abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:03:48 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31248876
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:38 schreef vidivici het volgende:

Je persoonlijkheid ligt voor een deel vast maar die moet jezelf vormen. Er zit zeer zeker een keuze element in. Je kiest er echt zelf voor hoe je je persoonlijkheid vormt.
Tot op zekere hoogte. Biologische en chemische factoren spelen hierbij ook een grote rol. Sommige persoonlijkheids-kenmerken of onderdelen van je persoonlijkheid kun je niet voor of tegen kiezen, hooguit onderdrukken. Onderdrukking leidt tot maatschappelijk geaccepteerd gedrag, maar het is niet altijd iets waar iemand zelf gelukkiger van wordt.
quote:
Wat ik trouwens eerder zei over wordt volwassen worden ging niet over alicey maar over borderline.
Ik kreeg later die indruk inderdaad. Bedankt voor de verheldering.
pi_31252480
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte. Biologische en chemische factoren spelen hierbij ook een grote rol. Sommige persoonlijkheids-kenmerken of onderdelen van je persoonlijkheid kun je niet voor of tegen kiezen, hooguit onderdrukken. Onderdrukking leidt tot maatschappelijk geaccepteerd gedrag, maar het is niet altijd iets waar iemand zelf gelukkiger van wordt.
[..]

Ik kreeg later die indruk inderdaad. Bedankt voor de verheldering.
Je hoeft ook niet voor of tegen te kiezen, maar je moet uit je persoonlijkheidskenmerken zelf je persoonlijkheid creeeren. Zie het als een beeldhouwer die een stuk steen heeft, de structuur van de steen analyseert en aan de hand daarvan een beeld maakt.

Onderdrukken is geen optie maar ieder persoonlijkheidskenmerk is maatschappellijk acceptabel in te vullen, ook op een manier waar je niet ongelukkig van wordt. Maar het zoeken hiernaar hebben heel veel mensen geen zin in.

Ik heb trouwens de afgelopen 10 jaar wat borderliners aan het werk gezien. Maar de chaos en het leed dat ze aanrichten is bijna onvoorstelbaar.

Aan de andere kant heb ik ook heel erg sterk mijn gerede twijfels dat psychologen mensen veel te snel een etiketje opplakken en medicijnen voorschrijven die net zo verwoestend kunnen zijn als de schadelijkste harddrugs. Of dat er een mechanisme van selffullfilling prophecy optreedt. En de zorgsector is een industrie die zodoende voor haar eigen continuiteit zorgdraagt.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:42:38 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31252710
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:34 schreef vidivici het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet voor of tegen te kiezen, maar je moet uit je persoonlijkheidskenmerken zelf je persoonlijkheid creeeren. Zie het als een beeldhouwer die een stuk steen heeft, de structuur van de steen analyseert en aan de hand daarvan een beeld maakt.
Toch heeft dit beperkingen. Sommige dingen zijn zo sterk aanwezig (of juist afwezig) dat je niet het tegendeel kan creeeren..
quote:
Onderdrukken is geen optie maar ieder persoonlijkheidskenmerk is maatschappellijk acceptabel in te vullen, ook op een manier waar je niet ongelukkig van wordt. Maar het zoeken hiernaar hebben heel veel mensen geen zin in.
Hmmm.. Of ik het hier mee eens ben weet ik niet. Sommige invullingen zullen echter wel veel moeite vergen..
quote:
Ik heb trouwens de afgelopen 10 jaar wat borderliners aan het werk gezien. Maar de chaos en het leed dat ze aanrichten is bijna onvoorstelbaar.
Ik ken zelf geen borderliners in mijn directe omgeving, maar afgaand op de omschrijvingen en literatuur lijken het mij lastige mensen om mee om te gaan. Je zult ook sterk in je schoenen moeten staan om daar iets mee op te kunnen bouwen lijkt me.
quote:
Aan de andere kant heb ik ook heel erg sterk mijn gerede twijfels dat psychologen mensen veel te snel een etiketje opplakken en medicijnen voorschrijven die net zo verwoestend kunnen zijn als de schadelijkste harddrugs.
Je hebt het dan denk ik over psychiaters, want psychologen mogen geen medicijnen voorschrijven. Ik ben het er deels mee eens. Er zijn psychiaters te vinden die inderdaad iemand vol met pillen stoppen, die het gevolg hebben dat iemand geen persoonlijkheid meer heeft. Iets wat je niet hebt kun je tenslotte ook geen stoornis aan hebben zal de gedachte wel zijn..

Ik denk dat het met etiketjes opplakken op zich wel meevalt. Er zijn standaard-methoden voor om iets vast te stellen, en iets wordt naar mijn ervaring niet snel geetiketteerd als een stoornis of afwijking.
quote:
Of dat er een mechanisme van selffullfilling prophecy optreedt. En de zorgsector is een industrie die zodoende voor haar eigen continuiteit zorgdraagt.
De zorg heeft het echt wel druk zat.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:45:35 #54
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_31252785
Kijk eens in de doorsnee TBS-kliniek of gevangenis en je vindt er ws wel eentje .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_31257295
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:38 schreef vidivici het volgende:

[..]

De meeste vrouwen laten het niet zover komen en zorgen dat ze in een blijf van mijn lijf huis komen. Ga je voor het gemak er even aan voorbij dat dit soort mensen ook verantwoordelijk is voor bv partner en kindermishandeling, dat zijn die duizenden gevallen die jij noemt. Maar laten we die slachtoffers maar even vergeten. Ze zijn niet alleen agressief maar ze zijn ook laf, als ze het fysiek van iemand niet kunnen winnen is die agressiviteit zo als sneeuw voor de zon verdwenen. Vooral die lafheid wijst op gecalculeerd rationeel gedrag en niet op een psychische overmachtsituatie..
[..]

Je hebt het wel over een aandoening maar dat is nog nooit bewezen. Hersenen hebben een zelfstructurerend vermogen, met andere woorden gedraag je je als een idioot krijg je ook de hersenstructuur van een idioot. Vergelijk het met iemand die die iedere dag met zijn voeten in ijskoud water gaat staan en daardoor verkouden wordt.
[..]

Zelf gok ik erop dat het geen onderdeel maar de oorzaak is van wat jij aandoening noemt. Ze zijn het zich zeker wel bewust, maar het is gemakkelijker om impulsgestuurd door het leven te gaan en niet na te denken of volwassen te worden.
[..]

Je persoonlijkheid ligt voor een deel vast maar die moet jezelf vormen. Er zit zeer zeker een keuze element in. Je kiest er echt zelf voor hoe je je persoonlijkheid vormt.
[..]

Geloof mij maar van die agressie weet jij helemaal niets van. Als zo iemand echt doordraait heb je iets van 6 verplegers/agenten en dan zijn het geen kleintjes, nodig om hem in bedwang te houden. Die breekt je kantoortje tot op de grond af en is daarna in staat om je in flarden te scheuren. Dat is geen agressie, maar dat zijn oerkrachten die we als mensen in ons hebben. Oerkrachten die ze oproepen door extreem overtrokken deelemoties.

Wat ik trouwens eerder zei over wordt volwassen worden ging niet over alicey maar over borderline.
Ik vind het jammer dat een (redelijk) objectieve discussie persoonlijk wordt gemaakt. Jij weet namelijk niet of ik niets weet van die agressie. Door klanten bedreigd, in elkaar geslagen, klanten die zelfmoord plegen etc. Maar ja, maakt niet uit, jij hebt je jou eigen ervaringen met deze mensen en de zorg (en je mening daarover) duidelijk gemaakt.

Zoiets blijft een eindeloze discussie, eigenlijk vind ik het nu belangrijk dat TS krijgt waar hij om vraagt. Dus TS: als je nog steeds geintereseerd bent in mijn ervaringen in het werk met deze mensen, hoor ik het wel
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:29:20 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_31259346
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:28 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat een (redelijk) objectieve discussie persoonlijk wordt gemaakt.
Ik vind het ook jammer dat hij zo zwart/wit blijft beweren dat BL een keuze is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:04:32 #57
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_31260501
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik vind het ook jammer dat hij zo zwart/wit blijft beweren dat BL een keuze is.
Lekker laten lullen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:12:56 #58
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_31260735
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:34 schreef Copycat het volgende:
Had JoeyT geen borderline?
Staat me iets van bij...
Hij is sterk

Manipulatief ben ik iig wel...

Verlatingsangst heb ik ook, en moodswings zijn mijn middlename...

Maar ik rook dus niet
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:14:20 #59
88139 JoeyT
pi_31260771
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:59 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee, zijn vriendin maar het lijkt wel besmettelijk te zijn
En er is prima mee om te gaan. Merk er vrij weinig van...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:17:35 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_31260862
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:12 schreef JoeyT het volgende:
Hij is sterk

Manipulatief ben ik iig wel...

Verlatingsangst heb ik ook, en moodswings zijn mijn middlename...

Maar ik rook dus niet
Ah okay .

Excuus voor het labeltje .

Maar je was toch wel even met die gedachte bezig? Of heb ik dat ook gedroomd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:23:21 #61
88139 JoeyT
pi_31261030
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ah okay .

Excuus voor het labeltje .

Maar je was toch wel even met die gedachte bezig? Of heb ik dat ook gedroomd?
Iedereen die zich er een beetje in verdiept herkent een aantal dingen in zichzelf.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:33:38 #62
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_31261307
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:23 schreef JoeyT het volgende:

Iedereen die zich er een beetje in verdiept herkent een aantal dingen in zichzelf.
Ja dat weet ik, maar er is een verschil in zien dat je zelf ook enkele BL eigenschappen bezit en denken dat je mogelijk BL hebt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:51:01 #63
11682 Moonah
Jolie femme
pi_31261817
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:04 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Lekker laten lullen.
Oh ja! Relativeren he...
Tnx for reminding me.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_31262499
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:51 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh ja! Relativeren he...
Tnx for reminding me.
Haha, het breder perspectief boven alles
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:44:01 #65
88139 JoeyT
pi_31278985
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar er is een verschil in zien dat je zelf ook enkele BL eigenschappen bezit en denken dat je mogelijk BL hebt.
Je hebt gelijk... Ik moet deze week ook een afspraak gaan maken met een psycholoog. Gister de hele boel weer uit de hand gelopen. Lijkt er een beetje op dat ik mezelf kapot probeer te maken en dat zij niet degene is die mij meetrekt maar ik degene ben die haar meetrekt. Zij mag eigenlijk niet drinken ivm medicijnen, maar toch ben ik degene die ervoor zorgt dat we ieder een fles lambrusco naar binnen gieten. Ik ben degene die haar emoties probeert te manipuleren en geef haar ook nog t gevoel dat het haar fout is. Ik moet er gewoon een keer mee kappen. Ze wilde zichzelf gister met een sigaret branden maar vond t eng... Ik vond dat slap en stak er zelf 1 op die ik vervolgens rustig op mn pols uitdrukte... En t rare was dat t ook niet eng was en de pijn niet onprettig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')