abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31241829
Ik 'zit' al ruim 3 jaar bij orange.
ieder jaar verleng ik netjes mijn abonnement voor 1 jaar, en kies een nieuw telefoontje uit. je moet toch wat.
vandaag was het weer zover, ik telefoon uitgezocht, gegevens opgegeven enzovoort, zegt de beste man: 'okay, dan verleng ik hem bij deze voor 2 jaar.'
ik zo wtf? ik wil maar 1 jaar.
en dat kan dus niet. want ze delen tegenwoordig bellers in in categorieėn [gelukkig ben je geen nummer bij orange ]
en sommigen kunnen voor 1 jaar afsluiten, andere voor 2, anderen voor 3, hangt van je belgedrag af.
wtf? ik bel voor ong. 50 euro per maand!
ik beslis toch zeker zelf wel of ik een abonnement van 1, 2 , of 3 jaar neem?
maar dat mag dus schijnbaar ineens niet

is dit een normale gang van zaken? ik vind dit zeer vreemd, en overweeg dan ook over te stappen, ik wil niet 2 jaar ergens aan vast zitten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_31241870
Orange werkt inderdaad zo.
Als je naar een telecom winkel gaat kun je daar wel je abonnement met 1 jaar verlengen.
pi_31241891
Opzeggen, nummer meenemen, nieuw abonnement aanvragen?
pi_31241930
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:59 schreef Viperdesign het volgende:
lijkt mij een goeie, ik zat dat al te overwegen.
ik vraag me alleen af of andere providers ook op die manier werken
of is orange de enige?
pi_31241962
waren dat soort verlengingen niet onredelijk bezwarend? Of wilden ze dat invoeren?
pi_31244199
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:01 schreef frederik het volgende:
waren dat soort verlengingen niet onredelijk bezwarend? Of wilden ze dat invoeren?
pardon?
pi_31244263
Wat is nu eigenlijk het voordeel van een abbo tov prepaid ?
pi_31244285
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
of is orange de enige?
Denk eigenlijk dat ze het alleen proberen bij verleningen. Regel het desnoods via gsmweb.nl (oid)
pi_31244308
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:09 schreef N.icka het volgende:
Kosten/Gemak/'Gratis' telefoon?
pi_31244349
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:10 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Denk eigenlijk dat ze het alleen proberen bij verleningen. Regel het desnoods via gsmweb.nl (oid)
voorheen deden ze dit nooit, dit is de eerste keer.
de chagerijnige mevrouw van de klantenservice beweerde dat dit al heel lang zo is, en dat ik vorig jaar ws. meer belde ofzo [niet dus ]
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:15:00 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_31244418
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:11 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Kosten/Gemak/'Gratis' telefoon?
Ow ik wist dat niet eens van dat gratis telefoontje
pi_31244473
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:09 schreef N.icka het volgende:
gemak, je hoeft niet op te waarderen
kosten, je belt vaak voor de helft van de prijs van prepay
en 't gratis telefoontje elk jaar he
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:18:29 #13
92279 N.icka
Windforce 11
pi_31244516
Ik blijf wel bij prepaid , nooit gezeik

Maar tis lullig voor de TS , zit je er weer mooi aan vast , aan dat gemak
pi_31244603
als ik met abonnement al voor 50 euro per maand verbel, wil ik niet eens weten hoeveel me dat met prepay zou kosten.
zodoende.
maargoed.
ik vraag me dus nog steeds af of dit de gebruikelijke gang van zaken is, want ik vind dit erg vreemd en zeker niet netjes.
pi_31244646
Bij de Orange shops is dit inderdaad zo.. ik vind het ook vreemd en niet erg klantvriendelijk (nee je belt niet genoeg, dus verleng maar lekker met 2 jaar). Maar als je gewoon naar Belcompany/T for Telecom ofzo gaat dan kun je wel gewoon voor 1 jaar verlengen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:23:15 #16
92279 N.icka
Windforce 11
pi_31244664
Krijg je met een abbo geen brief thuis als er wijzigingen zijn in hun voorwaarden?
pi_31244668
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik vraag me dus nog steeds af of dit de gebruikelijke gang van zaken is, want ik vind dit erg vreemd en zeker niet netjes.
Is idd de gebruikelijke gang van zaken. Bij een webshop of onafhankelijke dealer kun je wel gewoon met 1 jaar verlengen.
pi_31244674
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:22 schreef Bigs het volgende:
Bij de Orange shops is dit inderdaad zo.. ik vind het ook vreemd en niet erg klantvriendelijk (nee je belt niet genoeg, dus verleng maar lekker met 2 jaar). Maar als je gewoon naar Belcompany/T for Telecom ofzo gaat dan kun je wel gewoon voor 1 jaar verlengen.
domme vraag misschien, maar kan ik het abonnement wat ik nu heb daar verlengen
of moet ik gaan oversluiten enzo?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:23:55 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31244684
Lekkere klantenbinding weer. Als je klant wil worden kan je alles krijgen, maar als je het eenmaal bent zoek je het maar lekker uit...

nare business is het toch..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_31244698
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:23 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

domme vraag misschien, maar kan ik het abonnement wat ik nu heb daar verlengen
of moet ik gaan oversluiten enzo?
Je kunt je abo daar gewoon verlengen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:25:01 #21
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_31244709
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
en dat kan dus niet. want ze delen tegenwoordig bellers in in categorieėn [gelukkig ben je geen nummer bij orange ]
en sommigen kunnen voor 1 jaar afsluiten, andere voor 2, anderen voor 3, hangt van je belgedrag af.
Wat een belachelijke gang van zaken! Ik vraag me zelfs af of dat eigenlijk wel mag...

Maar ik zou hoe dan ook niet bij Orange blijven. En als je dat per se wél wilt, zou ik in ieder geval dreigen met vertrek. Daar worden ze vaak opeens heel inschikkelijk van.
pi_31244748
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:24 schreef Joenes het volgende:

[..]

Je kunt je abo daar gewoon verlengen.
wat een gekke gang van zaken
kan je dan ook een nieuwe telefoon uitzoeken enzo, net als bij de orange shop?
lijkt me dan sterk dat het daar wel kan, en bij orange zelf niet.

lekkere klantenbinding inderdaad.. en service is het al helemaal niet
ik kreeg ze;fs ruzie met de mevrouw van de klantenservice, terwijl ik toch op een normale manier zei dat ik het mar een vreemde zaak vond en niet snapte waarom..
pi_31244778
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:25 schreef broer het volgende:

[..]

Wat een belachelijke gang van zaken! Ik vraag me zelfs af of dat eigenlijk wel mag...

Maar ik zou hoe dan ook niet bij Orange blijven. En als je dat per se wél wilt, zou ik in ieder geval dreigen met vertrek. Daar worden ze vaak opeens heel inschikkelijk van.
Tuurlijk mag dat wel. Ieder bedrijf mag zijn eigen voorwaarden stellen. En dreigen met vertrek heeft weinig zin. Klanten die niet met 1 jaar mogen verlengen kunnen dit ook echt niet. het systeem laat het gewoon niet toe.
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:25 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

wat een gekke gang van zaken
kan je dan ook een nieuwe telefoon uitzoeken enzo, net als bij de orange shop?
lijkt me dan sterk dat het daar wel kan, en bij orange zelf niet.

lekkere klantenbinding inderdaad.. en service is het al helemaal niet
ik kreeg ze;fs ruzie met de mevrouw van de klantenservice, terwijl ik toch op een normale manier zei dat ik het mar een vreemde zaak vond en niet snapte waarom..
Ja kunt gewoon een telefoon uitzoeken. Geen problemen.
pi_31244795
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:25 schreef broer het volgende:

[..]

in de winkel: [ongeveer]
'ik wil geen 2 jaar'
sja, we kunnen het wel verlengen, het mag eigenlijk niet, maar [heel omslachtig verhaal over opzeggen, prepay, aansluiten, blabla]'
'ja dag, ik wil gewoon voor 1 jaar evrlengen'
'sja, dat kan dus niet, nieuwe regels'
'nou, hier heb ik dus geen zin in. dan zoek ik wel een andere provider'
'okay'
*loopt winkel uit*
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:31:28 #25
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_31244887
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:59 schreef Viperdesign het volgende:
Nummer meenemen naar Orange zal niet lukken.
pi_31244947
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nummer meenemen naar Orange zal niet lukken.
Lukt wel. Opzeggen en om laten zetten naar prepaid. Zodra het prepaid is kun je gewoon weer een 1 jarig abo afsluiten en krijg je ook de aktie die bij een 1jr abo voor nieuwe klanten geldt.
pi_31245073
Ik ga ook maar weg bij Orange. Gaan ze nog vragen 'En, waarom meneer?'
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:45:27 #28
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_31245223
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:26 schreef Joenes het volgende:
Tuurlijk mag dat wel. Ieder bedrijf mag zijn eigen voorwaarden stellen. En dreigen met vertrek heeft weinig zin. Klanten die niet met 1 jaar mogen verlengen kunnen dit ook echt niet. het systeem laat het gewoon niet toe.
Ze mogen hun eigen voorwaarden stellen, maar er is al een geschiedenis van éénjarige abonnementen. Volgens mij telt dat ook mee.

Maar goed, ik weet er verder juridisch gezien ook niets van. Ik blijf het hoe dan ook debiel vinden dat je niet je eigen abonnement kunt uitkiezen.
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
in de winkel: [ongeveer]
'ik wil geen 2 jaar'
sja, we kunnen het wel verlengen, het mag eigenlijk niet, maar [heel omslachtig verhaal over opzeggen, prepay, aansluiten, blabla]'
'ja dag, ik wil gewoon voor 1 jaar evrlengen'
'sja, dat kan dus niet, nieuwe regels'
'nou, hier heb ik dus geen zin in. dan zoek ik wel een andere provider'
'okay'
*loopt winkel uit*
Vreemd. Toen ik KPN belde om mijn abonnement op te zeggen (wat ik toen ook echt wilde), was de telefoniste heel inschikkelijk en kwam ze opeens wel tegemoet aan de dingen die ik bij een abonnementsverlenging wilde.
pi_31245265
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:45 schreef broer het volgende:

Vreemd. Toen ik KPN belde om mijn abonnement op te zeggen (wat ik toen ook echt wilde), was de telefoniste heel inschikkelijk en kwam ze opeens wel tegemoet aan de dingen die ik bij een abonnementsverlenging wilde.
zowel de meneer in de winkel als de mevrouw aan de telefoon kon het geen fluit schelen toen ik vriendelijk meldde dat ik zou gaan opzeggen.

donderdag 6 oktober 2005 @ 23:47:30 #30
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_31245278
Toch vreemd.. want onlangs ging ik bijtekenen en 1 jaar kan gewoon...
Kan zijn dat je dan wat extra;s betaald voor het toestel als je een wat duurdere telefoon wilt.
geen problemen dus mee gehad.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_31245387
voor hoeveel bel jij per maand dan misshobje, wat voor bundel heb je?
  Milf donderdag 6 oktober 2005 @ 23:51:31 #32
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_31245393
Ik ga hem weer verlengen met twee jaar ( net als twee jaar geleden) en krijg een vette telefoon
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_31245407
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:51 schreef nikky het volgende:
Ik ga hem weer verlengen met twee jaar ( net als twee jaar geleden) en krijg een vette telefoon
welke dan
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 00:08:25 #34
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_31245590
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
voor hoeveel bel jij per maand dan misshobje, wat voor bundel heb je?
Free 22¤ abo daarin 6¤ sms gedoe...
( kreeg trouwens nog 12 cent per sms terug van je.. voor aantal maanden had nl. getekend met verlengen voor die smsbundel.. maar was niet doorgekomen .. muah.. verkapt spaarpotje hahhaa )
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:44:00 #35
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31246372
Ik weet dat het bij t-mobile zo is dat het afhankelijk is van de telefoon die je erbij uitzoekt.. tenminste.. dat je voor een veel duurdere telefoon een langere periode moet verlengen om nog een leuk prijsje ervoor te krijgen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_31247663
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 00:08 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Free 22¤ abo daarin 6¤ sms gedoe...
( kreeg trouwens nog 12 cent per sms terug van je.. voor aantal maanden had nl. getekend met verlengen voor die smsbundel.. maar was niet doorgekomen .. muah.. verkapt spaarpotje hahhaa )
ik heb een bundel van ruim 40 euro per maand.. mafkezen
pi_31248477
Orange is volledig vrij om jou een verlengingsaanbod te doen en ik denk dat *omdat* ze bij verlenging hetzelfde aanbod doen als bij een nieuw abo dat ze erachter zijn dat ze daar niets aan verdienen bij een verlenging van één jaar, tenzij je beduidend meer belt dan je bundel.

(Ik ben dus ook best wel benieuwd of ik in februari wel weer een verlenging voor één jaar krijg, want ik ben een stuk minder gaan bellen en bel nu elke maand net m'n 62.50 bundel weg.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31249563
Zit nu 2 jaar bij orange. Keek vanochtend naar mijn online rekening, zie ik ineens dat de 50% korting die ik kreeg op mijn abonnement, niet meer verrekend werd.
Ik heb contact opgenomen met orange en ik kreeg te horen dat die 50% korting een 1 jarige actie was en dat deze actie nu verlopen was.
Ik mocht verlengen en inderdaad 2 jaar met een toestel. Dit wil ik dus niet, ik wil mijn 50% korting terug. De dame aan de telefoon ging nog wat zoeken in het systeem om te kijken naar andere mogelijkheden, maar die had ze niet.

Ik ga dus zoeken naar een andere provider..... Jammer van Orange.
pi_31250239
Kijk hier maar eens. http://www.gsmweb.nl/orange/index_toestel_verl.htm

Volgens mij kun je hier gewoon verlengen hoor.

Groeten

Frank
”sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_31250925
Niet geheel ontopic, maar ik vraag me af wat iedereen toch met z'n telefoon uitspookt dat ze elk jaar behoefte hebben aan een nieuwe?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:53:50 #41
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_31251482
Je komt er nu pas achter? Orange doet dit al heel lang.. Jij bent helaas categorie bronze dus blijkbaar bel je toch niet zoveel als dat je zegt..

Maar als je 50 euro per maand verbruikt.. waarom zit je dan nog in godsnaam bij Orange?!?!

Bij Telfort heb je voor 35 euro per maand 300 minuten. Voor 8 euro neem je nog 90 sms bij.
Bij Vodafone heb je voor 50 euro 600 minuten of 1200 sms berichten.
Bij T-mobile heb je voor 35,50 per maand 300 min. Voor 14 euro heb je 150 berichten.

Ter vergelijking bij Orange kan je met een 42.50 bundel slechts 240 minuten bellen (uitgaande dat het om 150 gesprekken gaat, dus 150 x 6 cent starttarief plus 240 x 14 cent per minuut)

2 jaar geleden was orange best uniek met een bundel waar alles uit verrekend wordt. Tegenwoordig kan je ook bij KPN en Vodafone bellen en smsen uit 1 zelfde bundel. Daarnaast zijn prijzen van meeste operators verlaagd in afgeloen 2 jaar en Orange is momenteel duurste en zonder een duidelijk kwaliteitsvoordeel.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_31251919
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:21 schreef 700MB het volgende:
Niet geheel ontopic, maar ik vraag me af wat iedereen toch met z'n telefoon uitspookt dat ze elk jaar behoefte hebben aan een nieuwe?
Met de telefoon is bij mij meestal niks mis, maar ik wil gewoon een nieuwe
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31252208
Ik hoor nix over Hi20 abbootjes of zo? iig ben ik zelf al aan het zoeken voor een nieuwe provider en twijfelde ik tussen orange en Hi abbootjes, na een kostenraming kwam ik erachter dat orange wel ergggggggg duur is, 22 ct per sms met een tegoed van 22.50 is dat 100 smsjes per maand terwijl bij Hi20 bijv 8 ct per sms is en dus 250 smsjes per maand is....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2005 13:27:44 ]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:44:54 #44
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_31252771
Orange is inderdaad erg duur.. maar niet met sms...
Als je veel smst met orange kan je binnen je bundel een bedrag voor sms reserveren en daarmee voor 8 of zelfs 6 cent per bericht smsen.

Hi is interessant voor sms maar dan zou ik ook nar Vodafone UMTS kijken. 25 euro voor 400 smsjes. (of 200 min, werkt net als bij Hi)
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_31252967
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:17 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Met de telefoon is bij mij meestal niks mis, maar ik wil gewoon een nieuwe
Als de oude het nog prima doet, waarom?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_31253098
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:44 schreef spooky1234 het volgende:
Orange is inderdaad erg duur.. maar niet met sms...
Als je veel smst met orange kan je binnen je bundel een bedrag voor sms reserveren en daarmee voor 8 of zelfs 6 cent per bericht smsen.

Hi is interessant voor sms maar dan zou ik ook nar Vodafone UMTS kijken. 25 euro voor 400 smsjes. (of 200 min, werkt net als bij Hi)
ohw....? nu twijfel ik weer, maar ik wist niets van die smsbundel? daar hebben ze het niet over gehad, is dit wel mogelijk bij orange free? en die UMTS... daar hoor en lees ik al zoveel over, is dit nou interessant of niet? UMTS is niets meer dan een normale abbo met ondersteuning voor videochat met zelfde smsprijzen en belminuutprijzen?
pi_31253167
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:53 schreef 700MB het volgende:
waarom willen mensen nieuwe kleren, waarom willen mensen nieuwe auto, waarom willen mensen nieuwe vrouw, waarom willen mensen nieuwe computer, waarom willen mensen nieuwe kapsel.....

kom op... denk een beetje na?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:04:09 #48
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31253229
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:53 schreef 700MB het volgende:

[..]

Jij koopt nooit nieuwe kleren? Jij koopt nooit iets nieuws? Jij koopt alleen spullen die je nog niet hebt?

Sommige mensen willen gewoon om de zoveel tijd iets anders, daar is toch niets mis mee.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:07:55 #49
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_31253314
700MB:

Omdat een telefoon na 1 a 2 jaar meestal kuren begint te vertonen, batterij meestal gaar wordt en de knopjes niet allemaal meer soepel zijn en steeds vaker gekke storingen ontstaan. Bovendien wil je misschien een betere camera of draadloze headset of misschien wel naviagatie.. of misschien wil je een geintegreerde mp3 speler etc.. genoeg redenen dus...

SolidasRock:

Bij Orange free kan je gewoon een sms bundel nemen. Stel je hebt 22.50 bundel dan kan je daarbij bijvoorbeeld 12 euro reserveren voor sms en dat is 150 smsjes (8ct per sms). Dan hou je dus 10,50 over om te bellen. Maar probleem bij orange is dat bellen verschrikkelijk duur is vanwege hoge minuuttarief en vanwege 6 cent wat bij elk gesprek opgeteld wordt.

UMTS is nieuwe netwerk waarmee je kan videobellen (dus praten niet chatten) en tv kijken. Videocall is 50 cent per minuut en TV is 25 cent per 10 minuten. Maar je hoeft die extras helemaal niet te gebruiken, das t mooie ervan. Vodafone biedt UMTS abos aan die veel goedkoper zijn dan gewone abos omdat ze hopen dat als je zo een umts toestel neemt dat je in de toekomst ook zal videobellen en tv kijken.. maar als je dat niet doet kan je gewoon lekker goedkoop bellen en smsen.
En verschil is groot. Regulier Vodafone 50 euro abo geeft 450 min of 450 sms. UMTS abo va 50 euro geeft je 600 min of 1200 sms!
pi_31253505
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:01 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

waarom willen mensen nieuwe kleren, waarom willen mensen nieuwe auto, waarom willen mensen nieuwe vrouw, waarom willen mensen nieuwe computer, waarom willen mensen nieuwe kapsel.....

kom op... denk een beetje na?
Tja, van al die dingen schaf ik pas een nieuwe aan als de oude stuk is, danwel elk moment stuk dreigt te gaan. Je moet wel hele rare dingen doet wil dat het geval zijn met een telefoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')