaardigheid in het geding was en hij daar net een grote reden over gehouden heeft. Je zou bijna... maar nee dat zal toch niet.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31247824
Op nu.nl:

"VS bezitten 'angstaanjagende' brief al-Qaeda

Uitgegeven: 7 oktober 2005 07:30

WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben een brief in handen gekregen van de rechterhand van Osama bin Laden, Ayman al-Zawahiri. Het stuk is gericht aan de meest gezochte terrorist in Irak, Abu Musab al-Zarqawi. In de brief wordt volgens de Amerikaanse zender CBS News met "angstaanjagende duidelijkheid" omschreven wat het doel van al-Qaeda is in Irak en andere landen in het Midden-Oosten.

De brief zou zijn geschreven kort na de aanslagen van 7 juli in Londen. CBS baseert zich op anonieme bronnen, maar meldt niet hoe de Verenigde Staten aan de brief zouden zijn gekomen en hoe zij de juistheid van de afzender hebben achterhaald.

Al-Zawahiri

Al-Zawahiri noemt Irak in het dertien pagina's tellend schrijven "de plaats voor de grootste strijd van de islam in dit tijdperk". Het islamitisch terreurnetwerk zou eerst de Amerikanen uit Irak willen jagen en er vervolgens een islamitisch regime willen vestigen.

Heilige oorlog

Daarna moet de 'heilige oorlog' worden verplaatst naar andere Arabische landen, waaronder Egypte, Libanon en Syrië. In de brief zou Zawahiri, die wordt gezien als de strateeg van al-Qaeda, verder onder meer klagen over de onthoofdingen die de terreurbeweging van Zarqawi in Irak geregeld uitvoert. "Dat hebben we niet nodig", aldus de brief. "Gebruik in plaats daarvan een kogel."

Verder zou Zawahiri vragen om meer nieuws uit Irak. De tweede man van al-Qaeda schrijft volgens CBS dat hij het recht heeft minstens zoveel te weten als de vijand. Ook zou hij om financiële steun vragen."

_______________________________________________________________--

Conclusie moet dus zijn dat de Amerikanen in Irak moeten blijven, precies zoals de president aangaf. Je kunt alles van hem zeggen maar hij heeft wel visie (en hij deze brief natuurlijk AL gezien)
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:53:59 #6
85271 Soap
Highly flammable
pi_31248675
Dit is allemaal wel weer erg toevallig net als de dreiging in Nederland weer erg toevallig op hetzelfde moment kwam net toen Donner weer onder vuur lag.
pi_31248727
Wat een verschrikkelijk anglicisme, .
pi_31249074
quote:
The New York Police Department and FBI are investigating a "credible" tip that 19 operatives have been deployed to the city to place bombs in the subway, and security in the subways has been increased. Department of Homeland Security sources told ABC News they were very doubtful the threat information is credible, however.

[...]

According to sources in intelligence, emergency services and police headquarters, the intelligence community developed information that the threat may have involved pharmacists from Iraq coming to New York for some kind of chemical attack targeting the subways.

Three insurgents, one or more of whom are pharmacists, were arrested during a raid by a U.S. military and intelligence community team, sources said, and one of those caught disclosed the threat. Because it slipped out during the arrest, the plot was deemed credible.
http://abcnews.go.com/US/print?id=1190231
quote:
Knocke refused to elaborate on why the intelligence was considered doubtful, nor would he comment on whether it was linked to an arrest Wednesday in Iraq reported by CNN. Knocke said he assumed New York's public warning was made ``out of an abundance of caution.''

Federal law enforcement officials have not been able to corroborate any of the facts of the plot and do not believe anyone had the ability to carry it out, two government officials in Washington added. Both spoke only on condition of anonymity because the investigation is continuing.
http://www.guardian.co.uk(...)280,-5326788,00.html

Allemaal vage verhalen dus. Angstaanjagend, zo te zeggen, en dat nu er toevallig vele prominente Republikeinen (waarschijnlijk) worden aangeklaagd. Toeval, dat zouden ze nooit doen. Maar als het waar is, dan blijkt wel hoe goed de oorlog in Irak heeft gewerkt.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:13:30 #9
85271 Soap
Highly flammable
pi_31249160
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:56 schreef Monidique het volgende:
Wat een verschrikkelijk anglicisme, .
Waar heb je het over?
pi_31249241
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:13 schreef Soap het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Ontwikkelend verhaald. Goed Nederlands, natuurlijk, maar uiteraard gewoon overgenomen van (CNN's?) Developing Story.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:20:20 #11
85271 Soap
Highly flammable
pi_31249367
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ontwikkelend verhaald. Goed Nederlands, natuurlijk, maar uiteraard gewoon overgenomen van (CNN's?) Developing Story.
Ah ik dacht dat ik weer onbewust meewerkte aan de nederlandsche taalverloedering
pi_31251593
Zouden terroristen nu echt zo dom zijn om met losse bommen te gaan sjouwen als er zoveel media aandacht aan besteed wordt?

Als de terrorist gewoon alles op zijn lichaam gespt en een dikmaakpak aantrekt valt het ook niet op tussen al die dikke amerikanen.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:48:28 #13
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_31252860
Bush speelt deze 'war on terror' van allebei de kanten als je 't mij vraagt.
¡ Experience Everything !
pi_31255202
Opvallend veel berichtgeving over de gevaren van 'al-qaeda' de laatste dagen niet?
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:19:22 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31255349
in Irak gepakte mannekes hebben info over terroristen in Amerika verstrekt?

.... ok
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31256225
Nope. News is what someone wants to suppress. Everything else is advertising -- former NBC news President Rubin Frank.
pi_31257763
Treinstation New York ontruimd

Uitgegeven: 7 oktober 2005 16:25
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2005 16:25

NEW YORK - De politie van New York heeft vrijdagochtend een deel van Pennsylvania Station ontruimd en afgezet. Niemand mag meer in het deel komen waar de treinen staan. Het metrostation dat ook deel uitmaakt van het complex is wel gewoon open voor reizigers, aldus de politie.

De ontruiming komt een dag nadat het New Yorkse stadsbestuur had verklaard te beschikken over informatie dat de ondergrondse van de stad mogelijk doelwit zou zijn van terroristen.
pi_31372461
onnodige onrust, achteraf gezien:
quote:
11/10 CNN: Terreuralarm in New York werk van een bedrieger

Het terreuralarm in New York in de afgelopen weken is volgens de Amerikaanse pers het werk van een bedrieger.

De nieuwszender CNN meldde dinsdag dat de informant die aanleiding gaf tot het grootschalig alarm, heeft toegegeven dat hij tegen de politie heeft gelogen. Hij had beweerd dat Iraakse terroristen bomaanslagen planden op de metro. Ze zouden hun springstoffen in kinderwagens en koffers verstoppen. Burgemeester Michael Bloomberg stuurde daarop met geweren gewapende soldaten en speurhonden naar alle metrostations. Een woordvoerder van het Amerikaans ministerie van Binnenlandse Beveiliging had dit reeds dagen geleden als "verrassend" omschreven, omdat de informatie niet erg geloofwaardig was.

Bloomberg, die de komende maand wil herverkozen worden, wordt nu verweten de angst voor terreur bewust te hebben aangewend om de aandacht van zijn eigen zwakheid af te leiden. Zijn Democratische uitdager Fernando Ferrer eist van hem dat hij openbaar maakt welke informatie hem wannneer is voorgelegd en waarom hij daar in dergelijke grote schaal heeft op gereageerd. Een woordvoerder van Bloomberg zwakte af: "De burgemeester bevindt zich niet in een luxe positie om van tevoren te weten welke bedreiging achteraf geloofwaardig blijkt". Bloomberg zelf zei: "We nemen elke bedreiging, die ook maar in de verste verte geloofwaardig kan zijn, ernstig. Beter eenmaal teveel te reageren, dan een keer te weinig".
http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/default.asp
  woensdag 12 oktober 2005 @ 19:41:19 #19
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31390773
Effe een Nederlands artikel ter vergelijking :

'Terreurdreiging New York was vals'

NEW YORK (ANP) - Een vermeende terreurdreiging die de afgelopen dagen leidde tot een verhoogde alarmfase in het metrostelsel van New York, blijkt achteraf vals.
Een anders betrouwbare informant zou de autoriteiten op het verkeerde spoor hebben gezet, meldde de Amerikaanse nieuwszender CNN.

De informant in Irak beweerde dat drie mannen een plot in de Amerikaanse metropool beraamden.
Dat leidde tot een militaire zoekactie in Irak waarbij de verdachten, al-Qaeda-strijders, werden opgepakt. Na een uitgebreid verhoor, waarbij een leugendetector werd gebruikt, bleek dat het trio helemaal niets van het vermeende plot wist.
De informant bleek ook te hebben verzonnen dat een vierde verdachte naar de VS was gevlogen om daar verdere voorbereidingen voor de aanslag te treffen.

Verhoogde alarmfase

De verhoogde alarmfase werd eind vorige week ingesteld. Burgemeester Bloomberg sprak van ,,de meest specifieke dreiging'' sinds de terroristische aanslagen in de metropool op 11 september 2001.
De bewaking van de ondergrondse in de miljoenenstad werd flink opgeschroefd.
De door de federale recherche genoemde datum voor een mogelijke aanslag verliep echter zonder incident.
Dinsdag werd de alarmfase verlaagd.

Bloomberg, die volgende maand als burgemeester van New York wil worden herkozen, heeft gezegd dat hij er geen spijt van heeft dat hij de alarmfase verhoogde.
Critici beschuldigen de Republikeinse burgemeester ervan dat hij de terreurangst bewust heeft aangedikt om de aandacht af te leiden.

Tssss het moet niet gekker worden lol
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:01:50 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31408933
pas was de metro daar ontruimd vanwege een verdachte groene vloeistof wat uiteindelijk een lekkend flesje bleekmiddel bleek te zijn

daar ga ik verder niks over zeggen, waar ik wel wat over wil zeggen is de 'verhoogde staat van paraatheid'.

natuurlijk heeft het vast wel ergens zin, maar wat doet het?

zo kan ik me wel die borden herinneren als je de veluwe inrijdt (dacht ik) met een wijzer voor 3 punten met brandgevaar. Laag medium en hoog. Met hoog brandgevaar is het bos dus erg droog, en weet je dat je niet je peuk uit het raam moet gooien.

Bijvoorbeeld.

Maar wat gebeurt er bij een verhoogde staat van paraatheid wegens terrorisme?
is dat om de burgers een signaal te geven van wij zijn ermee bezig?
is dat om burgers meer op te laten letten op de 15.000 rugtassen van NewYorkUniversity? (als het er niet meer zijn)

is dat omdat ze dan meer koffie kunnen geven aan de aanwezige agenten / soldaten, zodat ze alerter worden?
is dat omdat er zo agenten van verkrachtings-zaken worden gehaald, om vervolgens die agenten de straten te laten patrouilleren?
is dat om zo meer agenten het web rond te laten surfen?
is dat om zo meer agenten email door te laten lezen?

natuurlijk denk ik er veel concreter over na, maar simpel en kort gezegd is het het bovenstaande.
even concreet, wát gebeurt er met een verhoogde staat van paraatheid?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:06:17 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31409057
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:19 schreef sp3c het volgende:
in Irak gepakte mannekes hebben info over terroristen in Amerika verstrekt?

.... ok
ik dacht ook al, MSN-en die met elkaar dan?
communiceren die met elkaar dan? zitten ze naar elkaar op te scheppen van ik ga dit doen en jij dat en ik dit blabla?

ik dacht dat de definitie terrorisme juist was bedoeld voor ongeorganiseerd zooitje, dat er dus vele cellen zijn, en 1 iemand die af en toe wat blaat op en zender, waar velen naar referenen.
blijkbaar zal ik het dan wel mis hebben
pi_31409187
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ik dacht ook al, MSN-en die met elkaar dan?
communiceren die met elkaar dan? zitten ze naar elkaar op te scheppen van ik ga dit doen en jij dat en ik dit blabla?

ik dacht dat de definitie terrorisme juist was bedoeld voor ongeorganiseerd zooitje, dat er dus vele cellen zijn, en 1 iemand die af en toe wat blaat op en zender, waar velen naar referenen.
blijkbaar zal ik het dan wel mis hebben
Ja, dat heb jij kennelijk mis.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 16:54:12 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31413072
precies, dan heb ik dat kennelijk mis,..
dus ze refereren hun acties niet naar denkbeelden van de grote leider,
maar de leider stuurt en beveelt ook daadwerkelijk de exacte mensen?

dus dat er zeg maar een loonlijst is, met namen etc....
pi_31417444
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:54 schreef Yildiz het volgende:
precies, dan heb ik dat kennelijk mis,..
dus ze refereren hun acties niet naar denkbeelden van de grote leider,
maar de leider stuurt en beveelt ook daadwerkelijk de exacte mensen?

dus dat er zeg maar een loonlijst is, met namen etc....
Er zit nog een groot, grijs gebied tussen ongeorganiseerd zooitje en de leider stuurt en beveelt ook daadwerkelijk de exacte mensen.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:07:12 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31417815
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er zit nog een groot, grijs gebied tussen ongeorganiseerd zooitje en de leider stuurt en beveelt ook daadwerkelijk de exacte mensen.
precies, dat zeg ik, grijs gebied
pi_31417976
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

precies, dat zeg ik, grijs gebied
Nee, jij hebt het over een ongeorganiseerd zooitje dat niet communiceert.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:17:48 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31418118
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, jij hebt het over een ongeorganiseerd zooitje dat niet communiceert.
niet zoals een ander leger nee, dat zeg ik toch?
en Al Qa'ida bestaat toch uit veel cellen? Die allemaal behoorlijk onafhankelijk zijn en daarnaast weinig tot niet communiceren?
  zondag 16 oktober 2005 @ 08:28:13 #28
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31482687
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

natuurlijk denk ik er veel concreter over na, maar simpel en kort gezegd is het het bovenstaande.
even concreet, wát gebeurt er met een verhoogde staat van paraatheid?
Men conditioneert het volk om gewend te raken aan een situatie waarin (uiteindelijk) permanent opgelegde beperking/opschorting van fundementele burgerrechten gelden.
Welk op z'n buurt zal zorgen voor berusting en gewenning aan de kant van het volk onder de immer en altoos ge"creërde" dreiging, enzo voor een (permanente) & (vind ik) negatieve verschuiving van de rechten van de burger zal zorgen..
Met andere woorden men doet onder het mom van terreur de maatschappij vormen naar de wens van de wetgevende/uitvoerende (achter de schermen) macht(en) (van het moment).
En zoals wel onderhand duidelijk moge zijn het is de nu tijd van Big Brother XL en niet de "rooskleurige" editie nee.. daar is de technologie die "hen" tot de beschikking staat (van bonuskaart tot satteliet en nanochip) een bewijs van..
Het bezit van alle info van begin tot eind van het productie en consumptie apparaat der burgerij zal zorgen dat de commercie, doch voornamelijk de corperaties en de naamloze vernootschappen (voornamelijk uit de VS) tot een maximale productie/winst efficientie zullen geraken, welk koste wat het kost bereikt dient te worden als samenlevingsstandaard om succesvol te zijn in het jaar na jaar verhoogd uitkeren van aandelen dividend omwille van de kloof tussen arm en rijk welk het voorbestaan van deze vorm van Kapitalisme gegarandeerd.
Ongewillige naar vrijheden snakkende emotioneel intelligente burgers zijn in zo'n geval niet gewenst, helemaal wanneer ze kritiek geven of weigeren mee te werken, en zo worden veelal op de grote hoop van terrorist en zwart schaap gesmeten.
Hier word tevens dan weer geld aan verdiend door allerlei werkverschaffende bedrijfsvoeringen welk in tijden van vrede en echte democratie ondenkbaar zijn zoals de bijna militia achtige beveiligingsbedrijven en wapensfabrikanten ect.
Neemt niet weg dat er toch echt wel zieke idioten rondlopen welk mensenlevens als betaalmiddel tot het bereiken van doelen/visie's zien omwille van (vals)geloof.
Echter dit is niet de ware realiteit , ondanks dat het zo moge overkomen, laat staan ons allen word voorgehouden.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tiesemans op 16-10-2005 08:39:44 ]
pi_31609875
Hear, hear, Tiesemans heeft wat puntjes daar. Het was fucking nep:
quote:
New York subway threat was a hoax, security sources admit

Jamie Wilson in Washington
Wednesday October 12, 2005
The Guardian

The alleged terror threat that sparked a big security alert on New York's trains and subway last week turned out to be a hoax concocted by an unreliable US informant in Iraq, it emerged yesterday.

Uniformed and undercover police descended on the city's subway system on Friday after what was described as a "specific threat" that a terror cell was planning to explode bombs concealed in pushchairs, suitcases and rucksacks. At one point a section of Penn Station was sealed off as security staff wearing chemical hazard suits investigated a "soupy green substance" found in a Pepsi bottle. It turned out be a cleaning substance.

But security sources yesterday told CNN that an informant in Iraq had admitted giving false information. Law enforcement officials said last week that the person who passed along the New York tip also gave information which led to the arrests of three al-Qaida suspects in Musayyib, south of Baghdad, said to have links to the alleged plot.

But yesterday government sources said the three men had been interviewed and two underwent lie detector tests showing they knew nothing about such a plan.

From the beginning some federal officials questioned the credibility of the plot, describing it as "specific yet non-credible". Some officials privately criticised the mayor of New York, Michael Bloomberg, for overreacting to the alert, which came the day after George Bush claimed 10 big al-Qaida attacks had been thwarted since September 11 2001.

Law enforcement officials also told the New York Times yesterday that the investigation in Iraq had found no evidence that a plot was in motion or being actively contemplated. The officials said after taking the three men into custody last week they found no fake passports, no travel documents, no viable travel route to New York, and no apparent contact with people in New York. They said the informant had been right eight of the 15 times he gave information to his Defence Intelligence Agency handlers. He was right about information in Iraq and wrong mostly about actions elsewhere. "The process is not a clean one here. Ever," one official told the newspaper.

Mr Bloomberg said the extraordinary measures put in place last week, including police on every train, would be relaxed, but that the city would continue many of the safeguards it has taken to protect since the London bombings in July.

http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1590005,00.html
Mensen, we worden genept. Een echt commander in chief die burgemeester. Hij weet precies wat er gebeurd als je mensen bang maakt; stijgende peilingen.

Met als bonus; een supercontroleerbare politiestaat
quote:
The random bag searches are often completely pointless and serve only to highlight how EVERYONE'S liberties are being withdrawn. Because we live in an absurdly politically correct society, even small children with pink my little pony bags must be considered possible terrorists so as not to give the impression that the police are profiling according to race or gender.

Everyone can see that this activity is absurd and contemptible, and that is the point. We are being acclimatized to consider this as normal and it's working, the typical reaction is simply, "oh well that's the way it has to be in order for everyone to be safe". The lazy and selfish reaction to this climate of fear is severely damaging our society, the masses are sleepwalking towards a police state, they see it, but it doesn't register.
Former CIA Analyst: Government May Be Manufacturing Fake Terrorism

You ain't gonna see it on 60 minutes .

Verslechtering persvrijheid in VS.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sebastral op 21-10-2005 19:34:27 ]
pi_31610252
Wedden dat ze gekgemartelde irakezen uit guantanomo hebben gebruikt om als stripterroristen te fungeren
fefesff ere erfe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')