abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:47:05 #1
54636 Eb
Le Big Mac
pi_31232310
Ouders krijgen het recht om opvang te eisen tussen half acht 's morgens en half zeven 's avonds. Het kabinet komt daarmee tegemoet aan een wens van de Tweede Kamer. Scholen kunnen zelf bepalen hoe ze de opvang gaan regelen.

Bron

Toen Jodokus Van Aartsen dit plannetje enkele weken lanceerde, dacht ik: hé kijk, de ballonetjespolitiek van de LPF is weer terug
Gewoon een idioot plannetje de media in smijten en dan zien we wel wat er gebeurt.

En dan wordt het nu nog realiteit ook? Wat een stompzinnig idee, ik kan er echt met mijn pet niet bij. Het kabinet wil arbeidsparticipatie, maar faciliteert het vervolgens niet. Gezinnen met kinderen zitten met het probleem van opvang omdat de nine-to-five doctrine heilig is. Waarom kan daar niet aan getornd worden dan?

Als je in loondienst bent en je wilt parttime werken, kun je je carrière wel vergeten. Er wordt beweerd van niet, maar in de praktijk werkt het gewoon zo. Vorig jaar nog bepaalde het kabinet dat de kinderopvang door de ouders zelf betaald moest worden, met een beperkte tegemoetkoming door de werkgever. Dat kost klauwen met geld.

Scholen horen les te geven, dat is al moeilijk genoeg. Moeten ze nu ook oppas gaan spelen? De kinderen tot half zeven op school houden? Ik heb zo'n idee dat die kinderen het liefst naar huis gaan en dat vader of moeder het liefst halve dagen thuis is om de kinderen zelf op te vangen, zonder dat hun carrière gevaar loopt. REGEL DAT DAN!

Veel vrouwen uit gezinnen met jonge kinderen hebben dit jaar hun baan opgezegd omdat de kosten van opvang hoger waren dan hun salaris. Waar slaat dat op? Kom er dan gewoon voor uit dat je (CDA en VVD) liever ziet dat de vrouw weer gewoon thuis achter de potten staat.

Wat een onbenul
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:52:16 #2
130955 Floripas
Blast from the past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')