abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2005 @ 19:11:26 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31390171
Ik ben het eens met Charmian.

Maar ik vind wel dat je het recht hebt om de brief open te maken en te lezen. Zelf heb ik bijv. nog nooit een brief meegekregen in een dichtgeplakte envelop.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 19:24:06 #102
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_31390427
Wat raar dat je dokter zegt dat je van stress niks kunt krijgen. Het wordt toch als een vaststaand feit beschouwd dat stress zijn weerslag kan hebben op je lichaam.
Fijn dat je naar de neuroloog kunt; deze kan je hopelijk gerust stellen.

Het heeft niet veel zin om de brief open te maken. Zoals hierboven ook al staat, er staan allemaal vage medische termen. En daarnaast hebben doktoren ook nog een soort geheimschrift dat voor handschrift door moet gaan .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_31404991
Je hebt altijd recht op alle medische informatie over jezelf, dus ook op de informatie in de brief. Ik zou een verwijsbrief nooit hebben dichtgeplakt, maar eerst aan de patiënt hebben laten zien wat ik heb opgeschreven met uitleg van de medische termen.

Er staat waarschijnlijk alleen in dat je fasciculaties met onbekende oorzaak hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31405087
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 19:24 schreef MaLo het volgende:
Wat raar dat je dokter zegt dat je van stress niks kunt krijgen. Het wordt toch als een vaststaand feit beschouwd dat stress zijn weerslag kan hebben op je lichaam.
Fijn dat je naar de neuroloog kunt; deze kan je hopelijk gerust stellen.
Deze huisarts denkt zeker nog in scheiding van lichaam en geest of zo Heel vaag. Nooit gehoord van de hypothalamus-hypofyse-bijnieras of zo.

Ik heb ooit een stukje op fok geschreven met mijn theorie over artsenhandschrift. Het lijkt er af en toe namelijk heel sterk op dat sommige artsen heel erg hun best doen alles zo onbegrijpelijk mogelijk en onleesbaar mogelijk in dossiers te schrijven, zodat patiënten daar nooit uit zullen komen mochten ze hun dossier in willen zien. Dit alles gelardeerd met vele afkortingen en soms zelfs tekens die alleen de arts zelf begrijpt. Die hebben het recht op informatie niet zo heel erg begrepen en het komt in mijn ogen maar heel erg zelden voor dat dat beter is voor de patiënt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 08:47:47 #105
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31456480
Pfff ben net wakker geworden en heb kramp in mijn benen en overal weer die spiertrillingen!
Om de 5 min wel weer ergens anders, ik ben er maar uitgegaan!

Ik zit hier gewoon weer in paniek, gewoon bang te zijn voor ALS oid.

Klotezooi
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_31458727
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Deze huisarts denkt zeker nog in scheiding van lichaam en geest of zo Heel vaag. Nooit gehoord van de hypothalamus-hypofyse-bijnieras of zo.

Ik heb ooit een stukje op fok geschreven met mijn theorie over artsenhandschrift. Het lijkt er af en toe namelijk heel sterk op dat sommige artsen heel erg hun best doen alles zo onbegrijpelijk mogelijk en onleesbaar mogelijk in dossiers te schrijven, zodat patiënten daar nooit uit zullen komen mochten ze hun dossier in willen zien. Dit alles gelardeerd met vele afkortingen en soms zelfs tekens die alleen de arts zelf begrijpt. Die hebben het recht op informatie niet zo heel erg begrepen en het komt in mijn ogen maar heel erg zelden voor dat dat beter is voor de patiënt.
Heel vreemd inderdaad dat die arts zoiets durft te beweren.

Ik wil mijn verwijsbrief ook altijd zelf lezen. Niet dat ik er zo vaak een heb gehad, maar ik ben toch nieuwsgierig naar wat de arts schrijft. Gelukkig komt het altijd overeen met wat hij me zelf verteld. Dat is wel zo prettig. En ja moeilijke termen die ik zelf niet ken, zoek ik gewoon op in mijn medisch handboek
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_31458765
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 08:47 schreef Henk-B het volgende:
Pfff ben net wakker geworden en heb kramp in mijn benen en overal weer die spiertrillingen!
Om de 5 min wel weer ergens anders, ik ben er maar uitgegaan!

Ik zit hier gewoon weer in paniek, gewoon bang te zijn voor ALS oid.

Klotezooi
Ik kan me goed voorstellen dat je daar bang voor bent. Als je het hebt, dan heb je het en dan doe je daar nu toch niks meer aan. Klinkt hard, maar PROBEER er minder aan te denken en misschien dat het dan minder wordt. Kop op!
*spiekt*
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:39:55 #108
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31459295
Als ik bezig ben of sta oid dan heb ik ze niet zoveel behalve in mijn gezicht. Maar als ik rustig op de bank zit/lig dan krijg ik ze op heel mijn lichaam!
pi_31461477
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:39 schreef Henk-B het volgende:
Als ik bezig ben of sta oid dan heb ik ze niet zoveel behalve in mijn gezicht. Maar als ik rustig op de bank zit/lig dan krijg ik ze op heel mijn lichaam!
Dat herken ik! Al heb ik dat met hartkloppingen gehad. Ik heb 1,5 jaar lang dagelijks hartkloppingen gehad. De huisarts dacht ook dat het door stress kwam. Ik kreeg er past last van toen ik 2 weken vakantie had, na een zeer stressige periode.

Als je er aan denkt, dan krijg je ze ook. Als ik bezig was met iets, had ik nergens last van. Ik ben wel naar de cardioloog geweest (omdat ik ook een ritmestoornis heb gehad), maar die heeft niks gevonden. Nadat ik dat weet, heb ik ze echt nog maar heel zelden.
*spiekt*
pi_31477504
Hallo Henk,
Ik heb al jaren lang last van die spiertrillingkjes overal, zelf in mijn oor! De ene periode is het erger dan de andere. Ik heb jarenlang als doktersassistente gewerkt en toen ik wel heel erg ongerust werd heb ik het aan mijn baas gevraagd. Hij zei dat ik last van myoclonieën had en dat ze soms een verschijnsel waren dat optrad bij bepaalde ziektes maar dat het nooit het eerste verschijnsel was van iets ernstigs. We hadden ook een tijdje een huisarts in opleiding die er ook last van had. In het begin was ze ook erg ongerust en dacht dat ze een vreselijke ziekte had maar sinds ze ontdekte wat het was was ze ook niet meer bang. Ik ben dus niet meer ongerust en hoop dat ik jou ook wat heb kunnen geruststellen. Ik geloof niet dat het met bepaalde terkorten te maken heeft. Ik eet ( bijna) alleen maar gezonde dingen en drink nooit koffie. Mijn baas zei dat hij ook niet wist hoe het ontstond.
pi_31483359
Ik zou alvast beginnen met Magnesium te slikken. Goed tegen stress èn tegen spiertrillingen. Het wordt regelmatig voorgeschreven door fysiotherapeuten.
  zondag 16 oktober 2005 @ 10:36:25 #112
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31483693
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 00:13 schreef pcbkb het volgende:
Hallo Henk,
Ik heb al jaren lang last van die spiertrillingkjes overal, zelf in mijn oor! De ene periode is het erger dan de andere. Ik heb jarenlang als doktersassistente gewerkt en toen ik wel heel erg ongerust werd heb ik het aan mijn baas gevraagd. Hij zei dat ik last van myoclonieën had en dat ze soms een verschijnsel waren dat optrad bij bepaalde ziektes maar dat het nooit het eerste verschijnsel was van iets ernstigs. We hadden ook een tijdje een huisarts in opleiding die er ook last van had. In het begin was ze ook erg ongerust en dacht dat ze een vreselijke ziekte had maar sinds ze ontdekte wat het was was ze ook niet meer bang. Ik ben dus niet meer ongerust en hoop dat ik jou ook wat heb kunnen geruststellen. Ik geloof niet dat het met bepaalde terkorten te maken heeft. Ik eet ( bijna) alleen maar gezonde dingen en drink nooit koffie. Mijn baas zei dat hij ook niet wist hoe het ontstond.
Maar je hebt het nog wel steeds?
Heb je ook dagen dat je er geen last meer van heb ?
Heb je het in rust meer dan als je actief bezig ben?

Bedankt voor de info zover!
  zondag 16 oktober 2005 @ 10:37:31 #113
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31483708
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 10:09 schreef QTPi het volgende:
Ik zou alvast beginnen met Magnesium te slikken. Goed tegen stress èn tegen spiertrillingen. Het wordt regelmatig voorgeschreven door fysiotherapeuten.
Ik slik nu sinds een tijd van die multivitaminen , daar zit ook magnesium in!
pi_31485480
Hallo Henk,
Ik heb het nog steeds, soms af en toe soms heel veel soms is het zo heftig dat ik b.v. een spier zie trillen in mijn bovenbeen door de stof van mijn broek heen.Het is net of er een baby in mijn been ligt te schoppen. Ik heb dagen dat ik denk "o het is weg!" maar sinds ik weet dat het niets ernstigs is let ik er niet meer zo op.
Als ik actief bezig ben voel ik het niet ( of het is er niet) maar als ik rustig in een stoel zit of op bed lig voel ik het regelmatig her en der. Ik heb er net één in mijn schouder er eentje in mijn voetzool gehad, hele kleintjes, meer een soort fladderen
pi_31485523
O ja, ik heb het al een jaar of 6, ik denk als het echt iets ernstigs was, ik al lang dood geweest zou zijn. Het is ook niet duidelijk erger geworden, het komt in periodes maar helemaal weg is het niet geweest
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:24:37 #116
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31485586
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:21 schreef pcbkb het volgende:
O ja, ik heb het al een jaar of 6, ik denk als het echt iets ernstigs was, ik al lang dood geweest zou zijn. Het is ook niet duidelijk erger geworden, het komt in periodes maar helemaal weg is het niet geweest
Oke hartstikke bedankt voor je uitleg!
Vooral in rust heb ik het ook ja!
Ik vind het vooral vervelend in bed als je gewoon lekker rustig wil liggen!

6 jaar is wel lang erger je er nooit eens aan?
pi_31487757
Nee hoor ik erger me er niet aan, Ik heb ook wel eens last van rusteloze benen en daar erger ik me wel aan want dan moet je je benen bewegen om van het "gekriebel" af te komen en dan is rustig liggen er helemaal niet meer bij.
Ik ben speciaal lid geworden van dit forum toen ik je "probleem" las. Het is niets om wanhopig van te worden, dan wordt die wanhoop het probleem en niet de kwaal
  Moderator zondag 16 oktober 2005 @ 22:19:23 #118
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_31497827
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:52 schreef freecell het volgende:

[..]

Niet normaal, ok, maar vergeet niet wat je geest allemaal met je lichaam kan doen.
Het kan bijvoorbeeld een ingehouden vorm van hyperventilatie zijn, dat komt dan weer puur door de stress (enzovoort, enzovoort)
Ik moest ook aan hyperventilatie denken, ook omdat hij het had over dat rare gevoel rond zijn mond.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:08:49 #119
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31507510
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 14:29 schreef pcbkb het volgende:
Nee hoor ik erger me er niet aan, Ik heb ook wel eens last van rusteloze benen en daar erger ik me wel aan want dan moet je je benen bewegen om van het "gekriebel" af te komen en dan is rustig liggen er helemaal niet meer bij.
Ik ben speciaal lid geworden van dit forum toen ik je "probleem" las. Het is niets om wanhopig van te worden, dan wordt die wanhoop het probleem en niet de kwaal
Hartsikke bedankt daarvoor!!!
Dat vind ik echt heel erg aardig van je!!
Ik put ook kracht uit je berichtjes dat het gewoon niks is, maar toch ben ik nog wel een beetje bang voor de uitslag dalijk met de neurlooG!
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:12:31 #120
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31507575
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar goed

Ik heb er idd ook weleens last van met mijn ooglid, altijd maar aan 1 kant. En meestal is het zo weer over, maar laatst duurde het echt vreselijk lang voordat het weer weg was. Geen idee wat het is ofzo, maar volgens mij nix ergs
Ook heb ik het in mijn been, altijd rechts. Bijvoorbeeld als ik erg lang moet zitten in dezelfde houding ofzo, in het vliegtuig en laatst in de auto ook. Dan wil ik slapen en dan voel ik ineens weer zo'n vreselijke kriebel in mijn been en dan moet ik dat been bewegen. Kan er dan gewoon niet tegen, kriebelt teveel
To infinity…and beyond!
pi_31510929
Henk,
Ik kan goed begrijpen dat je ongerust bent, maar probeer het niet je leven te laten beheersen. Ik heb ooit een gezegde gehoord die me wel aansprak; piekeren is misbruik maken van je fantasie. 99% van de dingen waar je bang voor bent gebeuren niet maar als je er teveel mee bezig bent kan het wel een groot deel van je leven bederven. Mijn moeder heeft Alzheimers en mijn oma is ook dement geworden dus ik ben best bang om het ook te krijgen maar ik probeer er niet teveel aan te denken want voor hetzelfde geld krijg ik kanker of loop ik onder een bus en heb ik me voor niets zorgen gemaakt ;-)
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:48:24 #122
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31527692
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:58 schreef pcbkb het volgende:
Henk,
Ik kan goed begrijpen dat je ongerust bent, maar probeer het niet je leven te laten beheersen. Ik heb ooit een gezegde gehoord die me wel aansprak; piekeren is misbruik maken van je fantasie. 99% van de dingen waar je bang voor bent gebeuren niet maar als je er teveel mee bezig bent kan het wel een groot deel van je leven bederven. Mijn moeder heeft Alzheimers en mijn oma is ook dement geworden dus ik ben best bang om het ook te krijgen maar ik probeer er niet teveel aan te denken want voor hetzelfde geld krijg ik kanker of loop ik onder een bus en heb ik me voor niets zorgen gemaakt ;-)
Zo had mijn oma er ook 1!
Die ging zo : "je lijdt het meest van het vrezen wat je vreest!"
En eigenlijk is dat ook wel zo, maar probeer het maar eens van je af te zetten, dat is moeilijk!
Ik zal het in ieder geval gaan proberen en nadat ik bij de neuroloog ben geweest en daar is niks uitgekomen zal het wel veel beter gaan!

Bedankt!!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:50:16 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31527732
"Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest, doch dat nooit
op zal dagen. Zo heeft men meer te dragen dan God te dragen geeft."
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:52:05 #124
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31527782
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:50 schreef Lienekien het volgende:
"Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest, doch dat nooit
op zal dagen. Zo heeft men meer te dragen dan God te dragen geeft."
Waarschijnlijk was het deze ja!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:34:17 #125
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_31530457
hmm dit heb ik ook wel eens vaker gehad. dan vooral mn linker ooglid of een spiertje op mn rechter bovenbeen.

heb het maar af en toe gehad en nu eigenlijk nooit meer maja, is wel erg vaag idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')