Ik veronderstel zo vlug mogelijk contact opnemen met een notaris (hier in België hoort dat toch zo)quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:39 schreef Hitchhiker het volgende:
Het zit er echt aan te komen. Na bijna 10 jaar is mijn relatie stuk gelopen. Het wordt dus scheiden. Aangezien ik zeker niet de enige ben, wil ik jullie graag om tips vragen. Klinkt misschien lullig, maar er moeten heel veel praktische zaken geregeld worden. Krijg je bijvoorbeeld een urgentie verklaring voor een huurhuis? Hoe kun je de scheiding het snelst regelen? Wat zijn de kosten? Welke documenten zijn nodig?
Graag ervaringen !
Dank allen
Ja, dat is een heel groot nadeel van de flitsscheiding: ALLES moet je onderling overeenkomen. Indien de scheiding ietwat ingewikkeld zou kunnen worden, dan raad ik je aan om "gewoon" te scheiden (rechtbank, advocaat)quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:38 schreef Hitchhiker het volgende:
Hoe zit het bij een flitsscheiding met allimentatie, zowel voor kinderen als voor ex-partner? Is dat dan ook allemaal geregeld, of regel je dat onderling?
in Nederland niet, daar gaan we naar de advocaat om te scheiden, en naar de notaris voor de huwelijkse voorwaarden (en evt voor omzetting huwelijk in geregistreerd partnerschap wat later weer ontbonden kan worden)quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:41 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik veronderstel zo vlug mogelijk contact opnemen met een notaris (hier in België hoort dat toch zo)
Klopt ja. "Gelukkig" voor ons kon het zo redelijk snel. Echt binnen een paar weken. Zonder tussenkomst van een advocaat. 2 Bezoekjes aan de plaatselijke notaris en eentje aan de gemeente en voila.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 08:59 schreef Uncle het volgende:
Ze willen een flits-scheiding ook onmogelijk gaan maken voor mensen met kinderen omdat er juist bij tussenkomst van de rechter een geode regeling moet worden getroffen voor de kinderen en dit bij een flitsscheiding vaak ontbreekt.
Een wat?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:33 schreef The_Duce het volgende:
Zoek een mediator, ga eens rond de tafel zitten en als 't mee zit ga je als vrienden uit elkaar
volgens mij als er kinderen zijn is een flitsscheiding niet eens mogelijkquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:38 schreef Hitchhiker het volgende:
Hoe zit het bij een flitsscheiding met allimentatie, zowel voor kinderen als voor ex-partner? Is dat dan ook allemaal geregeld, of regel je dat onderling?
Mediation geeft partijen de kans om onderhandelend uit conflicten te komen. Het proces wordt begeleid door een NMI-mediator, die partijen helpt naar elkaars en de eigen belangen te kijken. Pas als de belangen helder zijn, wordt er gezocht naar oplossingen. Deze oplossingen komen uit de partijen zelf. Mediation is een creatief proces met als doel een situatie te creëren waar alle partijen zich goed bij voelen.quote:
Dat is het voorstel. Momenteel kan nog alles maar je moet er niet te lang mee wachten ........quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:43 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
volgens mij als er kinderen zijn is een flitsscheiding niet eens mogelijk![]()
Die regeling dat de alimentatie gedurende de lengte van je huwelijk loopt klopt alleen indien je en geen kinderen hebt, en het huwelijk binnen 5 jaar is beeindigd (dus 3 jaar huwelijk- 3 jaar alimentatie, 4 jaar huwelijk - 4 jaar alimentatie).quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:15 schreef HarryP het volgende:
- Pas op met een flitsscheiding. Die kennis en zijn ex verdiende beide evenveel en daarom was er geen spraken van allementatie. Is dat er wel dan moet je opletten je ben namelijk allementatie plichting (indien je daar draagkrachtig genoeg voor bent en zij het nodig heeft) voor de periode van jullie huwelijk dus als jullie 8 jaar getrouwd zijn dan heb je 8 jaar allementatie te betalen tot een maximum van 12 jaar.
De tweede stap is goed de nota van de advocaat in de gaten te houden, en niet alles te willen eisen bij je ex.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:29 schreef Nyssa het volgende:
Een tip, neem altijd je eigen advocaat.
Die kan jouw belangen het best behartigen.
Dat is de eerste stap die je moet nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |