abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:52:20 #1
112038 computergenie.nl
All rights reserved
pi_31243728
Schrik niet...... laat me het even uitleggen.

Terugkijkend op het "wie is de homo" gedoe, houd ik er toch een beetje een naar gevoel aan over.

De afgelopen week hebben we vermakelijk naar het huis gekeken , en naar alle rare vooroordelen over homo's.

"Rob is homo, want hij heeft van die harde tepels"
"menno is homo want hij kent niet de mannen code"

En dan de reactie's van en opmerkingen van Rob ( iets over eh bruine pik of zo), Roel die in houding zo duidelijk een afkeer heeft van Menno omdat hij homo zou zijn.

En dan vanavond de openbaring, Menno die opgelucht laat blijken dat hij wel de laatste persoon op aarde zou zijn die homo is.

Ja inderdaad het moet wel verschikkelijk zijn om homo te zijn.

Nou ik vind de hele vertoning getuigen van weinig smaak.

Vraag me ook af hoe iedereen zou reageren als BB een nieuwe opdracht zou invoeren.

Wie is de jood en dan een week lang luisteren naar alle vooroordelen.

Ik zie het al voor me.

"Oh Joost is jood, want hij heeft een grote neus"
"nee, roel is jood, want hij doet alles voor geld"

nou ga zo maar even door.

Ben ik de enige die een naar gevoel overhoud aan "wie is de homo"

:'(
When you’re right, you got to fight
pi_31243860
Na overleg topic weer open voor discussie.

[ Bericht 77% gewijzigd door CartWOman op 06-10-2005 23:28:19 ]
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_31244847
En een schopje.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_31244901
TS heeft best wel een punt vind ik
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:37:43 #5
112038 computergenie.nl
All rights reserved
pi_31245033
Veel mensen in het forum praten heel luchtig over het “ wie is de homo” en velen lijken zich er niet van bewust dan er mensen kunnen zijn die de manier waarop homoseksualiteit gebruikt word voor entertainment niet leuk vinden.

Om dit duidelijk te maken doe ik een analogie.

Dat betekend dat ik nu in plaats van homo het woord jood gebruik.

En plots... weg is de luchtigheid....

Dat blijkt ook de reacties van mensen .

Blijkbaar zijn er veel vooroordelen.

Praten over homo;s is leuk en luchtig.

Praten over joden is blijkbaar niet leuk en luchtig.

BB zou luchtig moeten zijn, maar de manier waarop homoseksualiteit wordt misbruikt door BB wil ik aan de kaak stellen. Mensen er van bewust maken dat homo's mensen zijn met gevoelens en geen kermis attractie waar je lekker over kunt lachen en roddelen.

Laat de mensen eens nadenken. Wat is nu echt gepaste luchtigheid en wat niet.
When you’re right, you got to fight
pi_31245171
Ik ben het helemaal met de TS eens!

Alleen de vergelijking tussen joden en homo's is niet helemaal juist vanwege de holocaust. Maar ja, 'wie is de neger?' gaat ook niet echt werken
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_31245180
Ik heb dat toch niet zo ervaren; de bewoners geinen er onderling wel over, maar om ze dan direct als homofoob te bestempelen... neuh.
Behalve Roel, dat viel me dan ook zwaar tegen.

BB heeft de boel opgeblazen en daardoor de homoseksualiteit wél in het belachelijke getrokken.
pi_31245213
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:32 schreef laffer het volgende:
TS heeft best wel een punt vind ik
Hij heeft zeker een punt, vond het ook te erg voor woorden. Daarnaast wordt gesuggereerd dat het een enorme schok zou zijn als er een homo mee zou doen. Roel is dan ook flink door de mand gevallen, mister tolerantie.......

En als er dan toch een jood meedoet, dan is dat Rob........das vast een Ajaxied, hehe.

edit.......ik vond Joost zijn bewoording trouwens echt perfect.......

[ Bericht 7% gewijzigd door pino.in.disguise op 06-10-2005 23:51:40 ]
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
pi_31245336
De TS heeft zeker een punt.En pino heeft helemaal gelijk wat betreft die enorme schok.
pi_31245447
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:45 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

edit.......ik vond Joost zijn bewoording trouwens echt perfect.......
Wat zei hij dan?
Too old to Trick or Treat, too young to die
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:02:13 #11
242 Pinball
Electric Monk
pi_31247604
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:52 schreef computergenie.nl het volgende:
Ben ik de enige die een naar gevoel overhoud aan "wie is de homo"
En het is nog niet over. De 'echte mannen' moeten voetbal kijken in een jurk. Dat is de ultieme straf, want voetbal is een 100% hetero feest, en als je een jurk aantrekt als man ben je homo, haha.

Toch vind ik het ergens wel een goede zet van BB.Ze laten toch even zien dat ook in een huis met overwegend jonge wereldwijze en tolerante mensen de homofobie zomaar toe kan slaan met de juiste suggestie. Dat zal niet hun doel zijn geweest, ze willen gewoon leuke beelden, maar toch.

En bij een jood in het huis zou het net zo gaan waarschijnlijk. Dat is misschien geen fijne constatering, maar ik denk dat je het gedrag van de bewoners niet 1 op 1 op de rest van Nederland kan projecteren. Het is nu eenmaal géén normale situatie daar.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:31:52 #12
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31249657
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:45 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Hij heeft zeker een punt, vond het ook te erg voor woorden. Daarnaast wordt gesuggereerd dat het een enorme schok zou zijn als er een homo mee zou doen. Roel is dan ook flink door de mand gevallen, mister tolerantie.......
De schok zou niet zijn dat er iemand homo is, zie ook de reacties van de mensen aan wie Menno het opbiechtte, maar het feit dat iemand van de bewoners blijkbaar zes weken lang heeft lopen liegen over zijn of haar leven buiten het huis. Er wordt daar 16 uur per dag met elkaar geluld; best een schok als dan blijkt dat iemand maar wat bij elkaar heeft lopen verzinnen.

Ik denk dat het andersom ook een schok zou zijn voor de bewoners: als iemand had verteld dat-ie homo was en na zes weken ineens op de proppen kwam met dat dit een "missie" was en dat-ie in werkelijkheid hardstikke hetero is.

BB gaat enigszins verlekkerd om met het "homo-gegeven", mee eens, maar ze zijn hierin een afspiegeling van de maatschappij, ik vind niet dat ze het extra ranzig maken. En er wordt regelmatig stilgestaan bij vooroordelen. Als de bewoners het daarover hebben wordt het uitgezonden, en gisteren vroeg Ruud ook even door bij de broer van Menno, toen die zei dat hij er "flink van geschrokken was".

Ook hier bleek trouwens dat het niet zozeer het homo zijn op zích was dat die broer had doen schrikken, maar het feit dat hij zijn hele leven had gedacht dat Menno hetero was. Natúúrlijk is dat dan een schok, dat heeft m.i. helemaal niets met homofobie te maken.

(En Roel is in wezen geen homofoob. Hij drukt zich lomp en onhandig uit. Beetje doorheen prikken.)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_31249776
Hmjah ik begrijp je standpunt... maar ik heb me juist zeer geamuseerd de afgelopen week.... het blijft een spel en je moet het met een knipoog nemen. Er waren wel vooroordelen hier en daar... maar is dat niet overal in Nederland zo? In ieder geval de meeste die ik ken wel...

Voor mij maakt het niet uit wat ze verzinnen in BB... als het maar leuk is en zorgt voor spanningen... het blijft een spel!
pi_31249853
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:43 schreef CartWOman het volgende:
Ik heb dat toch niet zo ervaren; de bewoners geinen er onderling wel over, maar om ze dan direct als homofoob te bestempelen... neuh.
Behalve Roel, dat viel me dan ook zwaar tegen.

BB heeft de boel opgeblazen en daardoor de homoseksualiteit wél in het belachelijke getrokken.
Ik denk dat het meest 'storende' aan zoiets niet is, dat het geasbeerd is op zwaar en puur homofoob gedrag, van erkende homo-haters ...
maar juist het feit dat zulke vooroordelen een 'normaal' onderdeel zijn van de denkwereld, van groepsprocessen ... mensen hebben zelf helemaal niet door dat ze aan het generaliseren zijn en ze denkene r geen kwaad mee te doen, maar dit kan voor mensen wie die generalisatie betreffen wel degelijk als een persoonlijke aanval voelen ...

Wat dat betreft heb ik eigenlijk ook soms liever een absolute anti-semiet, iemand die luiduid zijn jodenhaat uit, dan die zogenaamde 'weldenkende burgers' die normaal altijd 'aardig en vriendelijk' zijn, maar als het puntje op paaltje komt, toch makkelijk blijk geven wel bepaalde vooroordelen over Joden te hebben (ja, maar je merkt wel dat het een Jood is, je kunt hem niet vertrouwen ....)

Datzelfde zal sterk voor homo's ook gelden met zo'n spel ... want er worden bepaalde generalisatie als 'feitelijke wijsheden' gedebiteerd, als zou een homo ook aan een groot aantal 'cliché's' per definitie voldoen ...

Overigens, ik vind het niet storend dat dit spel binnen BB gespeeld wordt, juist omdat het dingen duidelijk maakt, het toont ook hoe 'doorzichtig' bepaalde groepsprocessen verlopen, hoe makkelijk generalisaties zich opdringen ... ik vraag me wel af of iedereen, het publiek dus ook, dat bij zichzelf doorheeft...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:50:38 #15
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31250122
ik vond het een nogal smakeloze vertoning, dat wie is de homo gedoe..
Maar goed het is talpa he ?
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:57:11 #16
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31250284
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:50 schreef buzzer het volgende:
ik vond het een nogal smakeloze vertoning, dat wie is de homo gedoe..
Maar goed het is talpa he ?
Kun je het ook een beetje motiveren? Dit is zo'n nikserige post.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_31250300
Ik vond het zelf niet zo erg dat "homo-gedoe", maar kan me wel voorstellen dat het bepaalde mensen in het verkeerde keelgat is geschoten. Alsof het erg is om homo te zijn. En al helemaal om het te koppelen aan iets "verkeerds" als het genomineerd staan.

Het leverde wel leuke beelden op.
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:59:52 #18
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_31250352
Ik vind het juist wel leuk.

Het doet je namelijk nadenken - kun je dat zien aan iemands gedrag? Of juist niet? Net als in herken de homo bijvoorbeeld. Het test je vooroordelen en maakt je er bewust van.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:03:20 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31250447
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:59 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het juist wel leuk.

Het doet je namelijk nadenken - kun je dat zien aan iemands gedrag? Of juist niet? Net als in herken de homo bijvoorbeeld. Het test je vooroordelen en maakt je er bewust van.
Net zoals het feit dat alle vrouwen met lang rood krullend haar, hoeren zijn? ( )
Blonde meiden dom?

Je denkt volgens mij juist helemaal niet na als je een selectie maakt op grond van vooroordelen.
Het hokjesdenken doet vrijwel iedereen btw.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:08:34 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31250590
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:03 schreef Loedertje het volgende:

Je denkt volgens mij juist helemaal niet na als je een selectie maakt op grond van vooroordelen.
Het hokjesdenken doet vrijwel iedereen btw.
Het gaat er m.i. juist om dat je je ervan bewust bent/wordt dát je dat doet.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:45:59 #21
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_31259892
Ik vind het hele homogebeuren maar raar daar. Ik dacht dat homoseksualiteit anno 2005 geen issue meer was in Nederland. Blijkbaar is het dus nog steeds een issue in Nederland...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_31260055
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:53 schreef doka het volgende:

[..]

Wat zei hij dan?
Ik neem aan dat het zijn woorden zijn over de nominatie. Joost heeft Roel genomineerd omdat Roel zo'n grote mond had dat hij zo tolerant is. Maar toen het hele homo issue ging spelen bleek hij een van de minst tolerante te zijn. Roel heeft o.a. gezegd; "Als er een homo in huis is, ga ik niet in dezelfde kamer slapen waar die homo slaapt"
Dat vond Joost erg teleurstellend
pi_31260210
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:50 schreef Arliator het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het zijn woorden zijn over de nominatie. Joost heeft Roel genomineerd omdat Roel zo'n grote mond had dat hij zo tolerant is. Maar toen het hele homo issue ging spelen bleek hij een van de minst tolerante te zijn. Roel heeft o.a. gezegd; "Als er een homo in huis is, ga ik niet in dezelfde kamer slapen waar die homo slaapt"
Dat vond Joost erg teleurstellend
Inderdaad......en omdat hij zei dan niet elke homosexueel zachtaardig, vrouwelijk of soft is. Daarom werd Joost in eerste instantie gelijk getypeerd als homo, wat nergens op slaat.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:08:58 #24
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31260622
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:57 schreef Gert het volgende:
Kun je het ook een beetje motiveren? Dit is zo'n nikserige post.
En toch ben ik het eens met Buzzer, en dus ook met de TS. Het is tamelijk smakeloos en daardoor dús ook Talpa-erig. Wat moet je daar eigenlijk verder nog aan toe voegen?

Doelbewust een soort heksenjacht creeëren met ook nog eens een enorm flauwe climax (er ís helemaal geen homo, hahaha, hadden we jullie even mooi tuk, dólle pret, we zouden toch nóóit écht een homo in het BB-huis doen, denk aan onze sponsors) is niet het soort "leven in de brouwerij" waar ik bij BB op zit te wachten.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:11:05 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31260685
Koefnoen zal wel met een satire komen over Wie is de neger, en dan de meest luie persoon eruit kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')