Als er geknoeid is met de uitslag kon die crash test ook wel een schromelijk overdreven zijn (niet het juiste materiaal vd muur, snelheid lag veel hoger dan 65km etc etc)quote:Op donderdag 6 oktober 2005 08:25 schreef twentuh9 het volgende:
slecht man! heb je die crash test gezien!.
aan mij niet besteed zo'n auto
Precies.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:
twentuh9 ==> Er is niet 1 auto waarmee ik met 65 km/h tegen een blok beton wil parkeren...
In de test botsen ze met 64 km/u tegen een betonnen blok. Dat schijnt overeen te komen met de impact die je hebt als je met 50 km/u op een tegenligger klapt die ook zo hard rijdt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 08:40 schreef RemcoDelft het volgende:
En daarbij: hoeveel mensen botsen tegen een betonnen muur? De meeste botsingen zijn met andere auto's, als je met 2500 kg een gemiddelde auto in Nederland raakt, heeft jouw auto niet de meeste kreukels.........
Mits de tegenligger even zwaar is! Simpele mechanica zegt dat als 2500 kg tegen 1000 kg opbotst, de 2500 kg niet tot stilstand komt, maar een "restsnelheid" overhoudt. Ook de kracht van de botsing is dan kleiner, waardoor de auto minder opvouwt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:02 schreef DrMarten het volgende:
[..]
In de test botsen ze met 64 km/u tegen een betonnen blok. Dat schijnt overeen te komen met de impact die je hebt als je met 50 km/u op een tegenligger klapt die ook zo hard rijdt.
Maar vertel er dan ook bij dat die vervorming die de zware auto minder krijgt de kleine auto meer krijgt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mits de tegenligger even zwaar is! Simpele mechanica zegt dat als 2500 kg tegen 1000 kg opbotst, de 2500 kg niet tot stilstand komt, maar een "restsnelheid" overhoudt. Ook de kracht van de botsing is dan kleiner, waardoor de auto minder opvouwt.
http://www.corusgroup.com/en/news/news/2005_Corus_HSD_steelsquote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:00 schreef RemcoDelft het volgende:
1 ding: ze gebruiken geen "hoogwaardig staal" voor auto's hoor!! Dat mag allemaal 3 keer niks kosten... Gewoon pisbakkestaal zoals dat in vaktermen heet
quote:Corus and Salzgitter announce joint product development of High Strength and Ductility (HSD®)-steels
04 Oct 2005
Corus and Salzgitter today announced that both companies have formalized their efforts on joint product development co-operation in the area of High Strength and Ductility (HSD®)-steels based on high manganese content. Corus and Salzgitter have been working together on identifying opportunities for the application of High Strength and Ductility (HSD®)-steels in selected market sectors such as automotive and engineering.
The performance of these High Strength and Ductility (HSD®)-steels is superior to conventional steels, with strength levels of 600 to 1400 Mpa corresponding with elongations of 70 to 20%, respectively. In this co-operation both companies will share complementary R&D expertise to develop and optimize these products.
The new (HSD®)- grade will be developed for a variety of applications. These refer in particular to parts with complex geometrical structure combined with high strength requirements, such as sophisticated components for mechanical engineering applications. In the Automotive sector substantial benefits can be achieved by mass reduction, improved crash resistance, and by providing the automotive engineer with enhanced design freedom.
Timing and availability of products and applications will be included in progress updates that will be provided in the course of 2006
Rauke Henstra, Executive Director, Strip Products for Corus, said, “We are pleased and excited that both Corus and Salzgitter, who have been working together on identifying opportunities for the application of High Strength and Ductility will continue the efforts on this programme”.
Hans Fischer, Chairman of the executive board from Salzgitter Stahl GmbH, said: “We are happy and proud that Salzgitter and Corus are working together in the development of a new generation of steels which will help our customers to realize their future innovations”.
Corus Group Plc (LSE/AEX: CS; NYSE: CGA) is one of the world’s largest metal producers with annual turnover of over £9 billion and major operating facilities in the U.K., the Netherlands, Germany, France, Norway and Belgium. Corus’ four divisions comprising Strip Products, Long Products, Distribution & Building Systems and Aluminium provide innovative solutions to the construction, automotive, rail, general engineering and packaging markets worldwide. Corus has 48,100 employees in over 40 countries and sales offices and service centres worldwide. Combining international expertise with local customer service, the Corus brand represents quality and strength.
The Salzgitter Group consists of over 80 national and international subsidiaries and associated
companies. It ranks among Europe’s leading steel technology groups, with around ¤ 6 billion in external sales, an annual production of more than 8 million tons of crude steel, and a workforce of around 18,000.
In the flat rolled products and sections segments, the Group is positioned among the top 5 in Europe, and occupies a leading position in the Tubes segment. As an MDAX listed company, Salzgitter AG ranks as one of the Top 100 German stock corporations.
Ends
Dus jij geloofd dat een auto die ontworpen is in je jaren 80 geweldig uit een crashtest komt?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mensen denken bijvoorbeeld ook allemaal nog steeds dat die replica-batterijen van Nokia kunnen ontploffen. Vette hoax. Gewoon een manier om mensen weer originele artikelen te laten kopen.
das niet helemaal waar, er zijn in europa enorme verschillen tussen. In Wolfsburg staat de meest inefficiente autofabriek van europa (VW) en in Portugal de meest effectieve (Renault). Wat betreft de loonkosten heb je gedeeltelijk gelijk, je hebt de directe loonkosten, maar in de materialen en halffabrikaten zitten indirecte loonkosten.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:07 schreef MouseOver het volgende:
Trouwens, voor iedereen die denkt dat chinees spul alleen maar erg goedkoop is omdat chinezen voor een bakje rijst per uur werken; loonkosten zijn in moderne autofabrieken door de vele robots maar ca. 10% van de totale kosten (zeg 5% in china en 15-18% in europa).
Die crashtest is niet relevant. Alleen geen enkel boerenverstand lijkt dat te begrijpen. Hoeveel auto's rijden er momenteel rond die in de jaren '80, of eerder zijn ontworpen? Stel dat je een tweedehands auto koopt, in plaats van een Landwind, dan is dat toch een even "gevaarlijke" aankoop? Mensen kopen ook wel eens een -ex schadeauto, bewust of onbewust. Moet je kijken wat zo'n auto doet, als je 'm aan deze test onderwerpt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij geloofd dat een auto die ontworpen is in je jaren 80 geweldig uit een crashtest komt?
Suuuuurequote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:17 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Die crashtest is niet relevant.
dat maakt ze nog niet veiligquote:Alleen geen enkel boerenverstand lijkt dat te begrijpen. Hoeveel auto's rijden er momenteel rond die in de jaren '80, of eerder zijn ontworpen?
Ja, een oude roestbak van 15 jaar is idd waarschijnlijk even gevaarlijkquote:Stel dat je een tweedehands auto koopt, in plaats van een Landwind, dan is dat toch een even "gevaarlijke" aankoop?
En?quote:Mensen kopen ook wel eens een -ex schadeauto, bewust of onbewust. Moet je kijken wat zo'n auto doet, als je 'm aan deze test onderwerpt.
Ah, fijn om te weten voor je dat er tegen jouw, de geweldige rijder, geen mongool oprijd omdat ie op de provinciale weg perse moet inhalen, als jij daar braaf met 80 rijdtquote:Als je echt niet kunt rijden en jezelf een gevaar voor de weg zou vinden, zou ik naar crash-test uitslagen kijken. Als je echt van jezelf denkt, hmmmm de kans dat ik met 65 kmpu tegen een betonnen muur opknal is wel degelijk aanwezig, koop dan geen Landwind en koop dan geen tweedehandsje.
Uiteraard is veiligheid van auto's geheel geen thema.quote:Dit soort berichten is puur voor mongolen die hun leven laten leiden door de media. In de hand gewerkt door de Duitse en Japanse autolobby, want die kunnen dit soort berichtjes uiteraard heel goed gebruiken.
Als je naar het gemiddelde kijkt klopt het redelijk. Het uurloon is in europa veel hoger maar de productiviteit is echter ook hoger, en daarom zijn de loonkosten "maar" 3x edit: het uurloon scheelt dus wel veel meer dan 3x zo hoog in vergelijking met chinese fabrieken. Echter, ze blijven nog steeds onder de 20% dus als loon maar een dergelijk klein aandeel in de kostprijs is dan halveert de prijs van het eindresultaat echt niet ineens als het loon halveert. Die foute aanname kom je in dit soort discussies nogal eens tegen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
das niet helemaal waar, er zijn in europa enorme verschillen tussen. In Wolfsburg staat de meest inefficiente autofabriek van europa (VW) en in Portugal de meest effectieve (Renault). Wat betreft de loonkosten heb je gedeeltelijk gelijk, je hebt de directe loonkosten, maar in de materialen en halffabrikaten zitten indirecte loonkosten.
Daar zeg je best iets zinnigs ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Even iets anders...... Die SMALLE wegen in Nederland... Is er al eens onderzoek naar gedaan hoeveel doden dat per jaar geeft? In de VS, Australie en zeer veel andere landen zijn de wegen simpelweg een heel stuk breder! En kruispunten overzichtelijker. Iets zegt me dat dat de veiligheid zeer ten goede zou komen..... Ik zou graag een onderzoek zien dat deze stelling onderbouwt (of afkraakt)!
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Daar zeg je best iets zinnigs ja.
Chicanes? Wat zijn dat? VanDale.nl kent het niet!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:01 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Neem dan gelijk die chicanes mee die overal aangelegd worden zodat die gemene auto's tenminste niet die levensgevaarlijke 50 km/h kunnen rijden. 30 km is vanzelfsprekend veel veiliger, ook als ze moeten slingeren over een onoverzichtelijk gemaakte weg.
Andere vragen:quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Extra balk eronder gelast, lagere snelheid, jaja en nu is ie ineens wel veilig.
Suuuuuuure
De ADAC teste deze auto, en die crashtesten autos vaker.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Andere vragen:
-WAAROM testte de ANWB deze auto? (doen ze anders nooit)
De ANWB voert wel degelijk samen met andere organisaties al heel wat jaren botsproeven uit. Dit is echt niet de eerste keer.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Andere vragen:
-WAAROM testte de ANWB deze auto? (doen ze anders nooit)
quote:Euro NCAP is een samenwerkingsverband van de ANWB en de Europese AIT- en FIA-zusterclubs met de Nederlandse, Britse, Zweedse, Duitse en Franse overheid, de Europese Commissie en de Europese consumentenclubs, waaronder de Consumentenbond.
Botsproeven worden nooit een dag na de proef gepubliceert. Er moeten eerst rapporten worden geschreven over de resultaten, bovendien kost het analyseren van de meetgegevens ook tijd. Ik vind het eigenlijk best knap dat er een rapport ligt dat 2 weken na de test op tafel ligt.quote:-Waarom kwamen ze pas 2 weken na de testen met de uitslag, toevallig op de dag van een grote autobeurs?
Volgens mij zijn de resultaten overal te vinden, dus wel openbaar. Op alle filmpjes is precies te zien wat de gevolgen zijn van de proef en waarom het mis gaat.quote:-Waarom maken ze de gegevens van de crashtest niet openbaar?
Hier kan ik geen informatie over vinden, welke bron heb je hier voor?quote:-Waarom mag de fabrikant de gegevens niet inzien (iets wat normaal wel mag, simpelweg om de resultaten te gebruiken om de auto te verbeteren)?
Welke Etc?quote:Etc.!
Dat was idd smerig.quote:ANWB speelt een heeeeeeeeeeeeeeel smerig spelletje!! Maar dat doen ze wel vaker (zoals overleggen dat ze 400000 dubbelbetalende klanten fijn door laten gaan met dubbel betalen...)
De importeur (in de Telegraaf, jaja)quote:Hier kan ik geen informatie over vinden, welke bron heb je hier voor?
http://www.forbes.com/mar(...)9/23/afx2241356.htmlquote:China's Jiangling Motors to retrofit SUV after failing German crash test
09.23.2005, 12:39 PM
FRANKFURT (AFX) - Chinese carmaker Jiangling Motors Corp Ltd is planning to retrofit its SUV Landwind after the car failed a crash test conducted by German automobile association ADAC, Automobilwoche weekly said in a report to be published Monday.
The magazine cited project manager Wolfgang Haus as saying the company is likely to have worked out all 'relevent weak points in the next two to three months.'
He did not say which parts were to be retrofitted.
Earlier this week Jiangling insisted its four-wheel drive is safe after getting abysmal results when tested in Germany.
'Landwind is secure. We've passed the national Chinese automobile test,' Xu Bingzhang, spokesman of the company, told Agence France-Presse at the time.
The Landwind, which was displayed at the Frankfurt Motor Show last week, failed miserably in crash tests conducted even at relatively low speeds, German automobile association ADAC said in a statement on its website.
When a frontal collision at a speed of 65 kilometers (41 miles) an hour was carried out, the driver of the Landwind had 'no chance of survival,' according to the statement.
When a vehicle crashed into the side of the Landwind at 50 kilometers an hour, the driver did survive, but with serious injuries to his head, the statement said.
De landwind is een nieuw geproduceerde auto, en geen 2dehandsje. Hij kan dan wel gebaseerd zijn op een technisch ontwerp wat stamt uit de jaren 80/90, dat betekent niet dat je hem kunt behandelen als een 2dehandsje en klopt het argument dat er zat 'onveilige' 2dehandsjes rondrijden ook niet. De landwind is nieuw, en daar geldt huidig regelgeving voor.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:17 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Die crashtest is niet relevant. Alleen geen enkel boerenverstand lijkt dat te begrijpen. Hoeveel auto's rijden er momenteel rond die in de jaren '80, of eerder zijn ontworpen? Stel dat je een tweedehands auto koopt, in plaats van een Landwind, dan is dat toch een even "gevaarlijke" aankoop? Mensen kopen ook wel eens een -ex schadeauto, bewust of onbewust. Moet je kijken wat zo'n auto doet, als je 'm aan deze test onderwerpt.
Als je echt niet kunt rijden en jezelf een gevaar voor de weg zou vinden, zou ik naar crash-test uitslagen kijken. Als je echt van jezelf denkt, hmmmm de kans dat ik met 65 kmpu tegen een betonnen muur opknal is wel degelijk aanwezig, koop dan geen Landwind en koop dan geen tweedehandsje.
Dit soort berichten is puur voor mongolen die hun leven laten leiden door de media. In de hand gewerkt door de Duitse en Japanse autolobby, want die kunnen dit soort berichtjes uiteraard heel goed gebruiken.
En dat is een veilige auto volgens de importeur..quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:26 schreef tspawn het volgende:
Hier de link naar de TUV test...
ALs je dat filmpje ziet dan gruwel je net zo hard, helmaal als je je bedenkt dat het 10km/u langzamer is ...
Artikel ANWB
Linkje naar de horror film
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |