Alhoewel iedereen het recht heeft om die tweede mening te hebben, voegt deze weinig toe aan dit topic (evenmin als koosnaampjes zoals Knoflook). Tenzij beargumenteerd geeft het geen enkele aanzet tot discussie en is het dus net zo lezenswaardig als de Wat postkrik je nu (oude stijl) reeks, wat mij betreft.quote:Op zondag 23 oktober 2005 19:33 schreef BUG80 het volgende:
Ik kots op Mark Knopfler![]()
Beide formuleringen moeten worden gerespecteerd![]()
Van wat ik heb gezien via google is de nieuwprijs ongeveer 75 euro en de gangbare tweedehands vraagprijs 40.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Iemand een idee wat een goede prijs is voor een tweede hands DOD FX52 fuzz??
Op Marktplaats vraagt iemand er 75 euro voor, aangezien het geval is goede staat is en in de orginele doos. Maar volgens mij kan je voor 75 euro twee van die effecten krijgen.
Ah tof, dankjewel!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Van wat ik heb gezien via google is de nieuwprijs ongeveer 75 euro en de gangbare tweedehands vraagprijs 40.
Tsk. Tot dan toe klonk je wel zinnig, maar hier is toch echt eindelijk het schroefje losgekomenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:52 schreef -Dries- het volgende:
het feit dat steelstrings gewoon mooier klinken dan spaanse.
Ok, ok, in Hotel California waren ze mooi, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar steelstrings...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tsk. Tot dan toe klonk je wel zinnig, maar hier is toch echt eindelijk het schroefje losgekomen.
een spaanse gitaar met nylon snaren heeft altijd 3 "metalige"snaren. dit zijn zoals je geloof ik al vermoedde nylonsnaren die omwikkeld zijn met een metaal (verzliverd koperdraad geloof ik). verder zijn de meningen zeer verdeeld over wat nou de beste gitaar is om mee te beginnen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:34 schreef tulpje6 het volgende:
Nu zag ik laatst een gitaar te koop staan (in mijn woonplaats) voor 25 euro. Dit is een spaanse gitaar (uit Bolivia meegenomen dus zal wel niet echt een merkding zijn ofzo) met, volgens degene van de advertentie, nylon snaren.
Nu vroeg ik me af hoe dat dan zit, want met de spaanse gitaar die ik had zaten er ook metalige snaren op.
Kan ik op zo'n gitaar met alleen nylon snaren ook ijzeren snaren zetten? Is het een 'slechte/ goedkope' spaanse gitaar als er alleen nylon snaren op zitten?
Of zijn het altijd nylon snaren maar zijn gewoon altijd de onderste 3 met metaal omwikkeld maar staat dat er niet bij?
Ach, zolang het ongelooflijk overstuurd is maakt het met niet zo veel uit wat voor gitaar er gebruikt wordt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:13 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ok, ok, in Hotel California waren ze mooi, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar steelstrings...
Ik verkies ze ook over elektrische gitaren
Spaanse gitaren in Hotel California?? Dat was naar mijn weten toch gewoon een 12-snarige staalsnarige gitaar?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:13 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ok, ok, in Hotel California waren ze mooi, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar steelstrings...
Ik verkies ze ook over elektrische gitaren
Ik denk dat hij doelt op de Hell freezes over versie...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:37 schreef Hammet het volgende:
[..]
Spaanse gitaren in Hotel California?? Dat was naar mijn weten toch gewoon een 12-snarige staalsnarige gitaar?
Hmm op een DVD die ik keek bij een vriend gebruikte ze spaanse. Maar je hebt gelijk, in die live clip die je ziet op de Box gebruiken ze idd geen spaanse.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:37 schreef Hammet het volgende:
[..]
Spaanse gitaren in Hotel California?? Dat was naar mijn weten toch gewoon een 12-snarige staalsnarige gitaar?
Mwah, het kan erg cool zijn om unplugged harde muziek te spelenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:40 schreef StephanL het volgende:
Ik haal meer motivatie uit mijn elekctrische gitaar dan mijn acoutische gitaar. Dus als je echt wilt zou ik een elecktrische gitaar kopen als je toch van plan bent om later elektrisch te gaan.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:26 schreef S_T_W het volgende:
gister de guitar rig bij een vriend van me gehoord... wat klinkt dat lekker zeg!
zeker gezien het feit dat t software is
Is dat niet heel duur?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:10 schreef Doodmetaal het volgende:gibson les paul special humbuckers voor 550 op speurders.nl gevonden.
Ik gebruik da akkoestische toch nog veel naast de elektrische. Ten eerste om nummers te schrijven maar ten tweede, tevens belangrijkste reden: ik oefen ontiegelijk moeilijke en snelle riffs op de akkoestische (met metronoom). Wanneer ik erachter kom dat het wel aardig loopt, dan neem ik de elektrische en dan schiet je als een bliksem over de hals. Zo ging "ROSE OF SHARYN" van Kilswitch Engaged wel lekker, gisteren.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:40 schreef StephanL het volgende:
Ik haal meer motivatie uit mijn elekctrische gitaar dan mijn acoutische gitaar. Dus als je echt wilt zou ik een elecktrische gitaar kopen als je toch van plan bent om later elektrisch te gaan.
Wat voor een akoestische heb je?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:34 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik gebruik da akkoestische toch nog veel naast de elektrische. Ten eerste om nummers te schrijven maar ten tweede, tevens belangrijkste reden: ik oefen ontiegelijk moeilijke en snelle riffs op de akkoestische (met metronoom). Wanneer ik erachter kom dat het wel aardig loopt, dan neem ik de elektrische en dan schiet je als een bliksem over de hals. Zo ging "ROSE OF SHARYN" van Kilswitch Engaged wel lekker, gisteren.![]()
*klik*quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:38 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Wat voor een akoestische heb je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |