quote:Blur is nog steeds een trend,
Op maandag 05 november 2001 21:14 schreef Slipknotje het volgende:[..]
Blur is kewl!!
quote:argh dat is het ergste idee wat ik in jaren heb gehoord, vermeng house niet met echte muziek.. metal moet puur en mooi blijven en niet vervuild met zooi
Op maandag 05 november 2001 22:21 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Een kruising tussen metal en house-muziek zou wel wat vaker mogen plaatsvinden wat mij betreft. Een beetje zoals Rammstein (niks mis mee hoor!) het maakt, maar dan in het Engels graag en wat meer house-effecten erin (techno, trance o.i.d.)
quote:
Op maandag 05 november 2001 22:37 schreef Seborik het volgende:
Gewoon meer True Metal
quote:Wat een onzin. Ik hoor vaak genoeg een beat waarvan ik denk "met een goeie gitaar eroverheen zou dit best cool zijn", hoor
Op maandag 05 november 2001 23:04 schreef Milosevic het volgende:[..]
argh dat is het ergste idee wat ik in jaren heb gehoord, vermeng house niet met echte muziek.. metal moet puur en mooi blijven en niet vervuild met zooi
quote:Sinds wanneer heeft Rammstein house-invloeden??
Op maandag 05 november 2001 22:21 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Een kruising tussen metal en house-muziek zou wel wat vaker mogen plaatsvinden wat mij betreft. Een beetje zoals Rammstein (niks mis mee hoor!) het maakt, maar dan in het Engels graag en wat meer house-effecten erin (techno, trance o.i.d.)
quote:sommige bands hebben wel wat invloeden die lijken op house, bijvoorbeeld And Oceans, maar die duffe beat hoeft van mij niet, daarvoor heb je het drumstel
Op maandag 05 november 2001 23:06 schreef Tijn het volgende:[..]
Wat een onzin. Ik hoor vaak genoeg een beat waarvan ik denk "met een goeie gitaar eroverheen zou dit best cool zijn", hoor
quote:jah beetje Garbage achtig, maar wel eentonig
Op maandag 05 november 2001 23:07 schreef ranja het volgende:[..]
Sinds wanneer heeft Rammstein house-invloeden??
Ik denk dan meer aan Senser...
neej
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 05-11-2001 23:11]
Kyuss - Als het album welcome to skyvalley beter gepromote was, hadden we denk ik meer van deze stroming in de top100 terug gezien
Monster Magnet - Band die de laatste twee albums het spoor een beetje kwijt is, maar mensen die een van de latere albums kopen, en zich daarna verdiepen in het oudere werk levert nieuwe zieltjes op
Fu Manchu - Redelijk popi onder het Amerikaanse skater publiek (stond ook op de tony hawk 2 soundtrack)
Nou ja, blij dat het niet zo popi is, kan ik lekker voor een geeltje 4 december naar de 013 :p
quote:
Op maandag 05 november 2001 23:10 schreef B1tchwax het volgende:
Ik zou me geen raad weten als alle top40 mensen Stonerrock net als ik zouden gaan draaien... Gelukkig zijn er slechts een beperkt aantal bands redelijk bekend, die op randje van doorbreken staan/hebben gestaan....Kyuss - Als het album welcome to skyvalley beter gepromote was, hadden we denk ik meer van deze stroming in de top100 terug gezien
Monster Magnet - Band die de laatste twee albums het spoor een beetje kwijt is, maar mensen die een van de latere albums kopen, en zich daarna verdiepen in het oudere werk levert nieuwe zieltjes op
Fu Manchu - Redelijk popi onder het Amerikaanse skater publiek (stond ook op de tony hawk 2 soundtrack)
Nou ja, blij dat het niet zo popi is, kan ik lekker voor een geeltje 4 december naar de 013 :p
Ga je toch!?
Kom ook naar Dozer en StoneInEgypt: f10,-
Van mij mag Stonerrock best een trent worden, maar je hebt gelijk dat dit best wel OK wat betreft de cash is
Never too much of a good thing
Enig nadeel is dat veel fakers die muziek dan ook gaan maken, krijg je zoiets als happy-stoner-met-rapper-en-nu-metal-gitaar-bliepjes. Maar goed, het ging hier om trents die ik wel graag zou willen zien.
STONERFUNK!
Luister naar "peoria" en "earthbound" van KingCrimson en je weet ongeveer wat ik bedoel "poor fidelity, plus aimless and noisy improvisations", zoals allmusic het afkraakt. En dat is precies wat ik er tof aan vind.
quote:Ooohh.. Dozer roeleerd... heb een paar nummertjes van SIE gehoord.. klinkt ook beswel kewl... maarre... waar in Nederland? nou veel verder als Tilburg kennie he?
Op maandag 05 november 2001 23:30 schreef Doc het volgende:[..]
Ga je toch!?
Kom ook naar Dozer en StoneInEgypt: f10,-
Van mij mag Stonerrock best een trent worden, maar je hebt gelijk dat dit best wel OK wat betreft de cash is
Never too much of a good thing
Enig nadeel is dat veel fakers die muziek dan ook gaan maken, krijg je zoiets als happy-stoner-met-rapper-en-nu-metal-gitaar-bliepjes. Maar goed, het ging hier om trents die ik wel graag zou willen zien.
STONERFUNK!
Luister naar "peoria" en "earthbound" van KingCrimson en je weet ongeveer wat ik bedoel "poor fidelity, plus aimless and noisy improvisations", zoals allmusic het afkraakt. En dat is precies wat ik er tof aan vind.
en toch eigenlijk ook weer niet... dan hebben al die trancepikkies weer wat nieuws gevonden wat ze naar de klote kunnen helpen na de hardcore
quote:uhm, Appingendam, o nee, Brunssum, nee toch Arnhem
Op maandag 05 november 2001 23:57 schreef B1tchwax het volgende:[..]
Ooohh.. Dozer roeleerd... heb een paar nummertjes van SIE gehoord.. klinkt ook beswel kewl... maarre... waar in Nederland? nou veel verder als Tilburg kennie he?
In Arnhem, drie minuten lopen van het station vandaan. Rechtstreekse verbinding met de trein vanuit Amsterdam. Links234 en Kamagurka komen ook (niet dat jou dat verder wat zal zeggen maar goed ).
On topic maar weer:
Na de stonerslager lijkt het betere stonerlevenlied mij ook wel wat (Kyuss meets Hazes, zoiets)
quote:Dat album is gemaakt door Tom Holkenborg, beter bekend als JUNKIE XL. Het eerste album van Junkie XL (Saturday Teenage Kick) is ook een mix van rock en techno (breakbeat). Deze 'trend' wordt/werd (in 96/97 erg populair) ook wel Chemical Beats genoemd.
Op maandag 05 november 2001 23:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Metal & Techno... luister Remanufacture van Fear Factory en dan hoor je dat het een geslaagd (eenmalig) experiment is ...
leuk , maar om het als trend te zien?neej
quote:Hehe, juist, '21st century schizoid man' van die plaat (Earthbound) laat de buurtjes altijd weer naar de dichtsbijzijnde schuilkelder vluchten...
Op maandag 05 november 2001 23:30 schreef Doc het volgende:
quote:
Op maandag 05 november 2001 20:57 schreef Vork het volgende:
Van mij mogen mag al het vage Psychedelichse en progressief verantwoorde muziek uit eind jaren 60 begin 70 vollop in zijn. Liever vandaag dan morgen. Het zou toch wat zijn als Radio 538 of een van de vele soortgenoten van die zeer fijne improvisatiestukken van meer dan 'n kwartierlang ging uitzenden...
quote:JAAAA!!!!!! De rauwe prog weer terug op de radio; ik noem een King Crimson, ik noem een Van der Graaf Generator of Emerson,Lake & Palmer. Dat soort muziek!
Op maandag 05 november 2001 23:30 schreef Doc het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |