abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31216088
Zonder schatje met de lieftallige Tom2x moet het lukken.

Fok heeft bij Idols 1 een leuke rol gespeeld door te zinspelen op fraude bij de computers en het negeren van de stemmen. Het topic haalde diverse kranten en showrubrieken op de tv en RTL4 ging tot actie over door diverse journalisten uit te nodigen bij de computers.

Het viel de vorige keer al op dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het publiek de uiteindelijke winnaar bepaalt. Net als sommigen denken dat dat bij BB zo is.

In dit topic bespreken we mogelijke fraude en vooropgezette ideeen van de makers van Idols. Bepalen zij wie er gaat winnen? Wat is hun strategie?

Laat ik voorop stellen dat ik het niet zo erg vind hoor, dat het doorgestoken kaart is. Het blijft een geweldig programma en Martijn Krabbe is mijn natte droom dus het gaat helemaal goed komen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:25:23 #2
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31216367
Ik zie nog steeds het nut van die manipulatie niet in.
Als een kandidaat de minste stemmen krijgt is hij of zij niet populair en is er toch geen reden om diegene er in te houden? . Dan zouden ze sowieso niet voor Jamai als winnaar hebben gekozen lijkt mij, toch niet bepaald een prototype Idol.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_31216436
Eens kijken of er weer veel over geluld gaat worden.
That's all folks!
pi_31216572
Het is de programmamakers er veel aan gelegen om een spannende programma-opbouw te hebben en verrassingen in te calculeren. Vooral in de eerste serie gold dat. De winnaar was nog niet eens het allerbelangrijkste. De keuze voor Jamai was logisch, Jim was toch al wel populair en Hind ging het duidelijk op kwaliteit wel redden. Jamai kon wel een zetje gebruiken Succes verzekerd en ze hebben gelijk gekregen.

Denk je dan dat bijvoorbeeld de zwangere vrouw uit BB weggestemd gaat worden voordat ze bevallen is, ook al stemmen 10 miljoen mensen haar eruit? Ze zullen wel gek zijn.
pi_31218489
Ik blijf naïef en hou het erbij dat alles eerlijk gaat. De notaris erbij zegt me eigenlijk genoeg
pi_31220042
Die notaris vind ik toch altijd zo'n onzin. Voor hetzelfde geld is het een acteur, dat ze zeggen dat hij notaris is maakt het voor mij echt niet meer/minder geloofwaardig. .
How about a nice big cup of shut the fuck up?
Vervelendste ONM'er![#3] | Vervelendste BN'er![#5]
pi_31220177
.
pi_31220490
Owja, het is allemaal doorgestoken kaart. De programmamakers weten zelf prima hoe ze het zo spannend mogelijk kunnen maken ... (en zo de meeste opbrengsten te genereren ....). Het gaat uiteindelijk toch om veel geld ...
pi_31222416
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
.
pi_31225077
Die notarissen vertrouw ik ook voor geen cent. Maar toch is Idols geen doorgestoken kaart.
pi_31227111
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar toch is Idols geen doorgestoken kaart.
Bron?
pi_31227135
Neem het nou toch eens een keertje van me aan, SCHke.
pi_31227745
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:38 schreef Tom_Tom- het volgende:
Neem het nou toch eens een keertje van me aan, SCHke.
Okay, okay tommeke, ik ben ommeke
pi_31228276
Gaat dat zo makkelijk opeens?
That's all folks!
pi_31228340
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Gaat dat zo makkelijk opeens?
Ik heb een zwak voor Tom, sorry, liet me even gaan

Tuurlijk is het fraude, logisch ook.
pi_31228374
Whehe. Nee, SCH, ik kijk al weer uit naar je theorieën enzo. .

Ik hoop dat er dit jaar weer iemand met het idee van een Mol in Idols komt. .
  donderdag 13 oktober 2005 @ 17:14:41 #17
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31413529
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
De programmamakers weten zelf prima hoe ze het zo spannend mogelijk kunnen maken ...
Die spanning is ze dan vorig jaar niet goed gelukt...
pi_31438577
Vorig jaar was er geen Idols dus die spanning was inderdaad wat minder.
Altijd een leuk topic, vooral omdat SCH het bij Idols I helemaal mis had. En toen draaide hij zijn theorie 180 graden en was het toch nog door gestoken kaart ondanks dat hij eerder beweerde dat de winnaar al bekend was (die het dus niet werd).
Mijn mening blijft dat RTL wel manipuleert dmv stemmingmakerij of iemand prominenter in beeld is dan een ander etc etc, maar de stemmen wel eerlijk telt, ook al vanwege de bovengenoemde reden dat de populairste de meeste stemmen krijgt en zeeeeerwaarschijnlijk de meeste platen zal verkopen.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:31:17 #19
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31438738
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:22 schreef Omega het volgende:
Oh nee? Finale was op 1 mei 2004 wijsneus.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:27:33 #20
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_31600803
Wat ik vaak opvallend vind is dat tijdens de audities al vaak een aantal "Idols" veel en uitgebreid in beeld komen en deze gaan vaak ook door naar de volgende rondes.
Nu kan het natuurlijk zijn dat ze bijna iedereen uitgebreid filmen en dat de afvallers eruit gemonteerd worden. Maar zelfs dan zijn er nog altijd een handje vol die erg veel met hun jop op tv komen.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_31622576
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:22 schreef Omega het volgende:
Altijd een leuk topic, vooral omdat SCH het bij Idols I helemaal mis had. En toen draaide hij zijn theorie 180 graden en was het toch nog door gestoken kaart ondanks dat hij eerder beweerde dat de winnaar al bekend was (die het dus niet werd).
Mijn mening blijft dat RTL wel manipuleert dmv stemmingmakerij of iemand prominenter in beeld is dan een ander etc etc, maar de stemmen wel eerlijk telt, ook al vanwege de bovengenoemde reden dat de populairste de meeste stemmen krijgt en zeeeeerwaarschijnlijk de meeste platen zal verkopen.
Mijn stelling was dat Idols manipuleert en zelf bepaalt wie er doorgaat en een lijn in het hoofd heet. Dat kan natuurljk nog wel eens veranderen vanwege wat dan ook maar ik denk dat de stemmen van het publiek gewoon een factor is, en niet de doorslaggevende factor.

Mijn theorie (nou ja, het is meer dan dat natuurlijk) wordt trouwens ondersteund door de aangetoonde fraude bij Big Brother onlangs.
pi_31633481
Spannend ja.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_31762478
Ze kijken naar de looks. Niet naar de kwaliteiten.
Kwaliteit is iets dat je hebt, uitstraling kun je jezelf aanleren en looks kun je jezelf geven, maar de mensen die worden uitgekozen blijken alleen looks te hebben.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:30:24 #24
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31762506
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:29 schreef the_legend_killer het volgende:
uitstraling kun je jezelf aanleren
.

Niet dus.
pi_31762699
Oh jewel. Je kan je gedrag veranderen en dat heeft ook met je uitstraling te maken.
En als ik een pak aandoe heb ik ook nog meer uitstraling en ik draag dagelijks een pak ik spreek uit ervaring.
Daarbij als je sterk in je schoenen staat heb je ook meer uitstraling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')