abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 december 2006 @ 19:08:45 #26
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44751851
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 01:06 schreef Bora-Bora het volgende:
Goede conclusie, Dutchtrain!

Ik ben ook niet echt weg van Marseille:
het is er niet echt veilig, niet bepaald schoon, en er is niet enorm veel te zien.
De stad is echt in verval. Jammer. De vergane glorie van een oude havenstad (met de nadruk op "ver").
hahaha, daar hebben we onze schijtlijster weer ....hoe kom je er in hemelsnaam bij dat Marseille niet veilig zou zijn? Vorig jaar nog gaan stappen daar en snachts lekker op het strand gezeten met een fles wijn...we voelden ons erg veilig en het was er aangenaam toeven. Mooie haven, leuke kerk met schitterend uitzicht over het oude centrum, dat eilandje voor de kust en de zee! Zeer indrukkwekkende stad!
pi_44752663
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 19:08 schreef Backdoorman het volgende:
hahaha, daar hebben we onze schijtlijster weer ....hoe kom je er in hemelsnaam bij dat Marseille niet veilig zou zijn? Vorig jaar nog gaan stappen daar en snachts lekker op het strand gezeten met een fles wijn...
Ja, dan zit je dus bij Prado... wij hadden het hier over de binnenstad. Dat is wel iets heel anders.

En ja, angst is een gevoel en niet zozeer op feiten gebaseerd. En het gezien hebbende kan ik me wel voorstellen dat vele reizigers / vakantiegangers zich in het centrum van Marseille 's avonds laat niet veilig voelen.
pi_44756014
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 19:08 schreef Backdoorman het volgende: hahaha, daar hebben we onze schijtlijster weer ....hoe kom je er in hemelsnaam bij dat Marseille niet veilig zou zijn? Vorig jaar nog gaan stappen daar en snachts lekker op het strand gezeten met een fles wijn...we voelden ons erg veilig en het was er aangenaam toeven. Mooie haven, leuke kerk met schitterend uitzicht over het oude centrum, dat eilandje voor de kust en de zee! Zeer indrukkwekkende stad!
Je lijkt me een échte ontdekkingsreiziger!
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 19:08 schreef Backdoorman het volgende:Vorig jaar nog gaan stappen daar en snachts lekker op het strand gezeten met een fles wijn...
Weer op zo'n vrijdagavond als in het andere topic zeker?....

Ter verduidelijking: de strandjes in de directe omgeving van Marseille zijn niet echt een omweg waard (niet qua onveiligheid, maar gewoon omdat er niks bijzonders aan is )
en Marseille naar mijn mening evenmin. Alleen als je fan bent van kathedralen, is de basiliek (Notre Dame de la Garde) bovenop de berg eventueel de moeite waard. Maar als je op zoek bent naar gave stranden en mooi zeezicht valt er elders in de regio echt nog wel wat anders te vinden.
 FR
pi_44756019
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 20:17 schreef DutchTrain het volgende: En het gezien hebbende kan ik me wel voorstellen dat vele reizigers / vakantiegangers zich in het centrum van Marseille 's avonds laat niet veilig voelen.
En de bewoners zélf, niet te vergeten!!
 FR
pi_46784954
Nog een positief artikel over Marseille:

http://www.ad.nl/reizen/article1115921.ece?start=13
pi_46794602
tvp, foto's en ervaringen volgen...
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_46868209
Ben laatst weer eens in de buurt van Marseille geweest (of eigenlijk meer Cassis) wel weer leuk. We hadden een camping in Aix-en-provence, leuk stadje wel! Alleen de ringweg is een beetje ingewikkeld, 1 - ringtingsverkeer enz..
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:27:39 #33
167723 sanni
Acima de seu
pi_46875147
Weet iemand wat ervan waar is dat je in Marseille fantastische eetzaakjes hebt
waar je heerlijk in kunt toeven? En zoja,welke en waar?
pi_46884191
Ben daar toen eens gaan eten met een vriend in een pizza restaurantje. We bestelde toevallig dezelfde soort pizza, krijgen we 1 grote pizza op een groot bord waar we dan heel "romantisch" met zn 2en van moesten eten . Die kaarsjes maakte het ook helemaal af .
pi_46913521
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:27 schreef sanni het volgende:
Weet iemand wat ervan waar is dat je in Marseille fantastische eetzaakjes hebt
waar je heerlijk in kunt toeven? En zoja,welke en waar?
Genoeg visrestaurants in ieder geval. En tentjes waar je crepes kan krijgen met de meest vreemde vullingen kan krijgen. En er zijn - omdat het een havenstad is - ook genoeg restaurants uit andere culturen. Genoeg keuze heb ik gemerkt
pi_46950355
Marseille..... 2x geweest, eerste keer is er in onze auto ingebroken en tweede keer kwamen we met zijn 4en (meiden) nogal onguur volk tegen. Niet voor herhaling vatbaar helaas.
pi_46955242
Criminaliteit is daar erg hoog indd! Erg oppassen. Ik liep er met een backpack vol kleding en klimmateriaal, verder weinig boeiends dus voelde me wel redelijk safe .
pi_57391856
Ik ga half mei met mijn vriendin een paar dagen naar Marseille.

Iemand tips voor een hotel? Of anders in welke wijk ik het beste een hotel kan nemen?
pi_57392388
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 10:33 schreef schwa78 het volgende:
Ik ga half mei met mijn vriendin een paar dagen naar Marseille.

Iemand tips voor een hotel? Of anders in welke wijk ik het beste een hotel kan nemen?
Ik ben vorig jaar zomer nog eens terug geweest en moet zeggen dat de stad echt helemaal veranderd in de zomer... ook omdat nu tramlijn door het centrum klaar is en er geen auto's meer rijden.

Het leukst is het om een hotel te nemen vlakbij de haven. In de Rue Beauvau zitten enkele kleinere hotels met kamers rond de 75 euro per nacht. Je zit dan dicht bij de boot naar de bezienswaardige eilanden en midden tussen de leuke restaurants en winkels.
Vermijd 's avonds wel de straten rondom de Cours Julien, maar loop zeker deze straat naar boven om op één van de terrassen op het plein aan het eind van de Cours Ju wat te gaan eten als het mooi weer is.

Als je een architectuurliefhebber bent of eens in een bijzonder hotel wilt verblijven, ga dan naar http://www.hotellecorbusier.com/ Het ligt een stukje buiten het centrum, maar met de bus ben je zo in de stad of bij het strand.
pi_57427642
Thanks voor de tips

We overwegen ook ipv naar Marseille naar Avignon te gaan. Weet iemand hoe we van Avignon naar het vliegveld van Marseille kunnen komen? Gaat er een rechtstreekse bus? Wat zou een taxi kosten?

[ Bericht 59% gewijzigd door schwa78 op 17-03-2008 10:44:53 ]
pi_87273264
Schop

Wil in de herfstvakantie voor 4/5 dagen heen. Kun je je daar redden als je niet zo goed Frans spreekt? :P
Hebben jullie verder nog tips/ervaringen ed?

-edit- als ik het zo lees dan klinkt het niet al te goed...misschien andere bestemming kiezen?

[ Bericht 7% gewijzigd door beatrijs op 07-10-2010 08:30:15 ]
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_87313470
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:20 schreef beatrijs het volgende:
Schop

Wil in de herfstvakantie voor 4/5 dagen heen. Kun je je daar redden als je niet zo goed Frans spreekt? :P
Hebben jullie verder nog tips/ervaringen ed?

-edit- als ik het zo lees dan klinkt het niet al te goed...misschien andere bestemming kiezen?
hoe is je arabisch?? :')

marseille is wel ok om eens gezien te hebben. echte oude havenstad, vieux Marseille is wel geinig, mooi gelegen ook aan de kust, maar 5 dagen is echt te lang........wel is het ontzettend leuk om Marseille te combineren met een 7 daagse stedentrip door het zuiden van Frankrijk...ligt op een mooie lijn: Marseille-Cannes-Nice-Monaco bijvoorbeeld ^O^
pi_87334119
Marseille heb je in 1 dag wel gezien, dus als je die kant uitgaat, kun je beter een andere uitvalsbasis nemen, en van daaruit een dagje naar Marseille gaan.

Als je een stukje naar het noordwesten gaat, heb je de mooie steden voor het uitkiezen: Avignon, Arles, Aix-en-Provence en heb je nog een aantal leuke bestemmingen als Les Baux, Orange en de Pont du Gard.

Wat meer naar het oosten kom je aan de Cote-d'Azur met het mooie achterland, vanwaar je ook een tripje naar Marseille kan maken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_87334610
Marseille is geweldig, niet gaan rondhangen in de buitenwijken (quartiers nord bijv.), daar is toch niet veel aan. De oude haven is heel leuk en ik vind zelf de sfeer 's avonds en 's nachts (rond de terrasjes) heel goed.
Het strand een stukje verder bij La Madrague is ook leuk, maar daar ben ik zo lang al niet geweest, dat zal wel niet meer het rustige plekje zijn wat het ooit was.
Ik ben het er ook wel mee eens dat je het in 1 flinke dag wel gezien hebt maar er is genoeg ander moois in de buurt.
Zéker niet met de auto door het centrum gaan rijden, het verkeer is echt een verschrikkelijke chaos in Marseille.
pi_87334694
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:32 schreef schwa78 het volgende:
Thanks voor de tips ^O^

We overwegen ook ipv naar Marseille naar Avignon te gaan. Weet iemand hoe we van Avignon naar het vliegveld van Marseille kunnen komen? Gaat er een rechtstreekse bus? Wat zou een taxi kosten?
Avignon naar vliegveld marseille is een flink stuk met de bus of taxi, maar je hebt natuurlijk de tgv van Marseille st. Charles naar Avignon Je hebt ook nog de gewone treinen overigens naar Avignon, weet niet of die ook vanaf marignane gaan.
Ik zie net dat er een trein vanaf Vitrolles gaat, wat vlakbij het vliegveld is.
http://telechargement.ter(...)80_20100928_1418.pdf

[ Bericht 10% gewijzigd door OnCraintDégun op 08-10-2010 20:28:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')