Deze huisarts denkt zeker nog in scheiding van lichaam en geest of zoquote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:24 schreef MaLo het volgende:
Wat raar dat je dokter zegt dat je van stress niks kunt krijgen. Het wordt toch als een vaststaand feit beschouwd dat stress zijn weerslag kan hebben op je lichaam.
Fijn dat je naar de neuroloog kunt; deze kan je hopelijk gerust stellen.
Heel vreemd inderdaad dat die arts zoiets durft te beweren.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze huisarts denkt zeker nog in scheiding van lichaam en geest of zoHeel vaag. Nooit gehoord van de hypothalamus-hypofyse-bijnieras of zo.
Ik heb ooit een stukje op fok geschreven met mijn theorie over artsenhandschrift. Het lijkt er af en toe namelijk heel sterk op dat sommige artsen heel erg hun best doen alles zo onbegrijpelijk mogelijk en onleesbaar mogelijk in dossiers te schrijven, zodat patiënten daar nooit uit zullen komen mochten ze hun dossier in willen zien. Dit alles gelardeerd met vele afkortingen en soms zelfs tekens die alleen de arts zelf begrijpt. Die hebben het recht op informatie niet zo heel erg begrepen en het komt in mijn ogen maar heel erg zelden voor dat dat beter is voor de patiënt.
Ik kan me goed voorstellen dat je daar bang voor bent. Als je het hebt, dan heb je het en dan doe je daar nu toch niks meer aan. Klinkt hard, maar PROBEER er minder aan te denken en misschien dat het dan minder wordt. Kop op!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 08:47 schreef Henk-B het volgende:
Pfff ben net wakker geworden en heb kramp in mijn benen en overal weer die spiertrillingen!
Om de 5 min wel weer ergens anders, ik ben er maar uitgegaan!
Ik zit hier gewoon weer in paniek, gewoon bang te zijn voor ALS oid.
Klotezooi
Dat herken ik! Al heb ik dat met hartkloppingen gehad. Ik heb 1,5 jaar lang dagelijks hartkloppingen gehad. De huisarts dacht ook dat het door stress kwam. Ik kreeg er past last van toen ik 2 weken vakantie had, na een zeer stressige periode.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:39 schreef Henk-B het volgende:
Als ik bezig ben of sta oid dan heb ik ze niet zoveel behalve in mijn gezicht. Maar als ik rustig op de bank zit/lig dan krijg ik ze op heel mijn lichaam!
Maar je hebt het nog wel steeds?quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:13 schreef pcbkb het volgende:
Hallo Henk,
Ik heb al jaren lang last van die spiertrillingkjes overal, zelf in mijn oor! De ene periode is het erger dan de andere. Ik heb jarenlang als doktersassistente gewerkt en toen ik wel heel erg ongerust werd heb ik het aan mijn baas gevraagd. Hij zei dat ik last van myoclonieën had en dat ze soms een verschijnsel waren dat optrad bij bepaalde ziektes maar dat het nooit het eerste verschijnsel was van iets ernstigs. We hadden ook een tijdje een huisarts in opleiding die er ook last van had. In het begin was ze ook erg ongerust en dacht dat ze een vreselijke ziekte had maar sinds ze ontdekte wat het was was ze ook niet meer bang. Ik ben dus niet meer ongerust en hoop dat ik jou ook wat heb kunnen geruststellen. Ik geloof niet dat het met bepaalde terkorten te maken heeft. Ik eet ( bijna) alleen maar gezonde dingen en drink nooit koffie. Mijn baas zei dat hij ook niet wist hoe het ontstond.
Ik slik nu sinds een tijd van die multivitaminen , daar zit ook magnesium in!quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:09 schreef QTPi het volgende:
Ik zou alvast beginnen met Magnesium te slikken. Goed tegen stress èn tegen spiertrillingen. Het wordt regelmatig voorgeschreven door fysiotherapeuten.
Oke hartstikke bedankt voor je uitleg!quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:21 schreef pcbkb het volgende:
O ja, ik heb het al een jaar of 6, ik denk als het echt iets ernstigs was, ik al lang dood geweest zou zijn. Het is ook niet duidelijk erger geworden, het komt in periodes maar helemaal weg is het niet geweest
Ik moest ook aan hyperventilatie denken, ook omdat hij het had over dat rare gevoel rond zijn mond.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Niet normaal, ok, maar vergeet niet wat je geest allemaal met je lichaam kan doen.
Het kan bijvoorbeeld een ingehouden vorm van hyperventilatie zijn, dat komt dan weer puur door de stress (enzovoort, enzovoort)
Hartsikke bedankt daarvoor!!!quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:29 schreef pcbkb het volgende:
Nee hoor ik erger me er niet aan, Ik heb ook wel eens last van rusteloze benen en daar erger ik me wel aan want dan moet je je benen bewegen om van het "gekriebel" af te komen en dan is rustig liggen er helemaal niet meer bij.
Ik ben speciaal lid geworden van dit forum toen ik je "probleem" las. Het is niets om wanhopig van te worden, dan wordt die wanhoop het probleem en niet de kwaal
Zo had mijn oma er ook 1!quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:58 schreef pcbkb het volgende:
Henk,
Ik kan goed begrijpen dat je ongerust bent, maar probeer het niet je leven te laten beheersen. Ik heb ooit een gezegde gehoord die me wel aansprak; piekeren is misbruik maken van je fantasie. 99% van de dingen waar je bang voor bent gebeuren niet maar als je er teveel mee bezig bent kan het wel een groot deel van je leven bederven. Mijn moeder heeft Alzheimers en mijn oma is ook dement geworden dus ik ben best bang om het ook te krijgen maar ik probeer er niet teveel aan te denken want voor hetzelfde geld krijg ik kanker of loop ik onder een bus en heb ik me voor niets zorgen gemaakt ;-)
Waarschijnlijk was het deze ja!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:50 schreef Lienekien het volgende:
"Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest, doch dat nooit
op zal dagen. Zo heeft men meer te dragen dan God te dragen geeft."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |