abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31221790
Niet de concurrentie van Route Mobiel is momenteel de grootste kopzorg van de ANWB, maar waarschijnlijk is dat de Chinese Landwind. Deze SUV die door een vernietigend rapport van de ANWB vorige maand in één klap van de markt werd getrapt, blijkt volgens tests van het Duitse keuringsinstituut TÜV gewoon aan de normen te voldoen.

Volgens het Chinese bedrijf ligt het voor de hand dat de ANWB en haar Duitse zusterorganisatie ADAC zich hebben laten inpalmen door de Duitse autolobby, die uiteraard het Chinese suvvertje, dat slechts 17.000 Euro kost, van de Europese markt wilde weren. Deze redenering lijkt me wat vergezocht, maar alles is natuurlijk mogelijk.

Het lijkt zeker dat de ANWB een spetterende schadeclaim te wachten staat en als TÜV gelijk heeft, dan is dat natuurlijk ook terecht. De juristen van de ANWB krijgen het dus nog drukker de komende tijd...

http://weblog.fok.nl/blog/8611
pi_31222094
slecht man! heb je die crash test gezien!.
aan mij niet besteed zo'n auto
pi_31222127
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:25 schreef twentuh9 het volgende:
slecht man! heb je die crash test gezien!.
aan mij niet besteed zo'n auto
Als er geknoeid is met de uitslag kon die crash test ook wel een schromelijk overdreven zijn (niet het juiste materiaal vd muur, snelheid lag veel hoger dan 65km etc etc)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31222192
nooit over nagedacht,....zou dat echt zijn gebeurd ?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 08:40:46 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31222247
En daarbij: hoeveel mensen botsen tegen een betonnen muur? De meeste botsingen zijn met andere auto's, als je met 2500 kg een gemiddelde auto in Nederland raakt, heeft jouw auto niet de meeste kreukels.........
censuur :O
pi_31222296
ja maar als ik zie dat het stuur tijdens de crash-test helemaal tegen het plavond komt dan krijg ik toch mijn twijvels
  donderdag 6 oktober 2005 @ 08:47:27 #7
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31222329
Dan wil ik de TÜV crashtest weleens zien, dan beslis ik zelf wel of ik dat kreng veilig vind
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 6 oktober 2005 @ 08:58:54 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31222466
twentuh9 ==> Er is niet 1 auto waarmee ik met 65 km/h tegen een blok beton wil parkeren...
censuur :O
pi_31222481
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:
twentuh9 ==> Er is niet 1 auto waarmee ik met 65 km/h tegen een blok beton wil parkeren...
Precies.
En alsof je zoiets in een suzuki alto wel overleeft.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:40:49 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31223127
Of een Smart! Of een Fiat Panda! Of een motor....
censuur :O
pi_31224121
Erg vreemd dit. De ADAC en de ANWB gaan hun naam toch niet te grabbel gooien ?

Zou er zo een groot verschil zijn in de botsproeven van de ADAC en de TUV ?


Nou zit ik tekijken op de site van EURONCAP en de botsproef van de Adac en de NCAP zijn het zelfde...

[ Bericht 26% gewijzigd door tspawn op 06-10-2005 10:36:30 ]
pi_31224666
Zou iemand wat schroefjes los hebben gedraaid voordat de ANWB test plaatsvond?
pi_31224789
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:40 schreef RemcoDelft het volgende:
En daarbij: hoeveel mensen botsen tegen een betonnen muur? De meeste botsingen zijn met andere auto's, als je met 2500 kg een gemiddelde auto in Nederland raakt, heeft jouw auto niet de meeste kreukels.........
In de test botsen ze met 64 km/u tegen een betonnen blok. Dat schijnt overeen te komen met de impact die je hebt als je met 50 km/u op een tegenligger klapt die ook zo hard rijdt.
A mind with a heart of it's own
pi_31224836
Het viel me inderdaad flink op dat ANWB een vreemd standpunt innam.. hierbij lijkt dan ook mijn gezonde achterdocht bevestigd te zijn.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:05:33 #15
44672 ffTzz
kopje thee ??
pi_31224852
Gequoot uit Elsevier:
woensdag 14 september 2005 15:29

De slechte resultaten van de Landwind zijn geen verrassing voor mensen die zich beter in de techniek van de SUV verdiepen. Jianling Motor Company heeft gebruik gemaakt van bedaagde General Motors techniek, van de eerste generatie Opel Frontera om precies te zijn. In hun queeste voor een lage prijs lijken de Chinezen het hoofdstuk veiligheid te hebben overgeslagen.
Teruggetrokken
Het is voor de tweede keer in korte tijd dat de ANWB een alarmerend persbericht over de veiligheid van een budgetauto publiceert. Pijnlijk genoeg moesten de resultaten van de test met de Dacia Logan teruggetrokken worden, toen bleek dat de ADAC een oneigenlijke testmethode had gebruikt.
Link :
http://www.elsevier.nl/pe(...)cht/asp/artnr/63987/

Ik persoonlijk denk dat de ANWB iets tegen budget auto’s heeft en dat de ADAC slechte testen uitvoert.
Aanklagen die club voor onherstelbare schade en laster.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:13:10 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31225011
En toen kwam de Test van de TUV en was ie toch veilig?
Nu weegt de landwind 10 Kg meer dan 2500 en is daarmee voor de tuv geen personenauto maar een vrachtwagen, en dan zijn de testen anders.
Heel mooi dit verhaal van de importeur, maar ik wil de crashtestopnames van de tuv wel eens zien voordat ik overtuigt ben dat de ADAC/ANWB testen geturkt zijn. En dan graag ook nog een euroncap test
http://www.euroncap.com/ als je wilt zien hoe veilig jouw auto is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31225316
Wat maakt het uit of dat ding veilig is of niet.

Als je niet kan autorijden doe dat dan gewoon ook niet, ook al is je auto zo veilig als een tank, denk ook even aan de anderen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:35:38 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31225549
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:02 schreef DrMarten het volgende:

[..]

In de test botsen ze met 64 km/u tegen een betonnen blok. Dat schijnt overeen te komen met de impact die je hebt als je met 50 km/u op een tegenligger klapt die ook zo hard rijdt.
Mits de tegenligger even zwaar is! Simpele mechanica zegt dat als 2500 kg tegen 1000 kg opbotst, de 2500 kg niet tot stilstand komt, maar een "restsnelheid" overhoudt. Ook de kracht van de botsing is dan kleiner, waardoor de auto minder opvouwt.
censuur :O
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:10:43 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31226426
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Mits de tegenligger even zwaar is! Simpele mechanica zegt dat als 2500 kg tegen 1000 kg opbotst, de 2500 kg niet tot stilstand komt, maar een "restsnelheid" overhoudt. Ook de kracht van de botsing is dan kleiner, waardoor de auto minder opvouwt.
Maar vertel er dan ook bij dat die vervorming die de zware auto minder krijgt de kleine auto meer krijgt.
Kortom, je legt het kreukelen bij de ander neer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:30:14 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31226941
Trouwens zal het me verwonderen als de Landwind er veilig uit komt bij ncap
Hij is gebaseerd op een oude frontera, en zelfs de 2002 frontera komt er niet geweldig uit bij ncap
Een ouder model, of mindere kwaliteit staal, en waarschijnlijk beide, en je hebt een nog onveliger auto.
Het zal dus eerder onlogisch zijn dat de landwind geen veilige auto is.
AFAIK is hij gebaseerd op de eerste generatie frontera, begin jaren 90 (ofwel de Isuzu Rodeo uit de jaren 80) en is china niet toonaangevend in de wereld als het om bijzonder hoogwaardig staal gaat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:00:48 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31227657
1 ding: ze gebruiken geen "hoogwaardig staal" voor auto's hoor!! Dat mag allemaal 3 keer niks kosten... Gewoon pisbakkestaal zoals dat in vaktermen heet
censuur :O
pi_31227746
Natuurlijk is dat ding veilig. Zo werkt het tegenwoordig, als een ongewenste concurrent op de markt verschijnt.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:05:47 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31227792
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:00 schreef RemcoDelft het volgende:
1 ding: ze gebruiken geen "hoogwaardig staal" voor auto's hoor!! Dat mag allemaal 3 keer niks kosten... Gewoon pisbakkestaal zoals dat in vaktermen heet
http://www.corusgroup.com/en/news/news/2005_Corus_HSD_steels
quote:
Corus and Salzgitter announce joint product development of High Strength and Ductility (HSD®)-steels
04 Oct 2005

Corus and Salzgitter today announced that both companies have formalized their efforts on joint product development co-operation in the area of High Strength and Ductility (HSD®)-steels based on high manganese content. Corus and Salzgitter have been working together on identifying opportunities for the application of High Strength and Ductility (HSD®)-steels in selected market sectors such as automotive and engineering.

The performance of these High Strength and Ductility (HSD®)-steels is superior to conventional steels, with strength levels of 600 to 1400 Mpa corresponding with elongations of 70 to 20%, respectively. In this co-operation both companies will share complementary R&D expertise to develop and optimize these products.

The new (HSD®)- grade will be developed for a variety of applications. These refer in particular to parts with complex geometrical structure combined with high strength requirements, such as sophisticated components for mechanical engineering applications. In the Automotive sector substantial benefits can be achieved by mass reduction, improved crash resistance, and by providing the automotive engineer with enhanced design freedom.

Timing and availability of products and applications will be included in progress updates that will be provided in the course of 2006

Rauke Henstra, Executive Director, Strip Products for Corus, said, “We are pleased and excited that both Corus and Salzgitter, who have been working together on identifying opportunities for the application of High Strength and Ductility will continue the efforts on this programme”.

Hans Fischer, Chairman of the executive board from Salzgitter Stahl GmbH, said: “We are happy and proud that Salzgitter and Corus are working together in the development of a new generation of steels which will help our customers to realize their future innovations”.

Corus Group Plc (LSE/AEX: CS; NYSE: CGA) is one of the world’s largest metal producers with annual turnover of over £9 billion and major operating facilities in the U.K., the Netherlands, Germany, France, Norway and Belgium. Corus’ four divisions comprising Strip Products, Long Products, Distribution & Building Systems and Aluminium provide innovative solutions to the construction, automotive, rail, general engineering and packaging markets worldwide. Corus has 48,100 employees in over 40 countries and sales offices and service centres worldwide. Combining international expertise with local customer service, the Corus brand represents quality and strength.

The Salzgitter Group consists of over 80 national and international subsidiaries and associated

companies. It ranks among Europe’s leading steel technology groups, with around ¤ 6 billion in external sales, an annual production of more than 8 million tons of crude steel, and a workforce of around 18,000.

In the flat rolled products and sections segments, the Group is positioned among the top 5 in Europe, and occupies a leading position in the Tubes segment. As an MDAX listed company, Salzgitter AG ranks as one of the Top 100 German stock corporations.

Ends
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31227803
Mensen denken bijvoorbeeld ook allemaal nog steeds dat die replica-batterijen van Nokia kunnen ontploffen. Vette hoax. Gewoon een manier om mensen weer originele artikelen te laten kopen.
The gum you like, is coming back in style.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')