hahaha, daar hebben we onze schijtlijster weerquote:Op zaterdag 23 december 2006 01:06 schreef Bora-Bora het volgende:
Goede conclusie, Dutchtrain!
Ik ben ook niet echt weg van Marseille:
het is er niet echt veilig, niet bepaald schoon, en er is niet enorm veel te zien.![]()
De stad is echt in verval. Jammer. De vergane glorie van een oude havenstad (met de nadruk op "ver").
Ja, dan zit je dus bij Prado... wij hadden het hier over de binnenstad. Dat is wel iets heel anders.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:08 schreef Backdoorman het volgende:
hahaha, daar hebben we onze schijtlijster weer....hoe kom je er in hemelsnaam bij dat Marseille niet veilig zou zijn? Vorig jaar nog gaan stappen daar en snachts lekker op het strand gezeten met een fles wijn...
Je lijkt me een échte ontdekkingsreiziger!quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:08 schreef Backdoorman het volgende: hahaha, daar hebben we onze schijtlijster weer....hoe kom je er in hemelsnaam bij dat Marseille niet veilig zou zijn? Vorig jaar nog gaan stappen daar en snachts lekker op het strand gezeten met een fles wijn...we voelden ons erg veilig en het was er aangenaam toeven. Mooie haven, leuke kerk met schitterend uitzicht over het oude centrum, dat eilandje voor de kust en de zee! Zeer indrukkwekkende stad!
![]()
Weer op zo'n vrijdagavond als in het andere topic zeker?....quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:08 schreef Backdoorman het volgende:Vorig jaar nog gaan stappen daar en snachts lekker op het strand gezeten met een fles wijn...
En de bewoners zélf, niet te vergeten!!quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:17 schreef DutchTrain het volgende: En het gezien hebbende kan ik me wel voorstellen dat vele reizigers / vakantiegangers zich in het centrum van Marseille 's avonds laat niet veilig voelen.
Genoeg visrestaurants in ieder geval. En tentjes waar je crepes kan krijgen met de meest vreemde vullingen kan krijgen. En er zijn - omdat het een havenstad is - ook genoeg restaurants uit andere culturen. Genoeg keuze heb ik gemerktquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:27 schreef sanni het volgende:
Weet iemand wat ervan waar is dat je in Marseille fantastische eetzaakjes hebt
waar je heerlijk in kunt toeven? En zoja,welke en waar?![]()
Ik ben vorig jaar zomer nog eens terug geweest en moet zeggen dat de stad echt helemaal veranderd in de zomer... ook omdat nu tramlijn door het centrum klaar is en er geen auto's meer rijden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:33 schreef schwa78 het volgende:
Ik ga half mei met mijn vriendin een paar dagen naar Marseille.
Iemand tips voor een hotel? Of anders in welke wijk ik het beste een hotel kan nemen?
hoe is je arabisch??quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:20 schreef beatrijs het volgende:
Schop
Wil in de herfstvakantie voor 4/5 dagen heen. Kun je je daar redden als je niet zo goed Frans spreekt?
Hebben jullie verder nog tips/ervaringen ed?
-edit- als ik het zo lees dan klinkt het niet al te goed...misschien andere bestemming kiezen?
Avignon naar vliegveld marseille is een flink stuk met de bus of taxi, maar je hebt natuurlijk de tgv van Marseille st. Charles naar Avignon Je hebt ook nog de gewone treinen overigens naar Avignon, weet niet of die ook vanaf marignane gaan.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:32 schreef schwa78 het volgende:
Thanks voor de tips![]()
We overwegen ook ipv naar Marseille naar Avignon te gaan. Weet iemand hoe we van Avignon naar het vliegveld van Marseille kunnen komen? Gaat er een rechtstreekse bus? Wat zou een taxi kosten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |