bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/008181.htmlquote:Vijf miljoen voor nieuwe koffie
De ambtenaren van de ministeries van Financiën en VROM hebben het er maar druk mee. Zo zijn er maar liefst honderd van hen geselecteerd voor een speciale koffietest. Beide departementen hebben namelijk nieuwe koffieautomaten nodig en dus zijn drie fabrikanten uitgenodigd het testpanel een bakkie pleur voor te zetten. Hiervoor zijn de ambtenaren, die voor gemiddeld 48.000 euri per jaar op de loonlijst staan, maar liefst een halve dag kwijt. Ofwel de testsessie kost maar liefst 12.000 euro. Maar het kan nog veel erger. Zo gaat het om de levering van in totaal 110 automaten. Hiervoor is vijf miljoen! uit de schatkist genomen, ofwel een dikke 45.000 euri per automaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
De koffie? Dat kost echt wel meer dan een euro per dag heur.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:46 schreef Ludwig het volgende:
Een servicecontract kost hooguit 400 euro per jaar per machine!
Sinds wanneer is zon nescafe bak niet goed genoeg?
44.600 euri, ongeveer. Dat zijn zo'n kwart miljoen bakken. Per automaat.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 23:06 schreef MeneerGiraffe het volgende:
De koffie? Dat kost echt wel meer dan een euro per dag heur.
ROTFLMAOPIMPquote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik vind het goed. Ambtenaren krijgen sowieso al onderbetaald,
Een bak nescafe pleur kost 7 ct per kopje.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik denk dat bbstreams idd gelijk heeft en dat het gaat om een totaalpakket.
De media kan alles altijd zo mooi opkloppen.
dat is dan vaak ook pleur, en op de cappucino-suiker variant na, niet mijn smaakquote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:55 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Een bak nescafe pleur kost 7 ct per kopje.
Waarschijnlijk idd gewoon een aanbesteding voor 5 jaar (ofzo) voor het verzogen van de koffie voor die ministeries.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik denk dat bbstreams idd gelijk heeft en dat het gaat om een totaalpakket.
De media kan alles altijd zo mooi opkloppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |