abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31221000
quote:
DEN HAAG (ANP) - Minister Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing) is ,,erg geschrokken'' van wat hij heeft aangetroffen in politiek Den Haag. ,,Het is nog erger dan ik had gedacht. Al mijn vooroordelen over vierkante kilometer en kaasstolp zijn bevestigd.''

Dat heeft de D66-minister dinsdag gezegd tijdens een bijeenkomst van het Genootschap van Hoofdredacteuren. De man die een halfjaar geleden zijn partijgenoot De Graaf opvolgde, constateert voornamelijk traagheid, logheid, besluiteloosheid en verkokerde departementen. De Haagse politiek is conservatief, een systeem dat zichzelf in stand lijkt te houden en waar voortdurend ,,met meel in de mond wordt gesproken'', aldus Pechtold.

Tot de weinige dingen die hem zijn meegevallen behoort de ,,ongelofelijke loyaliteit van de ambtenaren''.
Wat bedoelt ie precies met 'vooroordelen over vierkante kilometer en kaasstolp'? Of is dat jargon?
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
pi_31221179
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_31221563
dat ze micromanagement doen in een radius van 1km van het binnenhof.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_31221781
Wat voor hem is meegevallen, is volgens mij best wel gevaarlijk... Die ongelooflijke loyaliteit van de ambtenaren is namelijk erg handig als eentje bepaalde regeltjes erdoor gedrukt wil krijgen.
Dat is voor de burger vaker niet goed dan wel.
pi_31230702
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 07:34 schreef Fester het volgende:
Wat voor hem is meegevallen, is volgens mij best wel gevaarlijk... Die ongelooflijke loyaliteit van de ambtenaren is namelijk erg handig als eentje bepaalde regeltjes erdoor gedrukt wil krijgen.
Als ambtenaren dat gaan doen ondergraven ze de macht van de democratisch gekozen regering. Daarom is die loyaliteit zo belangrijk. Ambtenaren die op hun eigen houtje een eigen politieke koers gaan varen zijn meestal dan ook snel vertrokken. Niks mis mee lijkt me.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:54:07 #6
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31230929
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 07:34 schreef Fester het volgende:
De loyaliteit van ambtenaren is een randvoorwaarde voor een rechtstaat. Regeltjes druk je er trouwens niet doorheen. Die gaan eerste naar de Tweede Kamer en dan nog eens naar de Eerste Kamer.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_31231084
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:54 schreef Ludwig het volgende:
De loyaliteit van ambtenaren is een randvoorwaarde voor een rechtstaat. Regeltjes druk je er trouwens niet doorheen. Die gaan eerste naar de Tweede Kamer en dan nog eens naar de Eerste Kamer.
Klopt, als regels door de kamer gedrukt kunnen worden is dat niet de verdienste van een minister of staatsecretaris maar het gevolg van een parlement dat heeft zitten slapen.
pi_31244461
Het zou handig zijn wanneer Pechtold dan ook de dingen bij de naam noemt, maar ja... dat doet -ie dus weer niet. Het is niet voor niets een D66-politicus...
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:21:13 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31244598
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:16 schreef dVTB het volgende:
Het zou handig zijn wanneer Pechtold dan ook de dingen bij de naam noemt, maar ja... dat doet -ie dus weer niet. Het is niet voor niets een D66-politicus...
Ik denk dat minister Pechtold de laatste tijd genoeg dingen bij de naam genoemd heeft.
Ik kan deze man best waarderen eigenlijk. Steeds meer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:22:22 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31244633
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:54 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Óf via de ministers van justitie van de EU, om zo landelijke regeringen te passeren.
Gebeurt niet veel, maar wel bijna, met die bewaarplicht, naar ik meen.

Maar ik hou er al over op.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:52:28 #11
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31366554
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Óf via de ministers van justitie van de EU, om zo landelijke regeringen te passeren.
Gebeurt niet veel, maar wel bijna, met die bewaarplicht, naar ik meen.

Maar ik hou er al over op.
Die verdragen moeten nog altijd erkend worden door een tweederde meerderheid. Anders heeft de EU echt niets te zeggen hoor. Bestaat er trouwens een minister van justitie van de EU? Heb er echt nog nooit over gehoord.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_31445251
Schopje POL. .
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:42:20 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31445813
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:52 schreef Ludwig het volgende:

Bestaat er trouwens een minister van justitie van de EU? Heb er echt nog nooit over gehoord.
Er is wel een Europese ministerraad van ministers van justitie. Zoals die er op elk gebied is. Ze hebben het hoofdzakelijk over terrorisme en grensoverschrijdende criminaliteit.

Ook is er een Europese Commissaris op dit gebied. De Italiaan Frattini. Maar het is niet echt de zwaarste portefeuille. Heel veel op justitiegebied wordt aan de afzonderlijke lidstaten.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:46:05 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_31445917
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:42 schreef freako het volgende:

[..]

Er is wel een Europese ministerraad van ministers van justitie. Zoals die er op elk gebied is. Ze hebben het hoofdzakelijk over terrorisme en grensoverschrijdende criminaliteit.
Terrorisme en fraude zijn de twee kernpunten op Europees niveau.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:51:01 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31446075
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Terrorisme en fraude zijn de twee kernpunten op Europees niveau.
Iets anders is er ook niet op justitiegebied, nu dat Europese uitleveringsbevel er is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')