abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31221790
Niet de concurrentie van Route Mobiel is momenteel de grootste kopzorg van de ANWB, maar waarschijnlijk is dat de Chinese Landwind. Deze SUV die door een vernietigend rapport van de ANWB vorige maand in één klap van de markt werd getrapt, blijkt volgens tests van het Duitse keuringsinstituut TÜV gewoon aan de normen te voldoen.

Volgens het Chinese bedrijf ligt het voor de hand dat de ANWB en haar Duitse zusterorganisatie ADAC zich hebben laten inpalmen door de Duitse autolobby, die uiteraard het Chinese suvvertje, dat slechts 17.000 Euro kost, van de Europese markt wilde weren. Deze redenering lijkt me wat vergezocht, maar alles is natuurlijk mogelijk.

Het lijkt zeker dat de ANWB een spetterende schadeclaim te wachten staat en als TÜV gelijk heeft, dan is dat natuurlijk ook terecht. De juristen van de ANWB krijgen het dus nog drukker de komende tijd...

http://weblog.fok.nl/blog/8611
pi_31222094
slecht man! heb je die crash test gezien!.
aan mij niet besteed zo'n auto
pi_31222127
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:25 schreef twentuh9 het volgende:
slecht man! heb je die crash test gezien!.
aan mij niet besteed zo'n auto
Als er geknoeid is met de uitslag kon die crash test ook wel een schromelijk overdreven zijn (niet het juiste materiaal vd muur, snelheid lag veel hoger dan 65km etc etc)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31222192
nooit over nagedacht,....zou dat echt zijn gebeurd ?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 08:40:46 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31222247
En daarbij: hoeveel mensen botsen tegen een betonnen muur? De meeste botsingen zijn met andere auto's, als je met 2500 kg een gemiddelde auto in Nederland raakt, heeft jouw auto niet de meeste kreukels.........
censuur :O
pi_31222296
ja maar als ik zie dat het stuur tijdens de crash-test helemaal tegen het plavond komt dan krijg ik toch mijn twijvels
  donderdag 6 oktober 2005 @ 08:47:27 #7
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31222329
Dan wil ik de TÜV crashtest weleens zien, dan beslis ik zelf wel of ik dat kreng veilig vind
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 6 oktober 2005 @ 08:58:54 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31222466
twentuh9 ==> Er is niet 1 auto waarmee ik met 65 km/h tegen een blok beton wil parkeren...
censuur :O
pi_31222481
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:
twentuh9 ==> Er is niet 1 auto waarmee ik met 65 km/h tegen een blok beton wil parkeren...
Precies.
En alsof je zoiets in een suzuki alto wel overleeft.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:40:49 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31223127
Of een Smart! Of een Fiat Panda! Of een motor....
censuur :O
pi_31224121
Erg vreemd dit. De ADAC en de ANWB gaan hun naam toch niet te grabbel gooien ?

Zou er zo een groot verschil zijn in de botsproeven van de ADAC en de TUV ?


Nou zit ik tekijken op de site van EURONCAP en de botsproef van de Adac en de NCAP zijn het zelfde...

[ Bericht 26% gewijzigd door tspawn op 06-10-2005 10:36:30 ]
pi_31224666
Zou iemand wat schroefjes los hebben gedraaid voordat de ANWB test plaatsvond?
pi_31224789
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:40 schreef RemcoDelft het volgende:
En daarbij: hoeveel mensen botsen tegen een betonnen muur? De meeste botsingen zijn met andere auto's, als je met 2500 kg een gemiddelde auto in Nederland raakt, heeft jouw auto niet de meeste kreukels.........
In de test botsen ze met 64 km/u tegen een betonnen blok. Dat schijnt overeen te komen met de impact die je hebt als je met 50 km/u op een tegenligger klapt die ook zo hard rijdt.
A mind with a heart of it's own
pi_31224836
Het viel me inderdaad flink op dat ANWB een vreemd standpunt innam.. hierbij lijkt dan ook mijn gezonde achterdocht bevestigd te zijn.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:05:33 #15
44672 ffTzz
kopje thee ??
pi_31224852
Gequoot uit Elsevier:
woensdag 14 september 2005 15:29

De slechte resultaten van de Landwind zijn geen verrassing voor mensen die zich beter in de techniek van de SUV verdiepen. Jianling Motor Company heeft gebruik gemaakt van bedaagde General Motors techniek, van de eerste generatie Opel Frontera om precies te zijn. In hun queeste voor een lage prijs lijken de Chinezen het hoofdstuk veiligheid te hebben overgeslagen.
Teruggetrokken
Het is voor de tweede keer in korte tijd dat de ANWB een alarmerend persbericht over de veiligheid van een budgetauto publiceert. Pijnlijk genoeg moesten de resultaten van de test met de Dacia Logan teruggetrokken worden, toen bleek dat de ADAC een oneigenlijke testmethode had gebruikt.
Link :
http://www.elsevier.nl/pe(...)cht/asp/artnr/63987/

Ik persoonlijk denk dat de ANWB iets tegen budget auto’s heeft en dat de ADAC slechte testen uitvoert.
Aanklagen die club voor onherstelbare schade en laster.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:13:10 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31225011
En toen kwam de Test van de TUV en was ie toch veilig?
Nu weegt de landwind 10 Kg meer dan 2500 en is daarmee voor de tuv geen personenauto maar een vrachtwagen, en dan zijn de testen anders.
Heel mooi dit verhaal van de importeur, maar ik wil de crashtestopnames van de tuv wel eens zien voordat ik overtuigt ben dat de ADAC/ANWB testen geturkt zijn. En dan graag ook nog een euroncap test
http://www.euroncap.com/ als je wilt zien hoe veilig jouw auto is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31225316
Wat maakt het uit of dat ding veilig is of niet.

Als je niet kan autorijden doe dat dan gewoon ook niet, ook al is je auto zo veilig als een tank, denk ook even aan de anderen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:35:38 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31225549
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:02 schreef DrMarten het volgende:

[..]

In de test botsen ze met 64 km/u tegen een betonnen blok. Dat schijnt overeen te komen met de impact die je hebt als je met 50 km/u op een tegenligger klapt die ook zo hard rijdt.
Mits de tegenligger even zwaar is! Simpele mechanica zegt dat als 2500 kg tegen 1000 kg opbotst, de 2500 kg niet tot stilstand komt, maar een "restsnelheid" overhoudt. Ook de kracht van de botsing is dan kleiner, waardoor de auto minder opvouwt.
censuur :O
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:10:43 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31226426
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Mits de tegenligger even zwaar is! Simpele mechanica zegt dat als 2500 kg tegen 1000 kg opbotst, de 2500 kg niet tot stilstand komt, maar een "restsnelheid" overhoudt. Ook de kracht van de botsing is dan kleiner, waardoor de auto minder opvouwt.
Maar vertel er dan ook bij dat die vervorming die de zware auto minder krijgt de kleine auto meer krijgt.
Kortom, je legt het kreukelen bij de ander neer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:30:14 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31226941
Trouwens zal het me verwonderen als de Landwind er veilig uit komt bij ncap
Hij is gebaseerd op een oude frontera, en zelfs de 2002 frontera komt er niet geweldig uit bij ncap
Een ouder model, of mindere kwaliteit staal, en waarschijnlijk beide, en je hebt een nog onveliger auto.
Het zal dus eerder onlogisch zijn dat de landwind geen veilige auto is.
AFAIK is hij gebaseerd op de eerste generatie frontera, begin jaren 90 (ofwel de Isuzu Rodeo uit de jaren 80) en is china niet toonaangevend in de wereld als het om bijzonder hoogwaardig staal gaat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:00:48 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31227657
1 ding: ze gebruiken geen "hoogwaardig staal" voor auto's hoor!! Dat mag allemaal 3 keer niks kosten... Gewoon pisbakkestaal zoals dat in vaktermen heet
censuur :O
pi_31227746
Natuurlijk is dat ding veilig. Zo werkt het tegenwoordig, als een ongewenste concurrent op de markt verschijnt.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:05:47 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31227792
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:00 schreef RemcoDelft het volgende:
1 ding: ze gebruiken geen "hoogwaardig staal" voor auto's hoor!! Dat mag allemaal 3 keer niks kosten... Gewoon pisbakkestaal zoals dat in vaktermen heet
http://www.corusgroup.com/en/news/news/2005_Corus_HSD_steels
quote:
Corus and Salzgitter announce joint product development of High Strength and Ductility (HSD®)-steels
04 Oct 2005

Corus and Salzgitter today announced that both companies have formalized their efforts on joint product development co-operation in the area of High Strength and Ductility (HSD®)-steels based on high manganese content. Corus and Salzgitter have been working together on identifying opportunities for the application of High Strength and Ductility (HSD®)-steels in selected market sectors such as automotive and engineering.

The performance of these High Strength and Ductility (HSD®)-steels is superior to conventional steels, with strength levels of 600 to 1400 Mpa corresponding with elongations of 70 to 20%, respectively. In this co-operation both companies will share complementary R&D expertise to develop and optimize these products.

The new (HSD®)- grade will be developed for a variety of applications. These refer in particular to parts with complex geometrical structure combined with high strength requirements, such as sophisticated components for mechanical engineering applications. In the Automotive sector substantial benefits can be achieved by mass reduction, improved crash resistance, and by providing the automotive engineer with enhanced design freedom.

Timing and availability of products and applications will be included in progress updates that will be provided in the course of 2006

Rauke Henstra, Executive Director, Strip Products for Corus, said, “We are pleased and excited that both Corus and Salzgitter, who have been working together on identifying opportunities for the application of High Strength and Ductility will continue the efforts on this programme”.

Hans Fischer, Chairman of the executive board from Salzgitter Stahl GmbH, said: “We are happy and proud that Salzgitter and Corus are working together in the development of a new generation of steels which will help our customers to realize their future innovations”.

Corus Group Plc (LSE/AEX: CS; NYSE: CGA) is one of the world’s largest metal producers with annual turnover of over £9 billion and major operating facilities in the U.K., the Netherlands, Germany, France, Norway and Belgium. Corus’ four divisions comprising Strip Products, Long Products, Distribution & Building Systems and Aluminium provide innovative solutions to the construction, automotive, rail, general engineering and packaging markets worldwide. Corus has 48,100 employees in over 40 countries and sales offices and service centres worldwide. Combining international expertise with local customer service, the Corus brand represents quality and strength.

The Salzgitter Group consists of over 80 national and international subsidiaries and associated

companies. It ranks among Europe’s leading steel technology groups, with around ¤ 6 billion in external sales, an annual production of more than 8 million tons of crude steel, and a workforce of around 18,000.

In the flat rolled products and sections segments, the Group is positioned among the top 5 in Europe, and occupies a leading position in the Tubes segment. As an MDAX listed company, Salzgitter AG ranks as one of the Top 100 German stock corporations.

Ends
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31227803
Mensen denken bijvoorbeeld ook allemaal nog steeds dat die replica-batterijen van Nokia kunnen ontploffen. Vette hoax. Gewoon een manier om mensen weer originele artikelen te laten kopen.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:07:14 #26
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31227830
Trouwens, voor iedereen die denkt dat chinees spul alleen maar erg goedkoop is omdat chinezen voor een bakje rijst per uur werken; loonkosten zijn in moderne autofabrieken door de vele robots maar ca. 10% van de totale kosten (zeg 5% in china en 15-18% in europa).
Vampire Romance O+
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:08:20 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31227861
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mensen denken bijvoorbeeld ook allemaal nog steeds dat die replica-batterijen van Nokia kunnen ontploffen. Vette hoax. Gewoon een manier om mensen weer originele artikelen te laten kopen.
Dus jij geloofd dat een auto die ontworpen is in je jaren 80 geweldig uit een crashtest komt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:11:34 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31227952
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:07 schreef MouseOver het volgende:
Trouwens, voor iedereen die denkt dat chinees spul alleen maar erg goedkoop is omdat chinezen voor een bakje rijst per uur werken; loonkosten zijn in moderne autofabrieken door de vele robots maar ca. 10% van de totale kosten (zeg 5% in china en 15-18% in europa).
das niet helemaal waar, er zijn in europa enorme verschillen tussen. In Wolfsburg staat de meest inefficiente autofabriek van europa (VW) en in Portugal de meest effectieve (Renault). Wat betreft de loonkosten heb je gedeeltelijk gelijk, je hebt de directe loonkosten, maar in de materialen en halffabrikaten zitten indirecte loonkosten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31228117
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus jij geloofd dat een auto die ontworpen is in je jaren 80 geweldig uit een crashtest komt?
Die crashtest is niet relevant. Alleen geen enkel boerenverstand lijkt dat te begrijpen. Hoeveel auto's rijden er momenteel rond die in de jaren '80, of eerder zijn ontworpen? Stel dat je een tweedehands auto koopt, in plaats van een Landwind, dan is dat toch een even "gevaarlijke" aankoop? Mensen kopen ook wel eens een -ex schadeauto, bewust of onbewust. Moet je kijken wat zo'n auto doet, als je 'm aan deze test onderwerpt.
Als je echt niet kunt rijden en jezelf een gevaar voor de weg zou vinden, zou ik naar crash-test uitslagen kijken. Als je echt van jezelf denkt, hmmmm de kans dat ik met 65 kmpu tegen een betonnen muur opknal is wel degelijk aanwezig, koop dan geen Landwind en koop dan geen tweedehandsje.
Dit soort berichten is puur voor mongolen die hun leven laten leiden door de media. In de hand gewerkt door de Duitse en Japanse autolobby, want die kunnen dit soort berichtjes uiteraard heel goed gebruiken.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:23:11 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31228282
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:17 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Die crashtest is niet relevant.
Suuuuure
quote:
Alleen geen enkel boerenverstand lijkt dat te begrijpen. Hoeveel auto's rijden er momenteel rond die in de jaren '80, of eerder zijn ontworpen?
dat maakt ze nog niet veilig
quote:
Stel dat je een tweedehands auto koopt, in plaats van een Landwind, dan is dat toch een even "gevaarlijke" aankoop?
Ja, een oude roestbak van 15 jaar is idd waarschijnlijk even gevaarlijk
quote:
Mensen kopen ook wel eens een -ex schadeauto, bewust of onbewust. Moet je kijken wat zo'n auto doet, als je 'm aan deze test onderwerpt.
En?
quote:
Als je echt niet kunt rijden en jezelf een gevaar voor de weg zou vinden, zou ik naar crash-test uitslagen kijken. Als je echt van jezelf denkt, hmmmm de kans dat ik met 65 kmpu tegen een betonnen muur opknal is wel degelijk aanwezig, koop dan geen Landwind en koop dan geen tweedehandsje.
Ah, fijn om te weten voor je dat er tegen jouw, de geweldige rijder, geen mongool oprijd omdat ie op de provinciale weg perse moet inhalen, als jij daar braaf met 80 rijdt
quote:
Dit soort berichten is puur voor mongolen die hun leven laten leiden door de media. In de hand gewerkt door de Duitse en Japanse autolobby, want die kunnen dit soort berichtjes uiteraard heel goed gebruiken.
Uiteraard is veiligheid van auto's geheel geen thema.

Ik zie je er een helehoop omheen lullen, maar toch geef je toe dat die landwind waarschijnlijk niet veilig is. Dus wat is nu je hele punt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31228378
Wat een achterlijke repliek vent. Je doet net alslof je 't met alle gemak verwerpt, maar feitelijk zeg je er niets mee.
The gum you like, is coming back in style.
pi_31228389
Mag ik vragen wat voor auto je rijdt?
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:34:09 #33
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31228560
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

das niet helemaal waar, er zijn in europa enorme verschillen tussen. In Wolfsburg staat de meest inefficiente autofabriek van europa (VW) en in Portugal de meest effectieve (Renault). Wat betreft de loonkosten heb je gedeeltelijk gelijk, je hebt de directe loonkosten, maar in de materialen en halffabrikaten zitten indirecte loonkosten.
Als je naar het gemiddelde kijkt klopt het redelijk. Het uurloon is in europa veel hoger maar de productiviteit is echter ook hoger, en daarom zijn de loonkosten "maar" 3x edit: het uurloon scheelt dus wel veel meer dan 3x zo hoog in vergelijking met chinese fabrieken. Echter, ze blijven nog steeds onder de 20% dus als loon maar een dergelijk klein aandeel in de kostprijs is dan halveert de prijs van het eindresultaat echt niet ineens als het loon halveert. Die foute aanname kom je in dit soort discussies nogal eens tegen.

Maw, het "goedkope" zit ook nog in andere factoren. Sowieso in milieukosten maar daarnaast ook in het verregaand doorrekenen van producten. Chinezen gebruiken kwaliteitstechnieken die op de japanse leest geschoeid zijn maar waar japanners die gebruiken om constante hoge kwaliteit te leveren gebruiken chinezen die om constante matige kwaliteit te leveren, met als resultaat extra lage kosten zonder dat er veel uitval is die dus ook weer geld kost. Tja, het is ook een aanpak nietwaar?
Vampire Romance O+
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:49:48 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31228977
Even iets anders...... Die SMALLE wegen in Nederland... Is er al eens onderzoek naar gedaan hoeveel doden dat per jaar geeft? In de VS, Australie en zeer veel andere landen zijn de wegen simpelweg een heel stuk breder! En kruispunten overzichtelijker. Iets zegt me dat dat de veiligheid zeer ten goede zou komen..... Ik zou graag een onderzoek zien dat deze stelling onderbouwt (of afkraakt)!
censuur :O
pi_31229027
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Even iets anders...... Die SMALLE wegen in Nederland... Is er al eens onderzoek naar gedaan hoeveel doden dat per jaar geeft? In de VS, Australie en zeer veel andere landen zijn de wegen simpelweg een heel stuk breder! En kruispunten overzichtelijker. Iets zegt me dat dat de veiligheid zeer ten goede zou komen..... Ik zou graag een onderzoek zien dat deze stelling onderbouwt (of afkraakt)!
Daar zeg je best iets zinnigs ja.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:01:38 #36
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31229382
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Daar zeg je best iets zinnigs ja.


Neem dan gelijk die chicanes mee die overal aangelegd worden zodat die gemene auto's tenminste niet die levensgevaarlijke 50 km/h kunnen rijden. 30 km is vanzelfsprekend veel veiliger, ook als ze moeten slingeren over een onoverzichtelijk gemaakte weg.
Vampire Romance O+
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:10:14 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31229641
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:01 schreef MouseOver het volgende:

[..]
Neem dan gelijk die chicanes mee die overal aangelegd worden zodat die gemene auto's tenminste niet die levensgevaarlijke 50 km/h kunnen rijden. 30 km is vanzelfsprekend veel veiliger, ook als ze moeten slingeren over een onoverzichtelijk gemaakte weg.
Chicanes? Wat zijn dat? VanDale.nl kent het niet!
Bedoel je die betonnen plantenbakken die ze midden op straat zetten, als levensgevaarlijke obstakels waar je tussendoor moet slingeren? Levensgevaarlijk! Zet dan een bord 30 + camera neer .....

Nu ik toch bezig ben: hoeveel doden per jaar zouden er niet gevallen zijn als de BPM niet zo belachelijk hoog was? Uitleg: Nieuwe auto's zijn veiliger dan oude auto's. Maar nieuwe auto's worden ook kunstmatig duur gemaakt, waardoor meer mensen in een oude auto blijven rijden. Hoeveel mensen komen onnodig om het leven, omdat de overheid geld nodig heeft? Doe mij ook hier een onderzoekje naar!
censuur :O
pi_31229759
Goed geslapen zeker.

Chicane is zo'n "S" bocht.

Wat vind jij dan van die crashtest van de Landwind? De relevantie? De authenticitiet?
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:20:39 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31229955
Ik het me verder niet verdiept in de techniek achter de crashtest
Wel is mijn vertrouwen in de testen van de ANWB (en de Consumentenbond) niet bepaald goed. Bij testen waar ik iets vanaf weet, heb ik twijfels over de methode en de uitkomst. Als ik dat extrapoleer, heb ik ook twijfels bij de testen waar ik niets vanaf weet...
censuur :O
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:21:29 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31238749
Extra balk eronder gelast, lagere snelheid, jaja en nu is ie ineens wel veilig.
Suuuuuuure
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31245227
Dat was vast de Renault Espace F1

  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:59:11 #42
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31246562
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Extra balk eronder gelast, lagere snelheid, jaja en nu is ie ineens wel veilig.
Suuuuuuure
Andere vragen:
-WAAROM testte de ANWB deze auto? (doen ze anders nooit)
-Waarom kwamen ze pas 2 weken na de testen met de uitslag, toevallig op de dag van een grote autobeurs?
-Waarom maken ze de gegevens van de crashtest niet openbaar?
-Waarom mag de fabrikant de gegevens niet inzien (iets wat normaal wel mag, simpelweg om de resultaten te gebruiken om de auto te verbeteren)?
Etc.!
ANWB speelt een heeeeeeeeeeeeeeel smerig spelletje!! Maar dat doen ze wel vaker (zoals overleggen dat ze 400000 dubbelbetalende klanten fijn door laten gaan met dubbel betalen...)
censuur :O
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:32:15 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31247080
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Andere vragen:
-WAAROM testte de ANWB deze auto? (doen ze anders nooit)
De ADAC teste deze auto, en die crashtesten autos vaker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31247241
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Andere vragen:
-WAAROM testte de ANWB deze auto? (doen ze anders nooit)
De ANWB voert wel degelijk samen met andere organisaties al heel wat jaren botsproeven uit. Dit is echt niet de eerste keer.

http://www.consumentenbon(...)9542/?ticket=nietlid
quote:
Euro NCAP is een samenwerkingsverband van de ANWB en de Europese AIT- en FIA-zusterclubs met de Nederlandse, Britse, Zweedse, Duitse en Franse overheid, de Europese Commissie en de Europese consumentenclubs, waaronder de Consumentenbond.
quote:
-Waarom kwamen ze pas 2 weken na de testen met de uitslag, toevallig op de dag van een grote autobeurs?
Botsproeven worden nooit een dag na de proef gepubliceert. Er moeten eerst rapporten worden geschreven over de resultaten, bovendien kost het analyseren van de meetgegevens ook tijd. Ik vind het eigenlijk best knap dat er een rapport ligt dat 2 weken na de test op tafel ligt.
quote:
-Waarom maken ze de gegevens van de crashtest niet openbaar?
Volgens mij zijn de resultaten overal te vinden, dus wel openbaar. Op alle filmpjes is precies te zien wat de gevolgen zijn van de proef en waarom het mis gaat.
quote:
-Waarom mag de fabrikant de gegevens niet inzien (iets wat normaal wel mag, simpelweg om de resultaten te gebruiken om de auto te verbeteren)?
Hier kan ik geen informatie over vinden, welke bron heb je hier voor?
quote:
Etc.!
Welke Etc?
quote:
ANWB speelt een heeeeeeeeeeeeeeel smerig spelletje!! Maar dat doen ze wel vaker (zoals overleggen dat ze 400000 dubbelbetalende klanten fijn door laten gaan met dubbel betalen...)
Dat was idd smerig.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:50:46 #45
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31247412
quote:
Hier kan ik geen informatie over vinden, welke bron heb je hier voor?
De importeur (in de Telegraaf, jaja)
censuur :O
pi_31247467
De landwind is gebaseerd op de 1e generatie opel frontera/isuzu rodeo. Die 2 stammen uit 1990, en in die tijd was veiligheid nog niet zo'n issue als nu. jinglang produceert dit technische ontwerp zeer goedkoop, en heeft bovendien onderdelen zelf opnieuw ontwikkeld.
De veiligheid , of beter gezegd de onveiligheid van die landwind is dus een direct gevolg van het zeer goedkoop produceren.
Vergelijk het met onderdelen in een tv die uit kostenoverweging van minder kwaliteit zijn met als gevolg een verhoogde kans van kortsluiting in standby stand met brand als gevolg.
Wanneer de veiligheid van een auto het resultaat is van kostenoverwegingen, kun je uitstekend een conclusie trekken dat de landwind een gevaar is op de weg.
Bovendien heeft GM afspraken gemaakt met jinglang dat die laatste de landwind puur en alleen op de chinese markt zou verkopen. Nu jinglang de landwind op de europese markt verkoopt, is gm van mening dat die landwind de 2dehandsmarkt van de frontera in gevaar brengt.
De snelheid overigens waar tuv de landwind mee heeft getest is 56km/u, terwijl adac de landwind heeft getest met een snelheid van 64km/u. Dat is een behoorlijk verschil. De bewegingsenergie van de auto gaat met de snelheid in het kwadraat, wat betekent dat de botsenergie bij 64km/u 30% hoger ligt tov de 56km/u.
quote:
China's Jiangling Motors to retrofit SUV after failing German crash test
09.23.2005, 12:39 PM

FRANKFURT (AFX) - Chinese carmaker Jiangling Motors Corp Ltd is planning to retrofit its SUV Landwind after the car failed a crash test conducted by German automobile association ADAC, Automobilwoche weekly said in a report to be published Monday.

The magazine cited project manager Wolfgang Haus as saying the company is likely to have worked out all 'relevent weak points in the next two to three months.'

He did not say which parts were to be retrofitted.

Earlier this week Jiangling insisted its four-wheel drive is safe after getting abysmal results when tested in Germany.

'Landwind is secure. We've passed the national Chinese automobile test,' Xu Bingzhang, spokesman of the company, told Agence France-Presse at the time.

The Landwind, which was displayed at the Frankfurt Motor Show last week, failed miserably in crash tests conducted even at relatively low speeds, German automobile association ADAC said in a statement on its website.

When a frontal collision at a speed of 65 kilometers (41 miles) an hour was carried out, the driver of the Landwind had 'no chance of survival,' according to the statement.

When a vehicle crashed into the side of the Landwind at 50 kilometers an hour, the driver did survive, but with serious injuries to his head, the statement said.
http://www.forbes.com/mar(...)9/23/afx2241356.html
geen
pi_31247782
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:17 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Die crashtest is niet relevant. Alleen geen enkel boerenverstand lijkt dat te begrijpen. Hoeveel auto's rijden er momenteel rond die in de jaren '80, of eerder zijn ontworpen? Stel dat je een tweedehands auto koopt, in plaats van een Landwind, dan is dat toch een even "gevaarlijke" aankoop? Mensen kopen ook wel eens een -ex schadeauto, bewust of onbewust. Moet je kijken wat zo'n auto doet, als je 'm aan deze test onderwerpt.
Als je echt niet kunt rijden en jezelf een gevaar voor de weg zou vinden, zou ik naar crash-test uitslagen kijken. Als je echt van jezelf denkt, hmmmm de kans dat ik met 65 kmpu tegen een betonnen muur opknal is wel degelijk aanwezig, koop dan geen Landwind en koop dan geen tweedehandsje.
Dit soort berichten is puur voor mongolen die hun leven laten leiden door de media. In de hand gewerkt door de Duitse en Japanse autolobby, want die kunnen dit soort berichtjes uiteraard heel goed gebruiken.
De landwind is een nieuw geproduceerde auto, en geen 2dehandsje. Hij kan dan wel gebaseerd zijn op een technisch ontwerp wat stamt uit de jaren 80/90, dat betekent niet dat je hem kunt behandelen als een 2dehandsje en klopt het argument dat er zat 'onveilige' 2dehandsjes rondrijden ook niet. De landwind is nieuw, en daar geldt huidig regelgeving voor.
geen
pi_31248074
Hier de link naar de TUV test...

ALs je dat filmpje ziet dan gruwel je net zo hard, helmaal als je je bedenkt dat het 10km/u langzamer is ...

Artikel ANWB

Linkje naar de horror film
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:31:50 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31248191
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:26 schreef tspawn het volgende:
Hier de link naar de TUV test...

ALs je dat filmpje ziet dan gruwel je net zo hard, helmaal als je je bedenkt dat het 10km/u langzamer is ...

Artikel ANWB

Linkje naar de horror film
En dat is een veilige auto volgens de importeur..
Brrrrr
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:35:41 #50
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31248270
Ik ben eens aan het zoeken naar andere crashtestfilmpjes, maar iig op limewire zijn ze niet te vinden. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe bv. een megane uit '95 (voor die tijd veilige auto's) zich houdt. Heeft iemand iets liggen?
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')