Je bedoelt de toonsoort??quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Uhm, de grondtoon??
Echt goede songs schrijft Vai niet, Satriani iets beter, maar daar kan ik ook niet te lang naar luisteren. Hetzelfde heb ik ook met Zakk Wylde, geweldige gitarist, leuke solo's en goed geluid, maar middelmatige nummers (een enkele uitschieter daargelaten).quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:58 schreef Ibanez het volgende:
[..]
gelukkig zijn we het daarover eens, alhoewel ik het eigenlijk niet bijzonder vind.. hmm misschien de verkeerde woordkeuze; veel van zijn nummers vind ik oeverloos gepriegel en kan mij niet amuseren.Het is en blijft natuurlijk een smaakkwestie. Bijzonder is het alleminst.
De gitaren die hij (mede)ontwerpt vind ik wel tegek!! Vooral de Universe
Beetje silliconenspray?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:00 schreef Fentoozler het volgende:
Weet iemand hier trouwens een huismiddeltje waarmee je de stemknopjes kan smeren?
Situatie: Ik heb mijn akoestische gitaar al een jaar niet gebruikt, uiteraard weer heerlijk ontstemd, alleen die dingen lijken wel verroest en zit gewoon geen beweging in, weet iemand een huismiddeltje om deze dingen een beetje te smeren of is het onbegonnen werk?
En geeft dat ook een aanmerkelijk verschil in geluid dan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De houtsoort die voor de body gebruikt wordt.
Bij de normale Deluxe is dit Premium Alder (Els, geloof ik) en bij de Ash telecaster is dit ash (essenhout).
Ook verschillen ze in het hout wat voor het fretboard (fingerboard) wordt gebruikt... De normale deluxe kan je ook krijgen met rozen ipv maple.
En ze verschillen in de vorm van de nek. De normale Deluxe heeft een modern C-vorm en de Ash Deluxe heeft een U-vorm.
Ash is lichter dan Alder, over het algemeen geven Ash gitaren dan ook een wat helderder geluid (kwestie van smaak).quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:32 schreef Gitarist het volgende:
[..]
En geeft dat ook een aanmerkelijk verschil in geluid dan?
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Echt goede songs schrijft Vai niet, Satriani iets beter, maar daar kan ik ook niet te lang naar luisteren. Hetzelfde heb ik ook met Zakk Wylde, geweldige gitarist, leuke solo's en goed geluid, maar middelmatige nummers (een enkele uitschieter daargelaten).
Als ie vast zit:quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:00 schreef Fentoozler het volgende:
Weet iemand hier trouwens een huismiddeltje waarmee je de stemknopjes kan smeren?
Situatie: Ik heb mijn akoestische gitaar al een jaar niet gebruikt, uiteraard weer heerlijk ontstemd, alleen die dingen lijken wel verroest en zit gewoon geen beweging in, weet iemand een huismiddeltje om deze dingen een beetje te smeren of is het onbegonnen werk?
WD-40 is rotzooi!!!!!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als ie vast zit:
WD-40
werkt echt voor alles!
[afbeelding]
WAT?????????/ ga jij eens snel je mond met groene zeep spoelen!!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:50 schreef Ibanez het volgende:
[..]
WD-40 is rotzooi!!!!!![]()
TUNAP spullen zijn beter
tof, dankuquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:18 schreef Hammet het volgende:
I wanna be your dog staat in Em
Kan ik er beter gelijk accuzuur ingooien?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als ie vast zit:
WD-40
werkt echt voor alles!
[afbeelding]
Ja ben ik wel met je eens. Een witte LP straalt klasse uitquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:25 schreef St.Germain het volgende:
die is inderdaad ook heel mooi ... vind de mijne nog net iets mooier, alhoewel ze er op die lage kwaliteitsfoto van hierboven minder mooi uitziet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |