abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31388915
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:57 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ahh oke bedankt!

Maar ik was natuurlijk wel van plan om 'm uit te proberen. Ik was afgelopen zaterdag nog bij Feedback, maar toen hadden ze 'm op dat moment niet staan. Vandaar dat ik het even vraag .
Ah ok!

En ben je inmiddels al wat wijzer?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  woensdag 12 oktober 2005 @ 19:15:52 #102
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_31390276
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:15 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Yo, bedankt voor de link!
bruut!!!!!!!!!!
pi_31392321
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:18 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ah ok!

En ben je inmiddels al wat wijzer?
Jawel hoor. Het is volgens mij een zeer goede versterker, ik hoor tot nu toe enkel positieve berichten . Ook bij de review in de Gitarist waren ze zeer positief
pi_31393493
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:54 schreef TeleluvR het volgende:
Dan wordt het echt zo'n kijk-eens-hoe-groot-mijn-penis-is topic!
er is nog plaats in de hel
pi_31394461
Nou ja zeg, snaren geknapt toen ik hem in DDDDDB tuning wou gooien voor de tweede keer .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_31394745
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:13 schreef NiteSpeed het volgende:
Nou ja zeg, snaren geknapt toen ik hem in DDDDDB tuning wou gooien voor de tweede keer .
wat gek...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_31394922
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

wat gek...
Wat wel gek is, is dat mijn B-snaar het uptunen overleefd heeft, maar mijn G snaar het downtunen niet .
pi_31395153
da's echt gek, ja...

waarom zou je eigenlijk naar DDDDDB willen stemmen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_31395458
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:34 schreef Jordy-B het volgende:
da's echt gek, ja...

waarom zou je eigenlijk naar DDDDDB willen stemmen?
http://www.ultimate-guita(...)ls/iris_ver4_tab.htm
pi_31395820
Gaat goed met die gitaren hier, mijn akoestische heeft dus kapotte snaren, en mijn nep Les Paul heeft een kapotte uitgang. Als ik de plug er helemaal in steek geen geluid, hou ik hem er voor de helft in ofzo dan werkt het wel .
pi_31395963
Ah... op die manier...

Als het niet exact het zelfde hoeft te zijn (wat het spel tijdens de coupletten betreft) is 't intro (en -achtige delen) met normale tuning gewoon zo te spelen:

1
2
3
4
5
6
e-|-0--0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-0-||
B-|-0--0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-0-||
G-|-7--7-7-/-9-9-9-9-/-4-4-4-4-/-2-2-2-|| repeat
D-|-0--0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-2-||
A-|-x--x-x-/-x-x-x-x-/-x-x-x-x-/-x-x-x-||
E-|-7--7-7-/-9-9-9-9-/-3-3-3-3-/-2-2-2-||

klinkt lang niet gek, eigenlijk...

Die kapotte uitgang is wel vervelend, ja... maar 't is ook maar 'n minuutje werk voor de gitaarboer om te repareren. Mijn nep-Les Paul heeft een kapotte schakelaar... Dan valt dus met 'n hoop gekraak zomaar je geluid weg...
pi_31396111
Ja, binnenkort even bellen hoeveel dat grapje me gaat kosten. Ik heb hem gekocht bij een gitaarreperateur in Rotterdam. Aardige man hoor, die repareert voor de lol gitaren om door te verkopen ofzo.
pi_31396253
zo'n uitgang kost volgens mij geen drol... Is nogal 'n kwetsbaar deel wat regelmatig vervangen wordt, volgens mij... misschien kan je 'm zelf al goed krijgen door hem even los te schroeven en het verende deel (waar de stekker achter klikt) even bij te buigen, zodat 'ie weer goed contact maakt... eventueel 'n drupje contactspray aanbrengen.
pi_31403125
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:54 schreef NiteSpeed het volgende:
Gaat goed met die gitaren hier, mijn akoestische heeft dus kapotte snaren, en mijn nep Les Paul heeft een kapotte uitgang. Als ik de plug er helemaal in steek geen geluid, hou ik hem er voor de helft in ofzo dan werkt het wel .
Je intonatie is wel helemaal naar de klote, als je zo drastisch blijft omstemmen; heb je die aleens gecontroleerd??

In The Presence Of Enemies!
pi_31405859
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 10:07 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Je intonatie is wel helemaal naar de klote, als je zo drastisch blijft omstemmen; heb je die aleens gecontroleerd??

Dat gekke stemmen doe ik alleen op mijn akoestische rommelgitaar :p. De electrische blijven altijd op Eadgbe stemming, af en toe dropped D. En mijn gehoord is niet eens zo goed dat ik het verschil merk.
pi_31406518
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:03 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Dat gekke stemmen doe ik alleen op mijn akoestische rommelgitaar :p. De electrische blijven altijd op Eadgbe stemming, af en toe dropped D. En mijn gehoord is niet eens zo goed dat ik het verschil merk.
Met losse tonen hoor je het bijna niet, maar met akkoorden zit er altijd een soort van valsheid in die ik zelfs hoor met distortion. Ik baal er enorm van als de intonatie niet klopt. maarja, dat terzijde..
In The Presence Of Enemies!
pi_31406842
Ik ga het wel uitproberen op mijn Squier vandaag, meteen even wat snaren bestellen voor mijn Ibanezje. En dan de Les Paul proberen te repareren .
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:45:27 #118
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_31406942
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:28 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Met losse tonen hoor je het bijna niet, maar met akkoorden zit er altijd een soort van valsheid in die ik zelfs hoor met distortion. Ik baal er enorm van als de intonatie niet klopt. maarja, dat terzijde..
met distortion erop hoor ik sowieso altijd sneller of de gitaar vals is
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:40:00 #119
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31411377
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-172683.html

Wat zie ik nou?? Een LTD EX400 met een actief EMG setje... voor maar 600 euro. Kan iemand me vertellen wtf "demoteil" betekent? Is dat soms een exemplaar dat in de winkel heeft gehangen?

Voor zover ik weet zijn de "high end" LTD goed afgewerkte Koreaanse gitaren, een zeldzaam iets. Wel jammer dat ie geen Floyd heeft, maarja, die gimmick gebruik ik toch nooit.

Zodra ik weet wat Demoteil betekent.. hebben hebben hebben! Tenzij het een negatieve betekenis heeft
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:48:31 #120
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31411599
Je wilt hem toch niet importeren zonder er eerst op gespeeld te hebben?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:55:59 #121
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_31411786
Nee, natuurlijk ga ik hem eerst ergens proberen. Maar dan wel zo snel mogelijk, haha.

Dat terzijde, bij een bepaalde prijsklasse van -bijvoorbeeld- ibanezzen vind ik dat je op zich wel blind kan kopen als je goed weet wat je wilt. Je weet dat de nek zus en zo is, de body dit, etc. Als je een gitaar op het eerste gezicht niet lekker vindt spelen, goed, speel er een paar dagen op, dan durf ik te wedden dat je er prima aan gewend raakt. Dit gaat natuurlijk niet op bij el cheapo planken waarvan de brug van de body afvalt, maar ik denk dan bijvoorbaeeld aan de "duurdere" jacksons (dinky, pro, dat soort dingen), ibanez, london city. Mijn mening.

Genoeg geluld . Demoteil ?

[ Bericht 43% gewijzigd door NASDAQbastardo op 13-10-2005 16:07:10 ]
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_31412096
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-172683.html

vertellen wtf "demoteil" betekent? Is dat soms een exemplaar dat in de winkel heeft gehangen?
Lijkt me inderdaad een demo-exemplaar, dus eentje die in de etalage heeft gehangen of als "uitprobeermodel" in de winkel heeft gestaan. Kan dus zijn dat er wat stof op zit, of kleine krasjes of iets dergelijks. Aan de andere kant: dat zal voor het merendeel van de gitaren in de doorsnee muziekwinkel zo zijn.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 13 oktober 2005 @ 16:18:12 #123
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31412375
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dat terzijde, bij een bepaalde prijsklasse van -bijvoorbeeld- ibanezzen vind ik dat je op zich wel blind kan kopen als je goed weet wat je wilt. Je weet dat de nek zus en zo is, de body dit, etc. Als je een gitaar op het eerste gezicht niet lekker vindt spelen, goed, speel er een paar dagen op, dan durf ik te wedden dat je er prima aan gewend raakt. Dit gaat natuurlijk niet op bij el cheapo planken waarvan de brug van de body afvalt, maar ik denk dan bijvoorbaeeld aan de "duurdere" jacksons (dinky, pro, dat soort dingen), ibanez, london city. Mijn mening.
Ja dat heb ik ook eens gedacht, maar daar heb ik achteraf toch wel spijt van
pi_31413948
Weet iemand voor mij de grondtonen van Seven Nation Army van the White Stripes en I Wanna Be Your Dog van the Stooges?

Die twee nummers ga ik doen voor een muziekPO op school. Het is de bedoeling dat we één nummer doen, maar we willen er twee gaan instuderen en dan willen we niet dat de muziekleraar dat weet, zodat hij na Seven Nation Army zo iets heeft van 'ah eindelijk klaar' mja dikke lul.
Vorige keer hadden we I'm Not Like Everybody Else van the Kinks gedaan en ik had m'n Boss OS2 helemaal vol open staan en op het laatste, toen we klaar waren zeg maar, zette ik ook mijn DOD FX100 (ook een overdrive) aan die óók vol open stond (en volgens mij stond de gain op de versterker, een of andere 30watt Marshall, zeker op de helft) en toen ging ik een solo'tje spelen (gewoon wat improviseren) en daarna gewoon wat herrie maken. Das niet zo'n probleem want er kwam vanzelf heel wat feedback uit. Dingen als scratchen met je plectrum oven de bassnaren en wat ik ook bijvoorbeeld deed was een A pakken op de lage E snaar en die een beetje opduwen en ik vind dat wel tof, de andere lui uit 't groepje ook wel maar het scheen dat die leraar echt zo stond te kijken van (mij viel het niet op, ik was te geconcentreerd bezig )
feest
pi_31414468
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:30 schreef Big_Boss_Man het volgende:

Het is de bedoeling dat we één nummer doen, maar we willen er twee gaan instuderen en dan willen we niet dat de muziekleraar dat weet, zodat hij na Seven Nation Army zo iets heeft van 'ah eindelijk klaar' mja dikke lul.
die zin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')