Waarom leer je nummers waar je niets mee hebt? Voor je band?quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:56 schreef DevoiD het volgende:
Hee een gitaristentopic. Ook maar even kennismaken dan![]()
Mijn gear:
[afbeelding]
Epiphone SG Pierced
+
Line6 POD 2.0 met FB4 foot controller
Binnenkort ga ik de eerste officiele keer de oefenruimte in met een band, en ik ben 2 nummers aan 't leren waar ik eigenlijk niks mee heb.. Eentje is Sweet child o' mine van guns 'n roses en ik zit een beetje met de vingerzetting bij de intro, kan iemand dat toelichten?
Ahh oke bedankt!quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:48 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Klopt! Ik ben er heel tevreden over en het geluid is lekker warm (gewoon zoals je kunt verwachten van een Marshall).
Ik ben destijds van een 90watt transistorversterker (Fender Deluxe90) overgestapt op deze amp (40 watt dus) en dat was een hele verbetering vond ik. Aangezien ik een Telecaster heb klinkt 'ie met een transistoramp wel heel schel, met m'n huidige amp gaat dat veel beter.
Anyway, terugkomend op jouw vragen.
Ik heb er nog niet bijzonder vaak mee opgetreden (telkens via een PA uitversterkt), maar dit lijkt me niet altijd nodig. Dat ding kan echt loeihard! 40watt volledig buizen is iets heel anders dan 40watt transistor. Mijn Marshall kan harder dan die Fender kon.
Het beste blijft natuurlijk altijd om zo'n versterker in de winkel uit te proberen.
Bij de intro gebruik je gewoon wijsvinger tot en met pink na elkaar op de juiste frethoogtes...(--edit-- en snaren uiteraard)quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:56 schreef DevoiD het volgende:
Hee een gitaristentopic. Ook maar even kennismaken dan![]()
Mijn gear:
[afbeelding]
Epiphone SG Pierced
+
Line6 POD 2.0 met FB4 foot controller
Binnenkort ga ik de eerste officiele keer de oefenruimte in met een band, en ik ben 2 nummers aan 't leren waar ik eigenlijk niks mee heb.. Eentje is Sweet child o' mine van guns 'n roses en ik zit een beetje met de vingerzetting bij de intro, kan iemand dat toelichten?
Yo, bedankt voor de link!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:13 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.flickr.com/photos/stage_op_aruba/
zo kun je ze wel zien
maar vette shit man, queen rockt!
Ah ok!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:57 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ahh oke bedankt!
Maar ik was natuurlijk wel van plan om 'm uit te proberen. Ik was afgelopen zaterdag nog bij Feedback, maar toen hadden ze 'm op dat moment niet staan. Vandaar dat ik het even vraag.
bruut!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:15 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Yo, bedankt voor de link!
Jawel hoor. Het is volgens mij een zeer goede versterker, ik hoor tot nu toe enkel positieve berichtenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:18 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ah ok!
En ben je inmiddels al wat wijzer?
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:54 schreef TeleluvR het volgende:
Dan wordt het echt zo'n kijk-eens-hoe-groot-mijn-penis-is topic!
wat gek...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:13 schreef NiteSpeed het volgende:
Nou ja zeg, snaren geknapt toen ik hem in DDDDDB tuning wou gooien voor de tweede keer.
Wat wel gek is, is dat mijn B-snaar het uptunen overleefd heeft, maar mijn G snaar het downtunen nietquote:
http://www.ultimate-guita(...)ls/iris_ver4_tab.htmquote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:34 schreef Jordy-B het volgende:
da's echt gek, ja...
waarom zou je eigenlijk naar DDDDDB willen stemmen?
1 2 3 4 5 6 | e-|-0--0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-0-|| B-|-0--0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-0-|| G-|-7--7-7-/-9-9-9-9-/-4-4-4-4-/-2-2-2-|| repeat D-|-0--0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-0-0-/-0-0-2-|| A-|-x--x-x-/-x-x-x-x-/-x-x-x-x-/-x-x-x-|| E-|-7--7-7-/-9-9-9-9-/-3-3-3-3-/-2-2-2-|| |
Je intonatie is wel helemaal naar de klote, als je zo drastisch blijft omstemmen; heb je die aleens gecontroleerd??quote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:54 schreef NiteSpeed het volgende:
Gaat goed met die gitaren hier, mijn akoestische heeft dus kapotte snaren, en mijn nep Les Paul heeft een kapotte uitgang. Als ik de plug er helemaal in steek geen geluid, hou ik hem er voor de helft in ofzo dan werkt het wel.
Dat gekke stemmen doe ik alleen op mijn akoestische rommelgitaar :p. De electrische blijven altijd op Eadgbe stemming, af en toe dropped D. En mijn gehoord is niet eens zo goed dat ik het verschil merk.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je intonatie is wel helemaal naar de klote, als je zo drastisch blijft omstemmen; heb je die aleens gecontroleerd??
![]()
Met losse tonen hoor je het bijna niet, maar met akkoorden zit er altijd een soort van valsheid in die ik zelfs hoor met distortion. Ik baal er enorm van als de intonatie niet klopt. maarja, dat terzijde..quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:03 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dat gekke stemmen doe ik alleen op mijn akoestische rommelgitaar :p. De electrische blijven altijd op Eadgbe stemming, af en toe dropped D. En mijn gehoord is niet eens zo goed dat ik het verschil merk.
met distortion erop hoor ik sowieso altijd sneller of de gitaar vals isquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:28 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Met losse tonen hoor je het bijna niet, maar met akkoorden zit er altijd een soort van valsheid in die ik zelfs hoor met distortion. Ik baal er enorm van als de intonatie niet klopt. maarja, dat terzijde..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |